BŁĄD 404

Upss! Nie znaleziono takiej strony.

Inne artykuły

Nowy sprzęt w Europejskim Centrum Zdrowia Otwock

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 30.07.2020

W Europejskim Centrum Zdrowia Otwock otwarto dwie kolejne sale chemioterapii dziennej. Szpital kupił także na oddział onkologii 12 nowoczesnych foteli do podawania chemioterapii dziennej i 10 nowych pomp do podawania leków onkologicznych.

Otarcie nowego oddziału odbyło się 29 lipca 2020 roku.

– To dla naszego szpitala bardzo ważna inwestycja. – podkreśla dr Aldona Roguska, dyrektor ds. operacyjnych  w ECZ Otwock – Z pewnością  z doposażenia oddziału ucieszą się  pacjenci, którzy będą mogli leczyć się w komfortowych warunkach. Podejmując tą decyzję, zależało nam, aby zapewnić pacjentom wygodę oraz utrzymać wysoki standard warunków leczenia przy wzrastającej liczbie chorych poddawanych chemioterapii.

– Zwiększamy liczbę foteli do leczenia, zachowujemy bezpieczne odległości, robimy wszystko aby pacjenci byli bezpieczni, żeby obciążenia ilości pacjentów na lekarza i pielęgniarkę były mniejsze. Bezpieczeństwo to warunek numer 1 –  zaznaczył prof. Cezary Szczylik, ordynator Oddziału Onkologii Klinicznej i Chemioterapii Szpitala ECZ Otwock.

Obecnie Oddział Onkologii dysponuje 31 łóżkami w oddziale stacjonarnym oraz 25 fotelami dedykowanymi chemioterapii jednodniowej. Placówka realizuje opiekę medyczną finansowaną przez NFZ. Pacjenci, którzy nie mogą korzystać z bezpłatnego leczenia, mają dostęp do leczenia w trybie komercyjnym.

Czytaj także: Prezes szpitali Magodent Menedżerem Roku 2019>>>

Europejskie Centrum Zdrowia Otwock to specjalistyczny szpital o rozszerzonym profilu onkologiczno-kardiologicznym, Centrum Kształcenia Komplementarnego oraz Centrum Medycyny Doświadczalnej. Na terenie ECZ działa także ośrodek radioterapii. Placówka specjalizuje się w nowoczesnym leczeniu nowotworów, w tym także przy użyciu robota da Vinci.

ECZ Otwock działa od 2004 roku.

Jest prowadzone przez Europejskie Centrum Zdrowia Otwock sp. z o.o. Urologia sp. k., zarząd spółki z o.o. tworzą – Krzysztof Rajewski (prezes), Beata Rajewska i Agnieszka Owczarek (wiceprezesi) oraz Joanna Rajewska-Wodzińska (członek zarządu).

Przeczytaj teraz

Ubezpieczenia zdrowotne mają szansę rozwoju po epidemii

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 29.04.2020

Branża ubezpieczeniowa, jak większość sektorów gospodarki, ucierpiała w związku z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2. Można się jednak spodziewać, że w okresie po epidemii i po doświadczeniach z nią związanych dużym powodzeniem będą się cieszyć produkty gwarantujące szeroko pojętą ochronę zdrowia.

– Warunek jest jednak jeden – branża ubezpieczeniowa musi znacznie przyspieszyć proces cyfryzacji i odświeżyć portfolio produktowe – komentuje Grzegorz Cimochowski, partner w Deloitte.

Sektor firm ubezpieczeniowych oferuje dziś szeroki zakres produktów: od ochronnych po inwestycyjne. Każdy z tych segmentów odczuje skutki epidemii w różnorodny sposób. Na początku kryzysu związanego z ogłoszonym stanem zagrożenia epidemiologicznego, działania sprzedażowe ubezpieczycieli mocno ucierpiały, co było zrozumiałe, biorąc pod uwagę koncentrację klientów na zupełnie innych aspektach.

– W mojej opinii jednak ten okres stagnacji w aktywności sprzedażowej dobiega końca. Ludzie we wszystkich krajach dotkniętych pandemią zaczną niebawem szukać produktów i ofert, które zapewnią im bezpieczeństwo i ochronę zdrowia. Świadczą już o tym dane konsumenckie z Chin, które okres pandemii mają za sobą. Oferta ubezpieczycieli w tym zakresie jest doskonałą odpowiedzią na to zapotrzebowanie. Ubezpieczenia medyczne, szpitalne, assistance medyczne, druga opinia lekarska czy ubezpieczenia od cyber ryzyka to zakres usług odpowiadający na te potrzeby i dający poczucie ochrony w sytuacjach kryzysowych. Widać zresztą bardzo wyraźnie, że rynek nie znosi próżni. Ubezpieczyciele dość szybko zareagowali na potrzeby Polaków i informowali klientów, że ochrona ubezpieczeń życie i zdrowotnych obejmuje także leczenie choroby COVID-19 – podkreśla Grzegorz Cimochowski.

