BŁĄD 404

Upss! Nie znaleziono takiej strony.

Inne artykuły

Kampanie wellbeingowe Medicover

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 27.03.2019

Medicover Polska zatrudnia kilka tysięcy pracowników – lekarzy, pielęgniarek i wysoko wykwalifikowanych specjalistów. To z myślą o nich pod hasłem „Zdrowie przez cały rok” firma realizuje cykliczne kampanie wellbeingowe.

– Cele naszych działań są ściśle powiązane ze strategią biznesową, misją oraz wartościami Medicover Polska – mówi Aleksandra Mielniczuk, talent & development project manager, cytowana w raporcie „Na zdrowie! Jak dbać o kondycję zdrowotną pracowników”. – Chcemy kształtować w organizacji kulturę zdrowego stylu życia. Dodatkowo zależy nam na wzroście zaangażowania, utrzymaniu w firmie pracowników oraz przyciąganiu do niej nowych, utalentowanych ludzi – deklaruje.

Medicover Polska stara się dopasować oferowane w ramach programu aktywności do zróżnicowanych potrzeb pracowników. Informacje o tych potrzebach uzyskuje między innymi z cyklicznych badań opinii pracowników oraz analiz poziomu absencji. Dodatkowo zespół projektowy analizuje Raport Stanu Zdrowia Pracowników Medicover Polska.

Firma śledzi też uważnie trendy i najlepsze praktyki w obszarze wellbeing w Polsce i na świecie. Za przygotowanie i wdrożenie działań wellbeingowych odpowiada Medicover Polska Wellbeing Team, w którego skład wchodzą specjaliści ds. profilaktyki zdrowotnej, dietetycy, reprezentanci Pionu Komunikacji, Marketingu, BHP, HR oraz Fundacji Medicover.

Poszczególne działania są wspierane przez zarząd oraz ambasadorów kampanii – liderów biznesu. Ambasadorzy są jednocześnie „role modelami”, którzy promują prozdrowotne działania oraz sami biorą w nich aktywny udział. Istotną rolę pełnią także menedżerowie liniowi, którzy wspierają komunikację oferty i promują ją wśród pracowników.

Większość podejmowanych przez Medicover Polska działań w obszarze wellbeing koncentruje się wokół zdrowia, w wymiarach fizycznym, psychicznym i społecznym. W trosce o dobrostan fizyczny Medicover Polska zapewnia pracownikom dostęp do opieki medycznej, promocji zdrowego stylu życia, wartościowej diety oraz aktywności fizycznej.

W aspekcie dobrostanu psychicznego dba o wzmacnianie odporności psychicznej i redukcję poziomu stresu, natomiast w aspekcie dobrostanu społecznego – oferuje pracownikom bezpieczne i przyjazne miejsce pracy oraz możliwości wolontariatu pracowniczego.

Program „Zdrowie przez cały rok” jest realizowany od 2 lat. W 2017 roku firma przeprowadziła między innymi kampanię „Zmień styl bycia na zdrowy styl życia”, w ramach której odbyły się: konsultacje z dietetykiem, analizy składu ciała, treningi nordic walking i biegowe, konsultacje z trenerem fitness, seminaria na temat zmiany nawyków, zdrowe diety, analizowania etykiet spożywczych, wspólne „liczenie kroków” oraz bezpłatne plany dietetyczne. Ambasadorem kampanii był dyrektor ds. finansowych/członek zarządu, który zdecydował się na zmianę nawyków i na bieżąco dzielił się z pracownikami swoimi postępami.

Kolejna kampania Medicover Polska dotyczyła zdrowego i bezpiecznego miejsca pracy. W jej ramach odbyły się warsztaty z ergonomistami, konsultacje ergonomiczne, audyt ergonomiczny stanowisk pracy, ćwiczenia z fizjoterapeutą, poradniki z zakresu dbania o układ ruchu, konkurs na najlepsze rozwiązanie zwiększające poziom bezpieczeństwa w pracy oraz szkolenia przeciwpożarowe. Nakręcono też filmy prezentujące proste ćwiczenia rozciągające. Ambasadorką kampanii była dyrektor ds. rozwoju operacyjnego, która przygotowała angażujące filmiki, promujące zasady ergonomii w miejscu pracy.

W ramach profilaktyki grypy i przeziębień Medicover Polska zaoferował pracownikom bezpłatne szczepienia, szkolenia oraz seminaria on-line. Dodatkowo udostępniono pracownikom w firmowej kuchni cytryny, miody i rozgrzewające herbaty. Ambasadorką kampanii była dyrektor ds. medycznych/członek zarządu, która regularnie szczepi się przeciwko grypie i aktywnie promuje tę formę profilaktyki w organizacji.

Czytaj także: 15,6 mld zł można zaoszczędzić dzięki inwestycji w zdrowie pracowników>>>

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia Medicover Polska zorganizował kampanię „Podaruj cząstkę siebie na Święta”, która obejmowała akcję dawstwa szpiku kostnego dla osób cierpiących na nowotwory krwi, spotkania z dawcami oraz działania edukacyjne. Ambasadorkami kampanii były: regionalna dyrektor ds. sprzedaży oraz dyrektor zarządzająca w obszarze optyk & stomatologia, która oddała swoje próbki i intensywnie promowała akcję w organizacji.

W kolejnym roku firma postawiła na promocję aktywności fizycznej. W ramach kampanii „Rowerem do pracy” pracownicy wyciskali zdrowe kalorie na rowerach stacjonarnych,  nagrywali firmy promujące jazdę rowerem, brali udział w konkursach, mogli skorzystać ze zniżek na akcesoria oraz wzięli udział w rajdzie rowerowym „Razem przeciwko cukrzycy”. Ambasadorką kampanii była dyrektor ds. prawnych, fanka „dwóch kółek”, która regularnie przyjeżdża do pracy na rowerze.

W 2018 roku Medicover Polska nie zapomniał również o dzieciach pracowników. Zorganizowano dla nich konkurs plastyczny „Jak dbasz o swoje zdrowie”. Poza tym dedykowana dzieciom i rodzicom akcja obejmowała zniżki na zabawki i ubranka, promowanie oferty benefitów firmowych dla rodzin, miejsce parkingowe dla ciężarnych pracownic, materiały edukacyjne dotyczące praw i przywilejów rodzicielskich, komunikowanie rozwiązań organizacyjnych, wspierających powrót młodych mam do pracy (między innymi elastyczny czas pracy, home office). Ambasadorką kampanii była dyrektor ds. cyfrowego rozwoju biznesu, która dzieliła się swoimi pomysłami na aktywne spędzanie czasu z rodziną.

W roku tym ponownie miała miejsce akcja „Stop grypie i przeziębieniom”, w ramach której pracownicy masowo szczepili się przeciwko grypie oraz brali udział w seminariach i webinariach profilaktycznych. Dodatkowo, pracownicy mogli skorzystać z rabatów na zakup profesjonalnej odzieży termicznej.

W grudniu w ramach kampanii „Twoja krew – ważna sprawa” zorganizowano akcję zbierania krwi dla potrzebujących połączoną z badaniami profilaktycznymi i pokazami ratownictwa medycznego Akademii Medicover Polska. Ambasadorem kampanii był dyrektor Pogotowia Medicover Polska.

W 2019 roku zaplanowano kontynuację powyższych akcji oraz 2 nowe inicjatywy: kampanię zarządzanie energią oraz zero waste.

Pozytywne efekty programu to przede wszystkim wyższa świadomość pracowników w zakresie profilaktyki zdrowotnej, co ma odzwierciedlenie między innymi w rosnącej z roku na roku liczbie zaszczepionych przeciwko grypie czy w dbaniu pracowników o zdrową dietę, realna poprawa stanu zdrowia pracowników (spadek zwolnień z powodu chorób układu oddechowego, wzrost prawidłowego BMI u pracowników, zmniejszenie kosztów absencji) oraz wysoki poziom zaangażowania, przy jednoczesnych wysokich wynikach w obszarach: osobistego spełnienia, dumy z pracy w Medicover Polska oraz gotowości do polecenia firmy jako dobrego pracodawcy.

Medicover Polska jest laureatem pierwszej edycji konkursu Wellpower w kategorii dużych firm.

Czytaj o tym: Medicover wyróżniony za dbałość o zdrowie pracowników>>>

Medicover w Polsce od ponad 20 lat zapewnia swoim pacjentom pełną opiekę medyczną, obejmującą usługi ambulatoryjne, diagnostykę laboratoryjną i obrazową, stomatologię oraz kompleksową opiekę szpitalną. Usługi dostępne w formie abonamentów i ubezpieczeń medycznych przeznaczone są zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych. Od 2009 roku posiada również własny wielospecjalistyczny szpital na warszawskim Wilanowie.

Program realizowany przez Medicover Polska jest jednym z kilku programów dotyczących zdrowia pracowników, które zostały omówione w raporcie „Na zdrowie! Jak dbać o kondycję zdrowotną pracowników”, opracowanym przez Well.hr i PWC.

Czytaj na ten temat: Dbanie o dobrostan pracowników opłaca się>>>

.

Przeczytaj teraz

Lux Med: nowe mammografy w ramach Narodowej Strategii Onkologicznej

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 10.10.2021

Dwie mobilne pracownie mammograficzne Lux Med zostały wyposażone w nowy sprzęt. Nowoczesne cyfrowe mammografy Fusion firmy Siemens to pierwsze z dziewięciu urządzeń, których zakup został dofinansowany ze środków Ministerstwo Zdrowia w ramach Narodowej Strategii Onkologicznej. 

Lux Med uczestniczył w konkursie ofert na wybór realizatorów zadania Narodowej Strategii Onkologicznej pod nazwą – Zakup aparatury diagnostycznej dla wczesnego wykrywania nowotworów – mammografy na lata 2021 – 2022, ogłoszonym przez ministra zdrowia.  

W wyniku konkursu Ministerstwo Zdrowia przyznało firmie na realizację tego zadania 5,4 mln zł, w tym 1,2 mln z w roku 2021 i 4,2 mln zł w roku 2022.  

Dofinansowanie to przeznaczone zostanie na zakup dziewięciu najwyższej jakości cyfrowych aparatów mammograficznych, które trafią do mobilnych pracowni mammograficznych. 

W rozstrzygnięciu zapytania ofertowego dostawcą mammografów został Siemens Healthcare. Dwa pierwsze mammografy Siemens Fusion zostały już zamontowane i rozpoczęły pracę we wrześniu 2021 roku. Zakupy do kolejnych siedmiu pracowni odbędą się w roku 2022. 

Czytaj także: Nowa pracownia Lux Med Diagnostyka >>>

Mammografy będą wykorzystywane w Programie Profilaktyki Raka Piersi do wykonywania bezpłatnych badań mammograficznych dla pań w wieku 50 – 69 lat. 

Nowe wyposażenie pracowni mammograficznych umożliwi zapewnienie lepszego standardu opieki poprzez poprawienie komfortu badania, klasę oprogramowania i doskonałą jakość obrazu. 

Lux Med Diagnostyka to największy usługodawca świadczeń w zakresie diagnostyki obrazowej w Polsce, który oferuje badania dla pacjentów, lekarzy oraz partnerów prywatnych i publicznych. Wykonuje badania rezonansu magnetycznego, tomografii komputerowej, mammografii, USG i RTG. 

Pracownie Lux Med Diagnostyka działają na terenie publicznych szpitali oraz jako samodzielne ośrodki w całej Polsce. Własne i współzarządzane placówki znajdują się w Warszawie, Bielsku Podlaskim, Częstochowie, Gdańsku, Inowrocławiu, Katowicach, Kłobucku, Koninie, Krakowie, Lublinie, Lublińcu, Łomży, Łodzi, Mielcu, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu oraz Wrocławiu. 

Mobile pracownie diagnostyczne – mammobusy Lux Med działają na terenie 15-tu województw. 

