CenterMed: nietypowa kampania społeczna na temat zdrowia pracowników

0
1023

CenterMed rozpoczął kampanię społeczną pod tytułem „Nie przynoś tego do pracy”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych, zwłaszcza grypy, w miejscu pracy. Elementem kampanii są zabawne filmiki nakręcone przez samych pracowników, akcja z umieszczaniem zdjęć. kubków, sondy i quizy o zdrowiu.

Akcja ma przypomnieć, że zarażenie wirusem grozi wszystkim pracownikom, nawet tym, którzy na co dzień pamiętają o  profilaktyce, jednak w starciu z roznosicielem, czyli koleżanką lub kolegą z sąsiedniego biurka, są bezbronni.

Problem jest powszechnie akceptowalny. Tymczasem chory pracownik jest mniej wydajny, co więcej zaraża współpracowników, których praca również przestaje być efektywna i często po kilku dniach muszą iść na zwolnienie lekarskie. W ostatecznym bilansie pracodawca może stracić więcej, gdy zgadza się na rozprzestrzenianie choroby wśród pracowników.

Kampania została wymyślona i zrealizowana przez pracowników CenterMed, dlatego utrzymana jest w konwencji monitoringu i pokazuje ich przy biurkach, jednak w nietypowych sytuacjach. Przekaz jest prosty: choroby nie wolno  przynosić do pracy, tak jak i innych rzeczy czy czynności, które powinny zostać w domowym zaciszu. Na filmie zachowania, takie jak ubijanie kotleta czy inne stricte domowe czynności, są odbierane bez większego zainteresowania lub współpracownicy angażują się w te działania, wyrażając tym samym aprobatę. Podobnie jest z chorobą. Przychodzimy chorzy, bo inni przychodzą. Przychodzimy, bo jesteśmy przekonani, że szef tego wymaga.

Pierwszy film „Nie przynoś tego do pracy” w ciągu niespełna 7 godzin miał ponad 6 tysięcy wyświetleń na FB CenterMed. 
Elementem akcji jest także kubek. Posiadacze kont na Facebooku, który zachorowali i leczą się w domu mogą w prosty sposób pokazać, że zachęcają innych, by także nie zarażali swoich współpracowników. Wystarczy, że na czas choroby zmienią zdjęcie profilowe na fotografię swojego ulubionego kubka, z którego piją rozgrzewającą herbatę lub opublikują takie zdjęcie na swoim profilu z hasztagiem #chorujewdomu

Akcja będzie wsparta quizami i sondami o zdrowiu prowadzonymi w Internecie.

Grupę CenterMed tworzą 24 placówki i 1 szpital. Grupa posiada własne, szerokoprofilowe centra medyczne w największych miastach w kraju: Warszawie, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Kielcach, a także w Tarnowie, Nowym Sączu, Bochni i Brzesku.  Placówki oferują szeroką opiekę medyczną od badań diagnostycznych, poprzez medycynę pracy, konsultacje u lekarzy pierwszego kontaktu, lekarzy specjalistów, zabiegi ambulatoryjne, rehabilitację, badania profilaktyczne i usługi stomatologiczne, aż po opiekę szpitalną.

Grupa CenterMed to około 2 milionów rocznie realizowanych świadczeń medycznych, ponad 100 tysięcy pacjentów zapisanych do lekarzy rodzinnych, ponad 200 podwykonawców i około 3000 klientów korporacyjnych. CenterMed prowadzi działalność w zakresie profilaktyki, wczesnego wykrywania chorób i badań klinicznych. Wspiera różnorodne inicjatywy, mające na celu poprawę zdrowia społeczeństwa, między innymi poprzez edukację zdrowotną, aktywizację seniorów, pomaga kołom diabetyków.