Lux Med partnerem programu Chroń dziecięce uśmiechy
Grupa Lux Med jest partnerem merytorycznym programu Chroń Dziecięce Uśmiechy. W jego drugiej edycji około 6 tysięcy dzieci weźmie udział w bezpłatnych przeglądach dentystycznych, a 50 tysięcy zostanie objętych edukacją na temat higieny jamy ustnej.
Celem akcji jest zachęcanie najmłodszych do dbania o higienę jamy ustnej i propagowanie wśród nich dobrych nawyków – mycia zębów po każdym posiłku, a przynajmniej dwa razy dziennie. Program jest także odpowiedzią na alarmujące statystki – 40 procent dzieci w wieku do 6 lat i aż 80 procent dzieci w wieku do 12 lat ma próchnicę.
Z badania przeprowadzonego w 2013 roku przez IPSOS na zlecenie firmy Wrigley w ramach pierwszej edycji programu wynika, że zaledwie co czwarty uczeń szkoły podstawowej myje zęby przynajmniej raz dziennie, a 80 procent dzieci w wieku 6-12 lat ma próchnicę
- Program „Chroń Dziecięce Uśmiechy” pełni bardzo istotną rolę w edukacji dzieci. Po pierwsze uczy, jak ważna jest codzienna higiena, po drugie oswaja najmłodszych z wizytą w gabinecie stomatologicznym i przekonuje, że nie musi ona wiązać się ze stresem i bólem – wyjaśnia Anna Klukowska, dyrektor stomatologii z Grupy Lux Med. - Wieloletnie doświadczenie pokazuje, że prawidłowa higiena i profilaktyka są podstawowymi czynnikami wpływającymi na stan uzębienia w wieku dziecięcym i przekładają się na późniejszy stan uzębienia stałego. Od momentu wyrżnięcia się pierwszego ząbka mlecznego powinniśmy wyrabiać u dziecka właściwe nawyki higieniczne. Należy uczyć je szczotkować prawidłowo zęby rano i wieczorem, w miarę możliwości także po każdym posiłku, a w przypadku kiedy nie ma gdzie umyć ząbków dzieci powinny mieć w zanadrzu gumę bez cukru lub przynajmniej przepłukać jamę ustną wodą. Dobór właściwej szczoteczki jest tak samo ważny jak sposób szczotkowania, dlatego też warto skonsultować się ze specjalistą i wybrać dziecku nie tylko kolorową, ale też odpowiednio dopasowaną szczoteczkę.
Podczas tegorocznego programu edukacyjnego „Chroń Dziecięce Uśmiechy” mobilne gabinety dentystyczne odwiedzą ponad 20 szkół podstawowych w pięciu województwach: mazowieckim, łódzkim, podlaskim, pomorskim i zachodniopomorskim. Od połowy września do połowy listopada 2014 roku około 6 tysięcy dzieci będzie miało okazję skorzystać z bezpłatnego przeglądu dentystycznego.
Organizatorami akcji są Wrigley Polska i Polski Czerwony Krzyż, a partnerami merytorycznymi sa także Polskie Towarzystwo Stomatologiczne i Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej.
Grupa Lux Med jest partnerem merytorycznym programu Chroń Dziecięce Uśmiechy. W jego drugiej edycji około 6 tysięcy dzieci weźmie udział w bezpłatnych przeglądach dentystycznych, a 50 tysięcy zostanie objętych edukacją na temat higieny jamy ustnej.
Celem akcji jest zachęcanie najmłodszych do dbania o higienę jamy ustnej i propagowanie wśród nich dobrych nawyków – mycia zębów po każdym posiłku, a przynajmniej dwa razy dziennie. Program jest także odpowiedzią na alarmujące statystki – 40 procent dzieci w wieku do 6 lat i aż 80 procent dzieci w wieku do 12 lat ma próchnicę.
Z badania przeprowadzonego w 2013 roku przez IPSOS na zlecenie firmy Wrigley w ramach pierwszej edycji programu wynika, że zaledwie co czwarty uczeń szkoły podstawowej myje zęby przynajmniej raz dziennie, a 80 procent dzieci w wieku 6-12 lat ma próchnicę
– Program „Chroń Dziecięce Uśmiechy” pełni bardzo istotną rolę w edukacji dzieci. Po pierwsze uczy, jak ważna jest codzienna higiena, po drugie oswaja najmłodszych z wizytą w gabinecie stomatologicznym i przekonuje, że nie musi ona wiązać się ze stresem i bólem – wyjaśnia Anna Klukowska, dyrektor stomatologii z Grupy Lux Med. – Wieloletnie doświadczenie pokazuje, że prawidłowa higiena i profilaktyka są podstawowymi czynnikami wpływającymi na stan uzębienia w wieku dziecięcym i przekładają się na późniejszy stan uzębienia stałego. Od momentu wyrżnięcia się pierwszego ząbka mlecznego powinniśmy wyrabiać u dziecka właściwe nawyki higieniczne. Należy uczyć je szczotkować prawidłowo zęby rano i wieczorem, w miarę możliwości także po każdym posiłku, a w przypadku kiedy nie ma gdzie umyć ząbków dzieci powinny mieć w zanadrzu gumę bez cukru lub przynajmniej przepłukać jamę ustną wodą. Dobór właściwej szczoteczki jest tak samo ważny jak sposób szczotkowania, dlatego też warto skonsultować się ze specjalistą i wybrać dziecku nie tylko kolorową, ale też odpowiednio dopasowaną szczoteczkę.
Podczas tegorocznego programu edukacyjnego „Chroń Dziecięce Uśmiechy” mobilne gabinety dentystyczne odwiedzą ponad 20 szkół podstawowych w pięciu województwach: mazowieckim, łódzkim, podlaskim, pomorskim i zachodniopomorskim. Od połowy września do połowy listopada 2014 roku około 6 tysięcy dzieci będzie miało okazję skorzystać z bezpłatnego przeglądu dentystycznego.
Organizatorami akcji są Wrigley Polska i Polski Czerwony Krzyż, a partnerami merytorycznymi sa także Polskie Towarzystwo Stomatologiczne i Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej.