Kampania społeczna Fresenius wyróżniona w Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu
Kampania społeczna prowadzona przez Fresenius Medical Care Polska po raz kolejny została wyróżniona jako dobra praktyka w najnowszym Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu. Firma, która na co dzień zajmuje się leczeniem pacjentów z chorobami nerek, prowadzi kampanię społeczno-edukacyjną „Drugie życie” od 2008 roku.
„Drugie życie” to akcja edukacyjna, wspierająca i promująca działania na rzecz promowania transplantacji i podejmowania decyzji dotyczącej dawstwa narządów po śmierci. Skierowana jest do młodzieży szkół średnich, która samodzielnie tworzy własne, barwne kampanie i niestandardowe działania.
Do tej pory akcja prowadzona była w 9 województwach (wielkopolskie, kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, małopolskie, łódzkie, lubuskie, dolnośląskie, śląskie i podkarpackie), a wzięło w niej udział ponad 800 szkół. W działaniach na rzecz transplantacji uczestniczyło ponad 260 tysięcy uczniów, którzy rozdali ponad 1,1 miliona oświadczeń woli.
Organizując przeróżne działania na rzecz transplantacji (między innymi marsze, happeningi, przedstawienia, spotkania z mieszkańcami, wykłady, zawody sportowe, koncerty itp.), młodzież każdego roku dociera to setek tysięcy osób. Laureaci kampanii wsparli swoimi nagrodami kilkadziesiąt organizacji charytatywnych w Polsce. Obecnie trwa 11. edycja akcji „Drugie życie”, organizowana w Wielkopolsce, Małopolsce i na Podkarpaciu.
– To dla nas bardzo duże wyróżnienie, że działania, prowadzone cyklicznie od wielu lat w całym kraju, zostały dostrzeżone nie tylko przez pacjentów i środowisko lekarskie, ale także przez specjalistów monitorujących aktywność firm odpowiedzialnych społecznie w Polsce. – mówi dr Tomasz Prystacki, prezes zarządu Fresenius Medical Care Polska, organizator kampanii. To wyróżnienie nie tylko dla naszej firmy, ale także dla wszystkich osób, lekarzy i pacjentów po przeszczepie, które angażują się w kampanię „Drugie życie”. Działania edukacyjne, które prowadzone są w ramach akcji w szkołach średnich w całej Polsce, pomagają zwiększyć świadomość społeczną w zakresie transplantacji, jako ważnej metody leczenia i ratowania życia – dodaje.
Czytaj także: Raport: potrzebny jest funkcjonalny model opieki nad pacjentami z PChN>>>
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” wydawany jest przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Premiera najnowszej publikacji miała miejsce 28 marca 2019 w przestrzeni „Marzycieli i Rzemieślników” mieszczącej się Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie.
Pierwsze edycje publikacji zawierały przykłady kilkudziesięciu działań prowadzonych przez firmy, które mieściły się na kilkunastu stronach. Teraz, po 17 latach na ponad 200 stronach publikacji znalazły się opisy 1549 dobrych praktyk.
Fresenius Medical Care jest największym na świecie dostawcą produktów i usług dla osób z chorobami nerek, z których około 3,2 miliona na całym świecie regularnie poddawanych jest leczeniu dializami. Dzięki sieci 3.872 stacji dializ Fresenius Medical Care zapewnia leczenie dializami 329.085 pacjentom na całym świecie. Fresenius Medical Care jest również wiodącym dostawcą produktów do dializy, takich jak aparaty do dializ lub dializatory. Oprócz podstawowej działalności firma świadczy powiązane usługi medyczne w zakresie koordynowanej opieki medycznej.
W Polsce Fresenius Medical Care Polska S.A. jest obecny od prawie 30 lat. Produkty firmy do hemodializy i dializy otrzewnowej wykorzystywane są w większości stacji dializ na terenie całej Polski, zarówno w ośrodkach publicznych, jak i niepublicznych. Obecnie Fresenius Medical Care świadczy usługi dializacyjne poprzez spółkę Fresenius Nephrocare Polska, która tworzy największą w Polsce sieć placówek dializacyjnych – Centrum Dializ Fresenius. Wszystkie zabiegi wykonuje na podstawie kontraktu z NFZ.