Kolejna kampania Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa
Agencja reklamowa Grey Group Poland kontynuuje działania pro bono dla Fundacji Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa z Warszawy. Tematem tegorocznej kampanii jest wartość, jaką niesie za sobą „spokojne umieranie”, szczególnie w dzisiejszych czasach.
Przełamywanie tabu
Niezmiennym celem współpracy jest pozyskanie dla fundacji finansowania z 1 procenta podatku oraz dalsze przełamywanie tabu, jakim jest umieranie. Tego dotyczy spot przygotowany przez agencję Grey, odpowiadający na trudne pytanie – czy umieranie może być dobre?
– W tegorocznej kampanii 1% zadajemy kontrowersyjne pytanie dotyczące śmierci. Czy umieranie może być dobre? Wiele osób słysząc je, może nie zgodzić się z tą tezą. My wierzymy jednak, że gdy umieranie jest spodziewane, spokojne, z kimś obok, kto trzyma za rękę to może być dobre. Spokojne umieranie jest bardzo dużą wartością. Szczególnie w dzisiejszych czasach – mówi Maciej Krawczyk z Grey Group Poland.
W tegorocznej odsłonie spotu narratorem został Przemysław Bluszcz, aktor współpracuje z fundacją od wielu lat, który dotychczas zrealizował już cztery kampanie w 2017 i 2020 roku. Po raz kolejny odbiorcy mogą słuchać utworu muzycznego skomponowanego specjalnie na potrzebę projektu FHO 1% przez Aleksandra Dębicza, pianistę i kompozytora.
Prośba o 1% podatku
Kampania społeczna nie tylko zachęca do przekazywania 1% podatku dochodowego na rzecz FHO, ale także przybliża temat śmierci, który nadal jest zbyt rzadko poruszany.
Fundacja Hospicjum Onkologiczne od 32 lat wspiera pacjentów onkologicznych w ostatnich chwilach ich życia, zarówno w ramach hospicjum stacjonarnego jak i domowego. Głównym priorytetem FHO jest wspieranie pacjentów paliatywnych, nie zapominając jednocześnie o ich rodzinach.
– Nadrzędnym celem działań FHO jest zapewnienie pacjentom hospicjum możliwie najlepszych warunków na resztę życia. Czasem mowa o kilku miesiącach, a czasem kilku dniach czy nawet godzinach. Niezależnie od tego, ile czasu zostało naszym podopiecznym, każda z tych chwil powinna być przeżyta w jakości. Na tę jakość składa się profesjonalna opieka medyczna, ale przede wszystkim bliskość drugiego człowieka, poczucie bezpieczeństwa i zrozumienia. I to staramy się zapewniać naszym pacjentom bez względu na okoliczności. – mówi Dorota Jasińska, prezes zarządu Fundacji.
Fundacja Hospicjum Onkologiczne zmodernizowała siedzibę
To już kolejna odsłona współpracy Grey Group Poland i FHO. W 2021 roku ukazała się pierwsza kampania „Umieranie to podróż w nieznane”, która zdobyła spore uznanie. Za działania komunikacyjne dla Fundacji, także na zasadach pro bono, odpowiada agencja Ogilvy PR Polska (dawniej Cohn&Wolfe). Koordynacją przygotowania oprawy muzycznej zajęło się MassiveMusic Warsaw, udźwiękowieniem zaś Efektura. Przy montażu obrazu współpracował Sławomir Mocur. Wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland.