Lublin: certyfikat ISO dla Żagiel Med

Autor:
2 października 2013

Spółka Żagiel Med z Lublina opracowała oraz wdrożyła system zarządzania jakością ISO 9001:2008. To standard akceptowany i rozpoznawany na całym świecie. Tym samym Żagiel Med dołączył do grona firm, które w swojej strategii działania kierują się m.in. orientacją na klienta, zaangażowaniem całej kadry czy ciągłym jej doskonaleniu.

- Certyfikat, jaki otrzymaliśmy jest potwierdzeniem dla pacjentów oraz dla całego naszego zespołu, że pracujemy zgodnie z wyznaczonymi standardami. Cały czas doskonalimy swoją pracę, co przekłada się na zadowolenie naszych pacjentów. To także prestiż dla naszej firmy – mówi Dorota Karczewska, Prezes Żagiel Med.

SO 9001:2008 to jedyna norma zawierająca wymagania dla systemu zarządzania jakością, która została wydana w języku polskim w lutym 2009 roku przez Polski Komitet Normalizacyjny. Normę tę mogą stosować wszystkie organizacje, niezależnie od ich wielkości i rodzaju. Ukierunkowana jest ona na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta, a więc określonych potrzeb względem produktów czy usług danej organizacji. Do głównych wymagań normy ISO 9001:2008 należą m.in.: wprowadzenie nadzoru nad dokumentacją, zaangażowanie kierownictwa w budowanie systemu zarządzania jakością, zorientowanie na klienta, wzajemne korzyści w stosunkach z dostawcami, ciągłe doskonalenie oraz dokonywanie systematycznych pomiarów (np. zadowolenia klienta).

- Wdrożenie normy ISO 9001:2008 dla Żagiel Med oznacza wiele korzyści dla pacjentów, zespołu oraz dla współpracujących ze spółką kontrahentów. Pokazujemy naszym pacjentom, że inwestujemy nie tylko w najnowocześniejszy sprzęt medyczny ale przede wszystkim podnosimy kompetencje naszego zespołu. Inwestujemy również w nowoczesne metody zarządzania co wskazuje, że poważnie podchodzimy do przyszłości naszej firmy – dodaje Dorota Karczewska.

Otrzymanie Certyfikatu ISO 9001:2008 było zwieńczeniem procesu, który rozpoczął się w marcu 2013 roku. Wdrażanie systemu zarządzania jakością obejmowało szkolenia dyrekcji, kierowniczej kadry medycznej i niemedycznej oraz pozostałych pracowników wszystkich placówek Żagiel Med, tworzenie dokumentacji Systemu Zarządzania Jakością w obszarze administracji i świadczonych usług medycznych. Ostatni etap to przystąpienie Żagiel Med do audytu certyfikacyjnego. Certyfikacja odbyła się we wrześniu 2013 i została przeprowadzona przez niezależną jednostkę certyfikującą Q&R Polska Sp. z o.o. Na podstawie przeprowadzonych audytów 16 września 2013 przyznano spółce Żagiel Med Certyfikat Jakości, którzy jest ważny przez 3 lata. W tym czasie co roku będzie prowadzony audyt sprawdzający. Proces wdrażania Systemu Zarządzania Jakością oraz szkolenia koordynowała olsztyńska firma QMM Doradztwo.

Żagiel Med. prowadzi w Lublinie trzy placówki: przy ulicy Tetmajera 21, gdzie działa szpital z przychodnią, oraz przy ulicach – Onyksowej 12 oraz Zana 32 A, gdzie działają jednostki ambulatoryjne. Placówki Żagiel Med oferują usługi w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, konsultacje specjalistyczne, diagnostykę, medycynę pracy i usługi szpitalne. Oprócz usług poradni POZ pozostałe usługi placówek są komercyjne. Spółka Żagiel Med należy do Lubelskiej Grupy Kapitałowej CRH Żagiel.
 


Spółka Żagiel Med z Lublina opracowała oraz wdrożyła system zarządzania jakością ISO 9001:2008. To standard akceptowany i rozpoznawany na całym świecie. Tym samym Żagiel Med dołączył do grona firm, które w swojej strategii działania kierują się m.in. orientacją na klienta, zaangażowaniem całej kadry czy ciągłym jej doskonaleniu.

– Certyfikat, jaki otrzymaliśmy jest potwierdzeniem dla pacjentów oraz dla całego naszego zespołu, że pracujemy zgodnie z wyznaczonymi standardami. Cały czas doskonalimy swoją pracę, co przekłada się na zadowolenie naszych pacjentów. To także prestiż dla naszej firmy – mówi Dorota Karczewska, Prezes Żagiel Med.

