Lux Med – najsilniejsza medialnie marka sieci medycznych

0
193

Grupa Lux Med zajęła pierwszą pozycję w zestawieniu najsilniejszych medialnie marek sieci medycznych. Badanie Top Marka przeprowadzane jest przez magazyn „Press”, według metodologii autorstwa Press-Service Monitoring Mediów. Ranking obejmuje aż 500 brandów z 50 branż i jest największym tego typu badaniem na polskim rynku.

Autorzy raportu przeanalizowali materiały z prasy, internetu i social mediów opublikowane od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku – łącznie ponad 52 miliony informacji.

Podstawą metodologii było zastosowanie porównywalnych wskaźników dla wszystkich rodzajów wzmianek, uwzględniających specyfikę prasy, portali internetowych i social mediów. Położono nacisk na wskaźniki pokazujące, z jakim skutkiem marka dociera do odbiorców. O miejscu brandu w rankingu decydował wskaźnik „siła marki” – wypadkowa kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat.

W badaniu wyselekcjonowano 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 brandów, o których wzmiankowano najwięcej. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki, decydujące ostatecznie o sile brandu.

Raport  uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację wszystkich 500 marek poddanych badaniu. Pięćdziesięciu najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2018.

W pozostałych branżach wyróżniono między innymi marki: PKO Bank Polski (banki), Allegro (e-commerce), Polpharma (farmacja), Hilton (hotele), wp.pl (portale internetowe), PZU (ubezpieczenia), Iphone (smartfony), McDonald’s (sieci-gastronomia), Orlen (stacje benzynowe), TVN (telewizja) czy Ikea (meble).

– Top Marka jest unikalnym w skali kraju badaniem, które pozwala analizowanym brandom porównać się nie tylko na tle bezpośredniej konkurencji, ale także szerzej w odniesieniu do innych branż. Ranking jest rodzajem komunikacyjnego drogowskazu i stanowi dla marek świetny punkt wyjścia do dalszych szczegółowych analiz oraz tworzenia i modyfikowania strategii  – komentuje Katarzyna Popławska, kierownik działu marketingu i public relations Press-Serwice Monitoring Mediów.

Czytaj także: Lux Med Pracodawcą Godnym Zaufania>>>

Badanie to realizowane jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W roku 2013 badanie poszerzono o materiały z internetu, a 2 lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych.