BŁĄD 404

Upss! Nie znaleziono takiej strony.

Inne artykuły

Dostosowaliśmy procesy obsługi i bezpieczeństwa pacjentów

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 16.09.2020

Marzena Kołoszczyk, dyrektor Departamentu Obsługi Klienta, Medicover

Epidemia spowodowała wiele zmian w sposobie dostarczania opieki pacjentom Medicover. Wynikało to zarówno z konieczności dostosowania się do obowiązujących zaleceń,  jak i z dbałości o bezpieczeństwo pacjentów i personelu placówek medycznych.

W naszych centrach medycznych i szpitalach obowiązują ścisłe procedury bezpieczeństwa epidemicznego. W strefie wejścia do placówek wprowadziliśmy pomiar temperatury i ankietę medyczną. Udostępniliśmy pacjentom płyny do dezynfekcji rąk oraz przestrzegamy obowiązku zakrywania ust i nosa podczas całego pobytu w centrum. Wdrożyliśmy regularną dezynfekcję gabinetów i ozonowanie centrów, a w recepcjach zamontowaliśmy przesłony ochronne.

Tak przeorganizowaliśmy pracę naszych placówek, aby możliwe było zachowanie dystansu społecznego oraz odizolowanie pacjentów z objawami infekcji od pozostałych osób. Szczególne warunki bezpiecznego pobytu na terenie centrów stworzyliśmy dla najmłodszych pacjentów oraz kobiet w ciąży, wyznaczając dla nich dedykowane strefy.

Czytaj także: Utrzymaliśmy ciągłość opieki>>>

Przede wszystkim zadbaliśmy jednak o to, aby nasi pacjenci mogli uzyskać poradę medyczną bez wychodzenia z domu. W tym celu rozszerzyliśmy funkcjonujące w Medicover już od 15 lat rozwiązania w zakresie telemedycyny. Oferujemy porady zdalne zarówno lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, jak i większości pozostałych specjalistów. Udostępniamy różne możliwości uzyskania takiej porady, na przykład porady telefoniczne umawiane, porady telefoniczne bez umawiania, czat czy kontakt mailowy z lekarzem.

Pacjenci bardzo chętnie korzystają z takich rozwiązań. Obecnie porady zdalne, w różnej formie, stanowią około 45 procent wszystkich realizowanych w Medicover porad i wizyt. Na początku epidemii było to nawet 70 procent. O ile w marcu i kwietniu pacjenci korzystali z porad zdalnych głównie z uwagi na swoje bezpieczeństwo, o tyle teraz przekonali się, że jest to dla nich wygodne rozwiązanie i w wielu przypadkach w pełni wystarczające do rozwiązania ich problemu zdrowotnego. Jak pokazują nasze statystyki, około 70-80 procent pacjentów z objawami infekcji, po poradzie zdalnej, nie wymaga wizyty w placówce. W przypadku innych potrzeb zdrowotnych, około 30-50 procent pacjentów uzyskuje pełne rozwiązanie swojego problemu podczas zdalnego kontaktu z lekarzem. Dotyczy to głównie takich specjalistów jak endokrynolog, kardiolog, czy dermatolog.

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i personelu medycznego wdrożyliśmy także obowiązkową ankietę medyczną przy umawianiu wizyt, której celem jest oszacowanie ryzyka zakażenia koronawirusem. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na którekolwiek z pytań, proponujemy pacjentowi konsultację zdalną, a jeśli to niemożliwe, na przykład w przypadku potrzeby wykonania badania USG, proponujemy przełożenie wizyty na inny termin. Pacjentów, którzy pozytywnie przeszli ankietę, edukujemy, aby w przypadku pogorszenia stanu zdrowia, zamienili wizytę na teleporadę lub odłożyli jej realizację w czasie. Warto w tym miejscu podkreślić, że jeśli po odbyciu konsultacji zdalnej lekarz potwierdza potrzebę wizyty w placówce, umożliwiamy pacjentowi realizację takiej usługi, wskazując miejsce jej uzyskania.

Takie podejście jest szczególnie ważne przed nadchodzącym sezonem infekcyjnym. W Medicover od wielu tygodni pracujemy nad tym, aby w okresie zwiększonego zapotrzebowania na usługi medyczne, umożliwić bezpieczne i skuteczne uzyskanie pomocy zarówno pacjentom z objawami infekcji, jak i z innymi potrzebami zdrowotnymi. Tworzymy specjalne ścieżki obsługi pacjentów i dokonujemy zmian w organizacji naszych placówek medycznych by zapewnić, aby pacjenci infekcyjni mieli ograniczony kontakt z pozostałymi pacjentami. W tym celu wyodrębniamy na przykład specjalne godziny infekcyjne, w trakcie których na terenie centrów będą obsługiwani pacjenci z objawami infekcji, którzy uzyskali wskazania do odbycia wizyty w centrum po wcześniejszej konsultacji lekarza na teleporadzie. Wydłużamy także godziny pracy niektórych placówek. Dodatkowo wprowadziliśmy umawianie pacjentów do punktów pobrań na określoną godzinę. Najpierw takie rozwiązanie testowaliśmy w formie pilotażu w kilku placówkach. Obecnie funkcjonuje ono już we wszystkich naszych centrach medycznych.

