Inwestujemy w dobrostan pracowników

Autor: Magdalena Okoniewska
30 września 2021

Karolina Chojka-Bartoszko, dyrektor ds. strategii i rozwoju
Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa

Inwestycja, którą właśnie rozpoczynamy w hospicjum, jest ważna, ponieważ dotyczy pracowników, a od pracowników zależy przede wszystkim dobre samopoczucie naszych podopiecznych. Zawód, który wykonują pracownicy naszej placówki, jest obciążający psychicznie, dlatego szczególnie ważne jest zapewnienie im możliwości wytchnienia i odpoczynku, na przykład podczas przerwy w pracy.

Nasze hospicjum posiada 36 miejsc i otacza opieką pacjentów z całej Polski. Rocznie korzysta z niego około 1000 osób. Posiadamy 2-, 3- i 4-osobowe pokoje, zapewniamy opiekę pielęgniarską, lekarską oraz opiekunów medycznych przez 24 godziny na dobę, a także obecność wolontariuszy.

Obiektu, w którym funkcjonuje hospicjum, nie możemy rozbudować, z wielu przyczyn. W związku z tym konieczna jest modernizacja istniejących pomieszczeń, tak, aby w bezpiecznych i komfortowych warunkach mogły być realizowane cele jego działalności.

W tym celu musimy przebudować pomieszczenia administracyjne hospicjum stacjonarnego, tak aby zapewnić pracownikom poszczególnych grup zawodowych przestrzeń i warunki do realizacji codziennych obowiązków oraz przestrzeń umożliwiającą odpoczynek po trudnej emocjonalnie pracy z pacjentami. Zatrudniamy 35 osób, w tym 5 lekarzy, 24 pielęgniarki i 6 opiekunów medycznych.

Zapewniamy także opiekę hospicjum domowego, z którego co roku korzysta 2000 chorych i ich rodzin, z południowych dzielnic Warszawy. Pod naszą opieką przebywają osoby dorosłe, które zakończyły leczenie onkologiczne.

W biurze hospicjum domowego brakuje wyodrębnionego pomieszczenia przeznaczonego na rozmowy z rodzinami pacjentów. Takie pomieszczenie musi zapewniać intymność, są to często długie i trudne rozmowy, gdyż decyzje dotyczące powierzenia bliskiej osoby pod opiekę hospicjum nie są łatwe. Obecnie te rozmowy odbywają się w pomieszczeniach, gdzie inni pracownicy zajmują się między innymi pracami administracyjnymi.

Chcemy to zmienić, dlatego inwestycja, którą rozpoczynamy, dotyczy także modernizacji pomieszczeń administracyjnych i wyodrębnienia takiego pomieszczenia.

Świadczenia, których udzielamy, są finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia, ale są one są niedoszacowane. Miesięcznie jest to ponad 100 tysięcy złotych.

Czytaj także: Pracodawcy RP apelują o zwiększenie wyceny świadczeń>>>

Środki te uzyskujemy od darczyńców, z “jednego procenta” podatkowego oraz z innych źródeł, takich jak zbiórki internetowe, podczas organizacji charytatywnego Pikniku Rodzinnego „Odczarowanie hospicjum”, którego 10-ta edycja odbyła się w sobotę 25 września 2021.

Darczyńcy zwykle chętniej wspierają inwestycje dotyczące bezpośrednio pacjentów. Jednak dla działalności placówki ważna jest także poprawa warunków pracy zatrudnionych tutaj osób.

Całkowity, szacowany koszt remontu, który planujemy, wyniesie 31 tys. zł., 28 tys. zł. będą kosztować prace w hospicjum stacjonarnym, natomiast 3 tys. zł. – w biurze hospicjum domowego.

W celu pokrycie kosztów tej inwestycji prowadzimy zbiórkę internetową na portalu zrzutka.pl.

Finansom hospicjum nie sprzyjała pandemia. Przez wiele miesięcy zajęta była tylko część łóżek (od 15 do 20 na 36 wszystkich, którymi dysponujemy). Ponieważ jednak koszty utrzymania placówki są niezależne od ilości podopiecznych, a Narodowy Fundusz Zdrowia płaci za tzw. osobodzień, to ponieśliśmy większe straty.

Wsparcie, jakie otrzymaliśmy z urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego, było przeznaczone jedynie na środki ochrony osobistej.

Niskie obłożenie hospicjum podczas pandemii wynikało z faktu, że wiele osób obawiało się powierzać bliską osobę opiece takiej placówki jak nasza.

Od czerwca 2021 liczba chętnych się zwiększyła i obecnie obłożenie wynosi 95-98 procent.

Aktualna inflacja spowodowała znaczący, prawie 20-procentowy wzrost kosztu wywozu na przykład odpadów komunalnych czy też wzrost kosztu cateringu.

Rosnące koszty działalności nie przekładają się na wzrost finansowania przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

Czytaj także: Fundacja Hospicjum Onkologiczne opublikowała raport społeczny>>>

Inne artykuły

Uwagi Pracodawców Medycyny Prywatnej dotyczące pilotażu opieki kardiologicznej

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 10.08.2022

Pracodawcy Medycyny Prywatnej przekazali swoje uwagi dotyczące projektu rozporządzenia ministra zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie programu pilotażowego opieki nad świadczeniodawcą w ramach sieci kardiologicznej.

Jest to projekt z 3 sierpnia 2008 roku.

Pilotaż opieki kardiologicznej w kolejnych województwach

Uwagi dotyczą między innymi kryterium różnicującego  ośrodek współpracujący I poziomu i II poziomu. Według Pracodawców Medycyny Prywatnej nie powinno nim być udzielanie świadczeń w ramach sieci szpitali, ponieważ jest to kryterium niezasadne. Udzielanie świadczeń w ramach sieci szpitali nie zależy bowiem od danej placówki, a od spełniania przez nią określonych kryteriów. Poza tym, zarówno szpitale działające w sieci jak i te nienależące do niej udzielają takich samych świadczeń.

Takim kryterium powinno być udzielanie świadczeń z zakresu kardiologii zabiegowej w pracowni hemodynamiki.

Według Pracodawców Medycyny Prywatnej kryterium kwalifikacji do ośrodka wspłlpracującego II poziomu powinno być obiektywne i niezależne od uznaniowości innych osób. Tymczasem projekt rozporządzenia mówi o wskazaniu ośrodka przez konsultanta wojewódzkiego.

Pismo Pracodawców Medycyny Prywatnej z uwagami dotyczącymi projektu rozporządzenia dostępne jest tutaj

Przeczytaj teraz

Medicover z dekadą rozwoju telemedycyny

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 10.08.2022

W tym roku minęło dziesięć lat od uruchomienia przez Medicover przełomowego narzędzia z zakresu telemedycyny, jakim jest czat online z lekarzem. Dziś  świadczeń z zakresu telemedycyny udziela kilka tysięcy lekarzy Medicover, diagnozowanie i leczenie „na odległość” to kluczowy element modelu opieki nad pacjentem, a firma nie ustaje w testowaniu coraz to nowych zdobyczy „medycyny przyszłości”.

Dokładnie dziesięć lat temu przełomowym narzędziem telemedycznym, zastosowanym przez Medicover na większą skalę, był czat online z lekarzem POZ (w 2012 roku). Jednak firma rozpoczęła eksplorację potencjału zdalnej opieki medycznej jeszcze wcześniej, począwszy od 2006 roku, wdrażając Elektroniczną Historię Choroby (EMR), a następnie rozwiązania pozwalające na kontakt na odległość: przesyłanie zapytań bezpośrednio do lekarza, czy umożliwiające udzielanie komentarzy do badań online. Innym rozwiązaniem z zakresu e-Zdrowia było wprowadzenie zdalnego opisu badań radiologicznych.

Inauguracja przełomowego, jak na owe czasy i uwarunkowania rynkowe, narzędzia, jakim był czat z lekarzem pierwszego kontaktu online, doprowadziło Medicover do opracowania i wdrożenia między innymi czatów z lekarzami innych specjalizacji (w 2013 roku) oraz wideokonsultacji i  teleporad (2014-2015 rok). Popularność e-rozwiązań była katalizatorem rozwoju profesjonalnych platform obsługi pacjenta – portalu i aplikacji mobilnej Medicover OnLine (2016-2017). Rok 2018 zapoczątkował dla Medicover integrację własnych systemów z infrastrukturą usług cyfrowych e-Zdrowia systemu publicznego, tak przełomowych jak e-Zwolnienie Lekarskie czy e-Recepta.

Medicover rozszerza funkcje aplikacji mobilnej

Pandemia koronawirusa (2020 rok) była impulsem do dynamicznego rozwoju oferty usług telemedycznych w Medicover i całym sektorze ochrony zdrowia w związku z obowiązującymi w tym czasie obostrzeniami sanitarnymi.

W tym czasie Medicover wyposażył w urządzenia telemedyczne  ponad trzy tysiące lekarzy, co pozwoliło na uruchomienie bezpiecznych porad telefonicznych z lekarzami internistami, rodzinnymi czy  specjalistami.

Dzięki konsultacjom zdalnym pacjent mógł nie tylko otrzymać od lekarza poradę i zalecenia medyczne, ale również e-Receptę, e-Zwolnienie, czy e-Skierowanie jeśli wskazane były dodatkowe badania lub bezpośrednia wizyta w centrum medycznym.

Pacjenci szybko docenili możliwości, jakie niesie ze sobą telemedycyna, co odzwierciedlały wyniki badań satysfakcji. W okresie pandemii Medicover odnotował 20-krotny wzrost liczby porad telefonicznych, a zainteresowanie i wysoka satysfakcja z opieki zdalnej nadal utrzymuje na wysokim poziomie.

10 lat telemedycyny w Medicover

-W tym roku mija symboliczne dziesięć lat od naszych pierwszych poważnych kroków w obszarze rozwiązań telemedycznych i e-zdrowia. W sektorze ochrony zdrowia, jak i w technologii, taki czas to niemal cała epoka. Dlatego patrząc na naszą historię, odczuwam dużą satysfakcję wynikającą z faktu, że wdrażane przez Medicover rozwiązania były nie tylko po częstokroć pionierskie, ale i definiowały  kształt modelu opieki nad pacjentem z uwzględnieniem e-rozwiązań, które dziś są kluczowym elementem całego systemu – komentuje dr n. med. Piotr Soszyński, dyrektor Departamentu Strategicznego Doradztwa Medycznego w Medicover w Polsce.
– Mamy świadomość, że cyfrowa transformacja w ochronie zdrowia to długi, wieloetapowy proces. Dlatego w Medicover od lat niezmiennie stawiamy na samorozwój, innowacyjne rozwiązania i  rozwijamy naszą ofertę w zakresie telemedycyny. Mając ponad dekadę doświadczeń w tym obszarze, jesteśmy rzetelnie przygotowani do reagowania na nowe uwarunkowania i chcemy nadal aktywnie kształtować przyszłość telemedycyny. Obecnie pracujemy nad obszarem zdalnego monitorowania pacjentów z chorobami przewlekłymi, czy rozwiązaniami dla poszczególnych specjalności, jak na przykład teledermatologia – dodaje.

Równolegle do testów i wdrożeń nowych narzędzi, firma dąży do doskonalenia przyjętego modelu opieki nad pacjentem, który łączy telediagnostykę z wizytami stacjonarnymi. Jak twierdzi dr n. med. Piotr Soszyński, taki „hybrydowy” model to przyszłość opieki zdrowotnej w obszarze usług ambulatoryjnych.

Przeczytaj teraz

Nowa przychodnia Centrum Medycznego Klara

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 8.08.2022

Centrum Medyczne Klara z Częstochowy otworzyło nową przychodnię. Centrum Medyczne Klara Północ zlokalizowane jest przy ulicy Sosabowskiego 21. Placówka rozpoczęła działalność 8 sierpnia 2022.

W nowej przychodni funkcjonują specjalistyczne poradnie dziecięce, oferowane są świadczenia w zakresie rehabilitacji oraz w zakresie medycyny pracy. Uruchomiono tutaj także Centrum Rozwoju Dziecka, czyli autorski projekt polegający na oferowaniu w sposób kompleksowy i profesjonalny usług mających na celu dbanie o zdrowie, rozwój i leczenie najmłodszych pacjentów.