Czytaj także: 60 procent Polaków będzie korzystać z prywatnej opieki medycznej po epidemii>>>

Według eksperta Deloitte podobnie będzie z produktami oszczędnościowo-emerytalnymi. Wiele osób weszło w kryzys całkowicie bez oszczędności lub z bardzo niewielkimi środkami, które pozwoliłyby im przetrwać najbliższe miesiące na wypadek utraty pracy lub obniżki wynagrodzeń. To doświadczenie może skłonić niektórych do próby zbudowania osobistej poduszki finansowej, na którą składałyby się także oszczędnościowe i emerytalne produkty ubezpieczeniowe.

Nieco inaczej będzie z produktami inwestycyjnymi, także oferowanymi przez polskich ubezpieczycieli. Dynamika sprzedaży na tym rynku może ulec spowolnieniu i to w dłuższej perspektywie czasowej, ze względu na dużą przecenę na rynkach finansowych. Pod znakiem zapytania stoją również ubezpieczenia majątkowe, na przykład dobrowolne ubezpieczenie samochodowe AC.

– Obecna sytuacja znacznie przyspieszyła proces digitalizacji sektora ubezpieczeniowego, który do tej pory w tym obszarze pozostawał nieco w tyle za instytucjami bankowymi. Teraz te zaległości są w przyspieszonym tempie nadrabiane. O ile polisę ubezpieczenia majątkowego można nabyć online już od jakiegoś czasu, to wydawało się, że w przypadku ubezpieczeń na życie będzie to jeszcze długo niemożliwe. Złożoność tego produktu oraz proces sprzedaży wymagający osobistego kontaktu w opinii wielu firm był dużą przeszkodą w jego digitalizacji. Obecna sytuacja zmusiła ubezpieczycieli do zmiany percepcji, co spowodowało, że w znacznym stopniu przyspieszyli oni pracę nad sprzedażą ubezpieczeń na życie w kanałach cyfrowych, które raczej wspierają agentów niż stanowią dla nich konkurencję. W mojej opinii będzie to już proces trwały i nieodwracalny. Wpłynie to także na zmianę funkcjonowania sieci agencyjnej. Agenci i przedstawiciele ubezpieczeniowi będą musieli w większym zakresie, niż to jest obecnie, przenieść swoją działalność do przestrzeni cyfrowej. Ich naturalną bazą kontaktu przestanie być notes z numerami telefonu, a staną się media społecznościowe. Pozwoli to ubezpieczycielom pozyskać młodszych klientów i agentów, których deficyt był do tej pory dość mocno odczuwalny –  dodaje Grzegorz Cimochowski.

Przeczytaj teraz

Nowe Centrum Medyczne Lux Med w Katowicach

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 20.01.2021

Grupa Lux Med powiększyła swoją sieć centrów medycznych o nowoczesną placówkę, która zlokalizowana jest centrum Katowic, w biurowcu KTW, przy Alei Roździeńskiego 1A. Placówka przyjęła pierwszych pacjentów 18 stycznia 2021 roku.

W nowym centrum działa 13 gabinetów konsultacyjnych oraz 3 gabinety diagnostyczno- zabiegowe. Pacjenci mogą skorzystać z szerokiego zakresu konsultacji lekarskich, między innymi alergologa, chirurga ogólnego, chirurga naczyniowego, endokrynologa, ginekologa, internisty, kardiologa, nefrologa, neurologa, otolaryngologa, okulisty, pediatry, psychiatry, radiologa, reumatologa, specjalisty chorób wewnętrznych oraz urologa.

– Województwo śląskie to bardzo ważny obszar na mapie naszych inwestycji. Uruchamiamy nowe centrum medyczne w Katowicach, ponieważ chcemy, by pacjenci pomimo pandemii, mieli łatwy i bezpieczny dostęp do wysokiej jakości usług. Naszym priorytetem jest utrzymanie ciągłości opieki – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy Lux Med.