Od początku epidemii udostępniamy wiele innych udogodnień obsługowych dla naszych pacjentów, dzięki którym mogą łatwiej uzyskać pomoc. Wśród nich warto wspomnieć o rozszerzeniu możliwości pobrania hasła do serwisu Medicover OnLine bez konieczności wizyty w placówce, czy udostępnieniu możliwości korzystania z porad telemedycznych pacjentom Medicover na co dzień korzystającym z usług naszych placówek współpracujących.

Pacjenci doceniają nasze starania, co widać z przeprowadzanych regularnie ankiet satysfakcji. W okresie epidemii, czyli od marca do sierpnia 2020 roku poziom pozytywnych ocen utrzymywał się na wysokim poziomie: NPS, czyli ocena zadowolenia z usługi i chęć jej polecenia innym, po wizycie/teleporadzie średnio wynosił 75, co nas bardzo cieszy.

Przeczytaj teraz

Newsletter portalu MedycynaPrywatna.pl – 2014-09-18

Autor:
Dodano: 15.09.2014
Przeczytaj teraz

Grupa Medincus obchodzi 20-lecie działalności

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 13.04.2022

Grupa Medincus obchodzi w tym roku 20-lecie działalności. Grupa najbardziej znana jest z Międzynarodowego Centrum Słuchu i Mowy, działającego w Kajetanach.

Ośrodek ten oferuje pomoc i wsparcie pacjentom z chorobami laryngologicznymi, audiologicznymi i foniatrycznymi.

Oprócz Międzynarodowego Centrum Słuchu i Mowy Medincus prowadzi też 15 placówek medycznych w Polsce i 8 filii za granicą: na Ukrainie, na Białorusi, w Kirgistanie, Kazachstanie i w Senegalu.

Oferują one wysokospecjalistyczne usługi w zakresie otorynolaryngologii, audiologii, foniatrii, rehabilitacji, surdologopedii, psychologii, fizjoterapii, inżynierii biomedycznej.

Orpea Polska działa już 20 lat

Rocznie przeprowadza się w nich 2 500 operacji oraz 150 000 konsultacji medycznych. Z myślą o pacjentach powstało szereg nowych rozwiązań (np. terapia SPPS-S), które okazały się bardzo potrzebne i wykorzystywane są obecnie przez specjalistów w kraju i na świecie.

Wykorzystując zdobycze techniki specjaliści Medincus usprawniają komunikację i opiekę nad pacjentem (np. telefitting).

Twórcą Medincusa jest profesor Henryk Skarżyński, światowej sławy otochirurg i specjalista otorynolaryngologii, audiologii, foniatrii i otolaryngologii dziecięcej.

Założyciel Centrum Medycznego Gajda autorem opracowań w prestiżowych czasopismach

Przeczytaj teraz

Carolina Medical Center Partnerem Medycznym WOPR

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 15.09.2021

Carolina Medical Center została Partnerem Medycznym Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego – WOPR i objęła opieką Reprezentację Narodową w Sportowym Ratownictwie Wodnym. 

W ramach współpracy będzie zapewniać zawodnikom wsparcie na etapie przygotowania i treningów, podczas startów, regeneracji po zawodach, będzie także pomagać w szkoleniach w zakresie prewencji urazów.  

Lekarzem sprawującym opiekę nad reprezentacją została Urszula Zdanowicz, specjalista w zakresie ortopedii i traumatologii sportowej. Pierwsze spotkanie doktor Zdanowicz z zawodnikami i trenerem kadry miało miejsce na zgrupowaniu, tuż przed wyjazdem do Hiszpanii na Mistrzostwa Europy. W trakcie treningów specjalistka, na co dzień związana z Carolina Medical Center, przeprowadziła badania i wywiady medyczne z naszymi reprezentantami. 

Doktor Urszula Zdanowicz ma wieloletnie doświadczenie w medycznym przygotowaniu sportowców. Przez wiele lat była lekarzem w Polskim Związku Pływackim oraz członkiem zarządu Komisji Medycznej PKOl. 

Poniżej link do wywiadu z Pawłem Błasiakiem, prezesem zarządu Głównego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, dr Urszulą Zdanowicz oraz Adamem Dubielem, reprezentantem Polski w sportowym ratownictwie wodnym: 

https://biznes.newseria.pl/news/polacy-z-sukcesami-w,p918307123 

Carolina Medical Center jest jedną z najnowocześniejszych klinik ortopedii i medycyny sportowej oraz prekursorem w stosowaniu innowacyjnych technik i procedur medycznych. 

