Medicover otworzył oryginalne centrum stomatologiczne w Sosnowcu

Autor: Medycyna Prywatna
28 czerwca 2022

W Sosnowcu powstało pierwsze w Zagłębiu centrum dentystyczne, które przypomina… kawiarnię. To jednak nie jedyne, co wyróżnia to miejsce. Pacjenci znajdą tutaj także między innymi biblioteczkę, stoisko kawowe, a także kilka odniesień do XX-wiecznej historii Sosnowca. Za nietypową przestrzenią stoi Medicover Stomatologia.

Takich oryginalnych miejsc w całej Polsce jest już 12. Od kilku miesięcy działają między innymi w Warszawie, Toruniu, Łodzi czy w Trójmieście.

Najnowsza lokalizacja sieci, która działa w Sosnowcu, przy ulicy Małachowskiego 1A, została w całości stworzona w tzw. „Rytuale Uśmiechu”. To nowy koncept sieci, którego celem jest przełamanie stereotypowego wizerunku dentysty. Fakt, że nowe miejsce na pierwszy rzut oka nie przypomina dentysty, a kawiarnię czy hotelowe lobby, jest tu celowym zabiegiem.

-Tworząc nowe centra dentystyczne staramy się zerwać z pewną konwencją, a co za tym idzie pokazać pacjentom, że można leczyć się w miejscach, które zapewniają komfort emocjonalny, a nawet relaks. To odważna wizja, w której wellbeing pacjenta stawiany jest na pierwszym miejscu – mówi Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.

Nieprzypadkowo też dzieje się to w dentystyce.

-Dentofobia, czyli lęk przed leczeniem, wciąż zbiera swoje żniwo w kraju, o czym świadczy fakt, że ponad 90 procent Polaków ma próchnicę. Jednym z wielu sposobów walki z tym zjawiskiem jest tworzenie przestrzeni, które nie budzą negatywnych skojarzeń. Wręcz przeciwnie, pozwalają wyciszyć się przed zabiegiem i budują pozytywne doświadczenie, a nie traumę  – dodaje.

W Sosnowcu ma pomóc w tym między innymi fakt, że całą przestrzeń zaprojektowali architekci z warszawskiej pracowni Piotrowscy Design, która stoi za siecią kawiarni w stolicy. Twórcy miejsca sięgnęli także po wiedzę z takich obszarów jak psychologia, sensoryka czy teoria koloru.

-Nowoczesna dentystyka ma za zadanie niwelować stres pacjenta i to na każdym etapie leczenia oraz w wielu wymiarach – mówi Wioletta Januszczyk.

-W nowym centrum robimy to już w momencie, kiedy zostaje przekroczony próg. Stworzona przez nas poczekalnia to swoista strefa chilloutu, czyli wyciszająca emocje przestrzeń, w której pacjent może zrelaksować się przed wizytą. Pomaga w tym nietypowa – jak na dentystę – aranżacja, ale także zastosowane rozwiązania sensoryczne – mówi.

Archiwalne zdjęcia Sosnowca i biblioteczka

Jak to wygląda w praktyce w Sosnowcu? W poczekalni zamiast tradycyjnych krzeseł, można znaleźć wygodne fotele w stylu vintage i art deco, a także stoliki kawowe. W centralnym punkcie umieszczono natomiast duży „common table”, który może posłużyć nawet jako przestrzeń coworkingowa. Stworzono tu także stoisko kawowe.

Tłem dla poczekalni jest natomiast biblioteczka z kilkuset pozycjami, które można przeglądać czekając na wizytę. O dobrostan dbają także rośliny. Aranżując przestrzeń Medicover Stomatologia sięgnął po gatunki z listy NASA, które oczyszczają powietrze.

Medicover Stomatologia przejmuje niemiecką sieć MeinDentist

Zatroszczono się także o zmysły, usuwając z przestrzeni elementy, które często drażniły pacjentów. Dobrano wyciszające kolory ścian, a także dodatki np. rdzewioną blachę. To celowy zabieg, sprawiający, że centrum nie kojarzy się z przychodnią. Celowo także przytłumiono światło w poczekalni, a stresującą ciszę, zastąpiono jazzową playlistą. Pacjenci czekający w poczekalni nie usłyszą natomiast pracy wiertła w gabinecie ani nie poczują „dentystycznego” zapachu.

Co ciekawe, przestrzeń nawiązuje także do lokalnej historii. Na ścianach można znaleźć kilkanaście czarno-białych, archiwalnych zdjęć przedstawiających Sosnowiec, tworzących mini wystawę o historii miasta. Na fotografiach pochodzących  z lat 20-tych i 30-tych można znaleźć chociażby Teatr Miejski w Sosnowcu w 1934 roku czy Fabrykę Guzików.

Holistyczne leczenie

Nowe podejście do tworzenia centrów dentystycznych nie sprowadza się tylko do wnętrz. „Rytuał Uśmiechu” to przede wszystkim holistyczne podejście do pacjenta, nowy standard opieki, a także kompleksowe leczenie stomatologiczne w jednym miejscu. W Sosnowcu na powierzchni 257 m kw. pacjenci znajdą aż 6 gabinetów i dentystów z 6 specjalizacji.

Centrum oferuje usługi obejmujące między innymi stomatologię estetyczną, protetykę, chirurgię stomatologiczną, implantologię, leczenie zachowawcze, periodontologię, endodoncję i medycynę estetyczną. Przyjmuje tutaj także stomatolog dziecięcy.

Centrum wyposażone jest też w nowoczesną pracownię diagnostyki obrazowej (RTG, TK), Pacjenci znajdą tutaj także wiele technologii zapewniających bezbolesne leczenie, na przykład niewygodne wyciski zastąpiono tu skanami 3D wnętrza jamy ustnej.

-Nowe centrum zostało tak zaplanowane, aby zapewnić pacjentom łatwy dostęp do pełnej opieki stomatologicznej opartej na interdyscyplinarnym zespole lekarskim. Pozwala to na leczenie przypadków wymagających konsultacji kilku specjalistów w jednym miejscu – mówi lek. dent. Anna Ciupidro z Medicover Stomatologia Sosnowiec – Małachowskiego.

-Z kolei zastosowana w centrum nowoczesna technologia oraz wysokiej klasy wyposażenie gabinetów gwarantują bezbolesne i precyzyjne leczenie. Przygotowywany dla każdego pacjenta czytelny plan leczenia ułatwia natomiast zrozumienie celu kolejnych wizyt, daje możliwość emocjonalnego przygotowania się do nich, a tym samym ogranicza stres – dodaje.

Otwarte właśnie w Sosnowcu centrum jest już 70. zlokalizowanym w Polsce, które należy do   Medicover Stomatologia. W województwie śląskim sieć posiada aż 12 lokalizacji. Pierwsza w „Rytuale Uśmiechu” została otwarta w listopadzie 2021 w Bielsku-Białej. Wraz z najnowszym otwarciem sieć dysponuje już 400 fotelami.

Medicover Stomatologia wprowadził się do Fabryki Norblina

Inne artykuły

Pracodawcy Medycyny Prywatnej spotkali się z Dyrektor CeZ

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 15.01.2025

14 stycznia 2025 r. w siedzibie Centrum e-Zdrowia odbyło się spotkanie przedstawicieli Pracodawców Medycyny Prywatnej (PMP) z Dyrektor CeZ – Małgorzatą Olszewską.

Ze strony CeZ w spotkaniu udział wzięli także: Andrzej Sarnowski – Dyrektor Pionu Rozwoju SIM i Wdrożeń (ZDII), Radosław Michałek – p.o. Dyrektora Pionu Rozwoju Produktów e-Zdrowia (ZDI) oraz Mariusz Czyżak – Dyrektor Pionu do Spraw Ładu Organizacji.

Rozmawialiśmy między innymi na temat:
📌 strategii rozwoju e-Zdrowia i priorytetowych obszarów,
📌 informatyzacji systemu ochrony zdrowia i wymiany danych medycznych,
📌 centralnej e-rejestracji i EKOK,
📌 finansowania działań w ramach KPO,
📌 technologii AI i ich zastosowania w medycynie,
📌 programu „Profilaktyka 40 PLUS” i jego przyszłości,
📌 jednolitego słownika badań diagnostyki laboratoryjnej,
📌 cyfryzacji dokumentacji medycznej w ramach medycyny pracy i medycyny szkolnej,
📌 projektów i działań CeZ w innych obszarach.

Serdecznie dziękujemy za możliwość merytorycznej dyskusji i jednocześnie mamy nadzieję, że to spotkanie będzie doskonałym wstępem do dalszej, owocnej współpracy w zakresie wprowadzania innowacyjnych narzędzi w celu informatyzacji systemu ochrony zdrowia.

Przeczytaj teraz

Pracodawcy Medycyny Prywatnej składają najserdeczniejsze życzenia!

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 20.12.2024
Przeczytaj teraz

DO WYKORZYSTANIA: materiał edukacyjny „Wyzwania i zarządzanie ryzykiem związane z nowymi zagrożeniami dla zdrowia w pracy i w życiu codziennym”

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 20.12.2024

w imieniu Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi (organizacji partnerskiej Pracodawców Medycyny Prywatnej) przekazujemy najnowszy materiał edukacyjny „Wyzwania i zarządzanie ryzykiem związane z nowymi zagrożeniami dla zdrowia w pracy i w życiu codziennym” przeznaczony dla pracodawców, menedżerów i kierowników odpowiedzialnych za działania na rzecz zdrowia pracowników.

Prezentowana broszura została opracowana pod redakcją dr hab. Anny Kozajdy w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025, finansowanego przez Ministra Zdrowia.

Opracowanie przedstawia wybrane czynniki szkodliwe i zagrożenia dla zdrowia, które coraz częściej stanowią wyzwanie dla pracodawców i kadry zarządzającej ryzykiem zdrowotnym w zakładach pracy. Przedstawione w opracowaniu informacje są szczególnie istotne w odniesieniu do populacji starzejących się pracowników. Autorami rozdziałów są eksperci w dziedzinie zagrożeń chemicznych, biologicznych, radiacyjnych oraz z zakresu psychologii i promocji zdrowia w miejscu pracy. Dołożono wszelkich starań, aby każde zagadnienie było omówione wyczerpująco, a broszura stanowiła kompendium praktycznej wiedzy dla pracodawcy.

W rozdziałach opisano kolejno:

  • Substancje chemiczne zaburzające funkcjonowanie układu hormonalnego – komu najbardziej zagrażają i jak chronić zdrowie pracowników?
  • Wirusy – czy ekspozycja w miejscu pracy zawsze ma charakter zawodowy i jak zapobiegać ogniskom zakażeń wirusowych w zakładzie pracy?
  • Pole elektromagnetyczne – jak wpływa na organizm człowieka i jakie obowiązki ma pracodawca, jeśli pracownicy są narażeni na działanie tego pola?
  • Klimatyzowanie pomieszczeń – czy jest konieczne i jakie zasady wdrożyć, aby zapewnić zarówno wydajność pracy, jak i komfort oraz bezpieczeństwo zdrowotne pracowników podczas upałów?
  • Stres – jakie są fizjologiczne, psychologiczne i behawioralne skutki zdrowotne stresu i jak pracodawca może ograniczyć czynniki stresogenne związane z pracą?
  • Otyłość – jakie jest nowe spojrzenie na otyłość i w jaki sposób pracodawca może skutecznie wspomóc pracowników w staraniach o poprawę lub odzyskanie zdrowia?

Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi, w ramach Centrum Konsultacyjnego, oferuje również bezpłatne wsparcie wielodyscyplinarnego zespołu ekspertów, w tym m.in. służby medycyny pracy, zdrowia publicznego, promocji zdrowia w miejscu pracy, specjalistów ds. fizjologii pracy i ergonomii, bezpieczeństwa chemicznego i biologicznego oraz wsparcia zdrowia psychicznego – zapraszamy do konsultacji:

Projekt jest realizowany w ramach Celu Operacyjnego 5: Wyzwania Demograficzne, Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025, finansowanego przez Ministra Zdrowia, Zadanie 10: pn.: „Edukacja w zakresie zarządzania zdrowiem starzejących się pracowników oraz opracowanie i upowszechnienie instrumentów promujących zdrowie i zachowania prozdrowotne w środowisku pracy”.

Przeczytaj teraz

Gyncentrum dołącza do Pracodawców Medycyny Prywatnej – Paweł Czerwiński w roli Członka Zarządu PMP

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 19.12.2024

Miło nam poinformować, że Gyncentrum Sp. z. o.o. dołączyło do Pracodawców Medycyny Prywatnej. Jednocześnie Paweł Czerwiński – Prezes Zarządu Gyncentrum – będzie pełnił funkcję Członka Zarządu PMP.

