BŁĄD 404

Upss! Nie znaleziono takiej strony.

Inne artykuły

Medicover: nowa aplikacja mobilna dla pacjentów

Autor:
Dodano: 13.12.2016


Medicover zaoferował nową aplikację mobilną, dzięki której pacjenci mogą się umówić na wizytę do lekarza, zamówić recepty na stale przyjmowane leki czy też otrzymać wyniki badań wprost na swój telefon.

Przy logowaniu się do aplikacji korzysta się z danych do logowania do portalu pacjenta – Medicover OnLine.

Nowa aplikacja dostępna jest dla urządzeń korzystających z systemów: IOS, Android, Windows Phone a także Black Barry.

Medicover umożliwia też uzyskiwanie porad telefonicznych lekarzy prowadzących oraz lekarzy pediatrów.

Poradę telefoniczną pacjenci umawiają tak jak normalną wizytę. Poprzez zalogowanie się do portalu Medicover OnLine lub kontakt z infolinią, mogą wybrać termin wizyty. Lekarz oddzwania o wskazanej godzinie na podany numer telefonu.

Medicover opiekuje się ponad 400 tysiącami klientów w Polsce i zapewnia kompleksową opiekę zdrowotną – od profilaktyki, opieki podstawowej aż po leczenie szpitalne.

 

Przeczytaj teraz

Środku unijne dla organizacji pracodawców

Autor:
Dodano: 5.04.2016

Ministerstwo Zdrowia ogłosiło nabór wniosków o dofinansowanie projektów dotyczących rozwijania dialogu społecznego oraz społecznej odpowiedzialności instytucji systemu ochrony zdrowia. W konkursie mogą brać także udział organizacje pracodawców.  Na dofinansowanie projektów przeznaczono 5 mln zł.

Nabór wniosków o dofinansowanie trwa od 4 kwietnia 2016 i zakończy się 29 kwietnia 2016.

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu to 97 procent.

Przedmiotem konkursu mogą być projekty, które przewidują realizację działań mających na celu rozwijanie dialogu społecznego oraz idei społecznej odpowiedzialności instytucji systemu ochrony zdrowia, między innymi poprzez wsparcie współpracy administracji systemu ochrony zdrowia z organizacjami pacjenckimi.

W ramach konkursu o dofinansowanie realizacji projektu mogą ubiegać się podmioty wykazane w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1118, ze zm.) czyli organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, które od co najmniej 12 miesięcy są zarejestrowane i prowadzą działalność w zakresie ochrony zdrowia i promocji i reprezentują środowisko pacjentów (wymagany okres 12 miesięcy od zarejestrowania liczony jest do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie projektu).

Konkurs przeznaczony jest także dla partnerów społecznych, czyli reprezentatywnych organizacji pracodawców i pracowników w rozumieniu ustawy z 24 lipca 2015 roku o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego (Dz. U. poz. 1240) oraz branżowe i regionalne organizacje pracodawców i pracowników w rozumieniu ustawy z 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców (Dz. U. z 2015 r., poz. 2029 tj.), ustawy z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle (Dz. U. z 2002 r. Nr 112, poz. 979, z późn. zm.) i ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 167).

W ramach konkursu dofinansowanie mogą otrzymać projekty, które zaplanują łącznie co najmniej realizację następujących zadań:
– zachęcanie do udziału w konsultacjach oraz upowszechnianie informacji o konsultacjach publicznych aktów prawnych lub innych dokumentów rządowych dotyczących ochrony zdrowia przekazywanych przez Ministerstwo Zdrowia lub inny organ administracji państwowej zaangażowany w realizacje polityki zdrowotnej, np. NFZ,
– zachęcanie do udziału w konsultacjach oraz upowszechnianie informacji o konsultacjach odnoszących się do obszaru ochrony zdrowia prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego,
– przygotowanie ekspertyz i opinii, zawierających propozycje zmian organizacyjnych, prawnych i finansowych, które umożliwiałyby poprawę funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, w tym w szczególności poprawę opieki na pacjentem onkologicznym,
– organizacja warsztatów, grup roboczych, konferencji służących wymianie dobrych praktyk i kończących się wypracowaniem rekomendacji w zakresie rozwiązań poprawiających dialog społeczny w obszarze ochrony zdrowia, funkcjonowania programów profilaktycznych oraz poprawy rozwiązań służących lepszemu dostosowaniu systemu ochrony zdrowia do zmieniających się warunków demograficznych i epidemiologicznych.

Szczegółowe informacje znajdują się w serwisie Programu Wiedza Edukacja Rozwój www.power.gov.pl


 

Przeczytaj teraz

Pułtusk: nowe wyposażenie w Szpitalu Gajda-Med

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 29.08.2017

Do Szpitala GajdaMed w Pułtusku trafiło nowe wyposażenie, które przeznaczone zostało dla oddziału pediatrycznego. Także w sierpniu 2017 w placówce tej oddano do użytku trzecią sale rodzinną na oddziale położniczo-neonatologicznym.

Nowe wyposażenie dla oddziału pediatrycznego to  bezpieczne i „uśmiechające się” do pacjentów łóżeczka wraz z kolorową i przytulną pościelą, a także szafki dla mam w pastelowych kolorach.

Z każdym tygodniem oddział pediatryczny szpitala jest coraz bardziej kolorowy i przyjazny dla małych pacjentów i ich mam.

Szpital w Pułtusku prowadzony jest przez GajdaMed od sierpnia 2015 roku. Placówka znalazła się w ogłoszonej 27 czerwca 2017 sieci szpitali, wśród placówek na poziomie I.

Szpital prowadzi osiem oddziałów, między innymi geriatrii, chorób wewnętrznych o profilu kardiologicznym, pediatrii oraz chirurgii ogólnej z pododdziałem chirurgii urazowo-ortopedycznej. Posiada także blok operacyjny, poradnie POZ, poradnie specjalistyczne, laboratorium diagnostyczne i pracownię badań obrazowych.

Grupa Kapitałowa GajdaMed posiada w sumie 22 placówki, działają one w Warszawie (przy ulicach: Wołoskiej i Żuławskiego) i w Pułtusku (Szpital Powiatowy Gajda-Med oraz Centrum Medyczne Gajda-Med).

Filie Gajda-Med działają w Gołyminie, Młynarzach, Niedzborzu, Pniewie, Sońsku, Szulborzu Wielkim, Jabłoni Kościelnej, Łopieniach-Jeżach, Zarębach, Wieczfni Kościelnej i Radzanowie a także w Konopkach.

Do Grupy Gajda-Med należą także: San-Medica w Jeruzalu, San-Med w Drobinie, Hipokrates w Warszawie, Medivita-Konstancin z Konstancina-Jeziornej oraz Pols-Med i Pols-Med Robert Gajda z Pułtuska.

Centrum Medyczne Gajda-Med powstało w 1998 roku. Założycielem i dyrektorem Centrum jest dr n. med. Robert Gajda, specjalista kardiolog.

Przeczytaj teraz

Nowe przepisy dotyczące opieki nad pacjentami z SARS-CoV-2

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 11.10.2020

9 i 10 października 2020 roku weszły w życie trzy rozporządzenia ministra zdrowia dotyczące opieki nad pacjentami zakażonymi wirusem SARS-CoV-2 lub podejrzanymi o to zakażenie oraz dotyczące opieki w izolatoriach.

Rozporządzenie ministra zdrowia w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2 mówi między innymi o tym, że lekarz podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarz udzielający świadczeń zdrowotnych w szpitalu, kierując się aktualną wiedza medyczną, podejmuje działania mające na celu zapobieganie szerzeniu się zachorowań na chorobę wywołaną zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 (Covid-19).

W związku z tym lekarz ten dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta przez przeprowadzenie badania fizykalnego lub w formie teleporady (z wyłączeniem dzieci do lat dwóch, kiedy to badanie jest przeprowadzane tylko bezpośrednio), a w sytuacjach uzasadnionych stanem zdrowia pacjenta zleca wykonanie badań diagnostycznych, w tym testu molekularnego RT-PCR w kierunku wirusa SARS-CoV-2. Po uzyskaniu dodatniego wyniku tego testu lekarz kieruje pacjenta do izolacji, izolacji w warunkach domowych lub do szpitala (w przypadku konieczności leczenia szpitalnego).

Lekarz zleca pacjentowi wykonanie badania w punkcie pobrań (gdy pacjent może się samodzielnie przemieszczać), a gdy nie jest to możliwe, zleca wykonanie wymazu przez zespół karetki wymazowej, a po stwierdzeniu konieczności leczenia szpitalnego – zleca transport do szpitala.

W przypadku izolacji domowej lekarz udziela pacjentowi najwcześniej w ósmej dobie porady lub teleporady, informuje także pacjenta o czasie trwania izolacji i o jej ewentualnym przedłużeniu.

Czytaj także: Kolejne laboratoria sieci Diagnostyka, Alab i Synevo na liście uprawnionych>>>

Z rozporządzenia w sprawie chorób zakaźnych powodujących powstanie obowiązku hospitalizacji, izolacji lub izolacji w warunkach domowych wynika, że lekarz, który podejrzewa lub rozpoznaje zakażenie lub chorobę zakaźną, zleca transport sanitarny do wskazanego szpitala, albo miejsca izolacji albo izolacji w warunkach domowych w przypadku pacjenta, który nie jest w stanie samodzielnie się przemieszczać lub którego stan zdrowia to uzasadnia, albo przekazuje pacjentowi informację o konieczności nieprzemieszczania się środkami publicznego transportu zbiorowego.

