Planujemy przyspieszenie rozwoju

Autor: Magdalena Okoniewska
19 stycznia 2022

Hubert Bojdo, prezes zarządu Scanmed S.A.

Sektor ochrony zdrowia czeka sporo zmian, dotyczących między innymi funkcjonowania szpitali. Ciągle aktualna jest walka z epidemią Covid-19. Scanmed, dzięki zmianie właścicielskiej rozwija działalności i w roku 2022 planuje istotne przyspieszenie tego rozwoju, poprzez zwiększenie liczby placówek oraz rozszerzanie zakresu usług.

W ochronie zdrowia 2021 był kolejnym rokiem zdeterminowanym przede wszystkim przez Covid-19. Scanmed aktywnie włączył się w systemowe działania wspierające walkę z pandemią, oddając kilkaset łóżek szpitalnych, w tym OIOM-owych i respiratorowych, dla pacjentów zakażonych wirusem. Tam, gdzie to było tylko możliwe, pracowaliśmy także w trybie hybrydowym, zabezpieczając dostęp do leczenia dla pacjentów z innymi schorzeniami niż Covid-19, co było i nadal pozostaje wyjątkowo ważne.

Włączyliśmy się również do Narodowego Programu Szczepień przeciw Covid-19. Prowadziliśmy je w sieci naszych placówek zarówno dla pacjentów indywidualnych, jak i dla firm. Organizowaliśmy jednocześnie mobilne punkty szczepień, docierając do miejscowości położonych poza dużymi ośrodkami. Nasze jednostki POZ jako jedne z pierwszych zaczęły także szczepić dzieci w wieku 5-11 lat.

Pandemia nie zmieniła naszych ambicji w zakresie realizacji zaawansowanych i skomplikowanych procedur medycznych. W szpitalach Scanmedu nasz zespół przeprowadził szereg nowatorskich operacji, między innymi z zakresu neurochirurgii, okulistyki, kardiologii inwazyjnej, czy ortopedii.

Projekty naukowe i badawcze

Dzięki bardzo szerokiemu spektrum realizowanych zakresów terapeutycznych w 2021 roku byliśmy zapraszani do projektów naukowych i badawczych. Jednym z ciekawszych, który rozpoczęliśmy w ramach konsorcjum utworzonego wspólnie z Wojskowym Instytutem Medycznym z Warszawy i wojewódzkim Szpitalem w Gorzowie Wielkopolskim, jest projekt niekomercyjnego badania klinicznego w obszarze kardiologii, finansowany ze środków Agencji Badań Medycznych.

Rozumiejąc ogólnokrajowy problem z niedoborami personelu medycznego nawiązaliśmy współpracę z kolejnymi ośrodkami akademickimi kształcącymi lekarzy i pielęgniarki. Aktywnie włączamy się w działalność edukacyjną i udostępniamy naszą nowoczesną bazę medyczną na potrzeby zajęć dydaktycznych i praktycznych dla przyszłych klinicystów.

Czytaj także: Lekarze Scanmed prelegentami na prestiżowych konferencjach>>>

W ubiegłym roku kontynuowaliśmy także wieloletnią współpracę z Polskim Związkiem Narciarskim jako oficjalny partner medyczny. Nasi lekarze dbali o zdrowie skoczków z reprezentacji, a ratownicy zabezpieczali najważniejsze zawody sportowe w sezonie. Ufundowaliśmy także stypendium dla czołowej judoczki młodego pokolenia Julii Kowalczyk – brązowej medalistki mistrzostw świata, srebrnej medalistki mistrzostw Europy.

Podobnie jak w poprzednich latach, w 2021 wspomagaliśmy organizacje pozarządowe takie jak Fundacja Mam Marzenie, czy Fundacja Anny Dymnej „Mimo wszystko” oraz ośrodki opieki i rehabilitacji dla seniorów. Kolejny rok wspieraliśmy także Fundację im. Lesława Pagi jako partner strategiczny projektu „Liderzy Ochrony Zdrowia”.

Rozwój dzięki zmianie właścicielskiej

2021 przyniósł zmiany właścicielskie. W konkurencyjnym procesie sprzedaży, przy dużym zainteresowaniu inwestorów branżowych i finansowych, akcjonariuszem Scanmed został fundusz Abris. W pierwszym okresie współpracy skupiliśmy się przede wszystkim na wspólnym wypracowaniu długoterminowej strategii Grupy Scanmed oraz kompleksowym wdrożeniu działań z zakresu ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG). Obie kwestie potraktowaliśmy jako fundament pod dynamiczny rozwój naszej firmy, który – przy wsparciu silnego inwestora – zaczynamy realizować już w bieżącym roku.

Globalna sytuacja epidemiczna wskazuje, że niezależnie od metod walki z Covid-19 to wyzwanie pozostanie z nami na dłużej. Funkcjonowanie w tych warunkach będzie wymagało dużej elastyczności w przeorganizowywaniu działalności operacyjnej. W naszym przypadku istotnym ułatwieniem jest dobrze przygotowana infrastruktura umożliwiająca szybką konwersję szpitali do trybu leczenia Covid-19 lub hybrydowego.

Podczas poprzednich fal wypracowaliśmy i wdrożyliśmy rozwiązania zapewniające możliwość bezpiecznego i optymalnego działania w warunkach pandemii. Dzięki temu jesteśmy w stanie pomóc dużej liczbie pacjentów zakażonych wirusem, nie zmniejszając dostępu do naszych placówek pacjentom z innymi schorzeniami, w tym – co szczególnie istotne – wymagającym pomocy w trybie ostrym.

Inflacja i wycena świadczeń

Wśród czynników makro istotnych w bieżącym roku na pierwszym miejscu wymieniłbym inflację, która dotyka większości państw. Jest to rezultat między innymi polityki rządów i banków centralnych, pokrywających poprzez dodruk pieniądza dodatkowe wydatki związane z walką z Covid-19 oraz stymulujące gospodarki w okresie wielu wstrząsów.

Do istotnego zaostrzenia polityki monetarnej raczej nie dojdzie, więc należy liczyć się z utrzymaniem wysokiej inflacji, niestety również w odniesieniu do kluczowych kategorii kosztów w ochronie zdrowia. Przyniesie to dużą presję na rentowność prowadzonej działalności (która en block w polskim systemie już jest niska), szczególnie w kontekście podmiotów realizujących kontrakty z NFZ, w przypadku których o polityce cenowej decyduje płatnik publiczny.

Pozostaje mieć nadzieję, że waga problemu jest dostrzegana przez rząd i wprowadzone zostaną szybkie działania o charakterze systemowym. Mam tu na myśli odpowiednią indeksację wycen, bowiem działania doraźne – jak dopłaty do nośników energii – są niewystarczające.

Braki kadrowe i jakość w ochronie zdrowia

W 2022 roku sektor ochrony zdrowia będzie borykał się również ze stale pogłębiającym się problemem, jakim są braki kadrowe. Jest to odległy skutek krótkowzrocznej polityki sprzed wielu lat, gdy nie zadbano o kształcenie wystraczającej liczby personelu medycznego. Pomimo, że w ostatnim czasie podjęto zasługujące na uznanie działania, takie jak między innymi zwiększenie liczby uczelni upoważnionych do prowadzenia kierunków lekarskich i pielęgniarskich oraz zwiększenie limitów przyjęć na te studia, ich skutki zauważymy dopiero w dłuższej perspektywie. Należy oczekiwać, że deficyt wykwalifikowanego personelu medycznego w najbliższych latach będzie coraz bardziej odczuwalny.

Polski rynek ochrony zdrowia czekają zmiany o charakterze systemowym. W przygotowaniu jest reforma szpitalnictwa, której założenia mają być wdrożone w oparciu o Mapę Potrzeb Zdrowotnych 2022-2026 i Krajowy Plan Transformacji, z uwzględnieniem Wojewódzkich Planów Transformacji, co w znaczący sposób może zmienić priorytety w ochronie zdrowia.

Czytaj także: Nowatorski zabieg w Centrum Kardiologii Scanmed >>>

Plan większej specjalizacji placówek, koncentracja leczenia specjalistycznego i dopasowania do lokalnych potrzeb wydaje się racjonalnym kierunkiem, bo – w założeniach – dzięki temu szpitale przestaną w nieracjonalny sposób rywalizować o kadrę, a kosztowny, specjalistyczny sprzęt będzie wykorzystany w efektywniejszy sposób.

