Affidea wspiera kampanię informacyjną PET-CT
Firma Affidea, oferująca usługi w zakresie diagnostyki obrazowej i radioterapii, partnerem kampanii informacyjnej dotyczącej techniki diagnostycznej PET-CT. Pomysłodawcą kampanii jest fundacja Alivia, która chce przybliżyć chorym pozytonową tomografię komputerową jako najnowocześniejsze i najdokładniejsze narzędzie diagnostyczne.
Fundacja Alivia od początku istnienia stawia sobie za cel docieranie z i informacjami o najlepszych metodach diagnostyki i leczenia do swoich podopiecznych.
„Niewiele osób wie czym jest PET-CT (pozytonowa tomografia komputerowa), chorzy nie zawsze wiedzą, że w wielu przypadkach nowotworów jest to badanie wręcz obligatoryjne, które powinno u nich zostać bezwzględnie wykonane zanim zostanie zaplanowane dalsze leczenie np. chirurgiczne” – informuje fundacja na swojej stronie.
Fundacja informuje też, że otrzymuje sygnały o tym, że w związku z wejściem w życie pakietu onkologicznego zaczęła spadać liczba badań PET-CT.
„Nie powinno tak być, dlatego zależy nam na uświadomieniu pacjentom i pośrednio również lekarzom, że to niezwykle precyzyjne badanie, nieocenione przy planowaniu leczenia chorego” – stwierdza fundacja.
PET-CT to jedyne badanie, które daje możliwość oceny drobnych kilkumilimetrowych zmian nowotworowych, w tym zmian funkcjonalnych (które jeszcze nie ujawniają się np. w postaci guzka). Nie jest to możliwe do zobrazowania za pomocą innych dostępnych technik radiologicznych.
Zgodnie z zaleceniami nie tylko NFZ, ale również uznanych towarzystw onkologicznych z Polski i zagranicy badanie PET-CT powinno być zlecane w wielu przypadkach nowotworów, i nie tylko. W przypadku tych pierwszych (np. chłoniaki czy rak płuca) jest to badanie obligatoryjne. Pozwala na ustalenie lokalizacji ogniska pierwotnego nowotworów, oceny ich zaawansowania, ewentualnie ocenę wznowy procesu chorobowego. W niektórych typach nowotworów daje możliwość oceny skuteczności stosowanego leczenia np. chemioterapii, ustalenie procesu leczenia pacjenta onkologicznego czy planowania radioterapii. Daje możliwość oceny drobnych zmian, które nie są możliwe do zobrazowania za pomocą innych technik radiologicznych. PET-CT ma również szerokie zastosowanie w chorobach nienowotworowych, takich jak choroby serca czy układu nerwowego.
Na stronie: PETCT.pl można się między innymi dowiedzieć, gdzie działają pracownie PET-CT, jaki jest w nich czas oczekiwania na badanie i lista wskazań do jego wykonania.
W Polsce firma Affidea (dawny Euromedic) obecna jest od 2000 roku. Sieć działa w 14 krajach w Europie: w Polsce, na Węgrzech, w Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Chorwacji, Grecji, we Włoszech, w Turcji, Czechach, Portugalii, Bułgarii, Szwajcarii, Irlandii oraz na Litwie. To jeden z największych inwestorów i świadczeniodawców usług w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) w Europie. W 145 centrach medycznych, będących wyłączną własnością firmy, zapewnia usługi w zakresie diagnostyki obrazowej i laboratoryjnej oraz usługi z zakresu radioterapii onkologicznej. Firma zatrudnia blisko 3000 specjalistów medycznych, w tym 800 lekarzy. Od początku swojej działalności spółka zainwestowała w Polsce ponad 400 milionów złotych w rozwój nowoczesnych technologii medycznych, z których na co dzień korzystają polscy pacjenci.
Firma Affidea, oferująca usługi w zakresie diagnostyki obrazowej i radioterapii, partnerem kampanii informacyjnej dotyczącej techniki diagnostycznej PET-CT. Pomysłodawcą kampanii jest fundacja Alivia, która chce przybliżyć chorym pozytonową tomografię komputerową jako najnowocześniejsze i najdokładniejsze narzędzie diagnostyczne.
Fundacja Alivia od początku istnienia stawia sobie za cel docieranie z i informacjami o najlepszych metodach diagnostyki i leczenia do swoich podopiecznych.
„Niewiele osób wie czym jest PET-CT (pozytonowa tomografia komputerowa), chorzy nie zawsze wiedzą, że w wielu przypadkach nowotworów jest to badanie wręcz obligatoryjne, które powinno u nich zostać bezwzględnie wykonane zanim zostanie zaplanowane dalsze leczenie np. chirurgiczne” – informuje fundacja na swojej stronie.
Fundacja informuje też, że otrzymuje sygnały o tym, że w związku z wejściem w życie pakietu onkologicznego zaczęła spadać liczba badań PET-CT.
„Nie powinno tak być, dlatego zależy nam na uświadomieniu pacjentom i pośrednio również lekarzom, że to niezwykle precyzyjne badanie, nieocenione przy planowaniu leczenia chorego” – stwierdza fundacja.
PET-CT to jedyne badanie, które daje możliwość oceny drobnych kilkumilimetrowych zmian nowotworowych, w tym zmian funkcjonalnych (które jeszcze nie ujawniają się np. w postaci guzka). Nie jest to możliwe do zobrazowania za pomocą innych dostępnych technik radiologicznych.
Zgodnie z zaleceniami nie tylko NFZ, ale również uznanych towarzystw onkologicznych z Polski i zagranicy badanie PET-CT powinno być zlecane w wielu przypadkach nowotworów, i nie tylko. W przypadku tych pierwszych (np. chłoniaki czy rak płuca) jest to badanie obligatoryjne. Pozwala na ustalenie lokalizacji ogniska pierwotnego nowotworów, oceny ich zaawansowania, ewentualnie ocenę wznowy procesu chorobowego. W niektórych typach nowotworów daje możliwość oceny skuteczności stosowanego leczenia np. chemioterapii, ustalenie procesu leczenia pacjenta onkologicznego czy planowania radioterapii. Daje możliwość oceny drobnych zmian, które nie są możliwe do zobrazowania za pomocą innych technik radiologicznych. PET-CT ma również szerokie zastosowanie w chorobach nienowotworowych, takich jak choroby serca czy układu nerwowego.
Na stronie: PETCT.pl można się między innymi dowiedzieć, gdzie działają pracownie PET-CT, jaki jest w nich czas oczekiwania na badanie i lista wskazań do jego wykonania.
W Polsce firma Affidea (dawny Euromedic) obecna jest od 2000 roku. Sieć działa w 14 krajach w Europie: w Polsce, na Węgrzech, w Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Chorwacji, Grecji, we Włoszech, w Turcji, Czechach, Portugalii, Bułgarii, Szwajcarii, Irlandii oraz na Litwie. To jeden z największych inwestorów i świadczeniodawców usług w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) w Europie. W 145 centrach medycznych, będących wyłączną własnością firmy, zapewnia usługi w zakresie diagnostyki obrazowej i laboratoryjnej oraz usługi z zakresu radioterapii onkologicznej. Firma zatrudnia blisko 3000 specjalistów medycznych, w tym 800 lekarzy. Od początku swojej działalności spółka zainwestowała w Polsce ponad 400 milionów złotych w rozwój nowoczesnych technologii medycznych, z których na co dzień korzystają polscy pacjenci.