Kampania społeczna Fresenius wyróżniona w Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu
Kampania społeczna Fresenius Medical Care Polska „Drugie życie” została wyróżniona jako dobra praktyka w najnowszym Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu. Kampania jest realizowana od 2008 roku i skierowana jest do uczniów szkół średnich. Jej celem jest promocja transplantacji i oświadczeń woli.
– Bardzo cieszę się, że nasze działania, prowadzone cyklicznie od wielu lat w całej Polsce, zostały dostrzeżone nie tylko przez pacjentów i środowisko lekarskie, ale także przez ekspertów monitorujących aktywność firm odpowiedzialnych społecznie w Polsce. – mówi dr Teresa Dryl-Rydzyńska, członek zarządu Fresenius Medical Care Polska, organizatorka kampanii. – To wyróżnienie nie tylko dla naszej firmy, ale także dla wszystkich wspaniałych osób, które angażują się w kampanię „Drugie życie”, realizując działania edukacyjne, które pomagają zwiększyć świadomość społeczną w zakresie tej ważnej metody leczenia i ratowania życia, jaką jest transplantacja – dodała.
„Drugie życie” to akcja edukacyjna, wspierająca i promująca działania na rzecz transplantacji i świadomego dawstwa narządów po śmierci. Skierowana jest do młodzieży szkół średnich, która samodzielnie tworzy własne, barwne kampanie i niestandardowe działania. Do tej pory akcja prowadzona była w 9 województwach (wielkopolskie, kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, małopolskie, łódzkie, lubuskie, dolnośląskie, śląskie i podkarpackie), a wzięło w niej udział ponad 750 szkół.
W sumie w działaniach na rzecz transplantacji uczestniczyło ponad 260 tysięcy uczniów, którzy rozdali ponad milion oświadczeń woli. Organizując przeróżne działania na rzecz transplantacji, takie jak między innymi marsze, happeningi, przedstawienia, spotkania z mieszkańcami, wykłady, zawody sportowe, koncerty itp., młodzież każdego roku dociera to setek tysięcy osób.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy w Polsce przegląd działań biznesu społecznie odpowiedzialnego w danym roku, wydawany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Pierwsze edycje publikacji zawierały przykłady kilkudziesięciu działań prowadzonych przez firmy, które mieściły się na kilkunastu stronach. Teraz, po 16 latach na blisko 200 stronach publikacji znalazły się opisy 1190 dobrych praktyk. Premiera Raportu odbyła się podczas 7. Targów CSR 12 kwietnia 2018 rok una stadionie PGE Narodowym w Warszawie.
Kampania „Drugie życie” została wyróżniona w ten sposób już po raz drugi.
Fresenius Medical Care to największy światowy dostawca produktów i usług dla pacjentów z przewlekłą niewydolnością nerek. Na rynku działa od ponad 40 lat, dysponując siecią prawie 3,7 tysiąca placówek w 100 krajach. Fresenius inwestuje w badania i rozwój, aby zapewnić pacjentom najwyższe standardy opieki medycznej, najnowocześniejsze technologie i coraz doskonalsze metody lecznicze. Co druga sprzedawana na świecie sztuczna nerka została wyprodukowana właśnie pod marką Fresenius.
W Polsce Fresenius Medical Care Polska S.A. jest obecny od prawie 30 lat. Produkty firmy do hemodializy i dializy otrzewnowej wykorzystywane są w większości stacji dializ na terenie całej Polski, zarówno w ośrodkach publicznych, jak i niepublicznych. Obecnie Fresenius Medical Care świadczy usługi dializacyjne poprzez spółkę Fresenius Nephrocare Polska, która tworzy największą w Polsce sieć placówek dializacyjnych – Centrum Dializ Fresenius. Fresenius posiada prowadzi 73 stacje dializ, obejmujące opieką ponad 6 tysięcy pacjentów. W naszym kraju zatrudnia prawie 2 tysiące pracowników. Wszystkie zabiegi wykonuje na podstawie kontraktu z NFZ.