Medica Assistance rozwija e-usługi

0
220

Medica Assistance rozszerzyła zakres oferowanych wideokonsultacji o dodatkowe usługi, dzięki którym pacjenci mogą rozwiać swoje wątpliwości dotyczące samopoczucia i zdrowia bez wychodzenia z domu. Wprowadzone pod koniec 2015 roku zdalne konsultacje cieszą się coraz większą popularnością.

Obecnie Medica Assistance oferuje dodatkowe usługi z tego zakresu, takie jak wideokonsultacje z położną, z pielęgniarką, z ratownikiem medycznym oraz psychologiem.

Wideokonsultacje z położną to oferta przygotowana specjalnie dla przyszłych mam, które chcą się dowiedzieć, jak prowadzić zdrowy styl życia w trakcie ciąży. Położna w trakcie wideokonsultacji doradzi w zakresie higieny odżywiania, pielęgnacji niemowlęcia, a także przeprowadzi edukację związaną z profilaktyką chorób ginekologicznych.

Podczas wideokonsultacji z pielęgniarką zostaną przekazane informacje na temat prozdrowotnego stylu życia i profilaktyki. Pielęgniarka pomoże i doradzi  także w wykonaniu podstawowych pomiarów życiowych.

Natomiast ratownik udzieli pomocy w przypadku nagłych zachorowań i złego samopoczucie, przekaże także wskazówki dotyczące dalszego postępowania w takich przypadkach. Podczas wideokonsultacji ratownik udzieli pomocy w przypadkach takich jak oparzenia, skaleczenia, gorączka, reakcje alergiczne, zatrucia.

Wideokonsultacje z psychologiem to konsultacje, które pomogą w codziennych problemach spowodowanych kłopotami z nastrojem czy trudnymi sytuacjami życiowymi.

W grudniu 2015 Medica Assistance uruchomiła usługi wideokonsultacji z dyżurującym lekarzem. Do połowy kwietnia 2016 skorzystało z tej możliwości ponad tysiąc pacjentów, w tym ponad 100 pacjentów wymagających interpretacji wyników badań laboratoryjnych.

Medica Assistance Sp. z o.o. jest organizacją świadczącą usługi medyczne dla klientów indywidualnych i korporacyjnych w ramach partnerstwa z placówkami medycznymi, indywidualnymi praktykami lekarskimi oraz towarzystwami ubezpieczeniowymi.

Przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę organizuje opiekę medyczną w oparciu o nowoczesne rozwiązania obejmujące między innymi całodobową infolinię umożliwiającą szybki dostęp do informacji medycznej, konsultanta medycznego koordynującego i nadzorującego cały proces leczenia pacjenta, największą sieć medyczną zapewniającą szeroki dostęp do porad lekarskich, badań diagnostycznych lub leczenia szpitalnego, całodobowe pogotowie medyczne gwarantujące sprawną realizację pomocy doraźnej oraz organizację profilaktycznej opieki medycznej dla pracowników na terenie całego kraju.

Medica zatrudnia ponad 150 pracowników odpowiedzialnych za obsługę klientów indywidualnych i korporacyjnych. Obejmuje opieką kilkaset tysięcy pacjentów na terenie całego kraju.

Do czerwca 2015 roku Medica Assistance działała pod nazwą Medica Polska.