Specjalizuje się w leczeniu i prewencji urazów układu mięśniowo-szkieletowego. Zatrudnia między innymi specjalistów w zakresie ortopedii, neurochirurgii, chirurgii dziecięcej, reumatologii, neurologii i rehabilitacji.    

Placówka zapewnia kompleksową opiekę medyczną – całodobowe ambulatorium urazowe, konsultacje specjalistyczne, diagnostykę obrazową i funkcjonalną, leczenie operacyjne i nieinwazyjne, rehabilitację, badania biomechaniczne, trening motoryczny.    

Współpracuje z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz wieloma federacjami sportowymi, w tym Polskim Związkiem Pływackim. 

Szpital zlokalizowany jest przy ulicy Pory 78 w Warszawie, jego filia działa w Szpitalu Swissmed przy ulicy Wileńskiej 44 w Gdańsku.  

Carolina Medical Center należy do Grupy Lux Med. 

Czytaj także: Carolina Medical Center współpracuje ze Smarter Diagnostics >>>

Przeczytaj teraz

Lux Med: panel o telemedycynie podczas Forum Ekonomicznego

Autor:
Dodano: 10.09.2017

Grupa Lux Med i firma doradcza EY zorganizowały w ramach Forum Ekonomicznego w Krynicy Zdroju, które odbyło się od 5 do 7 września 2017 roku,  panel pod tytułem „Telemedycyna – opieka medyczna dalej czy bliżej pacjenta?”

Wstępem do dyskusji była prezentacja prezes Grupy Lux Med, Anny Rulkiewicz, która na przykładzie Mercy Virtual Care Centre z Missouri w USA omówiła możliwości wykorzystania oraz trendy w rozwoju telemedycyny na najbardziej rozwiniętym rynku medycznym na świecie.

Prezes Rulkiewicz przedstawiła następnie charakterystykę polskiego rynku telemedycznego, osiągnięcia Grupy Lux Med we wprowadzaniu usług telemedycznych, a także korzyści płynące z takich rozwiązań i bariery ich dalszego rozwoju w naszym kraju.

 

 

Podczas dyskusji podkreślono, że pomimo barier w postaci braku finansowania ze środków publicznych i nienadążającej za rozwojem rynku legislacji, prywatne podmioty medyczne odgrywają w Polsce rolę pionierów i liderów w wykorzystywaniu nowych technologii, w tym telemedycyny. Wskazano, że czerpanie z doświadczeń sektora prywatnego to optymalna ścieżka wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań także w sektorze publicznym.

Przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia wyrazili determinację do wspierania rozwoju telemedycyny, między innymi poprzez tworzenie takich regulacji, które usankcjonują możliwości oferowane przez telemedycynę podmiotom medycznym i pacjentom, a jednocześnie nie będą ograniczały jej dalszego rozwoju. Padła również deklaracja o stopniowym włączaniu procedur telemedycznych do koszyka świadczeń refundowanych przez NFZ.

W dyskusji moderowanej przez Jakuba Szulca, partnera w EY, wzięli udział Anna Rulkiewicz, prezes Grupy Lux Med, Józefa Szczurek-Żelazko, sekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia, profesor Łukasz Szumowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Agnieszka Kister, dyrektor departamentu funduszy europejskich i e-zdrowia w Ministerstwie Zdrowia, Maciej Miłkowski, wiceprezes Narodowego Funduszu Zdrowia, Marcin Węgrzyniak, dyrektor Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia oraz Tomasz Wachnicki z Air Liquide.

Przeczytaj teraz

Gdańsk: powstało nowe centrum medyczne Diagnoson

Autor:
Dodano: 11.11.2015

Pod koniec sierpnia 2015 roku w Gdańsku zostało otwarte nowe centrum medyczne Diagnoson. Placówka oferuje badania USG dla dzieci i dorosłych, a także biopsje pod kontrolą USG oraz blokady dostawowe.

W przychodni można wykonać kompleksowe badania USG noworodków, badania USG stawów dla sportowców, a także badania dopplerowskie naczyń i echo serca. Nowością w Trójmieście jest USG elastograficzne wątroby, piersi, tarczycy i tkanek miękkich.

Placówka oferuje także konsultacje specjalistyczne, między innymi w zakresie alergologii, dermatologii, endokrynologii, neurologii, ortopedii, urologii. Szeroki zakres konsultacji przeznaczony jest także dla dzieci. W planach jest dalsze rozszerzenie zakresu oferowanych usług.

Placówka oferuje usługi komercyjne. Koszt badań USG wynosi od 120 zł do 170 zł.

W listopadzie 2015 Centrum Diagnoson bierze udział w akcji Movember, której celem jest profilaktyka raka prostaty i jąder. W ramach akcji  placówka organizuje darmowe porady urologa dla wszystkich mężczyzn oraz oferuje wykonanie USG jąder i prostaty w niższej cenie.

Diagnoson mieści się w Gdańsku Osowej przy ulicy Kielnieńskiej 123. Właścicielem przychodni jest lekarz Mariusz Kujawa.

Przeczytaj teraz