Affidea: udział w akcji społecznej Movember
Affidea Polska bierze udział w akcji Movemver, zachęcającej mężczyzn do systematycznego badania jąder i prostaty. Pierwszy raz ambasadorzy kampanii – drużyna ZAKSA Kędzierzyn Koźle – będą mieli możliwość wzięcia udziału w badaniach prostaty przy wykorzystaniu rezonansu magnetycznego jako nieinwazyjnej i bezbolesnej metody diagnostycznej.
Celem akcji jest budowanie świadomości, że profilaktyczne badania męskich narządów intymnych to pierwszy krok do wczesnego wykrycia raka, który może uratować życie.
- Movember to międzynarodowy ruch, którego celem jest zwiększanie świadomości mężczyzn dotyczącej ich zdrowia, zwłaszcza wczesnego wykrywania męskich nowotworów. Kampania z sukcesem działa w Polsce już od 2014 roku. Dzięki wsparciu wielu firm i indywidualnych Wąsaczy, Movember Polska 2016 będzie unikatową, nawet na skalę Europy, kampanią. Chętni mężczyźni będą mogli korzystać z bezpłatnych badań w całym kraju, a dzięki szczególnemu zaangażowaniu Affidea, ambasadorzy kampanii będą mogli pokazać, jakie możliwości daje badanie rezonansem magnetycznym pod kątem zagrożeń nowotworowych - mówi Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko, która jest organizatorem ruchu Movember w Polsce.
- Dzięki uprzejmości Affidea Polska drużyna ZAKSA Kędzierzyn Koźle wraz z trenerem będzie mogła sprawdzić swój stan zdrowia w referencyjnej placówce firmy pod kątem diagnozowania męskich nowotworów. Jak co roku ambasadorzy zachęcają nie tylko do wyrabiania sobie nawyków monitorowania własnego zdrowia intymnego, ale także rozwiewają wątpliwości pacjentów, którzy boją się regularnych badań - dodaje Jakub Kajdaniuk.
- Z naszych doświadczeń wynika, że mężczyźni nie mają nawyku dbania o swoje zdrowie i z reguły to kobiety wysyłają swoich partnerów, ojców czy synów do lekarza. Dlatego chcemy zbudować wśród mężczyzn świadomość tego, jak ważna jest profilaktyka przeciwnowotworowa. Bardzo wiele zależy od nich samych. Przekonanie mężczyzn do cyklicznych badań skriningowych w procesie wczesnego wykrywania raka jest obecnie największym wyzwaniem - mówi Joanna Borczak, dyrektor marketingu Affidea.
Multi-parametryczne badanie rezonansem magnetycznym (mpMRI) gruczołu krokowego jest badaniem nieinwazyjnym, bezbolesnym i całkowicie bezpiecznym, gdyż w większości przypadków nie wymaga nawet użycia kontrastu. Jednym z głównych celów badania mpMRI gruczołu krokowego jest wykrycie i lokalizacja zmian odpowiadających rakowi gruczołu krokowego. W multi-parametrycznym badaniu MRI (mpMRI) możliwe jest wykrycie raka o średnim i wysokim stopniu zaawansowania, już o objętości zbliżonej do 0,5 cm 3 (0,5 ml), w zależności od lokalizacji i charakteru tkanki w obrębie i w otoczeniu stwierdzonych zmian.
- Już w chwili obecnej badanie wieloparametryczne MR wykonywane jest powszechnie w niektórych krajach takich jak Norwegia, Niemcy czy Anglia jako wyjściowe, przed wykonaniem koniecznej do postawienia ostatecznego rozpoznania biopsji. Wpływa to na ograniczenie liczby biopsji, a nade wszystko na ich bardziej precyzyjne wykonywanie. Badanie mpMRI zwiększa też możliwości różnicowania przypadków raka istotnego klinicznie od zmian o małym stopniu złośliwości – mówi dr hab. n. med. Piotr Sosnowski, dyrektor medyczny ds. diagnostyki obrazowej Affidea. - W tej chwili wydaje się bardzo prawdopodobne, że mpMRI prostaty będzie spełniało rolę skriningową u mężczyzn, podobnie jak to ma miejsce w przypadku badań obrazowych piersi u kobiet - dodaje dr Piotr Sosnowski.
