BŁĄD 404

Upss! Nie znaleziono takiej strony.

Inne artykuły

Piaseczno: CMP wprowadził system kolejkowy

Autor:
Dodano: 7.03.2015

Centrum medyczne CMP działające w Piasecznie wprowadziło system kolejkowy. Jego celem jest poprawienie dynamiki obsługi pacjentów korzystających z usług placówki.  W ramach systemu został zainstalowany biletomat, zlokalizowany przy recepcji.

Placówka CMP w Piasecznie działa przy ulicy Puławskiej 49. Powstała na przełomie 2001/2002 roku. Jest to pierwsza i największa placówka Centrum Medycznego CMP. Łączna powierzchnia przychodni wynosi 2000 mkw.

Pacjenci mogą korzystać z konsultacji kilkunastu lekarzy specjalistów. Działa tutaj poradnia stomatologiczna, medycyny pracy, rehabilitacja i fizykoterapia, laboratorium, szkoła rodzenia, dział medycyny estetycznej. Odbywają się także kursy pierwszej pomocy, dostępne są wizyty domowe.

Poza tym CMP prowadzi sześć przychodni w Warszawie – CMP Centrum przy ulicy Chmielnej 14, CMP Ochota przy ulicy Grójeckiej 132, CMP Białołęka przy ulicy Berensona 11, CMP Ursynów przy ulicy Ciszewskiego 15, CMP Wola przy ulicy Jana Kazimierza 64 oraz CMP Mariańska przy ulicy Mariańskiej 1.

Placówki CMP oferują podstawową opiekę zdrowotną, konsultacje specjalistyczne, medycynę pracy, rehabilitację, diagnostykę, a także szeroki zakres usług stomatologicznych. Poza usługami w ramach POZ oraz usługami w ramach AOS w przejętej placówce przy ulicy Mariańskiej, pozostałe usługi placówek są komercyjne.

Przeczytaj teraz

Stomatologa, rehabilitacji, ubezpieczenia podróżnego. Tego brakuje Polakom w pakietach medycznych

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 19.10.2023

Pakiety medyczne oferuje już 8 na 10 firm w Polsce, jednak nie zawsze zawierają w sobie to, czego oczekują pracownicy. Co drugiemu ankietowanemu brakuje usług stomatologicznych, co trzeciemu rehabilitacji, a co czwartemu konsultacji specjalistycznych, takich jak: ortodoncja czy implantologia – wynika z raportu enel-med „Zdrowy pracownik 2023”. Eksperci zwracają uwagę, że zdrowie pracowników jest coraz ważniejsze dla pracodawców i w związku z tym aż 80% firm planuje wprowadzenie szerszego pakietu medycznego. Wybrani mogą liczyć nawet na konsultacje medycyny estetycznej czy ubezpieczenie zagranicznych podroży.

– Wyniki naszego badania wyraźnie wskazują, że troska o zdrowie kadry może zostać skutecznie zagospodarowana nie tyle dostępnością prywatnej opieki medycznej, co jej rozszerzeniem w odpowiedzi na rosnące oczekiwania pracowników. Opieka medyczna od wielu lat jest standardem w firmach i jest to kluczowy benefit, ale żeby się wyróżnić nie wystarczy już podstawowa oferta. Dzisiaj pracownicy coraz częściej liczą na dostęp do wyższych pakietów medycznych czy możliwości objęcia taką opieką członków rodziny. Solidna podstawa w postaci benefitów okołozdrowotnych może efektywnie wpłynąć na komfort załogi, a w dalszej perspektywie na wzmocnienie wizerunku pracodawcy. Dlatego w mojej ocenie najbardziej perspektywicznym kierunkiem dla rozwoju benefitów jest głęboko dopasowana oferta pakietów medycznych, wzbogacona o program prozdrowotny zapewniony przez pracodawcę – mówi Alina Smolarek, Dyrektorka HR w Centrum Medycznym ENEL-MED.

Pakiet to standard…

W zestawieniu benefitów najbardziej pożądanych przez pracowników w raporcie enel-med „Zdrowy pracownik 2023” pakiet medyczny zajmuje pierwsze miejsce ex aequo z dofinansowaniem wypoczynku (81% wskazań). Pracownicy wyraźnie określili, że największe znaczenie w przypadku prywatnej opieki zdrowotnej ma dla nich łatwy i szybki dostęp do lekarzy wielu specjalizacji (75%), wysoko oceniani przez innych pacjentów lekarze (56%) oraz dogodne lokalizacje z parkingiem i wygodnym dojazdem (49%). 47% pracowników zwraca także uwagę na wyposażenie gabinetów, a dla 35% respondentów dużym ułatwieniem jest aplikacja mobilna z listą rezerwową, możliwością̨ zapisania się na wizytę czy otrzymania e-recepty (35%). Co ciekawe, aplikacja mobilna znacznie częściej była wskazywana wśród młodszych Polaków (44% w grupie osób 18-35 lat). Natomiast starsi pracownicy częściej zwracają uwagę na łatwy i szybki dostęp do lekarzy wielu specjalizacji (77% w grupie 55+).

Pakiet medyczny jako benefit oferuje 82% firm, choć standardem jest w dużych organizacjach zatrudniających 250 pracowników i więcej (97%). W mniejszych firmach, 2 na 3 oferują pakiet medyczny.

…ale standard to za mało

Z raportu wynika także, że zdecydowana większość badanych firm (80%) rozważa wprowadzenie wyższych pakietów medycznych dla pracowników, częściej dotyczy to dużych firm (88%) niż średnich (70%). O jaki zakres powinni uzupełnić oferowane wsparcie medyczne? Pracownicy w badaniu wskazali, czego najbardziej brakuje im w pakietach.

W pierwszej kolejności wsparcie medyczne powinno zostać uzupełnione o usługi stomatologiczne. Na stomatologię zachowawczą wskazało 53% pracowników, a na profilaktykę stomatologiczną 50%. Co trzeci ankietowany chciałby mieć dostęp do rehabilitacji (35%) i konsultacji specjalistycznych, takich jak: ortodoncja czy protetyka (33%). 16% wskazuje na ubezpieczenie zagranicznych podróży, a 13% na stomatologię estetyczną.

Oczekiwania pracowników są jednak zróżnicowane ze względu na wiek. Im starszy pracownik, tym większe jest zainteresowanie stomatologią zachowawczą, rozszerzonym zakresem zabiegów ambulatoryjnych oraz rehabilitacją. Dla młodszych pracowników ważniejsze jest ubezpieczenie zagraniczne w podroży (31% wskazań wśród osób w wieku 18-24 lata i 24% w grupie osób 25-34 lata, podczas gdy 15% w grupie 56-65 lat).

Ekspertka enel-med zwraca uwagę, że pakiety medyczne to tylko część benefitów okołozdrowotnych.

– Z własnego doświadczenia – jako pracodawca oraz partner biznesowy pracodawców – widzimy coraz większe zainteresowanie innymi elementami prozdrowotnej polityki. Na przykład dla naszych klientów organizujemy badania jamy ustnej w miejscu pracy dla wszystkich chętnych pracowników, wykorzystując do tego zaawanasowany technologicznie sprzęt. Dużą popularnością cieszą się organizowane w firmach konsultacje z dietetykiem, a w przedsiębiorstwach zatrudniających tzw. white collars organizujemy masaże i warsztaty z fizjoterapeutą – mówi Alina Smolarek, dyrektorka HR w Centrum Medycznym ENEL-MED.

Przeczytaj teraz

Scanmed Szpital św. Rafała najlepszym szpitalem w Małopolsce

Autor:
Dodano: 8.11.2013


Scanmed Szpital św. Rafała w Krakowie znalazł się wśród laureatów tegorocznej edycji rankingu placówek szpitalnych w Polsce, organizowanego przez dziennik Rzeczpospolita, i zdobył tytuł najlepszego szpitala w województwie małopolskim. Utrzymał się też w pierwszej dziesiątce szpitali w skali kraju w kategorii „jakość opieki medycznej”.

W  Rankingu Najlepszych Szpitali „Rzeczpospolitej” 2013 przygotowanego we współpracy z Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia wzięło udział 256 organizacji.

Wśród wyróżnionych placówek znalazły się także inne prywatne podmioty: Miedziowe Centrum Zdrowia S.A. z Lubina, jako najlepszy szpital w województwie dolnośląskim oraz ósmy w kraju, NZOZ Mediq z Legionowa (czwarty w województwie mazowieckim oraz 32. w kraju), NZOZ Lecznica Dzieci i Dorosłych z Chorzowa (szóste miejsce na Śląsku, 44 w kraju), Szpital Zakonu Św. Jana Bożego w Łodzi (4 w województwie, 60 w kraju), Szpital Salus ze Słupska (ósmy w województwie pomorskim, 91 w kraju).

