Ankieta EY: przedsiębiorcy mogą zadecydować o VAT
Trwa badanie EY prowadzone na zlecenie Komisji Europejskiej, poświęcone opodatkowaniu VAT międzynarodowych dostaw towarów B2B. Termin wypełniania ankiet został przedłużony do 31 sierpnia 2014. Udział w badaniu umożliwi przedsiębiorcom uzyskanie realnego wpływu na kształt przyszłych przepisów unijnych.
W celu rozwiązania problemów związanych z aktualnie stosowanym modelem opodatkowania VAT dostaw towarów B2B na obszarze Unii Europejskiej, Komisja Europejska przygotowała propozycję pięciu alternatywnych opcji opodatkowania.
N stronie www.ey.com znajduje się opis zasad opodatkowania dla każdej z tych opcji. Jeden z tych modeli będzie podstawą do zmodyfikowania obecnie obowiązujących zasad opodatkowania VAT wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów B2B.
Celem ankiety jest określenie czy obecny model opodatkowania spełnia kluczowe kryteria:
• zagwarantowanie możliwości prowadzenia działalności na obszarze UE w sposób równie prosty i bezpieczny, jak w przypadku transakcji krajowych,
• redukcja kosztu rozliczania VAT w przypadku transakcji między państwami członkowskimi.
Ankieta daje możliwość przekazania własnej opinii i w ten sposób uzyskania realnego wpływu na kształt przyszłych przepisów unijnych. Przepisy te będą mieć istotny wpływ na sposób prowadzenia działalności gospodarczej w UE oraz sposób jej rozliczania. EY oraz Pracodawcy RP zachęcają do udziału w badaniu i liczą na cenne komentarze wynikające z profesjonalnej wiedzy oraz doświadczenia przedsiębiorców.
Ankieta on-line zawiera 31 pytań. Aby rozpocząć jej wypełnianie należy kliknąć w jeden z poniższych linków:
polska wersja
angielska wersja
W celu sprawnego przeprowadzenia ankiety, wypełniający proszeni są o przygotowanie następujących dokumentów oraz informacji (wszystkie dane pozostaną anonimowe i nie zostaną udostępnione Komisji ani jakiejkolwiek osobie trzeciej):
• deklaracje VAT, informacje podsumowujące oraz zgłoszenia Intrastat za 2013 rok,
• liczba krajów, w których spółka jest zarejestrowana dla potrzeb podatku VAT,
• szacunkowe koszty związane z dokonywaniem rozliczeń VAT, np. koszty wynagrodzeń, koszty szkoleń, koszty IT dotyczące rachunkowości VAT, koszty doradztwa zewnętrznego itp.,
• kwota należności handlowych i kwota całkowitej sprzedaży z ostatniego sprawozdania finansowego lub podobne dane przekazane przez dział księgowości,
• kwota zobowiązań handlowych i kwota całkowitych zakupów z ostatniego sprawozdania finansowego lub podobne dane przekazane przez dział księgowości.
W przypadku ewentualnych pytań organizatorzy proszą o kontakt z członkami zespołu podatków pośrednich EY: Radosław Szczęch, Joanna Perzanowska-Kuśnierek.
Trwa badanie EY prowadzone na zlecenie Komisji Europejskiej, poświęcone opodatkowaniu VAT międzynarodowych dostaw towarów B2B. Termin wypełniania ankiet został przedłużony do 31 sierpnia 2014. Udział w badaniu umożliwi przedsiębiorcom uzyskanie realnego wpływu na kształt przyszłych przepisów unijnych.
W celu rozwiązania problemów związanych z aktualnie stosowanym modelem opodatkowania VAT dostaw towarów B2B na obszarze Unii Europejskiej, Komisja Europejska przygotowała propozycję pięciu alternatywnych opcji opodatkowania.
N stronie www.ey.com znajduje się opis zasad opodatkowania dla każdej z tych opcji. Jeden z tych modeli będzie podstawą do zmodyfikowania obecnie obowiązujących zasad opodatkowania VAT wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów B2B.
Celem ankiety jest określenie czy obecny model opodatkowania spełnia kluczowe kryteria:
• zagwarantowanie możliwości prowadzenia działalności na obszarze UE w sposób równie prosty i bezpieczny, jak w przypadku transakcji krajowych,
• redukcja kosztu rozliczania VAT w przypadku transakcji między państwami członkowskimi.
Ankieta daje możliwość przekazania własnej opinii i w ten sposób uzyskania realnego wpływu na kształt przyszłych przepisów unijnych. Przepisy te będą mieć istotny wpływ na sposób prowadzenia działalności gospodarczej w UE oraz sposób jej rozliczania. EY oraz Pracodawcy RP zachęcają do udziału w badaniu i liczą na cenne komentarze wynikające z profesjonalnej wiedzy oraz doświadczenia przedsiębiorców.
Ankieta on-line zawiera 31 pytań. Aby rozpocząć jej wypełnianie należy kliknąć w jeden z poniższych linków:
polska wersja
angielska wersja
W celu sprawnego przeprowadzenia ankiety, wypełniający proszeni są o przygotowanie następujących dokumentów oraz informacji (wszystkie dane pozostaną anonimowe i nie zostaną udostępnione Komisji ani jakiejkolwiek osobie trzeciej):
• deklaracje VAT, informacje podsumowujące oraz zgłoszenia Intrastat za 2013 rok,
• liczba krajów, w których spółka jest zarejestrowana dla potrzeb podatku VAT,
• szacunkowe koszty związane z dokonywaniem rozliczeń VAT, np. koszty wynagrodzeń, koszty szkoleń, koszty IT dotyczące rachunkowości VAT, koszty doradztwa zewnętrznego itp.,
• kwota należności handlowych i kwota całkowitej sprzedaży z ostatniego sprawozdania finansowego lub podobne dane przekazane przez dział księgowości,
• kwota zobowiązań handlowych i kwota całkowitych zakupów z ostatniego sprawozdania finansowego lub podobne dane przekazane przez dział księgowości.
W przypadku ewentualnych pytań organizatorzy proszą o kontakt z członkami zespołu podatków pośrednich EY: Radosław Szczęch, Joanna Perzanowska-Kuśnierek.