Rozporządzenie ministra zdrowia w sprawie standardu organizacyjnego opieki w izolatoriach mówi o tym, że do objęcia opieką w takich miejscach kwalifikują się osoby, od których pobrano materiał biologiczny w celu wykonania testu na obecność wirusa SARS-CoV-2, skierowane tam przez lekarza szpitala, lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub przez państwowego inspektora sanitarnego.

Wizyta pielęgniarki odbywa się u pacjenta w izolatorium nie rzadziej niż raz na dobę i dopuszczone jest jej realizowanie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.

Rozporządzenie ministra zdrowia zmieniające rozporządzenie w sprawie chorób zakaźnych powodujących powstanie obowiązku hospitalizacji, izolacji lub izolacji w warunkach domowych oraz obowiązku kwarantanny lub nadzoru epidemiologicznego zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw RP 8 października 2020 roku (poz. 1748).

Rozporządzenie ministra zdrowia w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2 zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw RP 8 października 2020 roku (poz. 1749).

Rozporządzenie ministra zdrowia zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu organizacyjnego opieki w izolatoriach zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw RP 9 października 2020 roku (poz. 1750).

Przeczytaj teraz

Wrocław: nowe zabiegi diagnostyczne w Centrum Dolmed

Autor:
Dodano: 1.03.2015

Dolnośląskie Centrum Medyczne Dolmed z Wrocławia rozszerzyło ofertę swoich usług o biopsję sztancową, czyli zabieg diagnostyczny polegający na usuwaniu małych zmian barwnikowych skóry bez użycia skalpela (igłą biopsyjną).

Zabieg jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym. Pobrany materiał przekazywany jest do badania histopatologicznego. Zabiegi jest komercyjny, jego cena wynosi 130 zł, cena badania histopatologicznego to 40 zł.

Dolnośląskie Centrum Medyczne Dolmed oferuje  usługi w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, medycyny pracy oraz diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej. Wykonuje także zabiegi, między innymi usuwanie zaćmy, endoskopowe leczenie cieśni nadgarstka, operacje przepukliny pachwinowej, laserowe operacje żylaków, skleroterapię, zabiegi proktologiczne w trybie ambulatoryjnym.

Usługi Centrum są zarówno komercyjne jak i finansowane przez NFZ. Kontrakt zawarty na rok 2015 ma 924 306 zł i dotyczy ambulatoryjnej opieki specjalistycznej oraz profilaktycznych programów zdrowotnych.

Siedziba firmy mieści się ulicy Legnickiej 40 we Wrocławiu. Firma posiada także dwie filie świadczące usługi medyczne w ramach podstawowej opieki zdrowotnej w: Miękini oraz w Lutyni.

Od kilku lat Dolmed działa jako spółka akcyjna, której udziałowcem jest samorząd województwa dolnośląskiego.
 

Przeczytaj teraz

Powiat myśliborski poszukuje inwestora szpitala w Dębnie

Autor:
Dodano: 1.08.2014

Powiat myśliborski, jedyny udziałowiec spółki Szpital w Dębnie sp. z o.o., poszukuje inwestora strategicznego. Pozyskane dzięki temu środki spółka planuje przeznaczyć na inwestycje służące rozwojowi działalności medycznej placówki.

– Zapraszamy zainteresowane podmioty, w tym szczególnie jednostki samorządu terytorialnego, a także przedsiębiorców i inne osoby prawne do złożenia oferty – mówi Arkadiusz Mazepa, starosta powiatu myśliborskiego (www.powiatmysliborski.pl). – Dopuszczamy możliwość objęcia przez potencjalnego inwestora nowych udziałów w spółce, które zostałyby utworzone w ramach ewentualnego podwyższenia kapitału zakładowego.

Szpital w Dębnie prowadzi 5 oddziałów: chirurgii ogólnej, położniczo-ginekologiczny, dziecięcy, wewnętrzny oraz neonatologiczny, a także poradnie specjalistyczne, pracownię endoskopii oraz Zakład Opiekuńczo-Leczniczy.

Kontrakt placówki z Narodowym Funduszem Zdrowia zawarty na rok 2014 ma wartość 11 702 073,76 zł i dotyczy leczenia szpitalnego, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej oraz świadczeń pielęgnacyjnych i opiekuńczych.

Szpital w Dębnie jest prowadzony w formie spółki od października 2012 roku. Został przekształcony jako pierwszy w powiecie myśliborskim.  Oprócz szpitala w Dębnie powiat myśliborski prowadzi również szpital w Barlinku, który funkcjonuje w formie spółki prawa handlowego od stycznia 2013 roku.

Czytaj także komentarz starosty powiatu myśliborskiego na temat przekształceń szpitali

Przekształcenie podstawą rozwoju szpitali>>>
 

Przeczytaj teraz