Lux Med: kolejna edycja programu „Chroń dziecięce uśmiechy”
Grupa Lux Med już po raz drugi została partnerem medycznym programu edukacyjno-profilaktycznego „Chroń dziecięce uśmiechy". Celem akcji jest nauczenie dzieci w wieku 6 -12 lat dobrych nawyków w trosce o higienę jamy ustnej i zapobieganie próchnicy.
Jest to kampania organizowana przez Wrigley Polska i Polski Czerwony Krzyż przy współpracy z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej.
W tym roku Lux Med odwiedzi łącznie 24 szkoły w sześciu województwach: dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, małopolskim, śląskim i wielkopolskim. 100 000 uczniów weźmie udział w lekcjach edukacyjnych w ramach Klubu Wiewiórka PCK, a specjaliści Lux Med wykonają przeglądy stomatologiczne aż u 9 000 dzieci.
- Wyniki przeprowadzonych przeglądów potwierdzają potrzebę prowadzenia działań edukacyjnych wśród dzieci. Wyrabianie prawidłowych nawyków higienicznych od najmłodszych lat przekłada się na późniejszy stan uzębienia stałego. W ramach programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy" nie tylko oceniamy zdrowie ząbków najmłodszych, ale też oswajamy dzieci z wizytą w gabinecie stomatologicznym, uczymy, jak i kiedy myć zęby. Pokazujemy alternatywy dla sytuacji, gdy sięgnięcie po szczoteczkę jest niemożliwe, takie jak na przykład żucie bezcukrowej gumy do żucia czy chociażby przepłukanie zębów wodą - tłumaczy lek. stom. Anna Klukowska, dyrektor stomatologii z Grupy Lux Med.
Według danych zebranych przez IPSOS w Polsce aż 76 procent dzieci w wieku 6-12 lat dotkniętych jest próchnicą. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) stawia sobie za cel, aby we wszystkich krajach europejskich do 2020 roku 80 procent dzieci w wieku 6 lat było wolnych od próchnicy.
Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć pod adresem www.mojorbit.pl oraz na www.pck.pl/chrondziecieceusmiechy.
Grupa Lux Med już po raz drugi została partnerem medycznym programu edukacyjno-profilaktycznego „Chroń dziecięce uśmiechy”. Celem akcji jest nauczenie dzieci w wieku 6 -12 lat dobrych nawyków w trosce o higienę jamy ustnej i zapobieganie próchnicy.
Jest to kampania organizowana przez Wrigley Polska i Polski Czerwony Krzyż przy współpracy z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej.
W tym roku Lux Med odwiedzi łącznie 24 szkoły w sześciu województwach: dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, małopolskim, śląskim i wielkopolskim. 100 000 uczniów weźmie udział w lekcjach edukacyjnych w ramach Klubu Wiewiórka PCK, a specjaliści Lux Med wykonają przeglądy stomatologiczne aż u 9 000 dzieci.
– Wyniki przeprowadzonych przeglądów potwierdzają potrzebę prowadzenia działań edukacyjnych wśród dzieci. Wyrabianie prawidłowych nawyków higienicznych od najmłodszych lat przekłada się na późniejszy stan uzębienia stałego. W ramach programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy” nie tylko oceniamy zdrowie ząbków najmłodszych, ale też oswajamy dzieci z wizytą w gabinecie stomatologicznym, uczymy, jak i kiedy myć zęby. Pokazujemy alternatywy dla sytuacji, gdy sięgnięcie po szczoteczkę jest niemożliwe, takie jak na przykład żucie bezcukrowej gumy do żucia czy chociażby przepłukanie zębów wodą – tłumaczy lek. stom. Anna Klukowska, dyrektor stomatologii z Grupy Lux Med.
Według danych zebranych przez IPSOS w Polsce aż 76 procent dzieci w wieku 6-12 lat dotkniętych jest próchnicą. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) stawia sobie za cel, aby we wszystkich krajach europejskich do 2020 roku 80 procent dzieci w wieku 6 lat było wolnych od próchnicy.
Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć pod adresem www.mojorbit.pl oraz na www.pck.pl/chrondziecieceusmiechy.