E-zdrowie przedefiniowuje pojęcie opieki medycznej

0
1872

Michał Rybak, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych Grupy Lux Med

Dziś nie musimy w każdym przypadku widzieć się z lekarzem, żeby otrzymać świadczenie zdrowotne. Co więcej, nie musimy nawet wychodzić z domu. Czy to już rewolucja?

Dziś cyfryzacja w opiece zdrowotnej wrzuca drugi bieg. W Lux Med na przełomie roku świętowaliśmy 1 000 000 udzielonych porad telemedycznych i ponad 2 000 000 wystawionych e-recept. Już 50 procent naszych pacjentów umawia się na wizytę przez Portal Pacjenta.

Projektowane przez nas e-rozwiązania dobrze uzupełniają tradycyjne świadczone usługi, ale także wnoszą dotychczas nieznane. Zwiększają dostępność do świadczeń, poprawiają skuteczność leczenia i pozwalają zaoszczędzić czas – tak pacjenta, jak i personelu medycznego.

Czytaj także: W prywatnych podmiotach funkcjonują wirtualne przychodnie>>>

Dziś zamiast wizyty w centrum medycznym po kolejną receptę, można ją wygodnie zamówić i odebrać za pośrednictwem Portalu Pacjenta. Konsultacja ze specjalistą jest możliwa z poziomu własnego smartphona – w formie videoczatu, e-czatu lub porady telefonicznej. Nie trzeba też osobiście odbierać opisów badań laboratoryjnych lub diagnostyki obrazowej, gdyż te są dostępne on-line. To samo dotyczy całej historii leczenia.

W przypadku wątpliwości po wizycie, zawsze można skorzystać z funkcji Zapytaj Lekarza, czyli zadać pytanie za pośrednictwem Portalu Pacjenta. Informatyzujemy też medycynę pracy, która obejmuje już między innymi e-skierowania i umówienia.

Trzeba jednak powiedzieć, że e-rozwiązania powinny być nie tylko gadżetami usługowymi. Powinny stanowić cześć całej gamy usług i informacji otaczających opieką pacjenta. Do szerokiej rewolucji jeszcze nie tak szybko, ale co może być zaskakujące, najbardziej gotowi na nią mogą być obecnie pacjenci.