Coraz więcej Polaków kupuje prywatne ubezpieczenie medyczne
Ponad 3 miliony Polaków posiada prywatne ubezpieczenie zdrowotne. To ważna informacja także dla pracodawców – w jakie benefity warto zainwestować, by zainteresować pracowników i zaoferować im bonus, który może spełnić ich oczekiwania i potrzeby co do opieki zdrowotnej. Zwłaszcza, że po doświadczeniach pandemii ocena atrakcyjności świadczeń pozapłacowych zmieniła się.
Liczba Polaków, którzy korzystają z prywatnych ubezpieczeń medycznych sukcesywnie rośnie. To między innymi pandemii Covid-19 i dostępu do usług medycznych oraz oczekiwań z tym związanych. Najczęściej Polacy traktują prywatne ubezpieczenie zdrowotne jako uzupełnienie oferty publicznej gwarantowanej w ramach NFZ.
Nie tylko opieka ambulatoryjna w prywatnym ubezpieczeniu zdrowotnym
Aż 70 procent pracowników oczekuje od pracodawcy dodatkowej opieki medycznej w formie benefitu, a ponad 35 procent – ubezpieczenia na życie. Nowoczesne świadczenia pozapłacowe to takie, które spełnią potrzeby pracowników, a jednocześnie są innowacyjne, atrakcyjne i zgodne z ich oczekiwaniami. Do tej pory na rynku benefitów znaczącą rolę odgrywał model prywatnej opieki ambulatoryjnej, ale teraz przyszedł czas na nową formę – Ubezpieczenie Szpitalne Lux Med – Pełna Opieka.
-Jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy polisę szpitalną „all risk”, która obejmuje całość leczenia: od diagnostyki szpitalnej, przez zabiegi planowe, pomoc w nagłych przypadkach, aż po rehabilitację poszpitalną i przegląd zdrowia. Ubezpieczenie Szpitalne Lux Med Pełna Opieka to oferta skierowana do klientów indywidualnych oraz firm – jako benefit pracowniczy. Rozwiązanie to może być uzupełnieniem dotychczasowego pakietu opieki medycznej lub też stanowić oddzielne świadczenie dla pracowników – mówi Sławomir Łopalewski, dyrektor zarządzający spółki Lux Med Ubezpieczenia.
Oferta Grupy Lux Med odpowiada nie tylko na potrzeby pracownika w nagłych wypadkach czy planowanych zabiegach, zawiera ona również wsparcie Koordynatora Opieki Szpitalnej, który pomaga pacjentowi na wszystkich etapach leczenia, obejmuje również kompleksowe badania profilaktyczne.
Ubezpieczenie szpitalne Lux Med z nagrodą Produkt Roku
Czy innowacyjny benefit przyciągnie pracowników?
Na atrakcyjność benefitów wpływa wiele czynników. Różne oczekiwania względem bonusów oznaczają, że o beneficie nie świadczy wyłącznie jego innowacyjność, a dopasowanie do potrzeb. Dobry benefit przestał już być kojarzony jako ten zapewniający motywację bądź rozrywkę. Jego rolę zastąpiło świadczenie pozapłacowe, które realnie pomaga zabezpieczyć ewentualne, przyszłe problemy zdrowotne pracownika, a także jest efektywną formą wsparcia w nagłej, często trudnej sytuacji.
Projektowanie polityki benefitowej stawia przed firmami oraz ich działami HR wiele wyzwań. Kluczowe jest wprowadzanie rozwiązań, które mogą być dla pracowników pomocne w perspektywie długoterminowej, a firmom pomagają pozycjonować się jako atrakcyjni pracodawcy na rynku.
Grupa Lux Med jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa (od 2013), która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Firma świadczy swoje usługi w Polsce już od ponad 30 lat.
Podczas pandemii Covid – 19 Grupa włączyła się aktywnie do walki o zdrowie i życie Polaków, wspierając sektor publiczny. Grupa Lux Med zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, stomatologiczną, psychologiczną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 500 000 pacjentów. Do ich dyspozycji jest ponad 270 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, 14 szpitali oraz blisko 3000 poradni partnerskich.
Grupa Lux Med zatrudnia ponad 20 000 osób, w tym około 8000 lekarzy i 5000 wspierającego personelu medycznego. W codziennej działalności, kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska. Grupa Lux Med jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.