BŁĄD 404

Upss! Nie znaleziono takiej strony.

Inne artykuły

Akredytacja wymaga szerszego spojrzenia na działalność placówki

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 6.03.2018

Każdego roku tworząc wraz z Komitetem jakości program poprawy jakości stajemy przed koniecznością retrospektywnego spojrzenia na naszą działalność, zarówno kliniczną jak i zarządczą. Takie spojrzenie pokazuje co nam się udało osiągnąć, a co jeszcze należy poprawić – mówi Dorota Zasowska, pełnomocnik systemu zarządzania jakością i akredytacji Szpitala Zakonu Bonifratrów w Krakowie.

– Dzięki tym działaniom widać,  że jakości nie da się osiągnąć raz na zawsze, że to nieustanna praca, edukacja, mobilizacja pracowników i nieustanna nauka. Sama wizyta akredytacyjna, pomimo olbrzymiego stresu jaki za sobą niesie, w postaci oceny  przez osoby z zewnątrz naszej pracy, pokazuje w sposób obiektywny te obszary, które dla nas pracowników są już przez rutynę niewidoczne, jako element do doskonalenia – dodaje Dorota Zasowska.

Szpital Zakonu Bonifratrów św. Jana Grandego w Krakowie otrzymał pierwszy certyfikat Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia w roku 1999, jako jedna z pierwszych placówek w Polsce, i od tego czasu systematycznie przystępuje do akredytacji, poddając ocenie i weryfikacji procedury realizowane w różnych sferach działalności. W 2018 roku placówka otrzymała już szósty z kolei certyfikat.

– Pierwsze przygotowania do akredytacji były czymś nowym, były zrywem wiary, że można coś zmienić poprawić, żeby było lepiej zarówno dla pacjentów jak i pracowników. Od początku z procesem akredytacji wiązały się obietnice, że szpital, który będzie mógł się wykazać certyfikatem akredytacyjnym będzie lepiej finansowany. Trochę musieliśmy na to poczekać, ale niebawem tak ma się stać – mówi Dorota Zasowska.

Starając się o akredytację, szpital ponosi określone koszty. Kwota wizyty akredytacyjnej jest ustalona Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 31 sierpnia 2009 roku w sprawie procedury oceniającej spełnianie przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych standardów akredytacyjnych oraz wysokości opłat za jej przeprowadzenie i w przypadku szpitala Bonifratrów w Krakowie wynosi około 30 tysięcy złotych.

W wyposażenie szpital inwestuje na bieżąco, tak, aby placówka była nowoczesna i funkcjonowała bezpiecznie. Dokonywane są coroczne przeglądy sprzętu medycznego, okresowe sprawdzanie funkcjonowania zabezpieczeń awaryjnych i wymiana filtrów klimatyzacyjnych.

– Dokonywaliśmy również corocznej próbnej ewakuacji na wypadek pożaru i mimo iż nie posiadamy zakontraktowanej izby przyjęć, sprawdzaliśmy, jak poradzilibyśmy sobie na wypadek zdarzenia masowego i tym samym napływu w jednym czasie wielu pacjentów w stanie ciężkim – mówi Dorota Zasowska.

– Wierzę, że posiadając certyfikat akredytacyjny jako pracownicy jesteśmy bardziej zjednoczeni i zaangażowani w życie szpitala, dumni z własnych osiągnięć i pozycji jaką mamy na rynku medycznym. A przede wszystkim, że jesteśmy autentyczni i wiarygodni dla naszych pacjentów, bo takie opinie pojawiają się w ankietach pacjentów – dodaje pełnomocnik systemu zarządzania jakością i akredytacji.

Szpital Bonifratrów w Krakowie prowadzi oddziały: diagnostyczno-leczniczy, chirurgii ogólnej i onkologicznej, chorób wewnętrznych, angiologii i geriatrii, wojewódzki oddział chirurgii naczyń i angiologii z pododdziałem terapii wewnątrznaczyniowej oraz oddział anestezjologii i intensywnej terapii.

W placówce działają poradnie lekarza rodzinnego i specjalistyczne (między innymi ziołolecznictwa), pracownie diagnostyczne oraz dział rehabilitacji. Usługi szpitala są oferowane zarówno w ramach kontraktu z NFZ, jak i komercyjnie. Placówka znalazła się w sieci szpitali na II poziomie zabezpieczenia medycznego.

 

 

 

 

Przeczytaj teraz

Technologie w medycynie – konferencja dla menedżerów

Autor:
Dodano: 25.10.2014


27 listopada 2014 roku w Warszawie odbędzie się konferencja pod nazwą „Technologie w medycynie”, której tematyką będą nowoczesne rozwiązania stosowane w szpitalach i przychodniach. Konferencja przeznaczona jest dla przedstawicieli kadry zarządzającej placówek.

Do bezpłatnego skorzystanie z konferencji organizatorzy zapraszają także przedstawicieli administracji samorządowej i rządowej, Ministerstwa Zdrowia i NFZ.

Wśród poruszanych podczas konferencji zagadnień znajdą się między innymi: komunikacja wewnątrzszpitalna, systemy zarządzania jakością, systemy rozliczania i generowania raportów, systemy do fakturowania, systemy rozliczeń kontraktów, kompleksowa obsługa pacjentów.

Prelegenci przedstawią tematy związane z zarządzeniem pracą lekarzy i pielęgniarek, ubezpieczeniami OC,  wykorzystaniem technologii GIS i GPS w ratownictwie medycznym, systemami dyspozytorni dla pogotowia ratunkowego, outsourcingiem usług niemedycznych, sprzętem medycznym czy dokumentacją medyczną oraz wiele innych.

Podczas konferencji wystąpią między innymi: Barbara Ostrowska, członek Grupy Biomateriałów – Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej, Piotr Chmielewski, pełnomocnik dyrektora ds. bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych 107 Szpitala Wojskowego oraz mec.  Agnieszka Sowińska i mec. Alicja Siemianowska.
Organizatorem przedsięwzięcia jest firma Multiexpo.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie http://multiexpo.pl/technologie-w-medycynie

Rejestracja na stronie: http://multiexpo.pl/technologie-w-medycynie/rejestracja

 

Przeczytaj teraz

Wrocław: inwestycja w Centrum Medycznym Dolmed

Autor:
Dodano: 23.02.2017

Dolnośląskie Centrum Medyczne Dolmed z Wrocławia inwestuje w remont placówki. To kolejny etap modernizacji budynku, który obecnie obejmie I i II piętro. W efekcie przebudowy powstaną nowe gabinety lekarskie i diagnostyczne o podwyższonym standardzie.

Część gabinetów zostanie także zmodernizowana i unowocześniona.

W roku 2016 w Centrum Dolmed przeprowadzono modernizację na poziomie -1 budynku, w wyniku której nowe pomieszczenia zyskały pracownie diagnostyczne – gabinety USG,  RTG i mammografii. Wymieniono także używany w nich sprzęt.

Dolnośląskie Centrum Medyczne Dolmed oferuje  usługi w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, medycyny pracy oraz diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej. Wykonuje także zabiegi, między innymi usuwanie zaćmy, endoskopowe leczenie cieśni nadgarstka, operacje przepukliny pachwinowej, laserowe operacje żylaków, skleroterapię, zabiegi proktologiczne w trybie ambulatoryjnym.

Dolmed jest wieloprofilową, w pełni skomputeryzowaną przychodnią, zatrudniającą około 200 osób, w tym ponad 90 lekarzy różnych specjalności. Z usług placówki korzysta rocznie, w różnym zakresie, ponad 150 tysięcy pacjentów, głównie mieszkańców aglomeracji wrocławskiej. Usługi Centrum są zarówno komercyjne jak i finansowane przez NFZ.

Siedziba firmy mieści się ulicy Legnickiej 40 we Wrocławiu. Dolmed posiada także dwie filie świadczące usługi medyczne w ramach podstawowej opieki zdrowotnej w Miękini oraz w Lutyni.

Dolmed działa od 1977 roku, obecnie jako spółka akcyjna, której udziałowcem jest samorząd województwa dolnośląskiego.

Przeczytaj teraz

Nowe usługi w NZOZ Intermed

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 14.07.2019

NZOZ Intermed zaoferował nowe usługi fizjoterapeutyczne w swojej przychodni w Gryfinie. Są to zabiegi w zakresie akupunktury. Świadczenia są komercyjne. Cena jednego zabiegu wynosi 60 zł.

Akupunktura, technika leczenia wywodząca się z Dalekiego Wschodu, stosowana jest jako uzupełnienie medycyny konwencjonalnej i stosowana w terapii rozmaitych schorzeń. Wskazaniem do akupunktury są między innymi zespoły bólowe kręgosłupa i stawów, rwa kulszowa, dysfunkcje mięśniowo-powięziowe, bóle i stawy zapalne.

Od 1 lipca 2019 przychodnia w Gryfinie oferuje także świadczenia w zakresie stomatologii finansowane w ramach środków Narodowego Funduszu Zdrowia.

Przychodnia Intermed w Gryfinie zlokalizowana jest przy ulicy Niepodległości 28. Działa tutaj zespół poradni oraz pracownie diagnostyczne, między innymi USG, RTG czy gastroskopii.

Czytaj także: Łobez: nowa pracownia diagnostyczna w NZOZ Intermed>>>

Intermed prowadzi także poradnie w Resku, w Łobzie oraz w Ińsku. Oferuje podstawową opiekę zdrowotną, konsultacje specjalistyczne, usługi w zakresie stomatologii, rehabilitacji, diagnostykę obrazową oraz diagnostykę laboratoryjną.

Usługi Intermed są zarówno finansowane przez NFZ jak i komercyjne. NZOZ Intermed powstał we wrześniu 2003 roku. Prezesem spółki prowadzącej placówkę jest Jacek Kargul.

Przeczytaj teraz

Radomskie Centrum Onkologii organizuje spotkanie dla lekarzy

Autor:
Dodano: 2.03.2016

Radomskie Centrum Onkologii organizuje w ramach Akademii Onkologicznej spotkania dla pacjentów z chorobami  nowotworowymi oraz z lekarzami, którzy mają kontakt z takimi osobami. Najbliższe spotkanie będzie przeznaczone dla lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej.

Spotkanie odbędzie się pod nazwą „Opieka nad pacjentem leczonym onkologicznie – punkt widzenia lekarza POZ oraz punkt widzenia lekarza onkologa”. Będzie się składało z wykładu i dyskusji. Spotkanie odbędzie się w Radomskim Centrum Onkologii 15 marca 2016.

Powstałe pod koniec 2015 roku Radomskie Centrum Onkologii dysponuje bazą 38 łóżek, posiada dwie sale operacyjne i nowoczesne zaplecze diagnostyczne. Od 1 grudnia 2015 Centrum posiada kontrakt z mazowieckim oddziałem NFZ na udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie chemioterapii w warunkach ambulatoryjnych z zakresem skojarzonym.

W Centrum funkcjonuje pracownia diagnostyki obrazowej wyposażona w PET/CT (TK 64 rzędowy), USG, RTG, aparat do mammografii, aparat do biopsji stereotaktycznej piersi, jak również endoskopii przewodu pokarmowego i dróg oddechowych. W drugim etapie inwestycji powstały bunkry pod trzy przyspieszacze liniowe dla oddziału radioterapii oraz dwa aparaty do brachyterapii, oddział chemioterapii, zakład medycyny nuklearnej, diagnostyka laboratoryjna wraz z histopatologią.

Radomskie Centrum Onkologii zostało także połączone z Centrum Gamma Knife w Warszawie. W rezultacie tego połączenia pacjenci z Radomia i okolic poza leczeniem nowotworów metodą chirurgii onkologicznej, radioterapii i chemioterapii, mają  możliwość skorzystania z leczenia przy użyciu Leksell Gamma Knife.

Przeczytaj teraz

Indexmedica: mniejsze przychody i zyski w IV kwartale 2012 roku

Autor:
Dodano: 17.02.2013


Grupa Indexmedica zanotowała w IV kwartale 2012 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 878 815, 84 zł. Przychody były niższe niż w IV kwartale roku 2011, kiedy to osiągnęły wartość 1 018 455,44 zł.

Zysk netto osiągnięty przez Grupę w IV kwartale 2012 wyniósł 47 087,97 zł. Rok wcześniej jego wartość wynosiła 129 172,07 zł.

Według informacji zarządu spółki spadek przychodów i zysków był spowodowany podjętą inwestycją – remontem kliniki. Remont ten oraz długi okres świąteczny spowodowały, że klinika w grudniu 2012 roku świadczyła usługi tylko przez dwa tygodnie. Ponadto wpływ na wyniki finansowe miała przeprowadzona na koniec grudnia 2012 roku inwentaryzacja materiałów stomatologicznych, która wykazała zmniejszenie stanów magazynowych, w następstwie czego został wykazany dodatkowy koszt księgowy w wysokości 60 tysięcy zł.

Na wyniki finansowe Grupy kapitałowej Indexmedica główny wpływ mają wyniki jednostki dominującej – spółki Indexmedica S.A. Poza tym w skład Grupy chodzi spółka celowa Centrum Zdrowia Indexmedica Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A., powołana w celu realizacji projektu budowy nowej kliniki w Krakowie oraz zarządzania tym obiektem.

Spółka Indexmedica działa od 2006 roku. Prowadzi placówkę przy ulicy Czapińskiego 2 w Krakowie. Oferuje szerokie spektrum usług stomatologicznych, zarówno dla klientów polskich jak i zagranicznych. Poza usługami dentystycznymi pomaga klientom spoza Polski w rozliczeniu kosztów leczenia z ubezpieczycielami, w organizacji przelotu, rezerwacji noclegu, a także w organizacji czasu wolnego.

Nowa klinika spółki będzie zlokalizowana przy ulicach  Chełmońskiego i Stawowej w Krakowie. W lipcu 2012 roku rozpoczęły się prace przy jej budowie. Wykonane zostały już parce żelbetowe wraz ze stropem na drugim piętrze. Oddanie do użytku placówki planowane jest na 30 maja 2013 roku.

 

Przeczytaj teraz