Dent-a-Medical: wzrost przychodów i zysk w IV kwartale 2015
Dent-a-Medical S.A. zakończył IV kwartał 2015 roku zyskiem netto w wysokości 75 tys. zł. Przychody ze sprzedaży spółki w IV kwartale 2015 roku wyniosły 462 tys. zł, a narastająco za 4 kwartały 2 276 tys. zł i trzykrotnie przekroczyły kwotę przychodów (697 tys. zł) osiągniętych w 2014 roku.
Koszty działalności operacyjnej spółki zwiększyły się z 915 tys. zł w IV kwartale 2014 roku do 2 165 tys. zł w IV kwartale 2015 roku. Wzrost poziomu przychodów oraz kosztów wynikał przede wszystkim z realizacji projektów w obszarze inwestycji budowlanych i deweloperskich,.
Przychody w segmencie deweloperskim stanowiły 88 procent przychodów ogółem po czterech kwartałach 2015 roku. Wysoką dynamikę spółka wykazała również w segmencie stomatologicznym, co wynikało przede wszystkim z realizacji umowy ze spółką Lux Med.
Dent-a-Medical planuje w dalszym ciągu rozwój segmentu stomatologicznego i poszukiwanie nowych źródeł przychodów. Spółka rozważa kilka kierunków zwiększania sprzedaży w tym segmencie, między innymi poprzez opracowanie i wykorzystanie rozwiązań teleinformatycznych w stomatologii (w zakresie identyfikacji klientów i automatyzacji komunikacji), wprowadzenie na rynek grupy innowacyjnych produktów z dziedziny stomatologii pod marką Dent-a-Medical (np. pasty do zębów, płukanki , środki do dezynfekcji), prowadzenie kampanii zdrowotnych i propagowanie najlepszych wzorców zarządzania w ochronie zdrowia we współpracy z Fundacją Prophylaktikos i Polskim Stowarzyszeniem Stomatologów.
Spółka planuje także rozszerzenie obszaru działania o medycynę estetyczną i współpracę z towarzystwami ubezpieczeń. W tym celu zawarte zostały wstępne porozumienia w zakresie współpracy, dotyczące usług stomatologicznych.
Dent-a-Medical SA zarządza ogólnopolską siecią partnerską klinik stomatologicznych liczącą ponad 300 placówek. Spółka konstruuje produkty abonamentowe i ubezpieczeniowe z zakresu opieki stomatologicznej (programy opieki stomatologicznej) i dystrybuuje je jako produkty samodzielne lub jako składowe innych produktów (np. ubezpieczeń medycznych, pakietów assistance) w kanałach B2B (business to business), B2B2C (business to business to client) oraz w bezpośredniej sprzedaży do klienta ostatecznego (pacjenta). Pacjenci będący użytkownikami tych produktów obsługiwani są w gabinetach partnerskich sieci Dent-a-Medical.
W IV kwartale 2014 roku przedmiot działalności spółki został rozszerzony o nowy obszar aktywności – inwestycji deweloperskich, realizowanych przede wszystkim w sektorze handlowym i usługowym oraz budownictwa jednorodzinnego w zabudowie szeregowej. Docelowo spółka planuje połączenie kompetencji części stomatologicznej oraz budowlano-deweloperskiej poprzez realizowanie inwestycji budowlanych dla sektora stomatologicznego.
Dent-a-Medical S.A. zakończył IV kwartał 2015 roku zyskiem netto w wysokości 75 tys. zł. Przychody ze sprzedaży spółki w IV kwartale 2015 roku wyniosły 462 tys. zł, a narastająco za 4 kwartały 2 276 tys. zł i trzykrotnie przekroczyły kwotę przychodów (697 tys. zł) osiągniętych w 2014 roku.
Koszty działalności operacyjnej spółki zwiększyły się z 915 tys. zł w IV kwartale 2014 roku do 2 165 tys. zł w IV kwartale 2015 roku. Wzrost poziomu przychodów oraz kosztów wynikał przede wszystkim z realizacji projektów w obszarze inwestycji budowlanych i deweloperskich,.
Przychody w segmencie deweloperskim stanowiły 88 procent przychodów ogółem po czterech kwartałach 2015 roku. Wysoką dynamikę spółka wykazała również w segmencie stomatologicznym, co wynikało przede wszystkim z realizacji umowy ze spółką Lux Med.
Dent-a-Medical planuje w dalszym ciągu rozwój segmentu stomatologicznego i poszukiwanie nowych źródeł przychodów. Spółka rozważa kilka kierunków zwiększania sprzedaży w tym segmencie, między innymi poprzez opracowanie i wykorzystanie rozwiązań teleinformatycznych w stomatologii (w zakresie identyfikacji klientów i automatyzacji komunikacji), wprowadzenie na rynek grupy innowacyjnych produktów z dziedziny stomatologii pod marką Dent-a-Medical (np. pasty do zębów, płukanki , środki do dezynfekcji), prowadzenie kampanii zdrowotnych i propagowanie najlepszych wzorców zarządzania w ochronie zdrowia we współpracy z Fundacją Prophylaktikos i Polskim Stowarzyszeniem Stomatologów.
Spółka planuje także rozszerzenie obszaru działania o medycynę estetyczną i współpracę z towarzystwami ubezpieczeń. W tym celu zawarte zostały wstępne porozumienia w zakresie współpracy, dotyczące usług stomatologicznych.
Dent-a-Medical SA zarządza ogólnopolską siecią partnerską klinik stomatologicznych liczącą ponad 300 placówek. Spółka konstruuje produkty abonamentowe i ubezpieczeniowe z zakresu opieki stomatologicznej (programy opieki stomatologicznej) i dystrybuuje je jako produkty samodzielne lub jako składowe innych produktów (np. ubezpieczeń medycznych, pakietów assistance) w kanałach B2B (business to business), B2B2C (business to business to client) oraz w bezpośredniej sprzedaży do klienta ostatecznego (pacjenta). Pacjenci będący użytkownikami tych produktów obsługiwani są w gabinetach partnerskich sieci Dent-a-Medical.
W IV kwartale 2014 roku przedmiot działalności spółki został rozszerzony o nowy obszar aktywności – inwestycji deweloperskich, realizowanych przede wszystkim w sektorze handlowym i usługowym oraz budownictwa jednorodzinnego w zabudowie szeregowej. Docelowo spółka planuje połączenie kompetencji części stomatologicznej oraz budowlano-deweloperskiej poprzez realizowanie inwestycji budowlanych dla sektora stomatologicznego.