casino siteleri

Diagnostyka: zmiana w zarządzie Banku Komórek Macierzystych

Autor:
16 października 2013

Od października 2013 nastąpiła zmiana na stanowisku prezesa zarządu spółki Diagnostyka Bank Komórek Macierzystych Sp. z o. o. Sp. k. Stanowisko to objął Mariusz Biedrzycki.

Dotychczasowa prezes spółki: Marta Rogalska-Kupiec zakończyła swoją misję, polegającą na włączeniu Banku (od 2002 do 2012 działającego jako Macierzyństwo Sp. z o. o.) w struktury Grupy Diagnostyka. Obecnie będzie koncentrowała się na rozwoju Regionu Południowego laboratoriów medycznych Diagnostyka, którym kieruje od 2009 roku.

Nowy prezes zarządu – Mariusz Biedrzycki – jest doświadczonym managerem. W trakcie swojej kariery pełnił między innymi funkcje dyrektora komunikacji marketingowej Onet.pl oraz prezesa biotechnologicznej spółki Trigendo.

- Zarządzanie Bankiem Komórek Macierzystych, w perspektywie rewolucji jaka niedawno zaczęła się w obszarze medycyny regeneracyjnej, to fascynujące wyzwanie. Dodatkowo umiejscowienie w grupie Diagnostyka stwarza okazję do wykorzystania synergii pomiędzy potrzebami matek i dzieci w zakresie badań laboratoryjnych, a korzyściami płynącymi z bankowania i wykorzystania komórek macierzystych – powiedział Mariusz Biedrzycki.

Diagnostyka Bank Komórek Macierzystych to działająca od 2002 roku spółka (od 2012 część Grupy Diagnostyka) zajmująca się usługami z zakresu preparatyki i przechowywania ludzkich komórek macierzystych. Jako jedyny bank komercyjny w Polsce stosuje wyspecjalizowany, szwajcarski system Sepax. Bank posiada własne zaplecze: sieć logistyczną, laboratoria oraz zbiorniki. Przewodniczącym Rady Naukowej Banku jest specjalista w dziedzinie komórek macierzystych: profesor dr hab. Marcin Majka (CM UJ).

 


Od października 2013 nastąpiła zmiana na stanowisku prezesa zarządu spółki Diagnostyka Bank Komórek Macierzystych Sp. z o. o. Sp. k. Stanowisko to objął Mariusz Biedrzycki.

Dotychczasowa prezes spółki: Marta Rogalska-Kupiec zakończyła swoją misję, polegającą na włączeniu Banku (od 2002 do 2012 działającego jako Macierzyństwo Sp. z o. o.) w struktury Grupy Diagnostyka. Obecnie będzie koncentrowała się na rozwoju Regionu Południowego laboratoriów medycznych Diagnostyka, którym kieruje od 2009 roku.

Nowy prezes zarządu – Mariusz Biedrzycki – jest doświadczonym managerem. W trakcie swojej kariery pełnił między innymi funkcje dyrektora komunikacji marketingowej Onet.pl oraz prezesa biotechnologicznej spółki Trigendo.

– Zarządzanie Bankiem Komórek Macierzystych, w perspektywie rewolucji jaka niedawno zaczęła się w obszarze medycyny regeneracyjnej, to fascynujące wyzwanie. Dodatkowo umiejscowienie w grupie Diagnostyka stwarza okazję do wykorzystania synergii pomiędzy potrzebami matek i dzieci w zakresie badań laboratoryjnych, a korzyściami płynącymi z bankowania i wykorzystania komórek macierzystych – powiedział Mariusz Biedrzycki.

Diagnostyka Bank Komórek Macierzystych to działająca od 2002 roku spółka (od 2012 część Grupy Diagnostyka) zajmująca się usługami z zakresu preparatyki i przechowywania ludzkich komórek macierzystych. Jako jedyny bank komercyjny w Polsce stosuje wyspecjalizowany, szwajcarski system Sepax. Bank posiada własne zaplecze: sieć logistyczną, laboratoria oraz zbiorniki. Przewodniczącym Rady Naukowej Banku jest specjalista w dziedzinie komórek macierzystych: profesor dr hab. Marcin Majka (CM UJ).

 

Inne artykuły

Nowe badanie dostępne w Centrum Medycznym Scanmed

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 26.09.2022

Od 20 2rześnia 2022

Od 20 września nasi Pacjenci będą mogli skorzystać z uroflowmetrii – nowego badania dostępnego w warszawskiej placówce Scanmed.

Uroflwometria to badanie przepływu moczu przez cewkę. Wykonanie badania jest bardzo proste, bezinwazyjne i całkowicie bezpieczne. Pacjent oddaje mocz do specjalnego pojemnika który bada tempo jego przepływu, objętość, oraz czas potrzebny do opróżnienia pęcherza. Uroflowmetrię zleca lekarz, który interpretuje jej wyniki.

Badanie należy wykonać w przypadku:

Osłabienia strumienia moczu
Nasilenia częstości oddawania moczu
Nasilenia parcia
Trudności z rozpoczęciem oddawania moczu
Uczucia niepełnego opróżnienia pęcherza
Nawracające infekcje układu moczowego
Koszt: 100 zł

Na badanie można się zapisać dzwoniąc na infolinię: 12 629 88 00

Przeczytaj teraz

Oddział Kardiologiczny PAKS w Dąbrowie Górniczej po modernizacji

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 26.09.2022

III Oddział Kardiologii Inwazyjnej, Angiologii i Elektrokardiologii, działający w Szpitalu Specjalistycznym im. Szymona Starkiewicza w Dąbrowie Górniczej został otwarty po modernizacji. Jest to jeden z największych oddziałów prowadzonych przez Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca.

American Heart of Poland świadczy usługi dla mieszkańców Zagłębia już od 17 lat. Prowadzony przez Grupę oddział realizuje pełne spektrum opieki kardiologicznej. Średnio co miesiąc otrzymuje tu pomoc prawie 200 pacjentów. Tylko w roku 2021 było to łącznie 2700 chorych, w tym 700 pacjentów zawałowych.

– W Dąbrowie Górniczej leczymy obecnie pełen profil chorób kardiologicznych. Trafiają tutaj pacjenci między innymi z chorobą niedokrwienną serca, ze stabilną formą dusznicy, z zaburzeniami przewodzenia i rytmu serca – wyjaśniał dr Paweł Kaźmierczak, członek zarządu, dyrektor ds. medycznych Grupy American Heart of Poland.

Modernizacja oddziału realizowana przez Grupę American Heart of Poland polegała nie tylko na odnowieniu infrastruktury i wymianie sprzętu medycznego, ale także na stworzeniu całkiem nowego układu funkcjonalnego. Dzięki przeprowadzonym pracom ośrodek zyskał dwie sale hemodynamiki skomunikowane z resztą oddziału za sprawą dwóch wind przystosowanych do transportu pacjentów na łózkach szpitalnych. Nowy układ pomieszczeń i zwiększenie powierzchni oddziału zdecydowanie ulepszyło funkcjonowanie placówki i wpłynęło na poprawę komfortu, nie tylko pacjentów, ale również personelu medycznego.

– Dzięki powiększeniu powierzchni mogliśmy rozwinąć blok operacyjny, zyskując przy tym również możliwość pozyskania nowego sprzętu i rozbudowy zaplecza technicznego. W związku z tym oferta skierowana do pacjentów kardiologicznych może być poszerzona o zabiegi, których do tej pory nie byliśmy w stanie wykonywać – tłumaczył dr n.med. Marek Kondys, ordynator III Oddziału Kardiologii Inwazyjnej, Angiologii i Elektrokardiologii, Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca w Dąbrowie Górniczej. – Zakończona modernizacja to bardzo istotny moment w historii naszej placówki, tym bardziej, że był to projekt bardzo skomplikowany do przeprowadzenia pod kątem technicznym i organizacyjnym. Ze względu na decyzję o zachowaniu ciągłości opieki nad naszymi pacjentami praca Oddziału nie była wstrzymywana na czas remontu – wyjaśniał ordynator.

W ramach remontu oddział zyskał także dodatkowe sale dla pacjentów, które zostały wyposażone w oddzielne węzły sanitarne, system sygnalizacyjny dla pacjentów oraz instalację gazów medycznych. Obecnie oddział dysponuje 35 łóżkami oddziału szpitalnego, w tym 12 łóżkami intensywnego nadzoru kardiologicznego. Każde stanowisko dla pacjenta jest wyposażone w nowoczesne kardiomonitory oraz panele medyczne.