SO 9001:2008 to jedyna norma zawierająca wymagania dla systemu zarządzania jakością, która została wydana w języku polskim w lutym 2009 roku przez Polski Komitet Normalizacyjny. Normę tę mogą stosować wszystkie organizacje, niezależnie od ich wielkości i rodzaju. Ukierunkowana jest ona na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta, a więc określonych potrzeb względem produktów czy usług danej organizacji. Do głównych wymagań normy ISO 9001:2008 należą m.in.: wprowadzenie nadzoru nad dokumentacją, zaangażowanie kierownictwa w budowanie systemu zarządzania jakością, zorientowanie na klienta, wzajemne korzyści w stosunkach z dostawcami, ciągłe doskonalenie oraz dokonywanie systematycznych pomiarów (np. zadowolenia klienta).

– Wdrożenie normy ISO 9001:2008 dla Żagiel Med oznacza wiele korzyści dla pacjentów, zespołu oraz dla współpracujących ze spółką kontrahentów. Pokazujemy naszym pacjentom, że inwestujemy nie tylko w najnowocześniejszy sprzęt medyczny ale przede wszystkim podnosimy kompetencje naszego zespołu. Inwestujemy również w nowoczesne metody zarządzania co wskazuje, że poważnie podchodzimy do przyszłości naszej firmy – dodaje Dorota Karczewska.

Otrzymanie Certyfikatu ISO 9001:2008 było zwieńczeniem procesu, który rozpoczął się w marcu 2013 roku. Wdrażanie systemu zarządzania jakością obejmowało szkolenia dyrekcji, kierowniczej kadry medycznej i niemedycznej oraz pozostałych pracowników wszystkich placówek Żagiel Med, tworzenie dokumentacji Systemu Zarządzania Jakością w obszarze administracji i świadczonych usług medycznych. Ostatni etap to przystąpienie Żagiel Med do audytu certyfikacyjnego. Certyfikacja odbyła się we wrześniu 2013 i została przeprowadzona przez niezależną jednostkę certyfikującą Q&R Polska Sp. z o.o. Na podstawie przeprowadzonych audytów 16 września 2013 przyznano spółce Żagiel Med Certyfikat Jakości, którzy jest ważny przez 3 lata. W tym czasie co roku będzie prowadzony audyt sprawdzający. Proces wdrażania Systemu Zarządzania Jakością oraz szkolenia koordynowała olsztyńska firma QMM Doradztwo.

Żagiel Med. prowadzi w Lublinie trzy placówki: przy ulicy Tetmajera 21, gdzie działa szpital z przychodnią, oraz przy ulicach – Onyksowej 12 oraz Zana 32 A, gdzie działają jednostki ambulatoryjne. Placówki Żagiel Med oferują usługi w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, konsultacje specjalistyczne, diagnostykę, medycynę pracy i usługi szpitalne. Oprócz usług poradni POZ pozostałe usługi placówek są komercyjne. Spółka Żagiel Med należy do Lubelskiej Grupy Kapitałowej CRH Żagiel.
 

Inne artykuły

Medicover przejmuje McFIT Polska i rozszerza sieć fitness do ponad 100 klubów

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 18.05.2022

Medicover sfinalizował przejęcie 14 najnowocześniejszych klubów fitness prowadzonych w Polsce przez McFIT, europejską sieć fitness należącą do RSG Group. McFIT Polska obecny jest w 10 największych miastach. Posiadacze pakietów sportowych Medicover Sport będą mogli wkrótce korzystać z polskich siłowni McFIT.

McFIT Polska posiada placówki w Warszawie (4 kluby), Wrocławiu (2 kluby), Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Gdyni, Białymstoku, Bydgoszczy i Szczecinie. Znane ze swej wyjątkowości siłownie McFIT oferują jedyny w swoim rodzaju design, dostęp do nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz cenione na całym świecie zajęcia i programy treningowe.

Tysiąc klubów fitness na całym świecie

Sieć należy do RSG Group, globalnego lidera w branży fitness, obsługującego łącznie 6,4 miliona klientów. Firma działa w 48 krajach, ma ponad 1000 klubów i zatrudnia 41 tysięcy pracowników. Studia McFIT przyjmują klientów w Niemczech, Hiszpanii, Austrii, Polsce i we Włoszech. W Europie McFIT jest obecny na rynku usług fitness z  268 lokalizacjami.

W Polsce McFIT otworzył swój pierwszy klub fitness w 2014 roku, przy ulicy Nowy Świat w Warszawie. Po ośmiu latach zarządzania, które wyniosło McFIT do najbardziej lubianej marki fitness wśród polskich bywalców siłowni, RSG Group przekazuje własność polskiego oddziału firmie Medicover.

106 klubów fitness w portfelu Medicover

Medicover kontynuuje swoje intensywne inwestycje w segment fitness w Polsce, zwiększając wielkość swojej sieci siłowni do 106.

-Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że polski oddział tej wyjątkowej sieci dołączył do rodziny Medicover i Medicover Sport. To dla nas ważna transakcja, na którą czekaliśmy, która dodatkowo napędza nasz dynamiczny rozwój w tym segmencie. Podziwialiśmy tę sieć, ponieważ jest uważana za jedną z najlepszych na świecie. Kluby McFIT, ze swoją społecznością, designem i oddanym personelem tworzą przyszłość fitnessu jako istotnego sportu na świecie. Nasi klienci będą mieli wkrótce możliwość korzystania z tych doświadczeń, a wszystko to w ramach pakietu Medicover Sport – komentuje Artur Białkowski, dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych Medicover.

W klubach McFIT każdy bywalec siłowni znajdzie coś dla siebie – niezależnie od tego, czy interesuje go trening obwodowy, funkcjonalny, czy lubi zajęcia grupowe.

Artur Białkowski dodaje:

„Obecnie, aby zmotywować się do regularnych ćwiczeń, potrzebujemy czegoś więcej niż tylko treningu na najwyższym poziomie. Potrzebujemy uważności trenerów, ich doświadczenia z najnowszymi, skutecznymi i sprawdzonymi formami treningu oraz doskonałej atmosfery. A wszystko to w eleganckim i nowocześnie zaprojektowanym wnętrzu. Jakość McFIT można porównać z najlepszymi klubami fitness na świecie. Wierzę, że nasi klienci docenią tę najnowszą generację treningów”.

       

Medicover przejmuje kliniki i szpital psychiatryczny Allenort

Medicover przejmuje jeden z największych podmiotów oferujących badania kliniczne

Medicover przejmuje sieć salonów Lynx Optique

Przeczytaj teraz

Anna Rulkiewicz laureatką nagrody Lider Polskiego Sportu

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 18.05.2022

Anna Rulkiewicz, prezes Grupy Lux Med, otrzymała nagrodę Lider Polskiego Sportu Gentelman Magazine. Nagroda przyznawana jest za zaangażowanie w działanie na rzecz wspierania i promocji polskiego sportu oraz kreowanie jego pozytywnego wizerunku w kraju i na świecie. Stanowi uhonorowanie pracy zarówno liderów firm, jak i sportowców.

Kapituła przyznała nagrodę prezes Rulkiewicz za efektywne wsparcie medyczne Polskiego Komitetu Olimpijski i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej.

Grupa Lux Med od 2014 roku jest Głównym Partnerem Medycznym PKOl i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, a od 2018 roku –  Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. Otacza pełną, specjalistyczną i profesjonalną opieką medyczną polskich sportowców – zarówno tych utytułowanych, osiągających najlepsze wyniki sportowe, jak i tych, którzy rozpoczynają swoje sportowe kariery. Lux Med będzie Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego  i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej do 2028 roku.

Lux Med Głównym Partnerem Medycznym PKOl przez kolejne lata

Grupa od dawna wspiera także Polaków w aktywnym trybie życia i dba o to, aby uprawiali sport bezpiecznie. Dlatego już w 2015 roku stworzyła wraz z  Robertem Korzeniowskim specjalny program dla aktywnych. W 2016 roku firma otworzyła pierwszą w Polsce sieć placówek medycyny sportowej o szerokim zasięgu. Centra medycyny sportowej tworzyło pięć regionalnych filii warszawskiego szpitala ortopedycznego Carolina Medical Center – w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Rzeszowie.

Dzięki opiece Lux Med wielu sportowców może realizować swoje sportowe cele i ambicje oraz reprezentować nasz kraj na zawodach najwyższej rangi – w tym Igrzyskach Olimpijskich – najważniejszej sportowej imprezie świata.

W codziennej działalności Grupa Lux Med kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska.

Grupa Lux Med wyróżniona za akcję Healthy Cities

Grupa Lux Med  jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2,5 miliona pacjentów w całym kraju.

