BŁĄD 404

Upss! Nie znaleziono takiej strony.

Inne artykuły

E-zdrowie i telemedycyna to dobry kierunek zmian w opiece zdrowotnej

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 30.12.2018

Iwona Pokwicka, wiceprezes zarządu, dyrektor pionu operacyjnego i medycznego Medicover Polska

W 2018 roku mogliśmy w ochronie zdrowia obserwować ważne zmiany w obszarze e-zdrowia i telemedycyny. Cieszy nas, że sektor publiczny i prywatny zaczynają na ten temat mówić jednym głosem, doceniając możliwości, jakie te zmiany przynoszą dla jakości opieki medycznej.

Od początku grudnia 2018 wszyscy lekarze mają obowiązek wystawiania zwolnień w formie elektronicznej, a w styczniu 2019 czeka nas wdrożenie e-recepty.  Duże nadzieje wiązane są z internetowym kontem pacjenta, które w przyszłości może stać się bazą do wdrożenia kompleksowej elektronicznej dokumentacji medycznej, a dzięki temu – kolejnych, bezpiecznych dla pacjenta usług zdalnych.

W oparciu o doświadczenia Medicover Polska możemy zdecydowanie powiedzieć, że to bardzo dobry kierunek. W Medicover rocznie 4 miliony wizyt umawianych jest online, a jedną trzecią wszystkich konsultacji dostarczamy przez internet lub telefon. Od 2012 roku udzieliliśmy już 740 tysięcy porad zdalnych za pośrednictwem naszej Platformy Telemedycznej.

Czytaj także: 200 tysięcy pobrań aplikacji mobilnej Medicover>>>

Dzięki temu widzimy korzyści, jakie z wdrożenia tych rozwiązań płyną zarówno dla pacjentów jak i świadczeniodawców. Z perspektywy wyzwań, z którymi już dziś mierzy się rynek opieki zdrowotnej, szczególne znaczenie ma zwiększenie dostępu do usług medycznych, jakość świadczeń medycznych i satysfakcja pacjenta z odbytych konsultacji online. Pacjenci wysoko oceniają dostęp do konsultacji lekarskich bez konieczności odwiedzania centrum medycznego.

Jak pokazuje najnowszy raport „Health at Glance 2018” Polska nadal należy do krajów o najniższej w UE liczbie lekarzy przypadających na tysiąc mieszkańców. Co więcej, pacjenci w Polsce słabo oceniają jakość opieki medycznej – tylko jeden na dwóch pacjentów uważa, że lekarz zaangażował się w decyzje dotyczące jego zdrowia i leczenia. Powodem jest między innymi niewystarczający czas wyznaczany na konsultacje lekarskie. Tym bardziej cieszy nas, że sektor publiczny i prywatny zaczynają mówić jednym głosem w obszarze e-zdrowia i możliwości, jakie daje ono w procesie usprawniania i podnoszenia jakości opieki medycznej.

Dla Medicover Polska rok 2019 to wizja dalszego rozwoju w obszarze telemedycyny. Planujemy inwestować w wykorzystanie sztucznej inteligencji w opiece zdrowotnej – mowa tu przede wszystkim o systemach propacjenckich, wspomagających w wyborze najlepszej drogi do rozwiązania problemu medycznego oraz o narzędziach czatbotowych. W obszarze naszych zainteresowań znajdą się też urządzenia domowe do telemonitoringu oraz zastosowanie w medycynie wirtualnej i rozszerzonej  rzeczywistości (VR / AR).

 

Przeczytaj teraz

Od końca stycznia 2021 teleporady według nowych przepisów

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 16.01.2021

30 stycznia 2021 roku wejdzie w życie rozporządzenie ministra zdrowia w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, według którego teleporada ma być udzielona nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki POZ za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście.

Placówka podstawowej opieki zdrowotnej musi także zapewnić pacjentowi możliwość kontaktu za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub systemu łączności, w tym kontaktu telefonicznego, w sposób umożliwiający nawiązanie połączenia bez zbędnej zwłoki.

Czytaj także: Ustawa o zawodzie farmaceuty wprowadza opiekę farmaceutyczną>>>

W Ocenie Skutków Regulacji, dołączonej do projektu rozporządzenia stwierdzono, że proponowane rozwiązania mają charakter organizacyjny i nie będą wymagać dodatkowych nakładów finansowych.

Można tam jednocześnie przeczytać, że ewentualne koszty, związane z dostosowaniem się do rozporządzeniem są trudne do jednoznacznego oszacowania ze względu na różny stopień rozwoju usług teleinformatycznych stosowanych przez poszczególne podmioty, jednakże nie powinny być one znaczące.

Rozporządzenie ministra zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw RP 15 stycznia 2021 roku (poz. 95).