Joanna Szyman, prezes zarządu Grupy Scanmed Multimedis podczas debaty na temat szpitali przyjaznych pacjentowi, towarzyszącej wręczaniu wyróżnień, podkreślała rolę jakości opieki medycznej i dostępności udzielanych świadczeń.
– Dane demograficzne potwierdzają, że żyjemy w społeczeństwie starzejącym się. Stąd, rośnie liczba potrzeb zdrowotnych, a to kosztuje cały system opieki zdrowotnej. Moim zdaniem, aby nadal świadczyć usługi na najwyższym poziomie wszystkie jednostki zaangażowane w politykę zdrowotną naszego państwa będą musiały sprostać potrzebom związanym z taką strukturą popytu na usługi medyczne. Myślę, że kluczem do poprawy efektywności jest obrany właśnie przez płatnika publicznego kierunek w ocenie świadczeniodawców premiujący tych, którzy gwarantują kompleksową, ciągłą, koordynowaną opiekę medyczną na wysokim poziomie jakości. – podkreśliła Joanna Szyman

Rozdanie nagród poprzedziła prezentacja wybranych danych uwzględnianych w rankingu „Bezpieczny szpital”. Jak wynika z tej analizy, placówki zdecydowanie poprawiły swoje wyniki w kategorii informatyzacji, a także generowanych przychodów.

 

Przeczytaj teraz

Lux Med wraz z International Medical Relief: pomoc nadal potrzebna

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 21.08.2022

International Medical Relief oraz Grupa Lux Med rozpoczynają współpracę, której celem jest wsparcie dotychczas prowadzonych działań humanitarnych świadczonych na rzecz uchodźców z Ukrainy. IMR oraz Lux Med są zaangażowane we wsparcie Ukrainy a współpraca przyczyni się do zwiększenia możliwości niesienia pomocy. W związku z przeciążeniem systemu ochrony zdrowia w Polsce, międzynarodowa współpraca o tym charakterze jest istotna.

International Medical Relief jest jedną z największych organizacji pozarządowych non-profit z siedzibą w USA oddaną medycznej pomocy humanitarnej na rzecz pozostawionych bez wsparcia i dostępu do opieki medycznej społeczności w wielu miejscach świata. Organizacja zrzesza 60 000 wolontariuszy medyków.

IMR wspierało do tej pory najsłabszych w czasie katastrof humanitarnych w 80 krajach, organizacja jest aktywna podczas kryzysu od rozpoczęcia konfliktu zbrojnego na Ukrainie.

Grupa Lux Med pomogła już ponad 100 tysiącom uchodźców z Ukrainy

Grupa Lux Med (część Bupa) jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce wspierającą w ogromnej skali uchodźców z Ukrainy. Lux Med wprowadził specjalny program wsparcia dla osób uciekających przed wojną, który został opary na trzech filarach: pomocy doraźnej, leczeniu szpitalnym i rozwoju zawodowym. Projekt jest finansowany kwotą 6 milionów funtów brytyjskich przez Bupa, a działania realizowane są głównie przez Fundację Lux Med im. dr. Joanny Perkowicz.

Grupa Lux Med prowadzi i finansuje również centrum wsparcia medycznego w centrum pomocy Ukrainie Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie oraz centrum medyczne w  Warszawie przeznaczone wyłącznie dla obywateli Ukrainy.

Lux Med udziela bezpłatnej pomocy obywatelom Ukrainy w swoich 270 placówkach i 14 szpitalach na terenie całego kraju. Od 25 lutego 2022 roku Grupa Lux Med udzieliła pomocy ponad 110 tysiącom uchodźców i zrealizowała ponad 200 tysięcy usług medycznych.

Lekarze wolontariusze będą wspierali obywateli Ukrainy w oparciu o przepisy spec ustawy dotyczącej pomocy Ukrainie w związku z konfliktem zbrojnym na Ukrainie.

Grupa Lux Med świadczy usługi w Polsce już od 30 lat. Zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, stomatologiczną, psychologiczną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 500 000 pacjentów. Do ich dyspozycji jest ponad 270 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, 14 szpitali oraz blisko 3000 poradni partnerskich.

Grupa Lux Med zatrudnia 20 000 osób, w tym około 8000 lekarzy i 5000 wspierającego personelu medycznego, a w codziennej działalności, kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska. Grupa Lux Med jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.

Przeczytaj teraz

Polmed S.A.: wzrost udziału usług komercyjnych

Autor:
Dodano: 17.05.2013


Spółka Polmed S.A. odnotowuje w ciągu ostatnich lat spadek przychodów z usług świadczonych w ramach kontraktów zawartych z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz wzrost przychodów uzyskiwanych z tytułu sprzedaży abonamentów i ubezpieczeń medycznych.