Lux Med systematycznie inwestuje w pracownie diagnostyczne. W roku 2021 w nowy sprzęt wyposażono pracownie tomografii komputerowej w Łodzi, w Gdańsku i w Warszawie.  W styczniu 2021 otwarta została nowa pracownia mammograficzna w Warszawie.

Czytaj także: Lux Med Diagnostyka inwestuje w nowy sprzęt i technologię >>>

Przeczytaj teraz

Decyzje dotyczące świadczeń w gestii prezesa NFZ

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 9.09.2020

9 września 2020 roku weszło w życie rozporządzenie ministra zdrowia zmieniające przepisy w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zgodnie z którym wiele decyzji dotychczas podejmowanych przez dyrektorów oddziałów wojewódzkich NFZ będzie teraz podejmowanych przez prezesa Funduszu.

Dotyczy to między innymi decyzji w sprawie wyrażania zgody na zmiany w harmonogramie usług oferowanych przez placówki, na zmiany miejsca udzielania świadczeń czy przerwy w ich udzielaniu.

Także kwestie dotyczące finansowania świadczeń zdrowotnych, takie jak zmiany umów, zwrot środków finansowych czy warunki finansowania świadczeń znalazły są w gestii centrali Narodowego Funduszu Zdrowia.

Czytaj także: Skierowanie na test także po teleporadzie>>>

W przypadku rażącego naruszania obowiązku realizowania umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej umowę może wypowiedzieć prezes Narodowego Funduszu Zdrowia lub dyrektor oddziału wojewódzkiego NFZ.

Rozporządzenie ministra zdrowia zmieniające rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw RP 8 września 2020 roku (poz. 1548).

Przeczytaj teraz

Poszerzenie zakresu świadczeń odrębnie finansowanych

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 14.07.2019

Projekt rozporządzenia ministra zdrowia dodaje do wykazu świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych w ramach systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia, poza ryczałtem, świadczenia udzielane w związku z leczeniem pęcherzowego oddzielania naskórka.

Z uzasadnienia do projektu wynika, że zmiana ta jest niezbędna dla zapewnienia istotnej poprawy dostępu do wysokiej jakości świadczeń opieki zdrowotnej dla osób dotkniętych tym schorzeniem.

Ze względu na potrzebę pilnego wprowadzenia tych rozwiązań zaplanowano wejście ich w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. Ważnym interesem publicznym, uzasadniającym brak okresu vacatio legis jest konieczność jak najszybszego zapewniania odpowiedniego finansowania świadczeń niezbędnych w leczeniu pacjentów dotkniętych wspomnianą chorobą.

Projekt rozporządzenia ministra zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia wykazu świadczeń opieki zdrowotnej wymagających ustalenia odrębnego sposobu finansowania został opublikowany na stronie Rządowego Centrum Legislacji 12 lipca 2019.

Uwagi do projektu można przekazywać do 17 lipca 2019 roku.

Przeczytaj teraz

Centrum Badań DNA opracowuje szybki test na koronawirusa

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 12.09.2020

Centrum Badań DNA prowadzi prace badawczo-rozwojowe dotyczące opracowania szybkiego testu genetycznego identyfikującego wirusa SARS-CoV-2. Test jest oparty o technologię RT-LAMP, która analizuje wytypowane geny RNA wirusa SARS-CoV-2 i umożliwia otrzymanie wyniku w ciągu 5-10 minut.

Ewaluacja testu jest w finalnej fazie i w najbliższych dniach planowane jest zgłoszenie patentowe.

Technologia LAMP – Loop Mediated Isothermal Amplification polega na wykorzystaniu techniki amplifikacji izotermicznej. Metoda została opracowana przez japoński zespół prowadzony przez Notomi. Izotermalna metoda amplifikacji kwasów nukleinowych przebiega w jednej, stałej temperaturze, w przeciwieństwie do badań w klasycznej technice PCR i nie wymaga zastosowania drugich urządzeń (termocyklerów).

Z porównania metody LAMP i PCR wynika, że amplifikacja izotermiczna wykazuje czułość i specyficzność większą od łańcuchowej reakcji polimerazy (PCR) o dwa rzędy wielkości.

Przyrost specyficznego produktu reakcji LAMP świadczącego o obecności czynnika patogennego może być obserwowana nawet wzrokowo (zmętnienie probówki i zmiana barwy na pomarańczową). Zmętnienie jest efektem reakcji jonów magnezowych z pirofosforanem (produktem ubocznym amplifikacji) w wyniku której powstaje nierozpuszczalny pirofosforan magnezu.

Czytaj także: Zielona Góra: nowoczesne zabiegi urologiczne w Centrum Medycznym Aldemed>>>

W związku z zaletami takimi jak szybkość i prostota reakcji, krótki czas analizy oraz możliwość monitorowania przebiegu analizy w czasie rzeczywistym metoda została szybko zaadoptowana do celów diagnostycznych, zarówno do wykrywania bakterii jak i wirusów. W praktyce wynik badania można otrzymać w ciągu kilku minut.

Opracowany prototyp testu w technologii RT-LAMP będzie dostępny w dwóch wersjach.

Wersja laboratoryjna przeznaczona będzie do wykonania przez medyczne laboratoria diagnostyczne. W tej wersji testu wykorzystane zostaną znakowane fluorescencyjnie specyficzne sondy molekularne

W wersji przesiewowej testy będą mogły być wykorzystane w każdych warunkach, na przykład w punktach mobilnych na lotniskach czy przejściach granicznych poprzez detekcję wzrokową lub zastosowanie zwykłych smartfonów i zaprojektowanej aplikacji. Spółka będzie prowadziła prace w kierunku możliwości wykorzystania smartfonów i mobilnych aplikacji do detekcji koronawirusa.

W związku z tym Centrum Badań DNA poszukuje producenta zestawów do diagnostyki in vitro, którzy rozpoczną produkcję odczynników oraz producentów przenośnych urządzeń podłączonych do smartfona, które umożliwią po podgrzaniu próbki do 65st.C przeprowadzenie reakcji detekcji koronawirusa.

Centrum prowadzi także zaawansowane prace wdrożeniowe nad kolejnymi wynalazkami, dotyczące technologii omijającej etap izolacji RNA wirusa w badaniach molekularnych (etap ten jest najbardziej czasochłonny), technologii umożliwiającej pobranie próbek w kierunku detekcji SARS-CoV-2 bez pobierania wymazów z gardła i nosa (w tym przypadku materiałem do badań będzie ślina pacjenta, co umożliwi pobieranie i transport materiału bez konieczności pobieranie wymazów przez personel medyczny), a także nad  testem „podwójnym” identyfikującym i różnicującym jednocześnie infekcje wirusem grypy oraz SARS-CoV-2.

Prace te planowane są do wdrożenie we wrześniu 2020 roku.

Centrum Badań DNA to ośrodek badawczo-diagnostyczny, którego celem jest wdrażanie i oferowanie nowych technologii w zakresie analiz DNA. Firma prowadzi własne prace badawcze i współpracuje z wieloma ośrodkami i instytucjami naukowymi i diagnostycznymi.

Centrum oferuje testy medyczne, w tym między innymi panele nowotworowe, diagnostykę chorób i predyspozycji genetycznych. Wykonuje także badania z zakresu identyfikacji osobniczej – ustalenie pokrewieństwa (ojcostwa). W placówce działa poradnia dla chorych na boreliozę.

Centrum wykonuje też testy wykrywające obecność SARS- COV – 2 (COVID – 19) oraz testy serologiczne. Placówka znajduje się na liście podmiotów uprawnionych przez Ministerstwo Zdrowia do wykonywania badań na obecność wirusa SARS CoV-2.

Czytaj także: Kolejne prywatne laboratoria na liście uprawnionych do testów na koronawirusa>>>

Centrum Badań DNA Sp. z o.o. zlokalizowane jest w Poznaniu przy ulicy Inflanckiej. Jest to spółka zależna Inno-Gene S.A.

Przeczytaj teraz

Newsletter portalu MedycynaPrywatna.pl – 2013-11-07

Autor:
Dodano: 4.11.2013
Przeczytaj teraz