casino siteleri

Enel-Med: poprawa wyników, realizacja strategii

Autor:
14 maja 2014

W 2014 roku Centrum Medyczne Enel-Med skupiło swoje działania na realizacji zatwierdzonej w 2013 roku strategii rozwoju spółki na lata 2014-2016, w tym między innymi na przygotowaniach  do uruchomienia nowych placówek medycznych oraz na działaniach mających na celu zwiększenie sprzedaży oferowanych usług.

W pierwszym kwartale 2014 roku spółka osiągnęła 54 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 11 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013. Osiągnięty wynik to przede wszystkim 19-procentowy wzrost w obszarze abonamentów, stanowiącym 59  procent w strukturze przychodów spółki.

2014 rok to kontynuacja działań optymalizujących koszty operacyjne oraz wyraźna poprawa jakości procesów biznesowych, co bezpośrednio przełożyło się  na poprawę wyniku finansowego. W okresie tym spółka przeprowadziła restrukturyzację swojego zadłużenia, częściowo zastępując finansowanie krótkoterminowe finansowaniem długoterminowym. Zawarte zostały również umowy na wynajem powierzchni na potrzeby przychodni wieloprofilowych w oddziałach Arkadia i Atrium w Warszawie, obniżające koszty czynszu w stosunku do dotychczas obowiązujących przy jednoczesnym wydłużeniu okresu najmu. Przedstawione działania miały znaczący wpływ na wynik finansowy spółki. W pierwszym kwartale 2014 roku EBITDA wyniosła 4,13 mln zł, jest to wzrost o 29 procent w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, a zysk netto wyniósł 0,92 mln zł. 

- Pierwszy kwartał 2014 roku zaowocował także podpisaniem kolejnych kontraktów na świadczenie usług medycznych, przedłużeniem i rozszerzeniem kontraktów z obecnymi klientami. Podpisaliśmy umowy między innymi ze spółką ITI Neovision S.A. czy  Canal+ Cyfrowy S.A. W maju 2014 roku otworzyliśmy również nowoczesną przychodnię wieloprofilową, zlokalizowaną w  Centrum Handlowym Promenada w Warszawie, oferującą pacjentom zróżnicowany wybór konsultacji specjalistycznych dla dzieci i dorosłych, a także szeroki zakres zabiegów. W Promenadzie świadczone są również usługi stomatologiczne oraz rehabilitacja na najwyższym poziomie – mówi Adam Rozwadowski, prezes zarządu Centrum Medycznego Enel-Med.

W kolejnych miesiącach 2014 roku spółka zamierza rozszerzyć działalności o nowe rynki oraz sukcesywnie zwiększać udział stomatologii w portfelu.

- W czwartym kwartale 2014 roku planujemy otwarcie placówki w Katowicach, drugiej przychodni we Wrocławiu oraz poradni specjalistycznej w Warszawie. Ponadto, na przełomie 2014 i 2015 roku mamy w planach uruchomienie wysokospecjalistycznej poradni w Warszawie oraz w miarę zapełniania potencjału zamierzamy rozwijać przychodnie w wybranych lokalizacjach. W planach rozwojowych spółki ogłoszonych w strategii rozwoju na lata 2014-2016 zapowiedzieliśmy sukcesywne zwiększanie liczby gabinetów stomatologicznych. W 2014 roku uruchomiliśmy już 5 gabinetów, a w planach mamy otworzenie kolejnych ośmiu do końca 2014 roku. Zatem rok 2014 będzie rokiem inwestycji w projekty o przewidywanym okresie zwrotu – dodaje prezes Rozwadowski.

Centrum Medyczne Enel-Med S.A. istnieje od 1993 roku. Od 2011 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych. Enel-Med oferuje pełną obsługę medyczną, prowadzi pacjenta od konsultacji, przez diagnostykę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację - czyli przez cały zamknięty cykl leczenia.

Na ogólnopolską sieć medyczną Enel-Med składają się wieloprofilowe oddziały własne, zlokalizowane w Warszawie (Promenada, Atrium, Arkadia, Blue City, Domaniewska, Puławska, Zacisze), Gdańsku (Grunwaldzka), Łodzi (Manufaktura), Krakowie (Galeria Krakowska), Poznaniu (Kupiec Poznański) i Wrocławiu (Arkady Wrocławskie), sześć specjalistycznych przychodni przyzakładowych (Sonoco w Łodzi, Philips w Pile, NBP i Millennium w Warszawie, LG Display Poland w Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej Biskupice Podgórne, Podstrefie Wrocław-Kobierzyce, Przychodnia Przyzakładowa w Rossmann SDP w Łodzi) oraz dwa szpitale w Warszawie: wielospecjalistyczny Szpital Zacisze, funkcjonujący od 1998 roku (operacje z zakresu ginekologii, laryngologii, okulistyki, chirurgii naczyniowej i ogólnej) i otwarty w 2012 roku Szpital Centrum, gdzie wybitni lekarze operatorzy przeprowadzają innowacyjne zabiegi z zakresu ortopedii, neurochirurgii i chirurgii ręki. Ogólnopolska sieć medyczna Enel-Med obejmuje również około1 250 placówek partnerskich w całej Polsce.

Centrum zatrudnia wybitnych lekarzy w prawie 60 specjalnościach, między innymi ginekologów, kardiologów, ortopedów, neurologów, okulistów, pediatrów oraz psychologów. Kompleksowa oferta wieloprofilowych oddziałów obejmuje badania laboratoryjne, szeroki zakres badań USG, EKG, pracownie RTG, drobne zabiegi chirurgiczne i dermatologiczne. Enel-Med świadczy też kompleksowe usługi dla dzieci i dorosłych w zakresie stomatologii zachowawczej, protetyki i chirurgii. Ma na koncie liczne wyróżnienia za osiągnięcia implantologiczne. Świetnie wyposażone oddziały rehabilitacji umożliwiają przeprowadzenie leczenia rehabilitacyjnego we wszelkich schorzeniach narządu ruchu o charakterze przeciążeniowym lub przewlekłym. Prestiżowy Program 24h dla zdrowia pozwala na kompleksową ocenę stanu zdrowia w jeden dzień.

Enel-Med posiada w ofercie produkty zarówno dla klientów korporacyjnych – system abonamentowej opieki medycznej dla firm Enel-Care, jak i klientów indywidualnych – program komercyjnych ubezpieczeń zdrowotnych medi-care, który realizowany jest wspólnie z InterRisk S.A. Vienna Insurance Group.

Zespół Enel-Med liczy obecnie około 1 900 osób, w tym  prawie 1000 lekarzy i około 500 pracowników personelu medycznego nielekarskiego. Z usług Enel-Med korzysta ponad 300 tysięcy pacjentów. W ramach programu Enel-Care, Centrum obsługuje pracowników ponad  1 800 firm.

W 2004 roku Centrum uzyskało Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z wymogami normy ISO 9001:2000, a recertyfikacja przeprowadzona w styczniu 2010 roku zakończyła się rekomendacją do wydania certyfikatu na zgodność z normą ISO 9001:2008. W 2013 roku Ene-Med otrzymał tytuł Dobra Marka 2013 – Jakość, Zaufanie, Renoma w kategorii Opieka medyczna dla firm, przyznawany przez redakcje Biznes Trendy w Rzeczpospolitej i Forum Biznesu w Dzienniku Gazecie Prawnej najbardziej rozwojowym i najbardziej rokującym markom na rynku polskim.

 


W 2014 roku Centrum Medyczne Enel-Med skupiło swoje działania na realizacji zatwierdzonej w 2013 roku strategii rozwoju spółki na lata 2014-2016, w tym między innymi na przygotowaniach  do uruchomienia nowych placówek medycznych oraz na działaniach mających na celu zwiększenie sprzedaży oferowanych usług.

W pierwszym kwartale 2014 roku spółka osiągnęła 54 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 11 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013. Osiągnięty wynik to przede wszystkim 19-procentowy wzrost w obszarze abonamentów, stanowiącym 59  procent w strukturze przychodów spółki.

2014 rok to kontynuacja działań optymalizujących koszty operacyjne oraz wyraźna poprawa jakości procesów biznesowych, co bezpośrednio przełożyło się  na poprawę wyniku finansowego. W okresie tym spółka przeprowadziła restrukturyzację swojego zadłużenia, częściowo zastępując finansowanie krótkoterminowe finansowaniem długoterminowym. Zawarte zostały również umowy na wynajem powierzchni na potrzeby przychodni wieloprofilowych w oddziałach Arkadia i Atrium w Warszawie, obniżające koszty czynszu w stosunku do dotychczas obowiązujących przy jednoczesnym wydłużeniu okresu najmu. Przedstawione działania miały znaczący wpływ na wynik finansowy spółki. W pierwszym kwartale 2014 roku EBITDA wyniosła 4,13 mln zł, jest to wzrost o 29 procent w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, a zysk netto wyniósł 0,92 mln zł. 