Jak zaznaczył dyrektor Zagłębiowskiego Centrum Onkologii dr n.med. Tomasz Szczepanik, współpraca z Grupą American Heart of Poland i rozwój kardiologii w dąbrowskim szpitalu jest bardzo istotna, również z uwagi na onkologiczną specjalizację tej placówki. Pacjenci onkologiczni wymagają bowiem szczególnej opieki pod kątem kardiologicznym.

– Programy lekowe onkologiczne wymagają nadzoru kardiologicznego dla pełnego bezpieczeństwa pacjenta. Nie wyobrażam sobie, by w tak dużym szpitalu, gdzie mamy kilkanaście oddziałów i kilkanaście poradni specjalistycznych zabrakło ośrodka kardiologicznego – mówił. – Kardiologia jest taką dziedziną, w której liczą się nawet nie godziny, lecz minuty. Dla mnie, jako lekarza najważniejsze jest, by opieka dla pacjenta była kompleksowa i najwyższej jakości. Stąd też w decyzji o wydzierżawieniu większej powierzchni i związanej z tym reorganizacji w innych częściach szpitala przyświecało mi przekonanie, że przyniesie to korzyści dla pacjenta – podkreślił.

Grupa American Heart of Poland (Grupa AHoP) zapewnia pacjentom w ponad 20 ośrodkach medycznych w całym kraju kompleksową,opiekę medyczną, integrującą edukację prozdrowotną, profilaktykę, diagnostykę, leczenie oraz rehabilitację w zakresie chorób cywilizacyjnych. Zapewnia ponad 175 tysiącom pacjentów rocznie na terenie całego kraju dostęp do nowoczesnych procedur medycznych, również w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia. Należące do Grupy podmioty realizują 50 tysięcy hospitalizacji rocznie, związanych z zabiegami wieńcowymi.

Przeczytaj teraz

Nowa placówka Centrum Medycznego Morska

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 26.09.2022

Centrum Medyczne Morska z Gdyni otworzyło nowa placówkę, w której działają – Centrum Leczenia Bólu oraz Centrum Matki i Dziecka. Przychodnia zlokalizowana jest przy ulicy Obrońców Wybrzeża 8 (Plac Unii).

W Centrum Matki i Dziecka kobiety znajdą wsparcie od decyzji o macierzyństwie wspomagane przez terapeutki uroginekologiczne, położną, doradcę laktacyjnego, a także dietetyka i psychologa. Dzieci uzyskają pomoc w zakresie rehabilitacji i wsparcie w prawidłowym rozwoju od pierwszego dnia życia. Placówka zatrudnia terapeutki integracji sensorycznej, neurologopedii, fizjoterapeuci dziecięcy oraz psychologa i dietetyka.

Natomiast lekarze anestezjolodzy w Centrum Leczenia Bólu pomocą pacjentom w bólach ostrych jak i przewlekłych. Oferowany zakres terapii obejmuje między innymi kriolezję, czyli niszczenie komórek nerowoych za pomocą bardzo niskiej temperatury, blokady botulinowe i inne, oraz wlewy i iniekcje.  Dodatkowo stosowane są terapie akupunktury i kannabinoidami wraz z marihuaną medyczną.

– „W celu zwiększenia dostępności naszych usług medycznych zdecydowaliśmy o powołaniu fundacji, której celem będzie pozyskiwanie środków na bezpłatne prowadzenie terapii dla dzieci i dorosłych. Wiemy, że potrzeby w zakresie rehabilitacji i leczenia bólu są bardzo duże i naszymi działaniami chcemy wyjść im naprzeciw – powiedział podczas otwarcia placówki Damian Janczewski – prezes Centrum Medycznego Morska.

Nowa placówka zajmuje prawie blisko 400 mkw powierzchni, czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach.7:00-20:00.