Placówka Lux Med., zajmuje pomieszczenia o powierzchni ponad 900 mkw, zlokalizowane na I piętrze biurowca KTW. Do dyspozycji pacjentów jest bezpłatny parking w Strefie Kultury tuż obok siedziby NOSPR (Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia).

Centrum czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do  20:00. Oferuje zarówno świadczenia dostępne dla posiadaczy abonamentów, jak i w ramach opłaty za poszczególne usługi.

Czytaj także: Będziemy kontynuować dialog z systemem publicznym>>>

Grupa Lux Med jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie.

Zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 200 000 pacjentów. Do ich dyspozycji jest ponad 260 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, w tym placówki ambulatoryjne, diagnostyczne i szpitale, a także ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny oraz ponad 2600 poradni partnerskich. Firma zatrudnia ponad 16 000 osób, około 7000 lekarzy i 4000 wspierającego personelu medycznego.

Grupa Lux Med jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.

Przeczytaj teraz

CDO Fantom: badania RMI kręgosłupa w promocyjnych cenach

Autor:
Dodano: 22.04.2014


Centrum Diagnostyki Obrazowej Fantom oferuje badania kręgosłupa metodą rezonansu magnetycznego z 10-procentową zniżką. Promocyjne ceny obowiązują przez cały kwiecień we wszystkich placówkach Centrum.

Centrum Diagnostyki Obrazowej Fantom prowadzi 14 pracowni w całym kraju. Placówki działają w Łasku, Kartuzach, Skierniewicach, Łodzi, Ostrowi Mazowieckiej, Ostrzeszowie, Płocku, Trzebnicy, Tuszynie, Wilkowicach-Bystrej, Wyszkowie, Zduńskiej Woli oraz w Żyrardowie.

Usługi świadczone przez placówki Fantom są zarówno komercyjne jak i finansowane z Narodowego Funduszu Zdrowia. Kontrakt zawarty przez spółkę z mazowieckim oddziałem Funduszu ma wartość 947 tys. zł i dotyczy badań tomografii komputerowej, kontrakt z łódzkim oddziałem dotyczy zarówno badań tomografii komputerowej jak i rezonansu magnetycznego i ma wartość 2,7 mln zł. Fantom podpisał także kontrakty z oddziałami NFZ we Wrocławiu, w Gdańsku,  w Katowicach i w Poznaniu (wszystkie na badania tomografii komputerowej).

 

Przeczytaj teraz

CMP uruchamia nowa poradnię specjalistyczną

Autor:
Dodano: 21.08.2013


Centrum Medyczne CMP, prowadzące sieć przychodni w Warszawie i Piasecznie, uruchamia Poradnię Zaawansowanej Diagnostyki Okulistycznej. Zakupy sprzętu do nowej jednostki będą finansowane w ramach projektu pod nazwą: „Nieinwazyjne i bezkontaktowe badanie spektralne podstawą do wdrożenia na rynek zaawansowanych, specjalistycznych usług okulistycznych”.

Nowa poradnia zostanie uruchomiona jeszcze w roku 2013. Będzie funkcjonowała w przychodni CMP mieszczącej się w Piasecznie. Poradnia będzie obejmowała opieką pacjentów z problemami okulistycznymi dotyczącymi siatkówki, plamki i nerwu wzrokowego (zwyrodnienie plamki związane z wiekiem, jaskra, retinopatia cukrzycowa, zwyrodnienia obwodowej siatkówki – m.in. w krótkowzroczności, zwyrodnienie ciała szklistego – męty w ciele szklistym). Na miejscu będzie można przeprowadzić pełną, zaawansowaną diagnostykę, będzie można między innymi wykonać badanie dna oka przy użyciu specjalistycznych soczewek kontaktowych i bezkontaktowych, autokeratorefraktometrię, badanie grubości rogówki z jednoczesnym bezkontaktowym pomiarem ciśnienia śródgałkowego, mikroperymetrię (szczegółowe pole widzenia centralnej siatkówki), badanie pola widzenia (w jaskrze, schorzeniach neurologicznych, u kandydatów na kierowców), ultrasonografię oka i oczodołu oraz  optyczną koherentną tomografię plamki, nerwu wzrokowego oraz kąta przesączania i rogówki.

W poradni będą także przeprowadzane zabiegi laserowe w przypadku takich schorzeń jak retinopatia cukrzycowa, zakrzep naczyń żylnych siatkówki czy degeneracje obwodowej siatkówki.

