Marka enel-med stomatologia partnerem akcji profilaktycznej
Marka enel-med stomatologia została partnerem medycznym akcji „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”. W ramach akcji w całej Polsce w pierwszej połowie roku 2023 realizowane będą bezpłatne przeglądy stomatologiczne.
16 grudnia 2022 firma Septodont uroczyście przekazała Polskiemu Towarzystwu Stomatologicznemu grant w wysokości 200 tys. złotych na działania profilaktyczne skierowane do dzieci w wieku od 3 do 12 lat.
Całość grantu przekazanego władzom PTS przeznaczona jest na realizację działań badawczo-profilaktyczno-leczniczych w ramach kampanii „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”.
Specjaliści z klinik enel-med stomatologia udzielą uczestnikom akcji wsparcia medycznego w ramach specjalnego programu, którego szczegółowe założenia zostaną ogłoszone na początku 2023 roku. Partnerzy podkreślają, że zależy im na kompleksowym działaniu nie tylko w zakresie diagnostyki i profilaktyki, ale również w ramach późniejszego procesu leczenia u wybranych pacjentów. Istotnym elementem całej kampanii będzie również szerzenie wiedzy i edukacja związana ze znaczeniem regularnych badań jamy ustnej.
– Pierwsza wizyta w gabinecie dentystycznym powinna się odbyć w momencie, gdy u dziecka zaczną pojawiać się zęby mleczne, czyli około 8. miesiąca życia, ale nie późnej niż do ukończenia roku. Polskie statystyki są dość niepokojące pod względem pierwszej kontroli stomatologicznej u dzieci – aż 60 procent opiekunów trzylatków nigdy nie zabrało dziecka nawet na wizytę adaptacyjną. Wczesna profilaktyka to podstawa, gdyż kształtuje dobre nawyki i pozwala zapobiegać bardzo wielu problemom zdrowotnym – komentuje Piotr Flejszar, dyrektor Biura Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
Efekty wczesnodziecięcych zaniedbań mogą być bardzo poważne. Nieleczona próchnica w zębach mlecznych wpływa na wykształcające się dopiero u dzieci zęby stałe. Zbyt późne leczenie może prowadzić do nieprawidłowości przy wyrzynaniu się kolejnych zębów, co w konsekwencji może sprzyjać powstawaniu wad zgryzu czy wymowy. Statystyki dowodzą, że aż u 9 procent osiemnastolatków obserwuje się już braki zębowe.
Kampania kinowa enel-med stomatologia
– Stan uzębienia dzieci w naszym kraju, pomimo rosnącej świadomości, wciąż nie jest zadowalający. Badania dowodzą, że już 41 procent trzylatków ma próchnicę i liczba ta drastycznie rośnie wraz z wiekiem osiągając poziom aż 93 procent wśród osiemnastolatków. Dlatego wraz z naszymi partnerami zdecydowaliśmy się uruchomić akcję na rzecz dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Chcemy od najmłodszych lat wyrabiać u pacjentów zdrowe nawyki i oswajać z wizytami u stomatologa. To właśnie ten moment jest kluczowy dla prawidłowego rozwoju zębów. W naszej akcji stawiamy nie tylko na diagnostykę, ale również na realne wsparcie medyczne – podkreśla Kamila Wojtulewska-Hańczaruk, vice president of sales DACH, CEE, CIS w firmie Septodont.
Partnerem medycznym akcji została marka enel-med stomatologia, która posiada około 100 specjalistycznych placówek medycznych w całym kraju.
– Bardzo się cieszę, że jako centrum medyczne enel-med mogliśmy dołączyć do wspólnej kampanii na rzecz polskich dzieci. W gabinetach enel-med stomatologia planujemy realizację wizyt dedykowanych indywidualnym potrzebom naszych małych pacjentów. Wierzymy, że ta kampania nie tylko pozwoli najmłodszym odzyskać zdrowy uśmiech, ale także zachęci opiekunów, aby regularnie odwiedzali z dziećmi gabinety lekarskie. Od ponad 30 lat udzielamy wsparcia stomatologicznego osobom w różnym wieku oraz aktywnie angażujemy się w działania na rzecz profilaktyki i szerzenia wiedzy z tego zakresu. Ten projekt znakomicie wpisuje się w misję firmy mówi Beata Krakowska, dyrektor pionu stomatologii i medycyny estetycznej w Centrum Medycznym Enel-Med.
Źródło: www.enel.pl