– Pierwszy kwartał 2014 roku zaowocował także podpisaniem kolejnych kontraktów na świadczenie usług medycznych, przedłużeniem i rozszerzeniem kontraktów z obecnymi klientami. Podpisaliśmy umowy między innymi ze spółką ITI Neovision S.A. czy  Canal+ Cyfrowy S.A. W maju 2014 roku otworzyliśmy również nowoczesną przychodnię wieloprofilową, zlokalizowaną w  Centrum Handlowym Promenada w Warszawie, oferującą pacjentom zróżnicowany wybór konsultacji specjalistycznych dla dzieci i dorosłych, a także szeroki zakres zabiegów. W Promenadzie świadczone są również usługi stomatologiczne oraz rehabilitacja na najwyższym poziomie – mówi Adam Rozwadowski, prezes zarządu Centrum Medycznego Enel-Med.

W kolejnych miesiącach 2014 roku spółka zamierza rozszerzyć działalności o nowe rynki oraz sukcesywnie zwiększać udział stomatologii w portfelu.

– W czwartym kwartale 2014 roku planujemy otwarcie placówki w Katowicach, drugiej przychodni we Wrocławiu oraz poradni specjalistycznej w Warszawie. Ponadto, na przełomie 2014 i 2015 roku mamy w planach uruchomienie wysokospecjalistycznej poradni w Warszawie oraz w miarę zapełniania potencjału zamierzamy rozwijać przychodnie w wybranych lokalizacjach. W planach rozwojowych spółki ogłoszonych w strategii rozwoju na lata 2014-2016 zapowiedzieliśmy sukcesywne zwiększanie liczby gabinetów stomatologicznych. W 2014 roku uruchomiliśmy już 5 gabinetów, a w planach mamy otworzenie kolejnych ośmiu do końca 2014 roku. Zatem rok 2014 będzie rokiem inwestycji w projekty o przewidywanym okresie zwrotu – dodaje prezes Rozwadowski.

Centrum Medyczne Enel-Med S.A. istnieje od 1993 roku. Od 2011 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych. Enel-Med oferuje pełną obsługę medyczną, prowadzi pacjenta od konsultacji, przez diagnostykę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację – czyli przez cały zamknięty cykl leczenia.

Na ogólnopolską sieć medyczną Enel-Med składają się wieloprofilowe oddziały własne, zlokalizowane w Warszawie (Promenada, Atrium, Arkadia, Blue City, Domaniewska, Puławska, Zacisze), Gdańsku (Grunwaldzka), Łodzi (Manufaktura), Krakowie (Galeria Krakowska), Poznaniu (Kupiec Poznański) i Wrocławiu (Arkady Wrocławskie), sześć specjalistycznych przychodni przyzakładowych (Sonoco w Łodzi, Philips w Pile, NBP i Millennium w Warszawie, LG Display Poland w Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej Biskupice Podgórne, Podstrefie Wrocław-Kobierzyce, Przychodnia Przyzakładowa w Rossmann SDP w Łodzi) oraz dwa szpitale w Warszawie: wielospecjalistyczny Szpital Zacisze, funkcjonujący od 1998 roku (operacje z zakresu ginekologii, laryngologii, okulistyki, chirurgii naczyniowej i ogólnej) i otwarty w 2012 roku Szpital Centrum, gdzie wybitni lekarze operatorzy przeprowadzają innowacyjne zabiegi z zakresu ortopedii, neurochirurgii i chirurgii ręki. Ogólnopolska sieć medyczna Enel-Med obejmuje również około1 250 placówek partnerskich w całej Polsce.

Centrum zatrudnia wybitnych lekarzy w prawie 60 specjalnościach, między innymi ginekologów, kardiologów, ortopedów, neurologów, okulistów, pediatrów oraz psychologów. Kompleksowa oferta wieloprofilowych oddziałów obejmuje badania laboratoryjne, szeroki zakres badań USG, EKG, pracownie RTG, drobne zabiegi chirurgiczne i dermatologiczne. Enel-Med świadczy też kompleksowe usługi dla dzieci i dorosłych w zakresie stomatologii zachowawczej, protetyki i chirurgii. Ma na koncie liczne wyróżnienia za osiągnięcia implantologiczne. Świetnie wyposażone oddziały rehabilitacji umożliwiają przeprowadzenie leczenia rehabilitacyjnego we wszelkich schorzeniach narządu ruchu o charakterze przeciążeniowym lub przewlekłym. Prestiżowy Program 24h dla zdrowia pozwala na kompleksową ocenę stanu zdrowia w jeden dzień.

Enel-Med posiada w ofercie produkty zarówno dla klientów korporacyjnych – system abonamentowej opieki medycznej dla firm Enel-Care, jak i klientów indywidualnych – program komercyjnych ubezpieczeń zdrowotnych medi-care, który realizowany jest wspólnie z InterRisk S.A. Vienna Insurance Group.

Zespół Enel-Med liczy obecnie około 1 900 osób, w tym  prawie 1000 lekarzy i około 500 pracowników personelu medycznego nielekarskiego. Z usług Enel-Med korzysta ponad 300 tysięcy pacjentów. W ramach programu Enel-Care, Centrum obsługuje pracowników ponad  1 800 firm.

W 2004 roku Centrum uzyskało Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z wymogami normy ISO 9001:2000, a recertyfikacja przeprowadzona w styczniu 2010 roku zakończyła się rekomendacją do wydania certyfikatu na zgodność z normą ISO 9001:2008. W 2013 roku Ene-Med otrzymał tytuł Dobra Marka 2013 – Jakość, Zaufanie, Renoma w kategorii Opieka medyczna dla firm, przyznawany przez redakcje Biznes Trendy w Rzeczpospolitej i Forum Biznesu w Dzienniku Gazecie Prawnej najbardziej rozwojowym i najbardziej rokującym markom na rynku polskim.

 

Inne artykuły

Grupa EMC zanotowała wzrost przychodów

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 3.10.2022

W I półroczu 2022 roku Grupa EMC wygenerowała przychody ze sprzedaży o wartości 272.009 tys. zł, czyli o 11.848 tys. zł (4,55 procent) wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wartość kontraktów z NFZ wzrosła w tym okresie o 5,87 procent.

Kontrakty z NFZ stanowią około 77 procent przychodów Grupy Kapitałowej EMC. Na 30 czerwca 2022 roku Grupa wykonała 13 030 tys. zł tzw. nadwykonań (świadczeń wykonanych powyżej limitu przypadającego na okres zakończony 30 czerwca 2022 roku).

13 498 tyś. zł (o 70 tys zł więcej niż w II półroczu 2021) Grupa EMC otrzymała w I półroczu 2022 w ramach dodatkowych środków przeznaczonych na wzrost wynagrodzeń pielęgniarek i położnych.

W I półroczu Grupa EMC zanotowała także 2 971 tys. zł straty, rok wcześniej strata miała wartość 744 tyś. zł.

Wzrost przychodów Grupy Enel-Med

W okresie tym Grupa EMC inwestowała w nowe placówki oraz w modernizację istniejących. Jedna z wrocławskich przychodni z Grupy EMC (Przychodnia Euromedicare) odebrała powierzchnie pod prowadzenie działalności w budynku Sky Tower we Wrocławiu, gdzie po zakończeniu prac przygotowawczych i dostosowawczych rozpoczęła działalność 1 sierpnia 2022 roku.

Realizowano także inwestycje dotyczące modernizacji bloku operacyjnego, oddziału pediatrii i chirurgii  w Szpitalu Zdrowie w Kwidzynie. Finalnie prace te znalazły swoje odzwierciedlenie w podniesieniu kapitału spółki. Zakończono także modernizację i remont oddziału chirurgii w Szpitalu RCZ (Regionalne Centrum Zdrowia w Lubinie).

W obszarze operacyjnym Grupy EMC najistotniejsze zmiany zaszły w Szpitalu Bukowiec w Kowarach gdzie zakończono działalności bloku operacyjnego, ginekologii i położnictwa oraz chirurgii. Szpital zgodnie z przyjętym planem, po uprzedniej wnikliwej analizie potrzeb społecznych, zostanie przekształcony w ośrodek wyspecjalizowany w leczeniu chorób przewlekłych, długoterminowych, cywilizacyjnych oraz świadczeniu kompleksowych usług rehabilitacji ogólnoustrojowej i neurologicznej. Szpital zwiększy ilość łóżek w  obszarach, w których  chciałby się specjalizować. W placówce nadal będzie funkcjonowała izba przyjęć , która w dalszym ciągu będzie dostępna zarówno dla mieszkańców, jak i turystów, zabezpieczając wszystkie przypadki wymagające pilnej pomocy medycznej.

W Szpitalu Mikulicz w Świebodzicach zwiększona zostanie liczba łóżek o 50 w ramach funkcjonującego w jego strukturze Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego. Planowany jest remont oddziałów – pediatrii i geriatrii, a od 30 września 2022 zamknięty został oddział chirurgii ogólnej.

Centrum Medyczne Damiana przejmie spółki z Grupy Allenort

EMC prowadzi 20 przychodni oraz 10 szpitali (większość działa w sieci), które funkcjonują na terenie województw: dolnośląskiego, opolskiego, pomorskiego, śląskiego, mazowieckiego i wielkopolskiego. Do sieci EMC należą między innymi: Szpital Certus w Poznaniu, szpital Św. Anny w Piasecznie oraz Szpital Geriatryczny im. Jana Pawła II w Katowicach.

W roku 2021 EMC podpisał umowę dotyczącą nabycia udziałów w NZOZ Centrum Medyczne Practimed oraz Praktyka Lekarza Rodzinnego Practimed z Wrocławia.

W planach Grupy są dalsze akwizycje nowych jednostek medycznych.