Przychodnia Morska powstała w czerwcu 2013 roku. Oprócz nowej placówki prowadzi dwie przychodnie – przy ulicy Kieleckiej 5 i Morskiej 7. Oferuje konsultacje specjalistyczne oraz  szeroki zakres świadczeń w zakresie rehabilitacji, w tym rehabilitację domową. Usługi placówek są zarówno komercyjne jak i finansowane w ramach kontraktu z NFZ.

Placówki prowadzi Przychodnia Morska Janczewscy sp. z o.o. , której zarząd tworzą: Damian Janczewski i Dorota Janczewska.

 

Źródło: www.cmmorska.pl

 

Przeczytaj teraz

Ważny jest dialog i współpraca z całym sektorem ochrony zdrowia

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 26.09.2022

Andrzej Podlipski

Członek zarządu Pracodawców Medycyny Prywatnej
Prezes zarządu Scanmed S.A.

Czas rozpoczęcia kadencji nowego zarządu Pracodawców Medycyny Prywatnej to z pewnością okres pełen wyzwań dla sektora medycznego w Polsce. Jako członek zarządu chciałbym rzetelnie kontynuować wszelkie podjęte wcześniej działania i utrzymać aktywne relacje ze wszystkimi środowiskami tworzącymi ten sektor.

Zarówno w zarządzanej Grupie Scanmed jak i w perspektywie Pracodawców Medycyny Prywatnej chciałbym skupić się na problemach funkcjonowania i rozwoju szpitalnictwa. Należy szerzej rozpatrzeć aspekt finansowania, na przykład w sferze ryczałtu. Z jednej strony pomaga on w działalności, zapewniając stałość finansowania, a jednocześnie stanowi pewne ograniczenie, gdyż jego wysokość nie jest oparta na realnej produktywności szpitala i potrzebach zdrowotnych regionu. Warto by było przeprowadzić pogłębioną analizę dotyczącą tego, jakie świadczenia powinny być w ryczałcie, a jakie należałoby z niego wyłączyć w celu maksymalnego ograniczania długu zdrowotnego.

Moje plany wpisują się cele w wyznaczone przez prezesa Pracodawców Medycyny Prywatnej Andrzeja Mądralę, takie jak aktywna kontynuacja współpracy z podmiotami szeroko rozumianej ochrony zdrowia, zaangażowanie w opiniowanie projektów i rozwiązań legislacyjnych, a co za tym idzie rozwijanie jakości usług tego sektora. Budowa przyjaznego i stabilnego miejsca pracy dla kadry medycznej, automatycznie przełoży się na komfort i satysfakcję pacjentów.

Czytaj także: Andrzej Mądrala: Stawiam na aktywność związku na wielu polach

Placówki medyczne jak i sami pacjenci borykają się z wieloma dotychczasowymi problemami, ale także nowymi, wynikającymi z trwającej doby kryzysu. Ogromne znaczenie ma dziś problem inflacji, który szczególnie dotyka sektora ochrony zdrowia. Z uwagi na istotny udział wynagrodzeń, kosztów energii i materiałów medycznych w wydatkach podmiotów leczniczych, inflacja kształtuje się na poziomie powyżej 20 procent. Dodatkowo, obserwujemy ją nieprzerwanie na podobnym poziomie od początku pandemii Covid-19, czyli przez ostatnie 3 lata, nie tylko w ostatnich miesiącach. Warto rozważyć opracowanie specjalnego wskaźnika inflacji dla szpitali jako specyficznych podmiotów leczniczych i pokusić się o oparcie na nim przyszłych rewizji wyceny procedur medycznych.

Zgadzam się, że wprowadzanie zmian w systemie ochrony zdrowia jest trudne, zwłaszcza przez uwarunkowania wyborcze i polityczne. Co nie oznacza, że powinniśmy zaprzestać wysiłków, w zakresie dialogu i konsekwentnie wspólnie nakreślać właściwy kierunek. Jedną z bolączek i jednocześnie hamulcem w zakresie nowych inwestycji, także w oddziały szpitalne i infrastrukturę, jest zwolnienie przedmiotowe z VAT w służbie zdrowia. Warto by wrócić do tematu wprowadzenia stawki 0 procent VAT dla podmiotów medycznych, świadczących usługi w zakresie opieki medycznej, które mają na celu profilaktykę, ratowanie, przywracanie i ochronę zdrowia, zamiast zwolnienia przedmiotowego z VAT.