Badanie mpMRI można wykonać w pięciu placówkach Affidea, jednak liczba ośrodków cały czas się powiększa. Tymi placówkami są: Affidea Poznań przy Szpitalu Centrum Medyczne HCP, Affidea Warszawa przy Szpitalu Praskim, Affidea Gdańsk na terenie 7. Szpitala Marynarki Wojennej, Affidea Gdynia przy ulicy 10 Lutego 23, Affidea Legnica przy ulicy Murarskiej 2 oraz Affidea Wrocław przy ulicy Traugutta 116 (dawny teren Dolnośląskiego Szpitala Specjalistycznego im. T. Marciniaka).
Firma Affidea (dawniej Euromedic) jest jednym z największych inwestorów i świadczeniodawców usług w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP) w Europie. W 179 centrach medycznych, będących wyłączną własnością firmy, zapewnia najlepszą możliwą diagnostykę obrazową i laboratoryjną oraz usługi z zakresu radioterapii onkologicznej. Dzięki ciągłemu rozwojowi firma rozszerza działalność również na obszary, w których nikt jeszcze dotąd nie działał. Zatrudniając profesjonalną kadrę zajmującą się diagnostyką, firma Affidea staje się również wiodącą siłą dostarczającą zdalną diagnostykę - oferując wielomodułowe usługi z zakresu teleradiologii.
Firma zatrudnia blisko 6 000 wykwalifikowanych specjalistów medycznych. Posiada centra w Polsce, na Węgrzech, w Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Chorwacji, Grecji, we Włoszech, wTurcji, Czechach, Portugalii, Bułgarii, Szwajcarii, Irlandii oraz na Litwie.
W Polsce firma Affidea obecna jest od 2000 roku. Jej celem jest nie tylko wprowadzanie do Polski najnowocześniejszych metod i narzędzi leczenia chorób nowotworowych, ale również konsekwentne zwiększanie dostępu Polaków do tych usług.
Affidea Polska bierze udział w akcji Movemver, zachęcającej mężczyzn do systematycznego badania jąder i prostaty. Pierwszy raz ambasadorzy kampanii – drużyna ZAKSA Kędzierzyn Koźle – będą mieli możliwość wzięcia udziału w badaniach prostaty przy wykorzystaniu rezonansu magnetycznego jako nieinwazyjnej i bezbolesnej metody diagnostycznej.
Celem akcji jest budowanie świadomości, że profilaktyczne badania męskich narządów intymnych to pierwszy krok do wczesnego wykrycia raka, który może uratować życie.
– Movember to międzynarodowy ruch, którego celem jest zwiększanie świadomości mężczyzn dotyczącej ich zdrowia, zwłaszcza wczesnego wykrywania męskich nowotworów. Kampania z sukcesem działa w Polsce już od 2014 roku. Dzięki wsparciu wielu firm i indywidualnych Wąsaczy, Movember Polska 2016 będzie unikatową, nawet na skalę Europy, kampanią. Chętni mężczyźni będą mogli korzystać z bezpłatnych badań w całym kraju, a dzięki szczególnemu zaangażowaniu Affidea, ambasadorzy kampanii będą mogli pokazać, jakie możliwości daje badanie rezonansem magnetycznym pod kątem zagrożeń nowotworowych – mówi Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko, która jest organizatorem ruchu Movember w Polsce.
– Dzięki uprzejmości Affidea Polska drużyna ZAKSA Kędzierzyn Koźle wraz z trenerem będzie mogła sprawdzić swój stan zdrowia w referencyjnej placówce firmy pod kątem diagnozowania męskich nowotworów. Jak co roku ambasadorzy zachęcają nie tylko do wyrabiania sobie nawyków monitorowania własnego zdrowia intymnego, ale także rozwiewają wątpliwości pacjentów, którzy boją się regularnych badań – dodaje Jakub Kajdaniuk.