Przeczytaj teraz

Centrum Medyczne Damiana przejmie spółki z Grupy Allenort

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 3.10.2022

Centrum Medyczne Damiana połączy się ze spółkami  z Grupy Allenort – Propsyche Allenort sp. z o.o., Psychomedica Allenort sp. z o.o., Psychiatria Allenort Białystok sp. z o.o. i Ostoja Holding sp. z o.o.

Połączenie spółek zostanie dokonane poprzez przeniesienie całego majątku spółek przejmowanych na spółkę przejmującą, którą jest Centrum Medycznego Damiana Holding sp. z o. o., z równoczesnym podwyższeniem kapitału zakładowego tej spółki.

Ponieważ jedynym wspólnikiem spółki przejmującej oraz każdej ze spółek przejmowanych jest spółka prawa niderlandzkiego ABC Medicover Holdings B.V. z siedzibą w Eindhoven wszystkie nowo utworzone udziały w podwyższonym kapitale zakładowym spółki przejmującej zostaną wydane jedynemu wspólnikowi – Medicover w zamian z posiadane udziały spółek przejmowanych.

Zdrowie psychiczne Polaków – przed jakimi wyzwaniami stoimy?

Centrum Medyczne Damiana (CMD) istnieje od 1994 roku. Zapewnia pacjentom szeroki zakres opieki medycznej w ośmiu przychodniach działających w Warszawie oraz w szpitalu. Pracują w nich lekarze wszystkich specjalności, z wieloletnią praktyką kliniczną zdobytą w wiodących placówkach polskich i zagranicznych.

Centrum Medyczne Damiana oferuje kompleksowy zakres konsultacji lekarzy, badań diagnostycznych; obrazowych 
i laboratoryjnych, rehabilitację i profilaktykę zdrowotna. W Szpitalu Damiana wykonywane są operacje w zakresie chirurgii ogólnej, ortopedii, okulistyki, laryngologii i ginekologii.

Spółki z Grupy Allenort prowadzą placówki oferujące świadczenia w zakresie zdrowia psychicznego – ośrodki terapii oraz szpital. Zostały one przejęte przez Medicover w kwietniu 2022 roku.

Kliniki Allenort to zespół placówek psychiatrycznych, obejmujących pomocą dorosłych, młodzież i dzieci z szerokim spektrum zaburzeń psychicznych i problemów psychologicznych.  Mazowiecki Szpital i Centrum Diagnostyczne Allenort to pierwszy prywatny szpital psychiatryczny w Polsce, oferujący kompleksowe świadczenia opieki zdrowotnej w zakresie psychiatrii ogólnej, diagnostyki psychologicznej oraz psychoterapii uzależnień.

Mazowiecki Szpital Allenort zmienia się w Mazowiecki Szpital Mind Health

Przeczytaj teraz

VACCINE FORUM – powrót do zdrowia, profilaktyka, bezpieczeństwo

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 3.10.2022

21 października 2022 w Centrum Nauki Kopernik odbędzie się druga edycja VACCINE FORUM 2022, które w całości poświęcone będzie tematyce szczepień ochronnych.

Eksperci biorący udział w wydarzeniu będą się zastanawiać nad sposobami budowania zaufania do szczepień ochronnych oraz wzmacniania świadomości profilaktyki zdrowotnej już od najmłodszych lat poprzez edukację w szkołach.

Ostatnie dwa lata skłoniły do analizy sytuacji, w jakiej znajduje się system ochrony zdrowia oraz do budowania pozytywnej komunikacji na temat szczepień ochronnych w oparciu o trudne doświadczenia pandemii.

Covid-19 pokazał, że niektóre rozwiązania dotąd niemożliwe do wdrożenia, stały się realne – eksperci podkreślają konieczność wykonywania w aptekach szczepień nie tylko przeciwko grypie, ale także przeciw innym chorobom, takim jak krztusiec, czy zakażeniom wywołanym przez pneumokoki. Dodatkowo, wyzwania, jakie stoją przed nami w wyniku kryzysu humanitarnego wywołanego wojną w Ukrainie, wymagają merytorycznej dyskusji.

Alab laboratoria wspiera profilaktykę angażując się w akcje promujące kobiece badania

Do dyskusji zaproszono specjalistów i decydentów, od których zależy budowanie polityki zdrowotnej, programów szczepień ochronnych oraz komunikowanie w przestrzeni publicznej pozytywnego przekazu dotyczącego szczepień.

Rozmowy będą także dotyczyły implementacji niezbędnych zmian w programie szczepień ochronnych, zwłaszcza w kontekście włączenia w niego uchodźców zza wschodniej granicy, indywidualnego podejścia do obywateli Ukrainy oraz szerokich działań informacyjnych na temat szczepień skierowanych do uchodźców.

W ramach drugiej edycji kongresu zostanie przeprowadzony Konkurs VACC Award w kategoriach: Instytucja Publiczna / Organizacja Społeczna, Firma, Dziennikarz / Twórca nowych mediów.

Głównym celem konkursu jest wyróżnienie instytucji oraz organizacji, które promują działalność profilaktyczną, firm przyjaznych szczepieniom swoich pracowników w miejscu pracy oraz osób przekazujących wiarygodne i merytoryczne treści na temat szczepień ochronnych.

Całość wydarzenia będzie transmitowana na stronach: www.medexpress.pl oraz www.szczepienia-ioz.pl

Organizatorami forum jest Porozumienie na Rzecz Dobrych Praktyk w Szczepieniach oraz Instytut Ochrony Zdrowia.

Porozumienie na Rzecz Dobrych Praktyk w Szczepieniach to niezależna grupa złożona z przedstawicieli kluczowych instytucji, organizacji i stowarzyszeń, mająca na celu zabranie wspólnego głosu w dyskusji na temat stosowania szczepień ochronnych w Polsce przy wykorzystaniu potencjału merytorycznego i społecznego każdego z członków inicjatywy.

Instytut Ochrony Zdrowia to prężnie rozwijający się think tank działający w szeroko pojętej branży ochrony zdrowia, przygotowujący opiniotwórcze raporty, analizy i prognozy, a także wydarzenia kreujące platformę dialogu pomiędzy interesariuszami polskiej branży zdrowotnej. Jest wydawcą wielu interdyscyplinarnych, pogłębionych prac naukowo-badawczych, między innymi raportu „Zdrowie priorytetem politycznym państwa – analiza i rekomendacje”.

Więcej: https://szczepienia-ioz.pl/

Znajdź nas:

Twitter: https://twitter.com

Linkedin: https://www.linkedin.com

Przeczytaj teraz

Wzrost przychodów Grupy Enel-Med

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 1.10.2022

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Enel-Med za I półrocze 2022 roku miały wartość 235 051 tys. zł, czyli o 9,2 procent więcej niż rok wcześniej, gdy zanotowano przychody w wysokości 215 291 tyś. zł. Większość przychodów Grupy pochodzi ze sprzedaży usług abonamentowych dla firm i osób prywatnych. W I półroczu 2022 stanowiły one 63,4 procent przychodów ogółem.

Wzrost przychodów dotyczył usług z obszaru Fee For Service (FFS), wyniósł on 14,6 procent w stosunku do I półrocza 2021. Pomimo panującego w I półroczu 2022 stanu epidemii (od 16 maja 2022 – stanu zagrożenia epidemicznego) zauważalny był powrót pacjentów do oddziałow enel-med.

Za I półrocze 2022 Enel-Med odnotował także 19 201 tys. zł straty, rok wcześniej strata ta wyniosła 152 tys. zł.

Aby utrzymać wysoką dynamikę wzrostu przychodów konieczny jest stały rozwój potencjału operacyjnego Grupy. W I półroczu 2022 roku Grupa Enel-Med otworzyła dwie placówki – w Warszawie i Łodzi oraz jedną klinikę medycyny estetycznej w Warszawie.

15 marca 2022 roku na kampusie biurowym przy ulicy Burakowskiej 14 w Warszawie uruchomione zostało centrum medyczne enel-med Forest. W tej samej lokalizacji 21 marca 2022 roku otwarta została klinika medycyny estetycznej Estell. Tego samego dnia Grupa Enel-Med otworzyła kolejną już placówkę w centrum Łodzi, zlokalizowaną w nowoczesnym biurowcu React przy alei Marszałka Józefa Piłsudskiego 24.

Nowa placówka enel-med w Łodzi

W pierwszym półroczu 2022 roku Enel-Med przeprowadził szereg kampanii informacyjnych, Były to akcje upowszechniające kompleksowe badania profilaktyczne dla całej rodziny oraz promujące specjalną ofertę diagnostyki ginekologicznej dla kobiet metodą cytologii płynnej. Uruchomiono preferencyjne cenowo pakiety szczepień, wychodząc naprzeciw rosnącemu wiosną i latem zagrożeniu zakażenia się kleszczowym zapaleniem mózgu. W marcu Grupa uczestniczyła w kampanii stomatologicznej „Polska mówi aaa”. Od kwietnia marka enel-sport prowadzi kampanię na rzecz odpowiedzialnego uprawiania aktywności fizycznej, której twarzą jest znany polski skialpinista Andrzej Bargiel. Jest to pierwsza w historii enel-sport kampania wizerunkowa promująca nowoczesne usługi ortopedyczne i rehabilitacyjne, która jest prowadzona we współpracy z siecią kin Cinema City. Równolegle enel-sport nawiązał ekspercką współpracę z portalem branżowym Biegowe.pl. Pierwszy artykuł z cyklu osiągnął łączny zasięg około 12 milionów osób.

