CenterMed: nietypowa kampania społeczna na temat zdrowia pracowników
CenterMed rozpoczął kampanię społeczną pod tytułem „Nie przynoś tego do pracy”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych, zwłaszcza grypy, w miejscu pracy. Elementem kampanii są zabawne filmiki nakręcone przez samych pracowników, akcja z umieszczaniem zdjęć. kubków, sondy i quizy o zdrowiu.
Akcja ma przypomnieć, że zarażenie wirusem grozi wszystkim pracownikom, nawet tym, którzy na co dzień pamiętają o profilaktyce, jednak w starciu z roznosicielem, czyli koleżanką lub kolegą z sąsiedniego biurka, są bezbronni.
Problem jest powszechnie akceptowalny. Tymczasem chory pracownik jest mniej wydajny, co więcej zaraża współpracowników, których praca również przestaje być efektywna i często po kilku dniach muszą iść na zwolnienie lekarskie. W ostatecznym bilansie pracodawca może stracić więcej, gdy zgadza się na rozprzestrzenianie choroby wśród pracowników.
Kampania została wymyślona i zrealizowana przez pracowników CenterMed, dlatego utrzymana jest w konwencji monitoringu i pokazuje ich przy biurkach, jednak w nietypowych sytuacjach. Przekaz jest prosty: choroby nie wolno przynosić do pracy, tak jak i innych rzeczy czy czynności, które powinny zostać w domowym zaciszu. Na filmie zachowania, takie jak ubijanie kotleta czy inne stricte domowe czynności, są odbierane bez większego zainteresowania lub współpracownicy angażują się w te działania, wyrażając tym samym aprobatę. Podobnie jest z chorobą. Przychodzimy chorzy, bo inni przychodzą. Przychodzimy, bo jesteśmy przekonani, że szef tego wymaga.
Pierwszy film "Nie przynoś tego do pracy" w ciągu niespełna 7 godzin miał ponad 6 tysięcy wyświetleń na FB CenterMed.
Elementem akcji jest także kubek. Posiadacze kont na Facebooku, który zachorowali i leczą się w domu mogą w prosty sposób pokazać, że zachęcają innych, by także nie zarażali swoich współpracowników. Wystarczy, że na czas choroby zmienią zdjęcie profilowe na fotografię swojego ulubionego kubka, z którego piją rozgrzewającą herbatę lub opublikują takie zdjęcie na swoim profilu z hasztagiem #chorujewdomu
Akcja będzie wsparta quizami i sondami o zdrowiu prowadzonymi w Internecie.
Grupę CenterMed tworzą 24 placówki i 1 szpital. Grupa posiada własne, szerokoprofilowe centra medyczne w największych miastach w kraju: Warszawie, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Kielcach, a także w Tarnowie, Nowym Sączu, Bochni i Brzesku. Placówki oferują szeroką opiekę medyczną od badań diagnostycznych, poprzez medycynę pracy, konsultacje u lekarzy pierwszego kontaktu, lekarzy specjalistów, zabiegi ambulatoryjne, rehabilitację, badania profilaktyczne i usługi stomatologiczne, aż po opiekę szpitalną.
Grupa CenterMed to około 2 milionów rocznie realizowanych świadczeń medycznych, ponad 100 tysięcy pacjentów zapisanych do lekarzy rodzinnych, ponad 200 podwykonawców i około 3000 klientów korporacyjnych. CenterMed prowadzi działalność w zakresie profilaktyki, wczesnego wykrywania chorób i badań klinicznych. Wspiera różnorodne inicjatywy, mające na celu poprawę zdrowia społeczeństwa, między innymi poprzez edukację zdrowotną, aktywizację seniorów, pomaga kołom diabetyków.
CenterMed rozpoczął kampanię społeczną pod tytułem „Nie przynoś tego do pracy”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych, zwłaszcza grypy, w miejscu pracy. Elementem kampanii są zabawne filmiki nakręcone przez samych pracowników, akcja z umieszczaniem zdjęć. kubków, sondy i quizy o zdrowiu.
Akcja ma przypomnieć, że zarażenie wirusem grozi wszystkim pracownikom, nawet tym, którzy na co dzień pamiętają o profilaktyce, jednak w starciu z roznosicielem, czyli koleżanką lub kolegą z sąsiedniego biurka, są bezbronni.
Problem jest powszechnie akceptowalny. Tymczasem chory pracownik jest mniej wydajny, co więcej zaraża współpracowników, których praca również przestaje być efektywna i często po kilku dniach muszą iść na zwolnienie lekarskie. W ostatecznym bilansie pracodawca może stracić więcej, gdy zgadza się na rozprzestrzenianie choroby wśród pracowników.
Kampania została wymyślona i zrealizowana przez pracowników CenterMed, dlatego utrzymana jest w konwencji monitoringu i pokazuje ich przy biurkach, jednak w nietypowych sytuacjach. Przekaz jest prosty: choroby nie wolno przynosić do pracy, tak jak i innych rzeczy czy czynności, które powinny zostać w domowym zaciszu. Na filmie zachowania, takie jak ubijanie kotleta czy inne stricte domowe czynności, są odbierane bez większego zainteresowania lub współpracownicy angażują się w te działania, wyrażając tym samym aprobatę. Podobnie jest z chorobą. Przychodzimy chorzy, bo inni przychodzą. Przychodzimy, bo jesteśmy przekonani, że szef tego wymaga.
Pierwszy film „Nie przynoś tego do pracy” w ciągu niespełna 7 godzin miał ponad 6 tysięcy wyświetleń na FB CenterMed.
Elementem akcji jest także kubek. Posiadacze kont na Facebooku, który zachorowali i leczą się w domu mogą w prosty sposób pokazać, że zachęcają innych, by także nie zarażali swoich współpracowników. Wystarczy, że na czas choroby zmienią zdjęcie profilowe na fotografię swojego ulubionego kubka, z którego piją rozgrzewającą herbatę lub opublikują takie zdjęcie na swoim profilu z hasztagiem #chorujewdomu
Akcja będzie wsparta quizami i sondami o zdrowiu prowadzonymi w Internecie.
Grupę CenterMed tworzą 24 placówki i 1 szpital. Grupa posiada własne, szerokoprofilowe centra medyczne w największych miastach w kraju: Warszawie, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Kielcach, a także w Tarnowie, Nowym Sączu, Bochni i Brzesku. Placówki oferują szeroką opiekę medyczną od badań diagnostycznych, poprzez medycynę pracy, konsultacje u lekarzy pierwszego kontaktu, lekarzy specjalistów, zabiegi ambulatoryjne, rehabilitację, badania profilaktyczne i usługi stomatologiczne, aż po opiekę szpitalną.
Grupa CenterMed to około 2 milionów rocznie realizowanych świadczeń medycznych, ponad 100 tysięcy pacjentów zapisanych do lekarzy rodzinnych, ponad 200 podwykonawców i około 3000 klientów korporacyjnych. CenterMed prowadzi działalność w zakresie profilaktyki, wczesnego wykrywania chorób i badań klinicznych. Wspiera różnorodne inicjatywy, mające na celu poprawę zdrowia społeczeństwa, między innymi poprzez edukację zdrowotną, aktywizację seniorów, pomaga kołom diabetyków.