Rodzice mają dostęp w jednym miejscu do bardzo szerokiego zakresu usług i świadczeń medycznych, takich jak integracja sensoryczna, konsultacje neurologa, psychologa, pedagoga i logopedy dziecięcego a także dziecięce poradnie specjalistyczne.

Medicover Stomatologia wkracza do województwa opolskiego

Centrum Medyczne Klara prowadzi także w Częstochowie placówkę przy ulicy Wały Generała Józefa Dwernickiego 43/45.

Oferuje kompleksowe usługi medyczne – konsultacje specjalistyczne, diagnostykę, chirurgię jednego dnia oraz rehabilitację. Prowadzi Ośrodek Profilaktyki i Leczenia Chorób Dietozależnych. W placówce funkcjonuje gabinet medycyny pracy oraz medycyny estetycznej a także pracownia diagnostyki obrazowej z rezonansem magnetycznym.

Placówka posiada oddziały szpitalne świadczące usługi w zakresie chirurgii ogólnej, urologii, medycyny sportowej, ortopedii i traumatologii narządu ruchu. Centrum posiada także własne urządzenie systemu NanoKnife IRE do nietermicznej ablacji leczenia guzów.

W roku 2021 Centrum wprowadziło do swojej oferty zabiegi wykonywane za pomocą echolasera. Są to mało inwazyjne zabiegi usuwanie guzów (łagodnych i złośliwych) przy pomocy lasera pod kontrolą USG.

Centrum Medyczne Klara działa od 2012 roku. Jest prowadzone przez JST sp. z o.o.

Przeczytaj teraz

Stacja Pogotowia Ratunkowego „Mazovia” członkiem Pracodawców Medycyny Prywatnej

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 8.08.2022

Stacja Pogotowia Ratunkowego „Mazovia” S.A. z Warszawy została przyjęta w poczet członków Pracodawców Medycyny Prywatnej. Spółka jest niepublicznym zakładem opieki zdrowotnej realizującym świadczenia zdrowotne w ramach Pozasystemowego Ratownictwa Medycznego oraz nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, w tym podstawowej opieki zdrowotnej.

Świadczenia są realizowane zarówno dla pacjentów komercyjnych jak i w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Stacja Pogotowia Ratunkowego „Mazovia” S.A. jest jednostką współpracującą z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne oraz posiada nadany Natowski Kod Podmiotu Gospodarki Narodowej (NATO Commercial and Government Entity Code) NCAGE 9A0RH.

Pracodawcy Medycyny Prywatnej z nowym zarządem

Świadczeń zdrowotnych z zakresu ratownictwa medycznego i wyjazdowej pomocy lekarskiej w ramach Pozasystemowego Ratownictwa Medycznego udzielają Reanimacyjne Zespoły Podstawowe. Ich personel stanowią ratownicy medyczni oraz pielęgniarki i pielęgniarze systemu, zgodnie z przepisami ustawy z 8 września 2006 roku o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. 2019 poz. 993). W skład Reanimacyjnych Zespołów Podstawowych mogą wchodzić również lekarze specjaliści medycyny ratunkowej, chorób wewnętrznych oraz pediatrii.

Stacja Pogotowia Ratunkowego „Mazovia” S.A. oferuje także transport medyczny na terenie stolicy. Jest on realizowany przy pomocy nowoczesnych i w pełni wyposażonych ambulansów, umożliwiających transport pacjentów w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego.

Przeczytaj teraz

Nowy Raport ESG spółki Diagnostyka

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 5.08.2022

Diagnostyka opublikowała najnowszy Raport ESG, w którym podsumowano działalność nie tylko spółki Diagnostyka S.A., ale również wszystkich jej spółek zależnych. W Raporcie opisano działania w obszarze ładu korporacyjnego, społeczeństwa oraz środowiska, podejmowane w 2021 roku.

