Dent-a-Medical: pogorszenie wyników finansowych w IV kwartale 2016
Spółka Dent-a-Medical zakończyła IV kwartał 2016 roku zyskiem netto w wysokości 55,8 tys. zł. Przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2016 roku wyniosły 89,7 tys. zł wobec 463,1 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Zmiana poziomu przychodów wynikała przede wszystkim z wygaszania segmentu deweloperskiego (brak przychodów z tego segmentu w analizowanym kwartale), natomiast nowy segment (czyli handel produktami rolnymi) jest na etapie organizacji i nie wygenerował jeszcze przychodów.
Przychody za cztery kwartały 2016 r. wyniosły 641,6 tys. zł, a skumulowany zysk wyniósł 103,2 tys. zł.
Ponad połowę przychodów w tym okresie przyniósł segment stomatologiczny, przychody z tego segmentu zwiększyły się w porównaniu do roku poprzedniego o prawie 22 procent.
Spółka Dent-a-Medical S.A. w IV kwartale 2016 roku podjęła decyzję o zmianie strategii rozwoju, która polega na tym, że będzie skupiała się na segmencie stomatologicznym i nowym segmencie handlu produktami rolnymi, natomiast segment deweloperski, o który została poszerzona działalność w roku 2014, zostanie wygaszony.
W ramach realizacji nowej strategii spółka uzyskała certyfikat GMP+, dotyczący zapewnienia bezpieczeństwa pasz dla zwierząt hodowlanych, przeznaczonych do spożycia przez ludzi, a także certyfikat ISCC EU, określający standardy i procedury, jakie muszą być spełnione w łańcuchu dostaw biopaliw, biopłynów oraz biogazu.
Spółka podpisała umowę ramową ze spółką z Ukrainy na wyłączną dystrybucję wybranych pasz, biopaliw i artykułów spożywczych na terenie Europy oraz Chin, prowadzi także kolejne negocjacje i inne przygotowania w tym segmencie.
Dent-a-Medical zapowiada też, że zamierza w dalszym ciągu rozwijać segment stomatologiczny, poszukując nowych źródeł przychodów. Nie wyklucza także działań w kierunku zorganizowania własnej kliniki stomatologicznej.
Dent-a-Medical SA zarządza ogólnopolską siecią partnerską klinik stomatologicznych liczącą ponad 300 placówek. Spółka konstruuje produkty abonamentowe i ubezpieczeniowe z zakresu opieki stomatologicznej (programy opieki stomatologicznej) i dystrybuuje je jako produkty samodzielne lub jako składowe innych produktów (na przykład ubezpieczeń medycznych, pakietów assistance) w kanałach B2B (business to business), B2B2C (business to business to client) oraz w bezpośredniej sprzedaży do klienta ostatecznego (pacjenta). Pacjenci będący użytkownikami tych produktów obsługiwani są w gabinetach partnerskich sieci Dent-a-Medical.
Spółka Dent-a-Medical zakończyła IV kwartał 2016 roku zyskiem netto w wysokości 55,8 tys. zł. Przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2016 roku wyniosły 89,7 tys. zł wobec 463,1 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Zmiana poziomu przychodów wynikała przede wszystkim z wygaszania segmentu deweloperskiego (brak przychodów z tego segmentu w analizowanym kwartale), natomiast nowy segment (czyli handel produktami rolnymi) jest na etapie organizacji i nie wygenerował jeszcze przychodów.
Przychody za cztery kwartały 2016 r. wyniosły 641,6 tys. zł, a skumulowany zysk wyniósł 103,2 tys. zł.
Ponad połowę przychodów w tym okresie przyniósł segment stomatologiczny, przychody z tego segmentu zwiększyły się w porównaniu do roku poprzedniego o prawie 22 procent.
Spółka Dent-a-Medical S.A. w IV kwartale 2016 roku podjęła decyzję o zmianie strategii rozwoju, która polega na tym, że będzie skupiała się na segmencie stomatologicznym i nowym segmencie handlu produktami rolnymi, natomiast segment deweloperski, o który została poszerzona działalność w roku 2014, zostanie wygaszony.
W ramach realizacji nowej strategii spółka uzyskała certyfikat GMP+, dotyczący zapewnienia bezpieczeństwa pasz dla zwierząt hodowlanych, przeznaczonych do spożycia przez ludzi, a także certyfikat ISCC EU, określający standardy i procedury, jakie muszą być spełnione w łańcuchu dostaw biopaliw, biopłynów oraz biogazu.
Spółka podpisała umowę ramową ze spółką z Ukrainy na wyłączną dystrybucję wybranych pasz, biopaliw i artykułów spożywczych na terenie Europy oraz Chin, prowadzi także kolejne negocjacje i inne przygotowania w tym segmencie.
Dent-a-Medical zapowiada też, że zamierza w dalszym ciągu rozwijać segment stomatologiczny, poszukując nowych źródeł przychodów. Nie wyklucza także działań w kierunku zorganizowania własnej kliniki stomatologicznej.
Dent-a-Medical SA zarządza ogólnopolską siecią partnerską klinik stomatologicznych liczącą ponad 300 placówek. Spółka konstruuje produkty abonamentowe i ubezpieczeniowe z zakresu opieki stomatologicznej (programy opieki stomatologicznej) i dystrybuuje je jako produkty samodzielne lub jako składowe innych produktów (na przykład ubezpieczeń medycznych, pakietów assistance) w kanałach B2B (business to business), B2B2C (business to business to client) oraz w bezpośredniej sprzedaży do klienta ostatecznego (pacjenta). Pacjenci będący użytkownikami tych produktów obsługiwani są w gabinetach partnerskich sieci Dent-a-Medical.