Pozwoliłoby to odliczyć między innymi podatek VAT z tytułu kosztów remontu szpitali, inwestycji w infrastrukturę oddziałów, zakupu sprzętu, ale także tak rosnących na skutek presji inflacyjnej cen usług sprzątania, prania, posiłków i innych, co dziś nie jest możliwe i cała wartość brutto stanowi koszt podmiotu. Można by wziąć też pod uwagę alternatywną propozycję, czyli wprowadzenie możliwości odliczania podatku w przypadku samych zakupów inwestycyjnych i modernizacyjnych dla tej branży, jako rodzaj wsparcia i zachęta dla inwestycji.

Tym chętniej dołączyłem do prac zarówno zarządu, jak i innych instytucji i zespołów prywatnej ochrony zdrowia i partnerstwa publiczno-prywatnego. Dialog i współpraca zawsze są gwarantem zrównoważonego rozwoju, tym bardziej stają się wyjątkowo konieczne w czasie wyzwań.

Czytaj także: komentarz Jakuba Szulca, członka zarządu Pracodawców Medycyny Prywatnej:

Prywatny rynek nieodzownym elementem systemu ochrony zdrowia

Przeczytaj teraz

Debiut Medicover Optyk w świecie rozszerzonej rzeczywistości

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 24.09.2022

Dynamicznie rozwijająca się sieć salonów optycznych Medicover Optyk we współpracy z AR-Labs.io wprowadziła rozwiązanie, które umożliwia wirtualne przymierzenie okularów. Wirtualne lustro, które pozwala pacjentom dobrać idealny model oprawek, pojawiło się w centrum medycznym Medicover przy ulicy Wołoskiej 22 w Warszawie.

Oprawki, które można w nim przymierzyć, są dostępne do kupienia w salonie Medicover Optyk pod tym samym adresem. Rozwiązanie oparte jest na technologii AR (ang. augmented reality) i uatrakcyjnia proces zakupowy, pomagając pacjentom przymierzyć i dobrać okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne zanim jeszcze dotrą do salonu.

Wirtualne modele okularów są idealnie odwzorowane, co sprawia, że możemy zobaczyć, jak prezentują się okulary w skali 1:1 –możemy więc sprawdzić, czy pasują do naszego kształtu twarzy, urody, a także stylu. Wirtualna przymierzalnia jest w pełni bezpłatna dla użytkowników odwiedzających centrum medyczne.

Specjalistyczne przychodnie Nasz Lekarz już w strukturach Medicover

Medicover Optyk, inwestując w wirtualne lustro i debiutując w świecie augmented reality, wpisuje się w trendy zauważalne na świecie, między innymi w branży optycznej. Tylko w 2020 roku w USA 83,1 mln konsumentów miesięcznie używało AR. Dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości sprzedawcy mogą spersonalizować swoją ofertę i dostosować sposób, w jaki użytkownik doświadcza produktu.

-W salonach Medicover Optyk odpowiadamy na potrzeby osób poszukujących idealnych dla siebie okularów. Szukamy takich rozwiązań, które zwiększą pozytywne doświadczenia klientów. Dlatego postanowiliśmy skorzystać z technologii rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki rozwiązaniu, jakim jest wirtualne lustro, każdy z nas może łatwo przekonać się, czy wybrane oprawki dobrze pasują do kształtu twarzy, tonacji naszej skóry czy stylu, jaki preferujemy –  komentuje Magdalena Lipczyńska, dyrektor Działu Medicover Optyk.

Rozwiązania oparte o technologię rozszerzonej rzeczywistości umożliwiają także przymierzanie między innymi biżuterii, czapek, akcesoriów sportowych, odzieży, a rosnąca liczba użytkowników AR pozwala wdrażać tę technologię w coraz większej liczbie punktów sprzedaży.

Jak to działa?