CMP prowadzi placówkę w Piasecznie przy ulicy Puławskiej 49 CMP oraz sześć przychodni w Warszawie –  CMP Centrum przy ulicy Chmielnej 14, CMP Ochota przy ulicy Grójeckiej 132, CMP Białołęka przy ulicy Berensona 11, CMP Ursynów przy ulicy Ciszewskiego 15, CMP Wola przy ulicy Jana Kazimierza 64 oraz CMP Mariańska przy ulicy Mariańskiej 1.

Placówki CMP oferują podstawową opiekę zdrowotną, konsultacje specjalistyczne, medycynę pracy, rehabilitację, diagnostykę, a także szeroki zakres usług stomatologicznych. Poza usługami w ramach POZ pozostałe usługi placówek są komercyjne.

 

Przeczytaj teraz

Medicover szkoli w zakresie pierwszej pomocy

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 19.09.2018

Ewakuacja z płonącego budynku, atak terrorystyczny, wypadek w warsztacie stolarskim, zatrzymanie akcji serca, krwotoki i rany, oparzenia, złamania, amputacje urazowe czy współpraca ze służbami Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego. To tylko niektóre z zadań, z którymi zmierzyli się uczestnicy 11. edycji zawodów w zakresie udzielania pierwszej pomocy „Bezpieczna Firma”, organizowanych przez Akademię Ratownictwa Medicover.

Tylko w 2017 roku doszło w Polsce do 32,7 tysiąca wypadków komunikacyjnych, a statystycznie tylko w 15 na 100 przypadków poszkodowanym udzielana jest pierwsza pomoc. Ponad 40 procent z nas deklaruje, że było w przeszłości świadkiem wypadku drogowego, choć pod względem liczebności zdarzenia komunikacyjne znajdują się dopiero na czwartym miejscu – za wypadkami w domu, przy pracy i w miejscu nauki. Prawdopodobieństwo, że znajdziemy się w sytuacji, w której konieczne będzie udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej jest bardzo wysokie. Dlatego ogromne znaczenie mają wiedza i praktyczne umiejętności ratownicze. Wiedzą o tym organizatorzy Mistrzostw w Ratownictwie Medycznym „Bezpieczna Firma”, których tegoroczna edycja zgromadziła blisko 40 zespołów z całej Polski.

– Prawdopodobieństwo, że jako uczestnicy lub obserwatorzy wypadku staniemy przed koniecznością udzielenia poszkodowanemu pierwszej pomocy jest bardzo wysokie (blisko co druga osoba deklaruje, że była w przeszłości świadkiem wypadku drogowego). Podczas mistrzostw „Bezpieczna Firma” odwzorowujemy realne sytuacje, z którymi każdy z nas może się spotkać w codziennym życiu czy pracy. Realizmu dodaje im charakteryzacja, scenografia, sprzęt ratowniczy oraz współpraca z profesjonalnymi służbami. To wszystko pozwala uczestnikom sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności w warunkach kontrolowanego stresu, pod okiem instruktorów ratownictwa – mówi Ireneusz Urbanke, kierownik Pogotowia i Hotline Medicover.

– Jak pokazują statystyki, blisko 15,9 tysiąca osób zostało poszkodowanych tylko w wypadkach przy pracy w pierwszym kwartale 2018 roku. Dlatego szkolenia z pierwszej pomocy mogą być profilowane pod potrzeby konkretnych grup odbiorców – w tym pracowników z branż szczególnie narażonych na urazy, jak budownictwo, wytwórstwo przemysłowe czy logistyka. Zaangażowanie pracowników w profesjonalne szkolenia z zakresu pierwszej pomocy jest kluczowym elementem budowania świadomości społecznej – dodaje ekspert Medicover Polska.

Realizowany od 2006 r przez Akademię Ratownictwa Medicover projekt „Bezpieczna Firma” jest elementem działań edukacyjnych, mających na celu propagowanie profilaktyki i edukacji zdrowotnej oraz inicjatyw zwiększających bezpieczeństwo życia i zdrowia wśród pracowników, klientów oraz społeczności lokalnych. Niezwykle ważne w szkoleniu są ćwiczenia i praktyka, które pozwalają uczestnikom odnaleźć się w realnych sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia. Dlatego organizatorzy mistrzostw szczególną uwagę uczestników skupiają na szybkim i efektywnym niesieniu pomocy.

W tym roku na podium „Bezpiecznej Firmy” stanęły zespoły z McKinsey EMEA Shered Services sp. z o.o. (I miejsce), TI Poland sp. Z o.o. Wieprz (II miejsce) oraz Gillette Poland International sp. Z o.o. (III miejsce).

Przeczytaj teraz