Enel-Med ogłasza strategię na lata 2014-2016
Zarząd Centrum Medycznego Enel-Med przyjął 3-letnią strategię rozwoju spółki. W najbliższych latach Enel-Med zamierza rozszerzyć skalę działalności o nowe obszary, jak również zwiększyć efektywność sprzedaży oferowanych usług. Potrzebne nakłady inwestycyjne, które zostaną poniesione w tym celu w latach 2014-2015, są szacowane na około 50 mln zł.
Spółka rozważa dwa źródła finansowania inwestycji - poprzez sprzedaż wydzielonej części przedsiębiorstwa z centrami diagnostycznymi, albo poprzez dokapitalizowanie przez inwestora finansowego, branżowego lub ubezpieczyciela. W przypadku pozyskania towarzystwa ubezpieczeń, spółka wyraża gotowość do wzajemnej współpracy w zakresie wspólnej sprzedaży produktów. Wszystkie nowe inwestycje realizowane będą z zachowaniem bezpieczeństwa finansowego spółki.
- W ostatnich latach dynamiczny rozwój spółki był możliwy między innymi dzięki środkom pozyskanym od inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w drodze oferty publicznej. Pozyskane z emisji akcji na GPW środki zostały przeznaczone na realizację zaplanowanych przez nas inwestycji (uruchomienie Szpitala Centrum w Warszawie wraz z oddziałem diagnostycznym, otwarcie przychodni wieloprofilowej wraz z pracownią diagnostyczną w Gdańsku oraz pracowni w Koninie). Zrealizowane inwestycje pozwoliły utrwalić silną pozycję rynkową oraz dalej zwiększać wartość spółki. Rynek prywatnych usług medycznych w dalszym ciągu znajduje się w fazie wzrostu. Zamierzamy w pełni wykorzystać ten pozytywny trend” – mówi Adam Rozwadowski, Prezes Zarządu Centrum Medycznego Enel-Med.
Strategia spółki zakłada zwiększenie efektywności sprzedaży abonamentów medycznych stanowiących 57% wartości przychodów, w tym rozwinięcie działalności o rynek śląski i rynek zachodniopomorski oraz w miarę zapełniania potencjału - rozwijanie przychodni w wybranych lokalizacjach. Zgodnie z przyjętą strategią, zarząd Enel-Med zapowiada również utworzenie dwóch nowych wysokospecjalistycznych placówek profilowanych w Warszawie, a także wzrost udziału stomatologii w portfelu poprzez sukcesywne zwiększanie liczby gabinetów stomatologicznych.
Istotnym elementem strategii są działania w obszarze długoterminowej opieki nad osobami starszymi. W tym celu Enelbud Sp. z o.o., spółka zależna Centrum Medycznego Enel-Med S.A. zawiązała ze spółką JH Group AG z siedzibą w St. Gallen (Konfederacja Szwajcarska) spółkę zależną Bonus Vitae Sp. z o.o.
Utworzenie specjalistycznych placówek profilowanych ma na celu rozwój usług komercyjnych dla klientów indywidualnych w wybranych specjalnościach, takich jak ortopedia z rehabilitacją, medycyna estetyczna i inne. Pierwsze placówki powstaną w Warszawie, a przewidywany zwrot z inwestycji wynosi dwa lata.
Stomatologia odgrywa znaczącą rolę w działalności Centrum Medycznego Enel-Med. Spółka rozpoczęła swoją działalność w 1993 roku właśnie od świadczenia usług stomatologicznych na najwyższym poziomie. W kolejnych latach planowany jest intensywny rozwój tego obszaru między innymi poprzez zwiększenie liczby gabinetów stomatologicznych i inne, niż dotychczas pozycjonowanie stomatologii. Spółka zamierza osiągnąć istotny wzrost sprzedaży usług komercyjnych w tym obszarze oraz zdobyć pozycję lidera na rynku warszawskim.
Jednocześnie Centrum Medyczne Enel-Med zamierza nadal rozwijać usługi szpitalne, kontynuując działania mające na celu zwiększenie sprzedaży usług komercyjnych. W tym celu spółka zamierza usprawnić proces pozyskiwania pacjentów z zewnątrz, a także zbudować zespół lekarski obsługujący proces ,,od konsultacji do operacji”.