Przeczytaj teraz

Lux Med: nagrody za jakość i markę

Autor:
Dodano: 12.02.2014


Lux Med po raz kolejny został uhonorowany za jakość obsługi oraz znalazł się  w gronie najsilniejszych wizerunkowo marek biznesowych na polskim rynku.  Lux Med przyznano wyróżnienia: Gwiazda Jakości Obsługi 2014,  Superbrands Created in Poland, Business Superbrands oraz Business Superbrands Created in Poland.

Gwiazda Jakości Obsługi przyznawana jest markom najchętniej polecanym przez konsumentów. Wyróżnienia Business Superbrands zostały przyznane po głosowaniu ekspertów Rady Marek. Marki, które otrzymały nominacje od ponad 60 procent ekspertów, automatycznie uzyskiwały tytuł Business Superbrands, jednak każdy ekspert miał możliwość zgłoszenia veta. Wyróżniono także marki, które wyjątkowo dobrze radzą sobie w konkurencji z globalnymi koncernami. W ten sposób powstała kategoria Created in Poland Business Superbrands.

– Created in Poland Business Superbrands to marka korporacyjna lub działająca w obszarze B2B, która powstała w Polsce i wypracowała ponadprzeciętny wizerunek w swojej kategorii, który pozawala jej skutecznie konkurować z markami pochodzenia zagranicznego – czytamy na oficjalnej stronie projektu. Gwiazda Jakości Obsługi oraz Business Superbrands zostały przyznane Lux Med po raz piąty, a Superbrands Created in Poland – po raz drugi.

– Jesteśmy dumni, że nasza praca jest doceniana przez pacjentów. Zwłaszcza w naszej działalności – opiece zdrowotnej – zaufanie jest niezbędne. Tytuł Gwiazda Jakości Obsługi oraz nagroda Superbrands Created in Poland zobowiązują Lux Med do jeszcze większego zaangażowania i dbania o zdrowie, komfort i zadowolenie naszych pacjentów. To najlepsza rekomendacja na 2014 rok dla naszej firmy” – powiedziała Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy Lux Med.

Grupa Lux Med to największa firma medyczna w Polsce. Oferta Grupy kierowana jest zarówno do klientów korporacyjnych, jak i indywidualnych. Klienci korporacyjni korzystają z pracowniczych programów zdrowotnych rozwijanych wokół medycyny pracy. Klienci indywidualni mogą skorzystać z opieki zdrowotnej na podstawie planów opieki medycznej, a także tzw. świadczeń FFS (fee for service, opłaty za poszczególne usługi) oraz w ramach kontraktu z NFZ.

Opieka medyczna świadczona jest w 143 placówkach. Usługi ambulatoryjne realizowane są przede wszystkim  w placówkach Lux Med i centrach medycznych Medycyny Rodzinnej, która specjalizuje się w obsłudze pacjentów w ramach kontraktu z NFZ. Pod marką PROFEMED w Warszawie działa specjalistyczna przychodnia lekarska przeznaczona specjalnie dla klientów „fee for service”. Z Grupą współpracuje ok. 1500 poradni partnerskich w całej Polsce. Pod jej opieką znajduje się ponad 1 200 000 pacjentów.

Grupa ma pięć szpitali: dwa świadczące usługi jednego dnia (Endoterapia w Łodzi i MegaMed w Bełchatowie), trzy szpitale w Warszawie, z których jeden świadczy szeroki zakres usług specjalistycznych (Lux Med),  drugi specjalizuje się w endoskopii i chirurgii (Endoterapia), a trzeci jest specjalistycznym ośrodkiem medycyny sportowej i ortopedii (Carolina Medical Center).

Grupa Lux Med prowadzi również działalność ubezpieczeniową – Lux Med Ubezpieczenia jest oddziałem szwedzkiego towarzystwa ubezpieczeniowego LMG Försäkrings AB.

W ramach Grupy Lux Med działają także spółki: Lux Med Diagnostyka, Tabita, Endoterapia i MegaMed. Endoterapia świadczy wysokospecjalistyczne usługi endoskopowe, a MegaMed opiekę ambulatoryjną i chirurgię jednego dnia. Tabita to ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny dla osób starszych, samotnych oraz pacjentów w każdym wieku wymagających stałej opieki specjalistycznej i rehabilitacji.

Grupa Lux Med jest częścią międzynarodowej grupy Bupa, która świadczy opiekę medyczną i oferuje ubezpieczenia zdrowotne.

Przeczytaj teraz

Ustawa wprowadzająca e-receptę podpisana

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 6.04.2018

Prezydent RP podpisał ustawę z 1 marca 2018 roku o zmianie niektórych ustaw w związku z wprowadzeniem e-recepty, jednej z kluczowych e-usług, stanowiącej element procesu informatyzacji sektora ochrony zdrowia w Polsce.

Informatyzacja odbywa się w ramach projektu „Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych” (P1).

