Telemedycyna Polska: wzrost przychodów o 41 procent

Telemedycyna Polska S.A. osiągnęła w czerwcu 2019 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 634,2 tys. zł. Oznacza to wzrost o 41,1 procenta w porównaniu do czerwca 2018.
Natomiast liczone narastająco skonsolidowane przychody Grupy wzrosły w czerwcu 2019 o 5,6 procenta w porównaniu do analogicznego okresu roku 2018, i wyniosły 2 834,6 tys. zł.
W I kwartale 2019 Grupa Telemedycyna Polska S.A. zanotowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 1 327,5 tys. zł., było to mniej niż w analogicznym okresie roku 2018. W I kwartale 2019 odnotowano również stratę netto w wysokości 81,9 tys. zł.
Telemedycyna Polska S.A. specjalizuje się w usługach telekardiologicznych dla pacjentów indywidualnych oraz dla placówek medycznych na terenie całego kraju. Spółka posiada własne Centrum Monitoringu Kardiologicznego, które czynne jest przez całą dobę, 365 dni w roku i obsługuje kilka tysięcy badań miesięcznie.
Spółka bezpośrednio świadczy usługę kardiotele – całodobową teleopiekę kardiologiczną. W ramach tej usługi pacjenci wyposażani są w osobisty, przenośny aparat EKG, za pomocą którego mogą przesyłać przez telefon swoje badania oraz konsultować je z dyżurującym lekarzem z Centrum Monitoringu Kardiologicznego.
Czytaj także: Telemedycyna – element efektywnej opieki nad pacjentem>>>
Na początku 2019 roku Telemedycyna Polska nawiązała relacje z firmą SiDLY będącą inicjatorem rozwiązań telemedycznych, zajmującą się między innymi projektowaniem, badaniem oraz konstruowaniem urządzeń telemedycznych.
Spółka zamierza świadczyć na rzecz SiDLY usługi z zakresu zdalnego monitoringu w oparciu o całodobowe CCRT oraz jego gotowości do wykonania ustalonych procedur w momencie otrzymania sygnału z urządzeń SiDLY, wystąpienia zdarzenia zagrażającego życiu lub zdrowiu lub zanotowaniu zdarzenia odbiegającego od standardowego.
Strategia spółki Telemedycyna Polska dotyczy też wprowadzania i rozwijania rozwiązań telemedycznych w obszarze chorób przewlekłych. W pierwszej kolejności będzie to dotyczyć teleopieki kardiologicznej, następnie oferowane będą kompleksowe usługi teleopieki długoterminowej.
W roku 2019 jednym z obszarów strategicznych jest także rozwój nowej linii biznesowej – teleopieki senioralnej.