Medicover dołącza do wyzwania #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE
Medicover dołącza do kampanii społecznej #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE organizowanej przez Centrum Medyczne CMP. Jej celem jest budowanie świadomości pacjentów na temat konieczności odwoływania konsultacji medycznych, z których nie mogą korzystać.
Takie odpowiedzialne zachowanie może przyczynić się do zwiększenia dostępności lekarzy i skrócenia kolejek. Akcja jest objęta honorowym patronatem Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia.
260 tysięcy – dokładnie tylu pacjentów Medicover, tylko w 2022 roku, mogłoby skorzystać z wizyt, gdyby nie zostały one odwołane w tzw. ostatniej chwili lub nieodwołane w ogóle.
Medicover wraz z organizatorem i innymi partnerami akcji #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE przypomina, że w świetle aktualnych problemów dla sektora (takich jak między innymi dług zdrowotny, zwiększone zapotrzebowanie na zaawansowaną diagnostykę, niedobór kadry medycznej) każda odwołana we właściwym czasie wizyta udrażnia system i daje szanse innemu pacjentowi na skorzystanie z wizyty.
-Obecnie sektor ochrony zdrowia zmaga się z wieloma problemami – w tym z niedoborem kadry, dlatego musimy nauczyć się „szanować” kadrę medyczną i ich czas. Temu służy także ta kampania. Obserwujemy i analizujemy problem nieodwoływanych wizyt od kilku lat, stąd konsekwentnie edukujemy naszych pacjentów, usprawniamy systemy, by każdy mógł w szybki i wygodny sposób zarządzać swoimi wizytami lekarskimi, w tym je odwoływać i dawać innym szansę na zajęcie terminu – mówi Artur Białkowski, dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych w Medicover w Polsce.
Jak duża jest skala nieodwoływanych wizyt? NFZ wskazywał na 17 mln nieodbytych konsultacji w 2019 roku. Uczestnicy kampanii #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE, w tym Medicover, potwierdzają, że problem jest nadal aktualny.
-W Medicover w 2022 roku odnotowaliśmy prawie 220 tysięcy nieodwołanych wizyt oraz około 79 tysięcy odwołanych zbyt późno, aby je wykorzystać. Daje to ponad 33 tysiące wizyt miesięcznie, czyli ponad 1000 utraconych wizyt dziennie. To ogromne straty zarówno dla pacjentów, którzy nie mogą korzystać z konsultacji i zabiegów, ale i podmiotów medycznych, które bezpośrednio ponoszą koszt nieanulowanych konsultacji – przekonuje Artur Białkowski.
Inauguracja kampanii odbyła się 27 października 2022. Od tego momentu za pośrednictwem strony internetowej kampanii, wszystkie podmioty chcące wesprzeć ideę #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE mogą zgłaszać swój akces.
Honorowy patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Zdrowia oraz Narodowy Fundusz Zdrowia. Organizatorem kampanii jest Centrum Medyczne CMP. Współorganizatorami projektu są: Centrum Medyczne Żelazna – Szpital i Przychodnia św. Zofii, Mazowiecki Szpital Bródnowski, Centralny Szpital MSWiA, Warszawski Szpital dla Dzieci, Szpital Wolski, Polmed, Medicover i Lux Med. Wśród partnerów społecznych znalazły się takie organizacje jak Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Fundacja My Pacjenci.
Patronem naukowym został Warszawski Uniwersytet Medyczny, a partnerami merytorycznymi Centrum Medyczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Centrum e–Zdrowia.
Raport Medicover: korzystanie z jakościowej opieki zdrowotnej przynosi oszczędności
Od 27 lat działalność Medicover w Polsce koncentruje się na szerokim zakresie usług od zdrowia po wellbeing. W portfolio znajdują się usługi z zakresu profilaktyki i opieki ambulatoryjnej, specjalistycznej opieki zdrowotnej, innowacyjne usługi stomatologiczne, zaawansowane procedury in vitro, a także rozwiązania z zakresu wellness, w tym szeroka oferta sportowa i usługi dietetyczne.
Medicover prowadzi centra medyczne, szerokoprofilowe szpitale, apteki, kliniki leczenia niepłodności, centra stomatologiczne, salony optyczne, centra zdrowia psychicznego, a także kluby fitness i siłownie w całej Polsce. Ponadto oferuje pakiety sportowo-rekreacyjne oraz nowoczesny, intuicyjny system do budowania zaangażowania pracowników – Medicover Benefits. Firma Medicover jest obecna we wszystkich regionach Polski.
Centrum Medyczne CMP to sieć przychodni posiadających obecnie 19 oddziałów na terenie Warszawy, Piaseczna, Łomianek i Józefosławia. Jest polską, rodzinną firmą, która powstała w 2002 roku.
CMP oferuje prywatną opiekę specjalistyczną, a także realizuje wizyty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej i ambulatoryjnej opieki specjalistycznej w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Na stałe współpracuje z około 500 podwykonawcami na terenie całej Polski i ponad 800 specjalistami. Opieką lekarską w CMP objętych jest około 650 000 pacjentów. Od 2019 roku firma prowadzi badania kliniczne, między innymi w zakresie leczenia grypy czy chorób z obszaru pulmonologii, kardiologii i ginekologii, a obecnie również leków na Covid-19.