—> ZOBACZ FILM (YOUTUBE)<–

-Już od pierwszej rozmowy z Magdaleną Lipczyńską, dyrektor Medicover Optyk, wiedziałyśmy, że trend związany z rozszerzoną rzeczywistością idealnie wpisuje się w strategię marki. Na bieżąco wymieniamy się spostrzeżeniami związanymi z używaniem wirtualnego lustra przez klientów. Bardzo się cieszę, że wirtualne przymierzalnie okularów AR-Labs.io wspierają dziś proces zakupowy międzynarodowego brandu i mogę tylko zdradzić, że to dopiero początek naszej współpracy. Uważam, że połączenie wiedzy technologicznego startupu z wiedzą uznanej międzynarodowej marki może skutkować innowacyjnymi rozwiązaniami, a co za tym idzie unikalnymi doświadczeniami dla klientów i pacjentów Medicover – mówi Beata Badzyńska, CEO firmy AR-labs.io, dostawcy rozwiązania.

Katalog oprawek dostępnych do przymierzenia w wirtualnym lustrze Medicover Optyk sukcesywnie się powiększa. Już teraz znajdują się w nim najnowsze propozycje marek uznawanych na rynku optycznym i dostępnych fizycznie w pobliskim salonie Medicover Optyk, oddalonym od centrum Medicover o zaledwie 300 metrów.

Salon ten został otwarty 1 sierpnia 2022 roku i jest to już szósty salon działający pod marką Medicover Optyk w Warszawie, wchodzący do ogólnopolskiego portfolio Medicover (16 salonów Medicover Optyk, 20 salonów Lynx Optique).

Medicover Optyk otworzył nowy salon w Warszawie

Przeczytaj teraz

Laboratorium Diagnostyki z tytułem „Budowa Roku 2021”

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 24.09.2022

Nowa siedziba laboratorium firmy Diagnostyka otrzymała tytuł „Budowa Roku 2021”, nagrodę I stopnia w kategorii obiektów ocenianych indywidualnie w konkursie organizowanym przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa.

Obiekt znajduje się w Warszawie przy ulicy Jutrzenki 100, mieści się w nim laboratorium centralne Diagnostyki, które jest najnowocześniejszym laboratorium medycznym w tej części Europy, a jednocześnie największym i najbardziej zaawansowanym technologicznie laboratorium medycznym w Polsce.

W budynku działają pracownie laboratoryjne, takie jak między innymi pracownia analityki ogólnej, immunobiochemii, hematologii, biologii molekularnej, parazytologii, autoimmunologii, mieszczą się tutaj także biura spółek należących do Grupy Diagnostyka (uPacjenta, Zdrowe Geny PL , Diag Invest), baza kurierska, pomieszczenia magazynowe, czy parking podziemny. W budynku funkcjonuje punkt pobrań czynny przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

       

Inwestorem obiektu była firma Diag Invest sp. z o.o., inwestorem zastępczym – Project Management z Warszawy, a generalnym wykonawcą –  Przedsiębiorstwo Budowlano-Produkcyjne „Łęgprzem”  z Krakowa. Jednostka projektowa to Archimed z Warszawy.

Budowę do konkursu zgłosił generalny wykonawca.

Obiekt ma cztery kondygnacje nadziemne oraz jedną podziemną. Powierzchnia zabudowy wynosi 3029,30 mkw, powierzchnia użytkowa 14 432,80 mlw, a kubatura budynku 55 799,30 m szesc. Całość prac wykonano w ciągu 26 miesięcy.

Oficjalne otwarcie laboratorium miało miejsce 1 kwietnia 2022.

Diagnostyka otworzyła najnowocześniejsze laboratorium w Europie środkowo-wschodniej

Diagnostyka to największa w Polsce sieć laboratoriów medycznych, specjalizująca się w realizacji profesjonalnych usług – od pobrania i transportu materiału biologicznego, poprzez wykonanie badania, aż do dostarczenia wyniku analiz medycznych w możliwie najkrótszym czasie. Oprócz punktów pobrań prowadzi 188 laboratoriów. Rocznie wykonuje 120 milionów badań dla ponad 18 milionów pacjentów.

Poza standardowymi badaniami, firma stawia na rozwój i popularyzację metod wysoko zaawansowanych. Diagnostyka, jako pierwsza sieć laboratoryjna w kraju, uruchomiła własną pracownię badań biologii molekularnej, a od kilku lat rozwija unikalną ofertę diagnostyki autoimmunologicznej.

Przeczytaj teraz
marmaris escort