GNS: pacjenci szpitala oczekują lepszej komunikacji
Lepsza komunikacja między personelem i pacjentami to najbardziej oczekiwana zmiana w szpitalu w Świeciu, tak wynika z analizy ponad 800 ankiet wypełnionych przez mieszkańców Świecia i okolic.
Wyniki poznali pracownicy szpitala, którzy wspólnie z zarządem będą pracowali nad zmianami w placówce. Celem tych działań jest zbliżanie się do oczekiwań mieszkańców i pacjentów.
Ankiety zbierane były przez dwa tygodnie czerwca w Świeciu i okolicznych gminach, za pośrednictwem internetu, podczas ulicznych sond oraz wśród pacjentów szpitalu.
Pytania dotyczyły między innymi oczekiwań wobec szpitala, lekarzy i pielęgniarek. Na pytanie - , „Jakiej zmiany oczekuje Pan/Pani od lekarza prowadzącego?” najwięcej ankietowanych (55 procent) wybierało odpowiedź: większej życzliwości. Następnie: wyrażania się w sposób zrozumiały dla pacjenta – 44 procent i uważniejszego słuchania pacjenta – 40 procent.
Kolejne pytanie dotyczyło zmian, jakich oczekują badani od personelu pielęgniarskiego. W tym przypadku najczęściej wybieraną odpowiedzią było: więcej życzliwości - 46 procent., 34 procent. ankietowanych wskazało odpowiedź: szybszego reagowania na wezwanie pacjenta, a 32 procent oczekuje uważniejszego słuchania pacjenta.
Mieszkańcy zostali również zapytani o oczekiwane zmiany w szpitalu. Najczęściej wskazywali oni na możliwość dostępu do internetu, smaczniejsze posiłki i lepsze wyposażenie sal chorych.
W otwartym pytaniu ankietowani mogli również określić, jaki jest szpital ich marzeń. Najczęściej powtarzające się odpowiedzi dotyczyły dobrych relacji między pacjentami a personelem. Znaleźli się też tacy, którzy powoływali się na seriale telewizyjne, jako wzór do naśladowania.
- Chcielibyśmy, aby mieszkańcy wiedzieli, że to ich szpital i będziemy się starali aby był on coraz lepszy. Wiele oczekiwań, które poznaliśmy wymaga od nas dużego zaangażowania - komentuje wyniki badania Tomasz Ławrynowicz, prezes Nowego Szpitala w Świeciu.
Opracowane wyniki ankiet są omawianie szczegółowo z pracownikami szpitala. Wyniki ankiety i wszystkie działania podejmowane w szpitalu można na bieżąco obserwować i komentować na stronie internetowej http://twojnajlepszyszpital.pl i na www.facebook.com/zdroweszpitale
Szpital w Świeciu to kolejna placówka z Grupy Nowy Szpital, która wdraża projekt „Twój najlepszy szpital”. Projekt ten jest także realizowany w Kostrzynie, Giżycku, Olkuszu i Wąbrzeźnie.
Grupa Nowy Szpital prowadzi 13 placówek w województwach: lubuskim, kujawsko-pomorskim, małopolskim oraz warmińsko-mazurskim. Są to placówki: Nowy Szpital w Świeciu, Nowy Szpital we Wschowie, Nowy Szpital w Kostrzynie nad Odrą, Nowy Szpital w Nakle i Szubinie, Nowy Szpital w Świebodzinie, Nowy Szpital w Wąbrzeźnie, Szpital im. Śmigielskiego w Skwierzynie, Nowy Szpital w Olkuszu, Nowy Szpital Powiatu Krośnieńskiego, Nowy Szpital w Szprotawie oraz Szpital Giżycki.
Lepsza komunikacja między personelem i pacjentami to najbardziej oczekiwana zmiana w szpitalu w Świeciu, tak wynika z analizy ponad 800 ankiet wypełnionych przez mieszkańców Świecia i okolic.
Wyniki poznali pracownicy szpitala, którzy wspólnie z zarządem będą pracowali nad zmianami w placówce. Celem tych działań jest zbliżanie się do oczekiwań mieszkańców i pacjentów.
Ankiety zbierane były przez dwa tygodnie czerwca w Świeciu i okolicznych gminach, za pośrednictwem internetu, podczas ulicznych sond oraz wśród pacjentów szpitalu.
Pytania dotyczyły między innymi oczekiwań wobec szpitala, lekarzy i pielęgniarek. Na pytanie – , „Jakiej zmiany oczekuje Pan/Pani od lekarza prowadzącego?” najwięcej ankietowanych (55 procent) wybierało odpowiedź: większej życzliwości. Następnie: wyrażania się w sposób zrozumiały dla pacjenta – 44 procent i uważniejszego słuchania pacjenta – 40 procent.
Kolejne pytanie dotyczyło zmian, jakich oczekują badani od personelu pielęgniarskiego. W tym przypadku najczęściej wybieraną odpowiedzią było: więcej życzliwości – 46 procent., 34 procent. ankietowanych wskazało odpowiedź: szybszego reagowania na wezwanie pacjenta, a 32 procent oczekuje uważniejszego słuchania pacjenta.
Mieszkańcy zostali również zapytani o oczekiwane zmiany w szpitalu. Najczęściej wskazywali oni na możliwość dostępu do internetu, smaczniejsze posiłki i lepsze wyposażenie sal chorych.
W otwartym pytaniu ankietowani mogli również określić, jaki jest szpital ich marzeń. Najczęściej powtarzające się odpowiedzi dotyczyły dobrych relacji między pacjentami a personelem. Znaleźli się też tacy, którzy powoływali się na seriale telewizyjne, jako wzór do naśladowania.
– Chcielibyśmy, aby mieszkańcy wiedzieli, że to ich szpital i będziemy się starali aby był on coraz lepszy. Wiele oczekiwań, które poznaliśmy wymaga od nas dużego zaangażowania – komentuje wyniki badania Tomasz Ławrynowicz, prezes Nowego Szpitala w Świeciu.
Opracowane wyniki ankiet są omawianie szczegółowo z pracownikami szpitala. Wyniki ankiety i wszystkie działania podejmowane w szpitalu można na bieżąco obserwować i komentować na stronie internetowej http://twojnajlepszyszpital.pl i na www.facebook.com/zdroweszpitale
Szpital w Świeciu to kolejna placówka z Grupy Nowy Szpital, która wdraża projekt „Twój najlepszy szpital”. Projekt ten jest także realizowany w Kostrzynie, Giżycku, Olkuszu i Wąbrzeźnie.
Grupa Nowy Szpital prowadzi 13 placówek w województwach: lubuskim, kujawsko-pomorskim, małopolskim oraz warmińsko-mazurskim. Są to placówki: Nowy Szpital w Świeciu, Nowy Szpital we Wschowie, Nowy Szpital w Kostrzynie nad Odrą, Nowy Szpital w Nakle i Szubinie, Nowy Szpital w Świebodzinie, Nowy Szpital w Wąbrzeźnie, Szpital im. Śmigielskiego w Skwierzynie, Nowy Szpital w Olkuszu, Nowy Szpital Powiatu Krośnieńskiego, Nowy Szpital w Szprotawie oraz Szpital Giżycki.