Grupa Lux Med to ponad 270 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, 13 szpitali oraz blisko 3 tys. poradni partnerskich. Zatrudnia ponad 19 tysięcy osób, w tym około 8 tysięcy lekarzy i 5 tysięcy wspierającego personelu medycznego.

W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie Grupa Lux Med bardzo szeroko i aktywnie zaangażowała się w działania charytatywne. Oferuje między innymi bezpłatną pilną pomoc medyczną dla obywateli Ukrainy oraz osób innych narodowości, które przybyły z Ukrainy po rozpoczęciu działań wojennych.

Przeczytaj teraz

Szpital Medicover: większy komfort i bezpieczeństwo ciężarnej dzięki innowacjom

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 18.05.2022

Od 16 maja 2022 Szpital Medicover we współpracy z firmą Carebits umożliwia pacjentkom w ciąży wypożyczenie zestawu do wykonania zdalnego KTG klinicznej jakości. Innowacyjna usługa umożliwi kobietom samodzielne wykonywanie badań dobrostanu płodu w  komfortowych dla nich warunkach, na przykład w domu wraz z nielimitowaną liczbą badań.

-W trzecim trymestrze ciąży niezbędne jest zapewnienie stałej opieki medycznej wszystkim pacjentkom, a szczególnie tym z grupy wysokiego ryzyka. Dlatego urządzenie do samodzielnego KTG dla ciężarnej jest wygodne i bezpieczne – kobieta zyskuje możliwość monitorowania uderzeń serca swego dziecka. Dane trafiają do systemu, gdzie są analizowane i oceniane przez  profesjonalną kadrę medyczną, w tym lekarza prowadzącego. Matka ma także całodobowy dostęp do specjalistów i możliwość kontaktu z położnymi o każdej porze  – mówi dr n. med. Ewa Kurowska, kierownik Kliniki Położnictwa w Szpitalu Medicover.

Usługa dedykowana  jest dla kobiet po 30. tygodniu ciąży, z wyjątkiem wskazań do wcześniejszego nadzoru KTG.

Telemedycyna, rewolucja technologiczna i start-upy – Medicover na VII Kongresie Wyzwań Zdrowotnych

Wypożyczenie zestawu do mobilnego wykonania KTG jest dostępne wyłącznie przy wyborze pakietu „Poród Prestige” w Szpitalu Medicover na podstawie dedykowanego vouchera. W ramach tego najszerszego pakietu porodowego Medicover, pacjentką  opiekują się wybrani przez nią lekarz i położna. Ponadto matka z noworodkiem może  przebywać w szpitalu do pięciu dni i korzystać z indywidualnego apartamentu. Wszystko to ma budować kameralną i komfortową atmosferę i wyjątkowe patient experience.

Zdalne KTG wpisuje się w badanie i wykorzystywanie potencjału telemedycyny, co Medicover robi od dłuższego czasu.

Ze zdalnego KTG Carebits skorzystało już 3000 pacjentek w Polsce, a w Szpitalu Medicover do tej pory na świat przyszło 10 884  dzieci.

Wirtualna asystentka na infolinii Medicovera

Przeczytaj teraz

Centrum Medyczne Damiana: zmiany w pomocy medycznej dla osób z Ukrainy

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 18.05.2022

Od 17 maja 2022 Centrum Medyczne Damiana wprowadziło zmiany w zakresie opieki medycznej dla osób z Ukrainy realizowanej w swoich placówkach. Pomoc dla uchodźców Centrum Medyczne Damiana uruchomiło wraz z wybuchem wojny na Ukrainie,

Centrum Medyczne Damiana prowadzi infolinię po ukraińsku przeznaczoną dla przebywających w Polsce Ukraińców. Jej celem jest udzielenie pomocy w odnalezieniu się w polskim systemie ochrony zdrowia.

Pomoc w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, finansowana przez NFZ, oferowana jest w centrach medycznych Damiana funkcjonujących w Warszawie przy alei Zjednoczenia 36,  przy ulicy Przy Bażantarni 8b, przy ulicy Kolejowej 1, przy ulicy Lazurowej 71a oraz w placówce w Piasecznie, działającej przy ulicy Puławskiej 42b.

Świadczenia w zakresie ambulatoryjnej opieki specjalistycznej finansowanej przez NFZ, oferowane w poradniach – okulistycznej, ginekologicznej i laryngologicznej dostępne są w przychodni w Piasecznie. Natomiast nagła pomoc internistyczna jest oferowane na izbie przyjęć Szpitala Damiana, przy ulicy Wałbrzyskiej 46.