Usługi świadczone przez placówki sieci Polmed w ramach kontraktów z NFZ stanowiły w 2008 roku około 70 procent udziałów w przychodach ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Polmed. W roku 2009 było to 61 procent, w roku 2010 – 45 procent, w roku 2011 – 39 procent, a na koniec roku 2012- 30 procent. W I kwartale 2013 udział ten wynosił 32 procent przychodów Grupy.

Pozostałe przychody są generowane poprzez kontrakty z firmami kupującymi abonamentowe świadczenia medyczne oraz z firmami ubezpieczeniowymi, których łączny udział w 2008 roku wynosił około 23 procent skonsolidowanych przychodów, w 2009 roku – 34 procent, w 2010 roku – 45 procent, w roku 2011 – 54 procent, na koniec roku 2012 roku wzrósł do 61 procent, a w I kwartale 2013 stanowił 60 procent przychodów.  Pozostałą część przychodów stanowią przychody z tytułu świadczenia usług na rzecz klientów indywidualnych. Udział tych przychodów nie zmienia się w sposób znaczący. W roku 2008 stanowił wyniósł około 6 procent, a w I kwartale 2013 roku – 8 procent przychodów Grupy.

Grupa Polmed uzyskała w I kwartale 2013 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 13 143 tys. zł oraz zysk netto o wartości 62 tysiące złotych.

Polmed świadczy usługi w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, rehabilitacji, stomatologii oraz diagnostyki. Oferuje też wizyty domowe oraz medycynę pracy.

Sieć Polmed S.A. rozwija się na terenie całej Polski. Prowadzi 16 placówek zlokalizowanych są w największych miastach Polski: Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Krakowie, Olsztynie, Poznaniu, Sosnowcu, Starogardzie Gdańskim, Wrocławiu oraz Warszawie. Najmłodszą placówką jest przychodnia otwarta w marcu 2013 roku w Krakowie przy ulicy Jasnogórskiej. 

Grupa Kapitałowa Polmed składa się ze spółek : Polmed S.A. (podmiot dominujący) oraz ze spółek zależnych – Polmed Zdrowie sp. z o.o. i Polmed Development sp. z o.o. Spółka Polmed S.A. jest kontrolowana przez Polmed Medical Rarosław Szubert, Romuald Magdoń sp. z j. za pośrednictwem spółki Polmed-Medical Limited z siedzibą w Sarnace (Cypr).

Przeczytaj teraz

Genomed: 5,6 mln zł przychodów w IV kwartale 2021

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 14.02.2021

Spółka Genomed S.A. zanotowało za IV kwartał 2020 roku przychody netto ze sprzedaży w wysokości 5 mln 651 tys. zł. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2019 spadek przychodów wyniósł 1,3 procenta.

Zysk netto w IV kwartale 2020 roku wyniósł 526 tys. zł, rok wcześniej było to 685 tys. zł.

Na wyniki finansowe osiągnięte w IV kwartale 2020 roku spółki wpływ miał tan epidemii koronawirusa Sars-CoV-2.

Mimo trwającego stanu epidemii COVID-19 Genomed prowadził nieprzerwaną działalność laboratoryjną i usługową. Utrzymanie przychodów IV kwartale na tym samym poziomie co w IV kwartale roku 2019 wynikało między innymi ze zwiększonej sprzedaży odczynników i produktów jednorazowych, wykorzystywanych przez laboratoria diagnostyczne przy detekcji koronawirusa, w tym sond molekularnych do detekcji SARS-CoV-2.

Spółka odnotowała także wzrost zapotrzebowania na swoje usługi  ze strony jednostek naukowych, których działalność została w II i III kwartale ograniczona wskutek epidemii, a w IV kwartale wznowiona w większym zakresie.

Czytaj także: Medyczne zawody wspierające receptą na niedobory kadrowe>>>

W IV kwartale 2020 podpisano także kilka nowych umów, związanych z usługami dla sektora naukowego i z rozszerzeniem bazy klientów o nowe podmioty instytucjonalne.

Genomed zajmuje się odczytywaniem i przetwarzaniem informacji zawartej w DNA, w tym diagnostyką genetyczną. Realizuje projekty badawcze, dofinansowywane ze środków unijnych, dotyczące między innymi rozwoju diagnostyki spersonalizowanej. Spółka planuje uruchomić pierwszą w Polsce klinikę terapii genowych.

Genomed rozwija także sprzedaż badań genetycznych, głównie klientom zainteresowanym szeroko pojętą profilaktyką zdrowotną.

Udziałowcem Genomed S.A. jest spółka Diagnostyka, która posiada 42,6 procenta udziałów w kapitale zakładowym (28,81 procenta głosów na WZA).

Przeczytaj teraz