Abonamenty i ubezpieczenia zdrowotne dominujące w przychodach Enel-Med
Klinika Enel-Med Estell przy ulicy Burakowskiej w Warszawie
W pierwszym kwartale 2022 roku przychody ze sprzedaży Grupy Enel-Med. wyniosły 115 mln zł, co oznacza wzrost o 8,7 procent w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 roku. 73 mln zł miały wartość wpływy z abonamentów (Enel-Care) oraz ubezpieczeń (Medi Care).
Stanowiły one 63,4 procent łącznej sprzedaży.
Powrót pacjentów do przychodni
Pomimo stanu epidemii, panującego w I kwartale 2022 roku, zauważalny był powrót pacjentów do oddziałów enel-med, w szczególności w obszarze usług Fee For Service (FFS).
W tym zakresie spółka zanotowała w pierwszym kwartale 2022 roku wzrost przychodów o 13,2 procent (do 28,7 mln zł) w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku.
Jest to głównie efekt powrotu pacjentów na konsultacje, leczenie oraz badania, szczególnie w obszarze stomatologii, usług szpitalnych oraz diagnostyki obrazowej, odłożone lub niezrealizowane w roku 2020 i 2021 ze względu na panujący stan epidemii. Wraz z powrotem do swobodnego korzystania z usług w placówkach, zaobserwowano także zmianę w zachowaniu pacjentów. Mając wybór czy skorzystać z wizyty w oddziale czy z e-wizyty, nadal wysoki procent pacjentów wybiera konsultacje online.
Enel-Med wyróżniony tytułem Poland’s Best Employers
Zauważalne było także coraz większe zainteresowanie abonamentami indywidualnymi – sprzedaż tej oferty w pierwszym kwartale 2022 roku w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku wzrosła o 15,5 procent. Chęć zapewnienia bieżącego dostępu do opieki medycznej powoduje, że klienci B2C są skłonni do samodzielnego finansowania wydatków w obszarze ochrony zdrowia.
Inwestycje w nowe placówki
W I kwartale 2022 roku Enel-Med uruchomił dwie nowoczesne placówki w Warszawie – centrum medyczne i klinikę medycyny estetycznej Estell (w biurowcu Forest przy ulicy Burakowskiej 14) oraz w Łodzi (w biurowcu React, przy alei Marszałka Józefa Piłsudskiego).
Enel-med planuje wznowienie inwestycji w rozbudowę i modernizację sieci przychodni wielospecjalistycznych oraz klinik stomatologicznych. Za główny kierunek rozwoju uznany został obszar usług FFS, takich jak stomatologia specjalistyczna, medycyna estetyczna i diagnostyka obrazowa.
Wobec stałego wzrostu rynku prywatnych usług medycznych i rosnących przychodów w obszarze stomatologii oraz medycyny estetycznej w kolejnych latach planowana jest modernizacja i otwarcie kolejnych oddziałów i placówek, oferujących usługi w tej dziedzinie.
Z uwagi na coraz częściej ujawniający się zespół pocovidowy spółka będzie także rozwijać ofertę badań profilaktycznych i rehabilitacji w tym obszarze.
Rozwój nowych technologii
Enel-Med zakłada także inwestycje w nowe technologie, szczególnie dotyczy to telemedycyny, która zyskała na znaczeniu w okresie pandemii. Spółka planuje rozwój systemów teleinformatycznych, mających na celu dalsze usprawnienie obsługi klienta oraz optymalizację kosztów – między innymi aplikacji mobilnej, systemu medycznego czy portalu dla kontrahentów.
Enel-Med szkoli pracowników w zakresie innowacji
Jako istotny obszar inwestycyjny spółka postrzega również platformy marketing automation oraz e-commerce, mające na celu zwiększenie sprzedaży online oraz zwiększenie efektywności wykorzystania budżetów marketingowych.
Centrum Medyczne Enel-Med S.A. działa od 1993 roku, oferuje pełną obsługę medyczną na terenie całego kraju.
W skład grupy wchodzi 30 przychodni wieloprofilowych, Szpital Centrum w Warszawie oraz specjalistyczne kliniki: medycyny sportowej enel-sport, medycyny estetycznej Estell, a także stomatologii. Razem z placówkami partnerskimi enel-med tworzy sieć ponad 1600 placówek medycznych w całej Polsce.