Realizowany przy wsparciu Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia projekt P1 polega na wdrożeniu systemów informatycznych, które pozwolą na usprawnienie procesów związanych z planowaniem i realizacją świadczeń zdrowotnych, monitorowaniem i sprawozdawczością z ich realizacji, dostępem do informacji o udzielanych świadczeniach oraz publikowaniem informacji w obszarze ochrony zdrowia.

Ustawa umożliwia wystawienie recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia oraz zlecenia na wyroby medyczne, jako kontynuacji zaopatrzenia w wyroby medyczne, nie tylko po osobistym zbadaniu pacjenta, ale również po zbadaniu pacjenta za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.

Nowelizacja wprowadza też dodatkowy – obok podpisu kwalifikowalnego oraz profilu zaufanego ePUAP – dopuszczalny sposób podpisywania elektronicznej dokumentacji medycznej, poprzez wykorzystanie, wytworzonego na potrzeby podpisywania elektronicznych zwolnień lekarskich, sposobu potwierdzania pochodzenia oraz integralności danych, dostępnego w systemie teleinformatycznym udostępnionym bezpłatnie przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Nowelizacja modyfikuje także dotychczasowe zasady dotyczące podpisywania elektronicznej dokumentacji medycznej, wystawiania zapotrzebowań na produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne, a także wystawiania, realizacji i kontroli recept oraz sprawozdawczości aptek do Narodowego Funduszu Zdrowia.

Przeczytaj teraz

Wrocław: Golden Care w nowej siedzibie

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 16.09.2020

Centrum medyczne Golden Care z Wrocławia, dotychczas działające przy ulicy Kukuczki, w sierpniu 2020 roku zostało przeniesione do nowego obiektu – Kompleksu Medycznego Golden Care, zlokalizowanego przy Bulwarze Dedala 9.

Kompleks obejmuje klinikę zabiegową oraz centrum medyczne.

W placówce można skorzystać z konsultacji specjalistycznych, można wykonać diagnostykę w zakresie chorób wewnętrznych, angiologii, gastrologii, kardiologii i endokrynologii. Można tutaj wykonać badania USG, echo serca, badania dopplerowskie, gastroskopię, kolonoskopię, cystoskopię, uroflowmetrię, densytometrię, próby wysiłkowe, badania holterowskie, testy alergologiczne, histopatologię oraz badania laboratoryjne.

W klinice wykonywane są zabiegi endoskopowe przewodu pokarmowego i układu moczowego (cystoskopia), drobna chirurgia u dzieci i u dorosłych, a także zabiegi urologiczne. Klinika składa się z bloku operacyjnego oraz części pobytowo-wypoczynkowej.

Czytaj także: Zielona Góra: nowoczesne zabiegi urologiczne w Centrum Medycznym Aldemed>>>

W ramach kształcenia podyplomowego w klinice prowadzone są stacjonarnie oraz zdalnie zajęcia dydaktyczne dla lekarzy. W latach 2019-2020 przeszkolonych zostało tutaj prawie 200 medyków.

Zespół lekarski placówki składa się z 40 lekarzy. Ze świadczeń placówki korzysta ponad 45 tysięcy pacjentów. Świadczenia są komercyjne, oferowane są pakiety, między innymi dotyczące kompleksowego przeglądu zdrowia z badaniami profilaktycznymi.

Golden Care działa od 2011 roku, jego założycielem jest lekarz Tomasz Szczepański, specjalista chorób wewnętrznych.

Przeczytaj teraz

Firmy dbają nie tylko o zdrowie, ale i o dobre samopoczucie pracowników – mówi Artur Białkowski, wiceprezes zarządu Medicover

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 13.01.2019

W korporacjach to standard, ale także coraz więcej mniejszych firm i jednoosobowych działalności inwestuje w abonamenty medyczne. Opieka medyczna w firmach to nie tylko profilaktyka i leczenie, ale także dbanie o dobre samopoczucie pracowników – mówi wiceprezes zarządu  Medicover Artur Białkowski w rozmowie z redaktorem portalu www.medycynaprywatna.pl

Jakie firmy głównie korzystają z opieki medycznej dla pracowników?

W przypadku klientów korporacyjnych największe zainteresowanie prywatną opieką medyczną obserwujemy wśród pracodawców z branży przemysłu przetwórczego, handlu hurtowego  i detalicznego oraz działalności finansowej.

Bazując na naszych doświadczeniach możemy powiedzieć, że również firmy z sektora MŚP są świadome wartości jakościowej opieki medycznej dla pracowników i chętnie w nią inwestują.

W tej grupie klientów przeważają przedstawiciele branży prawniczej, rachunkowo-księgowej, doradczej, a także reklamowej czy badań rynku i opinii publicznej. To również przedsiębiorstwa  i startupy funkcjonujące w szerokorozumianej branży IT.