Centrum Medyczne Damiana uruchamia bezpłatną pomoc medyczną dla mieszkańców Ukrainy

Usługi te skierowane są do osób legitymujących się ukraińskim dokumentem tożsamości (na przykład paszportem) lub posiadającym zaświadczenie wystawione przez Straż Graniczną RP, lub odcisk stempla Straży Granicznej RP w dokumencie podróży, potwierdzające legalny pobyt na terytorium RP, po przekroczeniu granicy od 24 lutego 2022 roku, w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium Ukrainy.

W celu usprawnienia badania pacjentów w punktach infekcyjnych dedykowanych dla uchodźców z Ukrainy Centrum Medyczne Damiana stosuje nowoczesne narzędzie telemedyczne Higo. Jest to innowacyjne rozwiązanie, dzięki któremu można uzyskać wszelkie dane medyczne niezbędne do postawienia prawidłowego rozpoznania przy pierwszych objawach infekcji. Pilotaż tego rozwiązania prowadzony jest w Centrum Medycznym Damiana przy ulicy Kolejowej 1 oraz w punktach zakwaterowania na terenie Warszawy.

Centrum Medyczne Damiana wykorzystuje telemedycynę do badania pacjentów w centrach dla uchodźców

Centrum Medyczne Damiana oferuje także pracę osobom z Ukrainy. Lekarzom, pielęgniarkom i personelowi medycznemu pomaga w nostryfikacji dyplomów oraz finansuje kursy języka polskiego. Praca oferowana jest także psychologom, informatykom, pracownikom recepcji oraz call center i innym osobom.

Przeczytaj teraz

Szef Corten Medic założył spółkę medialną

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 18.05.2022

Tomasz Sikora, właściciel sieci placówek działających pod marką Corten Medic, razem z Dariuszem Łukawskim, byłym szefem Panoramy i publicystyki w TVP 2, powołali spółkę GenV. Firma będzie zajmowała się między innymi szkoleniami i produkcją kontentu medialnego.

Tomasz Sikora jest jednym z największych na Mazowszu inwestorów z branży medycznej. Jest właścicielem między innymi sieci klinik stomatologicznych Corten Dental, Corten Dental Elite, Eazy Bite, centrów medycznych Corten Medic oraz firm produkujących na rzecz ochrony zdrowia. Systematycznie buduje portfolio swoich firm, które się wzajemnie uzupełniają.

Dariusz Łukawski to były dziennikarz TVP, który pracował w Teleexpressie, potem został prezenterem i redaktorem wydania, a następnie naczelnym Panoramy. Był także szefem “dwójkowej” publicystyki, prowadził program ekonomiczny “Plus Minus”. Obecnie jest konsultantem medialnym i wykładowcą dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Centrum Medyczne Damiana prowadzi działania komunikacyjne na TikToku

-Prowadząc i rozwijając sieć placówek medycznych, widzę potrzebę dostarczenia przystępnych i wartościowych treści dla pacjentów. Właśnie dlatego tworzymy „wehikuł” do produkcji i dystrybucji profesjonalnego kontentu medycznego – zarówno webinarów, video, jak i treści on-line dla pacjentów – mówi Tomasz Sikora.

Szczegóły dotyczące działalności firmy GenV mają zostać podane jesienią 2022.

Anna Rulkiewicz laureatką nagrody Lider Polskiego Sportu

Przeczytaj teraz

Ruszają konsultacje społeczne dotyczące samoregulacji AI w zdrowiu

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 18.05.2022

Kilkadziesiąt stron praktycznych rozwiązań wypracowanych w gronie ekspertów zajmujących się sztuczną inteligencją w zdrowiu – to efekt kilkumiesięcznych prac nad stworzeniem „Białej Księgi AI w praktyce klinicznej”. 16 maja 2022 dokument trafił do konsultacji społecznych. Finalna treść samoregulacji branży zostanie zaprezentowana podczas drugiej edycji konferencji „AI w zdrowiu”.

Sztuczna inteligencja w punktach recepcyjnych Centrum Medycznego Damiana

Placówki medyczne coraz częściej i chętniej sięgają po rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Wiąże się to jednak z wieloma wyzwaniami i wątpliwościami. Wynika to z faktu, że stosowanie sztucznej inteligencji w zdrowiu nie zostało dotąd uregulowane w Polsce ani w Europie. Odpowiedzią na wspomniane wyzwania i wątpliwości ma być „Biała Księga AI  w praktyce klinicznej”.

– Przed sztuczną inteligencją w zdrowiu nie ma już odwrotu. To fakt, a jednocześnie ogromna szansa na skuteczniejsze leczenie pacjentów i efektywniejsze funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia. W praktyce oznacza to szybszą i dokładniejszą diagnostykę, wdrożenie właściwego leczenia, a także optymalizację zasobów i kosztów – zauważa inicjatorka samoregulacji Ligia Kornowska, dyrektor zarządzająca Polskiej Federacji Szpitali, liderka Koalicji AI w zdrowiu.

Po co „Biała Księga”?

Dokument ma na celu zidentyfikowanie najważniejszych pytań i wątpliwości, które rodzą się w codziennej praktyce stosowania AI. Z dokumentu będzie można dowiedzieć się, czym jest sztuczna inteligencja w zdrowiu, jakie stwarza możliwości, czy jej stosowanie w ochronie zdrowia jest prawnie dopuszczalne, w jaki sposób sztuczna inteligencja może wspierać profesjonalistę medycznego i pacjenta, a także jaka jest polityka publiczna w zakresie rozwoju sztucznej inteligencji w ochronie zdrowia. Sporo uwagi autorzy dokumentu poświęcili również prawom pacjenta.

Sztuczna inteligencja vs. prawo

– Liderzy innowacji w polskich placówkach medycznych muszą mierzyć się z brakiem regulacji dotyczących stosowania AI w zdrowiu. Dotyczy to zarówno prawa europejskiego, jak i krajowego. Proces legislacyjny na poziomie UE jest na stosunkowo wczesnym etapie – podkreśla Paweł Kaźmierczyk z kancelarii DZP.

Jak zauważa ekspert, placówki medyczne i lekarze już teraz stawiają pytania o to, jak korzystać z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w zgodzie z istniejącymi przepisami prawa.

– Chodzi tu przede wszystkim o poszanowanie praw pacjenta oraz zasad wykonywania zawodu i działalności leczniczej – dodaje prawnik.

Medycy chcą praktycznych wskazówek

„Biała Księga AI w praktyce klinicznej” będzie wskazywała proponowane kierunki odpowiedzi i możliwe rozwiązania, które w ocenie autorów samoregulacji mogą przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa i jakości stosowania AI,  a w efekcie do budowania zaufania do tej technologii.

– Biała Księga ma mieć wymiar jak najbardziej praktyczny, dzięki czemu będzie przekładać się na możliwe do wdrożenia sposoby postępowania, a tym samym zwiększy pewność szpitali w zakresie bezpieczeństwa pacjenta – zapewnia Jarosław J. Fedorowski, prezes Polskiej Federacji Szpitali.

Konsultacje publiczne

Prace branży medycznej, prawnej i technologicznej nad „Białą Księgą AI w praktyce klinicznej” ruszyły na początku roku 2022, we współpracy z Kancelarią DZP. Wypracowaniu samoregulacji AI w zdrowiu towarzyszyło powołanie Rady Naukowej. W jej skład weszli między innymi przedstawiciele: Ministra Zdrowia, Rzecznika Praw Pacjenta, Centrum e-Zdrowia, Naczelnej Izby Lekarskiej, Okręgowej Izby karskiej w Warszawie, Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Kliniki Kardiologii i Chorób Wewnętrznych CSK MON WIM czy Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego.

Polskie startupy medyczne – raport “Top Disruptors in Healthcare”

W opracowanie samoregulacji AI w zdrowiu zaangażowało się wielu znaczących partnerów, w tym: Abbott, Comarch Healthcare, IQVIA, Grupa Lux Med, Medicover i Microsoft. W przygotowaniu „Białej Księgi AI w praktyce klinicznej” uczestniczy również Grupa Robocza ds. Sztucznej Inteligencji w zdrowiu przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Efekty prac tych podmiotów trafiły teraz do konsultacji społecznych, które potrwają do 27 maja 2022.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w konsultacjach publicznych.

Finał samoregulacji AI w zdrowiu już w czerwcu

Po zakończeniu konsultacji społecznych zespół ekspertów wypracuje finalny kształt „Białej Księgi AI w praktyce klinicznej”. Dokument zostanie zaprezentowany 14 czerwca 2022 podczas drugiej już edycji konferencji  „AI w zdrowiu”.

Zapraszamy do rejestracji na konferencję.

Przeczytaj teraz
marmaris escort

instagram volgers kopen volgers kopen buy windows 10 pro buy windows 11 pro