Dent-a-Medical: spadek przychodów w I kwartale 2016
Spółka Dent-a-Medical zakończyła I kwartał 2016 roku zyskiem netto w wysokości 1,3 tys. zł. Przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 254,5 tys. zł, co oznacza spadek o 24 procent w stosunku do analogicznego okresu roku 2015, kiedy przychody miały wartość 334 tys. zł.
Poziom przychodów wynikał przede wszystkim z wyższych przychodów w segmencie stomatologicznym oraz niższych przychodów w segmencie deweloperskim w stosunku do analogicznego kwartału roku 2015.
Przychody w działalności deweloperskiej stanowiły 68 procent przychodów ogółem spółki po pierwszym kwartale 2016 roku. Wysoką dynamikę spółka wykazała w segmencie stomatologicznym, co wynikało przede wszystkim z realizacji umowy ze spółką Lux Med.
Spółka rozważa kilka kierunków zwiększania sprzedaży w tym segmencie, między innymi poprzez opracowanie i wykorzystanie rozwiązań teleinformatycznych w stomatologii (w zakresie identyfikacji klientów i automatyzacji komunikacji), wprowadzenie na rynek grupy innowacyjnych produktów z dziedziny stomatologii pod marką Dent-a-Medical, prowadzenie kampanii zdrowotnych i propagowanie najlepszych wzorców zarządzania w ochronie zdrowia we współpracy z Fundacją Prophylaktikos i Polskim Stowarzyszeniem Stomatologów, rozszerzenie obszaru działania o medycynę estetyczną oraz współpracę z towarzystwami ubezpieczeń (spółka zawarła wstępne porozumienia w zakresie współpracy, dotyczące usług stomatologicznych).
W drugim kwartale 2016 roku spółka będzie gotowa, aby podpisać nową umowę z kontrahentem z branży ubezpieczeniowej oraz wprowadzić ofertę dla partnerskich gabinetów stomatologicznych na sprzedaż serii produktów niezbędnych w każdym z nich.
Dent-a-Medical SA zarządza ogólnopolską siecią partnerską klinik stomatologicznych liczącą ponad 300 placówek. Spółka konstruuje produkty abonamentowe i ubezpieczeniowe z zakresu opieki stomatologicznej (programy opieki stomatologicznej) i dystrybuuje je jako produkty samodzielne lub jako składowe innych produktów (na przykład ubezpieczeń medycznych, pakietów assistance) w kanałach B2B (business to business), B2B2C (business to business to client) oraz w bezpośredniej sprzedaży do klienta ostatecznego (pacjenta). Pacjenci będący użytkownikami tych produktów obsługiwani są w gabinetach partnerskich sieci Dent-a-Medical.
W IV kwartale 2014 roku przedmiot działalności spółki został rozszerzony o nowy obszar aktywności – inwestycji deweloperskich, realizowanych przede wszystkim w sektorze handlowym i usługowym oraz budownictwa jednorodzinnego w zabudowie szeregowej. Docelowo spółka planuje połączenie kompetencji części stomatologicznej oraz budowlano-deweloperskiej poprzez realizowanie inwestycji budowlanych dla sektora stomatologicznego.
Spółka Dent-a-Medical zakończyła I kwartał 2016 roku zyskiem netto w wysokości 1,3 tys. zł. Przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 254,5 tys. zł, co oznacza spadek o 24 procent w stosunku do analogicznego okresu roku 2015, kiedy przychody miały wartość 334 tys. zł.
Poziom przychodów wynikał przede wszystkim z wyższych przychodów w segmencie stomatologicznym oraz niższych przychodów w segmencie deweloperskim w stosunku do analogicznego kwartału roku 2015.
Przychody w działalności deweloperskiej stanowiły 68 procent przychodów ogółem spółki po pierwszym kwartale 2016 roku. Wysoką dynamikę spółka wykazała w segmencie stomatologicznym, co wynikało przede wszystkim z realizacji umowy ze spółką Lux Med.
Spółka rozważa kilka kierunków zwiększania sprzedaży w tym segmencie, między innymi poprzez opracowanie i wykorzystanie rozwiązań teleinformatycznych w stomatologii (w zakresie identyfikacji klientów i automatyzacji komunikacji), wprowadzenie na rynek grupy innowacyjnych produktów z dziedziny stomatologii pod marką Dent-a-Medical, prowadzenie kampanii zdrowotnych i propagowanie najlepszych wzorców zarządzania w ochronie zdrowia we współpracy z Fundacją Prophylaktikos i Polskim Stowarzyszeniem Stomatologów, rozszerzenie obszaru działania o medycynę estetyczną oraz współpracę z towarzystwami ubezpieczeń (spółka zawarła wstępne porozumienia w zakresie współpracy, dotyczące usług stomatologicznych).
W drugim kwartale 2016 roku spółka będzie gotowa, aby podpisać nową umowę z kontrahentem z branży ubezpieczeniowej oraz wprowadzić ofertę dla partnerskich gabinetów stomatologicznych na sprzedaż serii produktów niezbędnych w każdym z nich.
Dent-a-Medical SA zarządza ogólnopolską siecią partnerską klinik stomatologicznych liczącą ponad 300 placówek. Spółka konstruuje produkty abonamentowe i ubezpieczeniowe z zakresu opieki stomatologicznej (programy opieki stomatologicznej) i dystrybuuje je jako produkty samodzielne lub jako składowe innych produktów (na przykład ubezpieczeń medycznych, pakietów assistance) w kanałach B2B (business to business), B2B2C (business to business to client) oraz w bezpośredniej sprzedaży do klienta ostatecznego (pacjenta). Pacjenci będący użytkownikami tych produktów obsługiwani są w gabinetach partnerskich sieci Dent-a-Medical.
W IV kwartale 2014 roku przedmiot działalności spółki został rozszerzony o nowy obszar aktywności – inwestycji deweloperskich, realizowanych przede wszystkim w sektorze handlowym i usługowym oraz budownictwa jednorodzinnego w zabudowie szeregowej. Docelowo spółka planuje połączenie kompetencji części stomatologicznej oraz budowlano-deweloperskiej poprzez realizowanie inwestycji budowlanych dla sektora stomatologicznego.