Widzimy, że szczególnie w tych gałęziach gospodarki właściciele firm często swoją karierę zawodową rozwijali w dużych firmach, gdzie pakiet zdrowotny był standardem zapewnianym przez pracodawcę.

Czy można powiedzieć, że opieka medyczna dla pracowników to już standard?

Myślę, że śmiało możemy powiedzieć, że rynek usług medycznych dla klientów korporacyjnych, jest dziś bardzo nasycony. Pakiet medyczny to dla każdego pracownika dużej korporacji standard. W przypadku rynku MŚP widzimy, że firmy zaczynają coraz bardziej konkurować o pracowników, co powoduje między innymi  rosnące zainteresowanie ofertą opieki medycznej.

Czytaj także: Medicover: wyróżnienie za ofertę dla MSP>>>

W obszarze abonamentów zdrowotnych warto podkreślić jeszcze dwa trendy. Po pierwsze zauważamy, że coraz więcej dużych firm inwestuje w opiekę medyczną dla pracowników każdego szczebla – również pracowników fizycznych, co widać szczególnie wśród sieci handlowych. Drugi trend to zainteresowanie pakietami medycznymi wśród byłych pracowników korporacji, którzy zakładając własny biznes, chcą zapewnić opiekę medyczną dla siebie i swoich współpracowników.

Z jakich usług korzystają firmy? Czy obok oferty opieki ambulatoryjnej wybierają jeszcze inne świadczenia jak rehabilitacja lub opieka szpitalna? Czy także tutaj są obserwowane jakieś tendencje?

Największym zainteresowaniem cieszy się opieka ambulatoryjna, którą firmy proponują szerokiemu gronu pracowników. Na programy premium, które dodatkowo obejmują między innymi wizyty domowe, rehabilitacje, konsultacje u wielu specjalistów oraz diagnostykę obrazową i laboratoryjną, często decydują się menadżerowie wyższego szczebla. W przypadku pakietów obejmujących opiekę szpitalną i hospitalizację, w korporacjach wybiera je również przede wszystkim wyższa kadra menadżerska.

Co ciekawe, mikroprzedsiębiorstwa są w tym wypadku bardzo podobne do klientów indywidualnych – często decydują się na ofertę zapewniającą kompleksowy zakres konsultacji i badań, a także uwzględniające opiekę szpitalną i hospitalizację. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie pracowników ma w przypadku tych firm szczególne znaczenie, ponieważ absencja chorobowa nawet jednej osoby może mieć duży wpływ na funkcjonowanie całej firmy.

Jakie zmiany w ofercie dla firm wprowadza Medicover chcąc się dostosować do potrzeb rynku? Jakie są perspektywy tego rynku?

Obok opieki medycznej widzimy duży potencjał w rozwoju rynku benefitów pozapłacowych z obszaru tzw. corporate wellness. Mowa tu o świadczeniach, które pozwalają na promocję zdrowia i zbudowanie prawidłowych nawyków wśród pracowników.

Firmy, którym na co dzień zapewniamy opiekę zdrowotną coraz chętniej decydują się na dodatkowe inicjatywy dla pracowników, takie jak akcje profilaktyczne, szczepienia  ochronne, szkolenia z pierwszej pomocy, porady żywieniowe i dietetyczne, a nawet masaże relaksujące.

Widzimy także, że pracodawcy stają się coraz bardziej odpowiedzialni nie tylko za zdrowie pracownika, ale również za jego dobre samopoczucie czy pozytywne emocje. Takie podejście procentuje, ponieważ jak pokazują badania, aktywność sportowa skutkuje o 21 procent niższą absencją chorobową.

Dlatego patrząc kompleksowo na rynek benefitów pozapłacowych w zeszłym roku podjęliśmy decyzję o tym, by zostać większościowym akcjonariuszem OK System – drugim największym operatorem kart sportowych. Obecnie OK System współpracuje z około 4,5 tysiące klubów, w tym z siłowniami, szkołami jogi, tańca itp.

Jakie jest powiązanie między medycyną pracy a opieką dla firm oferowaną przez Medicover?

Oczywiście istnieje możliwość zakupienia tych produktów oddzielnie. Zdecydowanie jednak rekomendujemy klientom pełen abonament, obejmujący również badania medycyny pracy oraz działania profilaktyczne. Warto pamiętać, że na pracodawcy spoczywa obowiązek zapobiegania chorobom, czy schorzeniom, na które może być narażony pracownik ze względu na szczególne warunki czy charakter pracy. Dlatego ważną role odgrywają zarówno okresowe badania, jak i dostęp do koordynowanej opieki medycznej, uwzględniającej różne drogi uzyskania porady oraz dodatkowe akcje profilaktyczne i działania z zakresu bezpieczeństwa i ergonomii pracy.

 

 

Przeczytaj teraz