Zarząd Centrum Medycznego Enel-Med przyjął 3-letnią strategię rozwoju spółki. W najbliższych latach Enel-Med zamierza rozszerzyć skalę działalności o nowe obszary, jak również zwiększyć efektywność sprzedaży oferowanych usług. Potrzebne nakłady inwestycyjne, które zostaną poniesione w tym celu w latach 2014-2015, są szacowane na około 50 mln zł.
Spółka rozważa dwa źródła finansowania inwestycji – poprzez sprzedaż wydzielonej części przedsiębiorstwa z centrami diagnostycznymi, albo poprzez dokapitalizowanie przez inwestora finansowego, branżowego lub ubezpieczyciela. W przypadku pozyskania towarzystwa ubezpieczeń, spółka wyraża gotowość do wzajemnej współpracy w zakresie wspólnej sprzedaży produktów. Wszystkie nowe inwestycje realizowane będą z zachowaniem bezpieczeństwa finansowego spółki.
– W ostatnich latach dynamiczny rozwój spółki był możliwy między innymi dzięki środkom pozyskanym od inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w drodze oferty publicznej. Pozyskane z emisji akcji na GPW środki zostały przeznaczone na realizację zaplanowanych przez nas inwestycji (uruchomienie Szpitala Centrum w Warszawie wraz z oddziałem diagnostycznym, otwarcie przychodni wieloprofilowej wraz z pracownią diagnostyczną w Gdańsku oraz pracowni w Koninie). Zrealizowane inwestycje pozwoliły utrwalić silną pozycję rynkową oraz dalej zwiększać wartość spółki. Rynek prywatnych usług medycznych w dalszym ciągu znajduje się w fazie wzrostu. Zamierzamy w pełni wykorzystać ten pozytywny trend” – mówi Adam Rozwadowski, Prezes Zarządu Centrum Medycznego Enel-Med.
Strategia spółki zakłada zwiększenie efektywności sprzedaży abonamentów medycznych stanowiących 57% wartości przychodów, w tym rozwinięcie działalności o rynek śląski i rynek zachodniopomorski oraz w miarę zapełniania potencjału – rozwijanie przychodni w wybranych lokalizacjach. Zgodnie z przyjętą strategią, zarząd Enel-Med zapowiada również utworzenie dwóch nowych wysokospecjalistycznych placówek profilowanych w Warszawie, a także wzrost udziału stomatologii w portfelu poprzez sukcesywne zwiększanie liczby gabinetów stomatologicznych.
Istotnym elementem strategii są działania w obszarze długoterminowej opieki nad osobami starszymi. W tym celu Enelbud Sp. z o.o., spółka zależna Centrum Medycznego Enel-Med S.A. zawiązała ze spółką JH Group AG z siedzibą w St. Gallen (Konfederacja Szwajcarska) spółkę zależną Bonus Vitae Sp. z o.o.
Utworzenie specjalistycznych placówek profilowanych ma na celu rozwój usług komercyjnych dla klientów indywidualnych w wybranych specjalnościach, takich jak ortopedia z rehabilitacją, medycyna estetyczna i inne. Pierwsze placówki powstaną w Warszawie, a przewidywany zwrot z inwestycji wynosi dwa lata.
Stomatologia odgrywa znaczącą rolę w działalności Centrum Medycznego Enel-Med. Spółka rozpoczęła swoją działalność w 1993 roku właśnie od świadczenia usług stomatologicznych na najwyższym poziomie. W kolejnych latach planowany jest intensywny rozwój tego obszaru między innymi poprzez zwiększenie liczby gabinetów stomatologicznych i inne, niż dotychczas pozycjonowanie stomatologii. Spółka zamierza osiągnąć istotny wzrost sprzedaży usług komercyjnych w tym obszarze oraz zdobyć pozycję lidera na rynku warszawskim.
Jednocześnie Centrum Medyczne Enel-Med zamierza nadal rozwijać usługi szpitalne, kontynuując działania mające na celu zwiększenie sprzedaży usług komercyjnych. W tym celu spółka zamierza usprawnić proces pozyskiwania pacjentów z zewnątrz, a także zbudować zespół lekarski obsługujący proces ,,od konsultacji do operacji”.