Klinika Gyncentrum jest jednym z wiodących ośrodków leczenia niepłodności i diagnostyki prenatalnej w Polsce. Od ponad 20 lat pomaga niepłodnym parom spełnić marzenie o potomstwie, zachowując przy tym najwyższą jakość usług. W ramach jednego ośrodka pacjenci mogą skorzystać z pełnej diagnostyki przyczyn niepłodności oraz poddać się leczeniu zaawansowanymi metodami. Zespół kliniki tworzą wybitni specjaliści z wielu dziedzin medycyny: ginekologii i położnictwa, endokrynologii, perinatologii, genetyki, urologii, andrologii, immunologii czy embriologii. Gyncentrum jest także cenionym ośrodkiem diagnostyki prenatalnej, wykonującym badania prywatne oraz na NFZ.


Grupę Gyncentrum tworzą nowoczesne centra i laboratoria medyczne, w tym Laboratorium Genetyczne Gyncentrum, będące jest jednym z najnowocześniej wyposażonych laboratoriów w Europie. To również wiodący ośrodek w zakresie diagnostyki genetycznych przyczyn niepłodności i poronień oraz preimplantacyjnej diagnostyki PGT w Polsce. Laboratorium wykonuje szeroki zakres badań genetycznych dla pacjentów zmagających się z niepłodnością i nawykowymi poronieniami, pacjentów będących nosicielami chorób genetycznych lub mających genetyczne predyspozycje do nowotworów oraz zmagających się z częstymi infekcjami intymnymi.


Klinika Leczenia Niepłodności Gyncentrum ma swoje oddziały w 8 miastach w Polsce: w Katowicach, Krakowie, Bielsku-Białej, Częstochowie, Lublinie, Warszawie, Poznaniu oraz we Wrocławiu.

Witamy na pokładzie i mamy nadzieję na owocną współpracę!

Przeczytaj teraz

„Kwestionariusz do oceny jakości programu promocji zdrowia”

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 19.12.2024

w imieniu Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi (organizacji partnerskiej Pracodawców RP) przekazujemy najnowsze narzędzie przydatne w zakładach pracy osobom lub zespołom zarządzającym strategią/programem/projektem promocji zdrowia personelu.

„Kwestionariusz do oceny jakości programu promocji zdrowia”, opracowany przez dr. Krzysztofa Puchalskiego oraz dr Elizę Goszczyńską z Krajowego Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera, ma wspomóc menadżerów promocji zdrowia w samorefleksji dotyczącej jakości takich przedsięwzięć. Doświadczenia praktyków i analizy naukowe wskazują, że wysoka jak ość wdrożenia prozdrowotnego sprzyja osiąganiu oczekiwanych efektów. Zapraszamy do pobierania i bezpłatnego korzystania z „Kwestionariusza do ewaluacji jakości wdrożenia programu promocji zdrowia”.

Jakie korzyści może czerpać firma z przeprowadzenia analizy w oparciu o to narzędzie?

  • Kwestionariusz daje możliwość prześledzenia najważniejszych czynników istotnych z punktu widzenia wysokiej jakości programu promocji zdrowia.
  • Samorefleksja osób zarządzających wdrożeniem, podjęta w oparciu o narzędzie, pozwala im uświadomić sobie, w którym miejscu dbałości o wysoką jakość programu promocji zdrowia jest aktualnie firma oraz wskazuje obszary, które są jeszcze do zaopiekowania.
  • Prowadzenie cyklicznie takich analiz daje możliwość prześledzenia postępów w procesie budowy wysokiej jakości wdrożenia wellbeingowego.
  • Konstrukcja narzędzia jest bardzo prosta, co znacząco ułatwia i skraca proces analizy.

Narzędzie pomaga w ocenie jakości działań prozdrowotnych realizowanych w sześciu obszarach:

1. miejsce promocji zdrowia personelu w polityce firmy,
2. struktury organizacyjne dla promocji zdrowia,
3. planowanie procesu promocji zdrowia,
4. ustanawianie celów promocji zdrowia,
5. implementacja promocji zdrowia,
6. ewaluacja promocji zdrowia.

W kwestionariuszu przy każdym z tych obszarów zdefiniowano trzy kryteria, uznane za szczególnie istotne dla dobrej jakości działań promocyjnych. Z kolei każdemu kryterium przypisano trzy możliwe poziomy realizacji:

  • kryterium zostało już osiągnięte,
  • trwają dopiero prace w tym kierunku,
  • w ogóle nie rozpoczęto działań w tym zakresie.