Działania Grupy zostały już drugi rok z rzędu dostrzeżone przez media i organizacje branżowe. Sieć placówek enel-med zajęła pierwsze miejsce w rankingu Forbes Poland’s Best Employers wśród firm oferujących prywatne usługi medyczne.

enel-med po raz kolejny wśród liderów jakości w Polsce

Wysoki poziom usług enel-med został dostrzeżony także przez pacjentów. Spółka po raz kolejny zdobyła wyróżnienie Gwiazda Jakości Obsługi, czyli nagrodę przyznawaną przez konsumentów, uzyskując wynik 5,62 punktów na 6 możliwych.

Centrum Medyczne Enel-Med S.A. działa od 1993 roku. Jest największą firmą z branży medycznej z polskim kapitałem. Od 2011 roku jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych. Sieć enel-med tworzy 31 wielospecjalistycznych oddziałów własnych, 5 przychodni przyzakładowych, 21 klinik enel-med stomatologia, szpital Centrum w Warszawie, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport, kliniki medycyny estetycznej Estell, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja oraz 1600 placówek partnerskich.

Przeczytaj teraz

Kampania kinowa enel-med stomatologia

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 1.10.2022

Sieć specjalistycznych klinik enel-med stomatologia rozpoczęła swoją pierwszą w historii kampanię kinową, podczas której zachęca Polaków do tego, żeby „z uśmiechu zrobili swoją supermoc”. Kampania #DUMNIZUŚMIECHU ukaże się na ekranach w ponad 20 kinach sieci Cinema City oraz IMAX w całej Polsce.

Marka enel-med stomatologia od blisko 30 lat dba o uśmiechy Polaków. Najnowszy spot kinowy zwraca uwagę na to, jak wielki wpływ na nasze codzienne życie i postrzeganie siebie oraz innych mają piękne i zdrowe zęby. Formuła sondy pozwala zderzyć ze sobą punkty widzenia osób z różnych grup wiekowych, a wypowiedzi bohaterów spotu razem tworzą pełen dobrej energii kolaż, który pokazuje, jakie znaczenie przypisujemy uśmiechowi w naszym życiu.

– Nasz krótki film to historia o uśmiechu i jego mocy, o której w codziennym zabieganiu często zdarza nam się zapomnieć. W naszej firmie od dekad dbamy o zdrowie zarówno dzieci, jak i dorosłych, mamy też specjalną ofertę dla seniorów. Każdy z nas w każdym wieku zasługuje na to, żeby mieć piękny i zdrowy uśmiech, a naszą rolą jest odpowiedzieć na potrzeby pacjentów w taki sposób, aby mogli być z niego dumni i uśmiechać się bez ograniczeń – podkreśla Ewelina Sidorkiewicz, marketing menedżer enel-med stomatologia.

– Uśmiech? W nowym spocie nie tylko o nim mówimy, ale staramy się też wywołać go na twarzach odbiorców… Dzielimy się nim, bo to cenny skarb, który dodaje pewności siebie, potrafi redukować stres i zarażać optymizmem. Nasza kampania to zachęta do odkrywania mocy uśmiechów, aby były one zawsze piękne i zdrowe – przypominamy o regularnych wizytach w gabinetach stomatologicznych – mówi Krzysztof Łazowski, GPD Agency.

Kampania enel-sport w Cinema City

Hasło kampanii #DUMNIZUŚMIECHU w przyjazny i lekki sposób promuje niezwykle istotny społecznie temat, jakim jest regularne korzystanie z pomocy stomatologicznej. Jak dowodzi Najnowszy Narodowy Test Zdrowia Polaków z 2022 roku zaledwie 37 procent badanych odbyło konsultację dentystyczną w ciągu ostatniego pół roku. Społecznościowy charakter hasła przewodniego i całej akcji ma jednoczyć wokół wspólnej idei osoby uśmiechnięte, czerpiące radość z życia, świadome znaczenia opieki stomatologicznej i dumne ze swojej supermocy: uśmiechu.

Za strategię, koncepcję kreatywną, realizację kampanii oraz zakup mediów odpowiada GPD Agency. Produkcją spotu zajęło się GPD Film Studio. Działania PR prowadzi agencja MSL. Działania w kinach koordynuje New Age Media.

Kampania potrwa do końca 2022 roku i jest realizowana w OOH, prasie codziennej i branżowej. Spot będzie można zobaczyć w kinach od 30 września do 27 października 2022. Materiał będzie również dostępny na kanale You Tube Centrum Medyczne Enel-Med.

 

Przeczytaj teraz

Akcja edukacyjna Lux Med i BrandTime

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 1.10.2022
Dom Kreatywnego Contentu BrandTime po raz kolejny realizuje projekt o charakterze edukacyjnym. Powstaje on we współpracy z Grupą Lux Med i ma na celu uświadamianie kobietom jak ważna jest profilaktyka i szybkie wykrycie raka piersi. Kampania realizowana wspólnie z Dzień Dobry TVN trwać będzie przez cały październik.
Październik od lat uznawany jest za miesiąc świadomości raka piersi. Jak wynika z danych WHO, jest on najczęściej diagnozowanym u kobiet nowotworem na świecie. Co roku rozpoznaje się go u 12 procent z nich. Profilaktyka, wczesna diagnostyka i nowoczesne leczenie pozwalają wygrać z rakiem piersi, dlatego niezwykle ważne jest uświadamianie społeczeństwa, jakie znaczenia dla zdrowia kobiet mają badania diagnostyczne.Misją Grupy Lux Med jest pomaganie ludziom w dłuższym, zdrowszym i szczęśliwszym życiu. Firma jako lider prywatnych usług medycznych zapewnienia swoim pacjentom kompleksową opiekę medyczną – od diagnostyki przez leczenie, aż do całkowitego powrotu do zdrowia. Natomiast rolą mediów jest popularyzowanie profilaktyki oraz uświadamianie znaczenia wczesnej diagnostyki dla  skutecznego leczenia, co realizuje BrandTime wspólnie z Dzień Dobry TVN.
– Jest to kolejna akcja edukacyjna, którą mamy przyjemność realizować dla naszych partnerów. Tym razem, wspólnie z Grupą Lux Med chcemy zadbać o zdrowie kobiet, zachęcimy je do profilaktyki i diagnostyki w Miesiącu Świadomości Raka Piersi. Nasza akcja pokazuje, że działania contentowe mogą wkraczać także w tak ważny obszar jak profilaktyka nowotworowa, a realizowane przez nas produkcje telewizyjne mają wymiar społeczny  i  edukacyjny – powiedział Jarosław Czujak,  dyrektor zarządzający w BrandTime .
Cały miesiąc aktywności 
30 września 2022, w programie Dzień Dobry TVN, w ramach wejścia live ze szpitala Lux Med Onkologia, prezes Anna Rulkiewicz zainaugurowała akcję. Zaprosiła też do odwiedzenia mobilnych pracowni diagnostycznych Grupy Lux Med, zlokalizowanych w różnych miastach Polski. Co tydzień, redakcja Dzień Dobry TVN będzie obecna w placówkach w Olsztynie, Katowicach, Krośnie, Lublinie i Sieldcach, by na żywo przekazywać informacje o możliwości przebadania się, a także, by porozmawiać z personelem medycznym i pacjentkami. Strefy do badań umiejscawiane będą w centrach miast. Przed każdym z tych miejsc ustawiony będzie namiot, pełniący funkcję recepcji, w której kobiety będą mogły zapisać się na badanie piersi.  30 października 2022 nastąpi podsumowanie akcji z udziałem prezes Anny Rulkiewicz i wejście live ze Szpitala Lux Med Onkologia.
– Kluczem do skutecznej strategii ESG jest budowanie jej wokół swojej głównej działalności – naszą jest dbanie o zdrowie. Będąc firmą odpowiedzialną społecznie, wychodzimy naprzeciw potrzebom pacjentów. W październiku robimy to dosłownie, organizując mobilne strefy w 5 miastach Polski. Oprócz badania piersi, kobiety będą mogły skorzystać w nich także z pomocy psychoonkologów. To niezwykle ważny element skutecznego leczenia raka piersi. Za cel stawiamy sobie zachęcenie jak największej liczby kobiet do profilaktyki i diagnostyki. W związku z tym zdecydowaliśmy się na działania w wysokozasięgowym medium, jakim jest telewizja – mówi  Łukasz Niewola, dyrektor komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju Grupy Lux Med.
Grupa Lux Med jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią Bupa, międzynarodowego ubezpieczyciela i świadczeniodawcy usług medycznych. Firma świadczy swoje usługi w Polsce już od 30 lat.  Grupa zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, stomatologiczną, psychologiczną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 500 000 pacjentów. Do ich dyspozycji jest ponad 270 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, 14 szpitali oraz blisko 3000 poradni partnerskich.

Grupa Lux Med zatrudnia ponad 20 000 osób, w tym około 8000 lekarzy i 5000 wspierającego personelu medycznego, a w codziennej działalności, kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska. Grupa Lux Med jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.

Kampania kinowa enel-med stomatologia

Przeczytaj teraz
marmaris escort