-Działamy nieprzerwanie od 1998 roku, jesteśmy liderem w Polsce pod względem liczby wykonywanych badań, laboratoriów i punktów pobrań, dlatego też czujemy się zobligowani do uwzględniania czynników ESG w prowadzeniu naszej działalności. Chcemy być przykładem w tym zakresie dla innych podmiotów z branży medycznej i brać czynny udział w budowaniu zrównoważonej gospodarki naszego kraju – powiedział prof. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, prezes zarządu i współzałożyciel Diagnostyki.

Rok 2021 to kontynuacja walki z pandemia koronawirusa oraz wszystkimi jej skutkami, dlatego Raport szczegółowo opisuje nieustające zaangażowanie pracowników, będących na pierwszym froncie i wykonujących dziennie tysiące testów w kierunku Covid-19, jak również udział Diagnostyki w Narodowym Programie Szczepień.

Dbanie o zdrowie pacjentów to zapewnienie im bezpieczeństwa i najwyższej jakości usług. Zapotrzebowanie na badania i testy profilaktyczne stale rośnie – w porównaniu do 2020, w 2021 roku Diagnostyka zanotowała wzrost wykonywanych badań aż o 46 procent.

Diagnostyka wzięła również udział w Rządowym Programie Profilaktyka 40 Plus – z danych Ministerstwa Zdrowia na dzień 31 grudnia 2021 roku wynika, że w laboratoriach Diagnostyki wykonano aż 90 procent wszystkich badań zleconych w Polsce w ramach Programu.

Pracodawcy Medycyny Prywatnej wspierają rządowy program Profilaktyka 40 PLUS

Wzrost zapotrzebowania na badania laboratoryjne pociągnął za sobą konieczność zwiększenia zatrudniania, jak również ilości punktów pobrań oraz laboratoriów. W 2021 roku Diagnostyka przeprowadziła szereg inwestycji, między innymi otworzyła największe i najnowocześniejsze laboratorium w Warszawie oraz mniejsze rozmiarem, ale równie zaawansowane technologicznie laboratorium w Bielsku-Białej.

Diagnostyka otworzyła laboratorium w Bielsku-Białej

Od początku działalności dewizą spółki jest hasło “Diagnostyka to więcej niż wynik”, które stara się realizować poprzez szereg działań edukacyjnych i prospołecznych.

W 2021 roku przeprowadzona została szczegółowa analiza interesariuszy spółki, ich potrzeb, oczekiwań oraz sposobu, w jaki zaangażowani są w działalność Diagnostyki.

Przeprowadzona została również analiza wpływu, jaki Diagnostyka wywiera na otoczenie, w tym na środowisko, ludzi i społeczeństwo. Na tej podstawie określone zostały tematy istotne z punktu widzenia działalności i przygotowany został plan działań w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Spółka planuje również przyjęcie Strategii zrównoważonego rozwoju, która będzie określała kierunek przyszłych działań w tym obszarze.

-Zdajemy sobie sprawę z wyzwań stojących przed nami w zakresie zrównoważonego rozwoju, jednak zaufanie, jakim obdarzają nas nasi pracownicy oraz pacjenci, jest powodem do dumy i silną motywacją do dalszego doskonalenia naszych usług. Z optymizmem myślimy o dalszym rozwoju i jesteśmy w pełni gotowi na wyzwania przyszłości – czytamy w komunikacie Diagnostyki.

Raport ESG Diagnostyki za 2021 rok dostępny jest tutaj

Przeczytaj teraz

Medicover Optyk otworzył nowy salon w Warszawie

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 5.08.2022

1 sierpnia 2022 Medicover Optyk otworzył w Warszawie nowy, 3-gabinetowy salon optyczny, zlokalizowany przy ulicy Wołoskiej 22, gdzie mieści się centrum medyczne i stomatologiczne Medicover.

To już 36 salon Medicover, a 16 działający pod marka Medicover Optyk. Równo miesiąc temu firma inaugurowała flagowy salon Medicover Optyk w warszawskiej Fabryce Norblina.

Nowo otwarty salon przy Wołoskiej kontynuuje najlepsze tradycje Medicover Optyk, łącząc bogate wyposażenie, zróżnicowaną ofertę, profesjonalną obsługę z niestandardową, komfortową stylistyką wnętrz.

Tak, jak ma to miejsce w innych salonach pod tym szyldem, pacjenci mogą tu liczyć na profesjonalne badania optometryczne, wykonane przez akredytowanych optometrystów, jak i na poradę w zakresie doboru szkieł korekcyjnych, opraw okularowych i soczewek kontaktowych. Portfolio produktów obejmuje szeroki wybór okularów korekcyjnych, przeciwsłonecznych i soczewek kontaktowych uznanych marek, takich jak między innymi Tom Ford, Tous, Tommy Hifiger, Hugo Boss, Caroline Abram, Ana Hickmann, Max Mara, Bulget, Fila, Armani Exchange, Burberry, Ray-Ban, Emporio Armani, Dolce&Gabbana, Prada, Vogue, Michael Kors, Etnia Barcelona, Ralph Lauren.

         

Profesjonalna kadra świadczy usługi przy użyciu nowoczesnego sprzętu, takiego jak urządzenia Visioffice®, dzięki którym możliwe jest wykonanie spersonalizowanego pomiaru optycznego, pozwalającego zaoferować soczewki okularowe dostosowane do indywidualnych potrzeb.

-Nasza wysokiej klasy infrastruktura okulistyczna i współpraca z dyplomowanymi optometrystami, weryfikowanymi przez Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki, to gwarancja świadczeń na najwyższym poziomie. Taki standard to „wizytówka” Medicover Optyk, co przekłada się na zainteresowanie naszymi usługami – na tyle duże, że w ciągu miesiąca w samej Warszawie otwieramy dwa salony – oba 3-gabinetowe, by sprostać zapotrzebowaniu – mówi Magdalena Lipczyńska, dyrektor Działu Medicover Optyk.

Nowy salon Medicover Optyk, otwarty w towarzystwie centrum medycznego Medicover – Wołoska, jak i centrum stomatologicznego Medicover Stomatologia, podobnie jak otwarty 1 czerwca 2022 salon Medicover Optyk w Szczecinie (przy ulicy Malczewskiego 26), ma przyciągać klientów nie tylko wysoką jakością usług i bogatą ofertą produktów, ale i nieszablonowym wystrojem tworzącym przytulną atmosferę.

Medicover Optyk otworzył salon w Szczecinie

Jasne, przestronne wnętrza, „ocieplone” drewnianymi meblami i tkaninami dekoracyjnymi, mają dawać poczucie kameralności, wyciszenia. Pośród tego komfortowego zakątka jest też miejsce na nowe technologie. Gustownie wkomponowane ekrany multimedialne dynamizują przestrzeń i mają służyć prezentacji nie tylko treści promocyjnych, ale i edukacyjnych. Dzięki nim optometryści będą mogli obrazowo tłumaczyć pacjentom zagadnienia związane ze zdrowiem oczu. Jednak prawdziwym technologicznym novum jest innowacyjne, wirtualne lustro, które pacjentom pobliskiego centrum medycznego Medicover – Wołoska umożliwia wirtualne przymierzenie okularów.

-Dążąc do tego samego wysokiego standardu dla wszystkich klientów, w każdej lokalizacji Medicover Optyk w Polsce, chcemy jednocześnie pamiętać o konkretnych potrzebach każdego z nich i odpowiadać na potrzeby w indywidualny sposób. To nastawienie odzwierciedlają personalizowane pomiary oczu, nasze doradztwo w zakresie doboru szkieł, oprawek i soczewek, a teraz – innowacyjne wirtualne lustro. Wierzymy, że każdy gość Medicover Optyk poczuje się tutaj dostrzeżony, a przy okazji zregenerowany w naszych komfortowych wnętrzach – komentuje Magdalena Lipczyńska. 

Inaugurowany 1 sierpnia 2022 salon przy ulicy Wołoskiej 22 to szósty salon działający pod marką Medicover Optyk w Warszawie, a ogólnie 15. stołeczny salon, wchodzący do portfolio Medicover (6 salonów Medicover Optyk, 9 salonów Lynx Optique).

Medicover przejmuje sieć salonów Lynx Optique

Przeczytaj teraz
marmaris escort