Aby ułatwić korzystanie z kwestionariusza, dołączono do niego rekomendacje dotyczące sposobu opracowania, interpretacji i wykorzystania zgromadzonych danych, a także metodykę jego stosowania w zakładzie pracy. Proces ten może także zostać wsparty przez ekspertów Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi podczas bezpłatnych konsultacji udzielanych w ramach działalności Centrum Konsultacyjnego. Przeczytaj o zasadach udzielania naszych konsultacji oraz wypełnij formularz zgłoszenia do Centrum Konsultacyjnego klikając w przycisk poniżej:

„Kwestionariusz do oceny jakości programu promocji zdrowia” oraz inne wypracowane przez Instytut Medycyny Pracy narzędzia znajdują się w otwartym dostępie, tj. są przeznaczone do nieodpłatnego użytku niekomercyjnego.

Projekt jest realizowany w ramach Celu Operacyjnego 5: Wyzwania Demograficzne, Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025, finansowanego przez Ministra Zdrowia, Zadanie 10: pn.: „Edukacja w zakresie zarządzania zdrowiem starzejących się pracowników oraz opracowanie i upowszechnienie instrumentów promujących zdrowie i zachowania prozdrowotne w środowisku pracy”.

Przeczytaj teraz

Pierwsze w Polsce wszczepienie zastawki Avalus Ultra™ odbyło się w Szpitalu Medicover

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 17.12.2024

W Szpitalu na warszawskim Wilanowie po raz pierwszy w Polsce wszczepiono pacjentowi zastawkę biologiczną o znacznie przedłużonej trwałości – Avalus Ultra

5 grudnia 2024 r., podczas zabiegu wymiany zastawki aortalnej w Klinice Kardiochirurgii Szpitala Medicover w Warszawie, zespół pod kierownictwem dra hab. n. med. Krzysztofa Wróbla, profesora Uczelni Łazarskiego, w składzie: dr n. med. Paweł Czub, lek. Beata Błaszczyk, Milena Wysocka, Agnieszka Piekarska, Agata Jagiełło-Mika, Renata Muszyńska, po raz pierwszy w Polsce, wszczepił 69-letniemu pacjentowi zastawkę wołową Avalus Ultra™.  

Operowany mężczyzna cierpiał z powodu niewydolności zastawki aortalnej. Innowacją w podjętym leczeniu było wszczepienie metodą małoinwazyjną zastawki biologicznej o znacznie przedłużonej trwałości.

– Jestem człowiekiem aktywnym. Mam więc nadzieję, że teraz będę mógł pokonywać większe dystanse podczas pieszych wędrówek. Liczę na to, że będzie dużo lepiej. Oczywiście czas pokaże – mówi pacjent – pan Wiesław pięć dni po operacji. – Jak wytłumaczył mi profesor Wróbel, jest to pierwsza tego typu zastawka wszczepiona w tej części Europy – dodaje.

– To był pacjent z wadą zastawki aortalnej w postaci ciężkiego zwężenia zastawki, dodatkowo z nadciśnieniem tętniczym, cukrzycą oraz pogorszeniem tolerancji wysiłku. Wszczepiliśmy mu biologiczną zastawkę wołową. Zastosowanie odpowiedniego zabezpieczenia tkanki przed zwapnieniem wspiera jej trwałość, a brak elementów metalowych zmniejsza ryzyko wystąpienia reakcji uczuleniowych, co przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów – mówi dr hab. n. med. Krzysztof Wróbel, Kierownik Kliniki Kardiochirurgii Szpitala Medicover w Warszawie, profesor Uczelni Łazarskiego. – Operację wykonaliśmy techniką endoskopową z kamerą 3D z bocznego dostępu międzyżebrowego – kontynuuje.

dr hab. n. med. Krzysztof Wróbel, Kierownik Kliniki Kardiochirurgii Szpitala Medicover w Warszawie, profesor Uczelni Łazarskiego

Rocznie w Polsce wykonuje się ok. 2000 zabiegów chirurgicznych wszczepienia zastawki aortalnej z wykorzystaniem minimalnie inwazyjnej chirurgii. Wykonanie tej procedury metodą zastosowaną przez zespół dr hab. n. med. Krzysztofa Wróbla, prof. UŁa, pozwala na uniknięcie kolejnego zabiegu w krótkim czasie, co jest standardem przy zastosowaniu klasycznych metod operacyjnych.  

Przeczytaj teraz