– Z naszych doświadczeń wynika, że mężczyźni nie mają nawyku dbania o swoje zdrowie i z reguły to kobiety wysyłają swoich partnerów, ojców czy synów do lekarza. Dlatego chcemy zbudować wśród mężczyzn świadomość tego, jak ważna jest profilaktyka przeciwnowotworowa. Bardzo wiele zależy od nich samych. Przekonanie mężczyzn do cyklicznych badań skriningowych w procesie wczesnego wykrywania raka jest obecnie największym wyzwaniem – mówi Joanna Borczak, dyrektor marketingu Affidea.
Multi-parametryczne badanie rezonansem magnetycznym (mpMRI) gruczołu krokowego jest badaniem nieinwazyjnym, bezbolesnym i całkowicie bezpiecznym, gdyż w większości przypadków nie wymaga nawet użycia kontrastu. Jednym z głównych celów badania mpMRI gruczołu krokowego jest wykrycie i lokalizacja zmian odpowiadających rakowi gruczołu krokowego. W multi-parametrycznym badaniu MRI (mpMRI) możliwe jest wykrycie raka o średnim i wysokim stopniu zaawansowania, już o objętości zbliżonej do 0,5 cm 3 (0,5 ml), w zależności od lokalizacji i charakteru tkanki w obrębie i w otoczeniu stwierdzonych zmian.
– Już w chwili obecnej badanie wieloparametryczne MR wykonywane jest powszechnie w niektórych krajach takich jak Norwegia, Niemcy czy Anglia jako wyjściowe, przed wykonaniem koniecznej do postawienia ostatecznego rozpoznania biopsji. Wpływa to na ograniczenie liczby biopsji, a nade wszystko na ich bardziej precyzyjne wykonywanie. Badanie mpMRI zwiększa też możliwości różnicowania przypadków raka istotnego klinicznie od zmian o małym stopniu złośliwości – mówi dr hab. n. med. Piotr Sosnowski, dyrektor medyczny ds. diagnostyki obrazowej Affidea. – W tej chwili wydaje się bardzo prawdopodobne, że mpMRI prostaty będzie spełniało rolę skriningową u mężczyzn, podobnie jak to ma miejsce w przypadku badań obrazowych piersi u kobiet – dodaje dr Piotr Sosnowski.
Badanie mpMRI można wykonać w pięciu placówkach Affidea, jednak liczba ośrodków cały czas się powiększa. Tymi placówkami są: Affidea Poznań przy Szpitalu Centrum Medyczne HCP, Affidea Warszawa przy Szpitalu Praskim, Affidea Gdańsk na terenie 7. Szpitala Marynarki Wojennej, Affidea Gdynia przy ulicy 10 Lutego 23, Affidea Legnica przy ulicy Murarskiej 2 oraz Affidea Wrocław przy ulicy Traugutta 116 (dawny teren Dolnośląskiego Szpitala Specjalistycznego im. T. Marciniaka).
Firma Affidea (dawniej Euromedic) jest jednym z największych inwestorów i świadczeniodawców usług w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP) w Europie. W 179 centrach medycznych, będących wyłączną własnością firmy, zapewnia najlepszą możliwą diagnostykę obrazową i laboratoryjną oraz usługi z zakresu radioterapii onkologicznej. Dzięki ciągłemu rozwojowi firma rozszerza działalność również na obszary, w których nikt jeszcze dotąd nie działał. Zatrudniając profesjonalną kadrę zajmującą się diagnostyką, firma Affidea staje się również wiodącą siłą dostarczającą zdalną diagnostykę – oferując wielomodułowe usługi z zakresu teleradiologii.
Firma zatrudnia blisko 6 000 wykwalifikowanych specjalistów medycznych. Posiada centra w Polsce, na Węgrzech, w Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Chorwacji, Grecji, we Włoszech, wTurcji, Czechach, Portugalii, Bułgarii, Szwajcarii, Irlandii oraz na Litwie.
W Polsce firma Affidea obecna jest od 2000 roku. Jej celem jest nie tylko wprowadzanie do Polski najnowocześniejszych metod i narzędzi leczenia chorób nowotworowych, ale również konsekwentne zwiększanie dostępu Polaków do tych usług.