Enel-Med wprowadza konsultacje medyczne w miejscu pracy
Enel-med, jako lider rynku e-usług medycznych, postanowił zrewolucjonizować system pracowniczej opieki zdrowotnej i umożliwić konsultacje medyczne dla pracowników w godzinach pracy, bez konieczności opuszczania biura i stania w korku w drodze do przychodni.
Decyzja o zastosowaniu takiego rozwiązania zapadła w odpowiedzi na galopujące zainteresowanie usługami lekarskimi on-line. W ciągu dwóch lat od wprowadzenia do oferty firmy e-wizyt, zanotowano 180-procentowy wzrost liczby pacjentów, korzystających z tego typu konsultacji medycznych. Grafiki dyżurujących lekarzy są wypełniane niemal w stu procentach.
Usługa Medispot to dedykowany konkretnej firmie grafik lekarza internisty, który sprawia, że konsultacje są dostępne prawie od razu. Grafik taki jest ustalany z wyprzedzeniem, w zależności od zapotrzebowania i wielkości przedsiębiorstwa.
Konsultacja lekarska odbywa się w nowoczesnej kabinie o minimalistycznym designie, której wyciszone i wentylowane wnętrze zapewniają intymność. Kabina wyposażona jest w tablet, klawiaturę i podłączenie do platformy e-wizyt.
– System ten można także wykorzystywać do realizacji e-wizyt w ośmiu innych specjalnościach lekarskich, dostępnych w ofercie pakietowej enel-med – między innymi dermatologa czy endokrynologa. Jak pokazują badania, troska o zdrowie, szybka diagnoza i celowane leczenie, to klucz do możliwości efektywnej pracy. Odkładanie konsultacji na później, brak czasu na wizytę w przychodni skutkuje zbyt późnym podjęciem leczenia, co jest niekorzystne dla pacjenta – mówi Michał Florczak, kierownik medyczny ds. medycyny wyjazdowej i telemedycyny z centrum medycznego enel-med.
Medispot można traktować zarówno jako nową składową benefitów, oferowanych do tej pory pracownikom korzystającym z opieki medycznej, jak i samodzielną usługę dla firm nie korzystających jeszcze z programów opieki abonamentowej.
Czytaj także: Telemedycyna – element efektywnej opieki nad pacjentem>>>
Jest to kolejny etap cyfryzacji medycyny, prowadzonej przez enel-med. Innym jego elementem jest doskonale odbierana aplikacja medyczna, za pomocą której w stacjonarnych placówkach enel-med umawiana jest już co czwarta wizyta.
– Widzimy wyraźnie, że młodzi ludzie – w wieku między 20 a 30 rokiem życia – poszukują nowoczesnego podejścia do medycyny i leczenia. To grupa, która niekoniecznie potrafi poruszać się w publicznym systemie ochrony zdrowia, ale od najmłodszych lat doskonale odnajduje się w sieci. Naszym wyzwaniem jest, by zapewnić ochronę zdrowia w naturalnym dla nich środowisku – mówi prezes firmy enel-med Jacek Rozwadowski.
Ale usługa Medispot nie ogranicza się tylko do osób urodzonych w końcówce XX wieku. Według badań, aż 80 procent Polaków korzysta codziennie z Internetu. Średnio co drugi załatwia sprawy urzędowe za pośrednictwem e-administracji. Wielu zarządza swoją gotówką za pomocą bankowych aplikacji mobilnych czy płaci kartami w smartfonach. Do tego aplikacje sportowe, lokalizacyjne czy w końcu zdrowotno-medyczne – według raportu Deloitte’a tylko tych ostatnich jest w Polsce 325 tysięcy.
Grono osób zainteresowanych e-medycyną wyraźnie rośnie, a ponieważ statystycznie spędzamy w pracy więcej czasu niż inne narody w Europie – według raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Uniwersytetu Jagiellońskiego to 44 godziny tygodniowo – naturalna jest chęć zapewnienia odpowiedniej opieki także w miejscu aktywności zawodowej. Podstawową formą są oczywiście pakiety opieki abonamentowej dla pracowników, ale Medispot ma być rozwiązaniem dla bardziej wymagających.