Istotnym tematem na najbliższe miesiące jest również projekt ustawy o jakości w ochronie zdrowia i bezpieczeństwie pacjenta. Podmioty mają być monitorowane nie tylko pod kątem spełniania podstawowych wymogów NFZ dotyczących odpowiedniego sprzętu, czy zatrudniania odpowiedniej liczby specjalistów, ale też wdrożonych systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem w trzech wymiarach: klinicznym, konsumenckim i zarządczym.

Sama koncepcja jest zasadna, bo w zamierzeniu ma podnosić standardy usług. Pojawia się jednak pytanie, czy powinno się ją wprowadzać na tym etapie, czy może słuszniej byłoby zweryfikować ten obszar dopiero po wprowadzeniu systemowych zmian wynikających z założeń reformy szpitalnictwa.

Ponieważ w 2022 roku wygasa większość umów z płatnikiem publicznym, w tym dotyczących sieci szpitali, muszą zostać podjęte decyzje o ich dalszym przedłużeniu lub uruchomieniu procedury kontraktowania. Na chwilę obecną nie ma jednoznacznej informacji o terminie i zakresie konkursów, co podyktowane może być także wyzwaniami organizacyjnymi przeprowadzenia dużej liczby postępowań i konieczności zaimplementowania spodziewanych nowych zasad realizacji świadczeń. Można przypuszczać, że w pierwszej kolejności procedurom konkursowym będzie podlegać ambulatoryjna opieka specjalistyczna, zarówno w zakresie poradni jak i badań kosztochłonnych.

Nowe technologie i zielone szpitale

Pandemia uruchomiła i nadała wyjątkowej dynamiki zastosowaniu nowoczesnych technologii w ochronie zdrowia. W 2022 roku można oczekiwać coraz dalej idącego wdrażania rozwiązań technologicznych dla potrzeb procesów leczenia i obsługi pacjentów, które będą wychodziły poza telewizyty, e-zwolnienia, e-recepty i e-skierowania.

Prawidłowo wdrożone zaawansowane rozwiązania mogą przynieść wiele korzyści zarówno pacjentom (lepszy dostęp do pewnych zakresów opieki), personelowi (wsparcie procesu diagnostyczno- terapeutycznego oraz komfort pracy), a także systemowi ochrony zdrowia (dostęp do świadczeń medycznych oraz efektywność kosztowa).

W medycynie, podobnie jak i w innych branżach, coraz większą rolę będą odgrywać kwestie środowiskowe, w tym optymalizacja wykorzystania zasobów i redukcja wpływu prowadzonej działalności na środowisko naturalne. W ostatnich latach można zaobserwować rozwój koncepcji „zielonego szpitala”, która będzie stale zyskiwać na popularności i w sposób nieunikniony stanie się dominującym trendem.

Czytaj także: Scanmed: nowoczesne zabiegi kardiologiczne w Tomaszowie Mazowieckim >>>

Nie sposób nie odnotować postępującej konsolidacji na rynku usług medycznych. Duże podmioty przejawiają coraz większą aktywność w zakresie przejęć, powiększając ciągle zakres świadczonych usług. To oznacza, że stale rośnie liczba obszarów, w których prywatni świadczeniodawcy są pełnoprawną alternatywą dla publicznego sektora ochrony zdrowia.

Do zachodzących i oczekiwanych zmian staramy się jak najlepiej przygotować. Planujemy istotnie przyspieszyć rozwój Scanmedu w kluczowych dla nas specjalizacjach medycznych. Naszą ambicją jest zwiększenie zakresu geograficznego prowadzonej działalności, połączone z uzupełnieniem obszarów terapeutycznych w poszczególnych placówkach. Wzrost będziemy realizować organicznie, a w uzasadnionych przypadkach także poprzez akwizycje. Wysoka jakość i bezpieczeństwo wysokospecjalistycznej opieki zdrowotnej pozostaną naszym priorytetem.

Inne artykuły

Synevo obsługuje pacjentów Grupy Neomedic

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 15.05.2022

Synevo Polska rozpoczęło obsługę pacjentów Grupy Neomedic w zakresie diagnostyki laboratoryjnej. Grupa Neomedic od 2019 roku jest częścią grupy Medicover.

Grupa Neomedic prowadzi sieć placówek medycznych na południu Polski. Posiada dwa szpitale w Krakowie: położniczo-ginekologiczny Ujastek (z czterema centrami medycznymi, zlokalizowanymi w różnych częściach Krakowa) oraz szpital chirurgii jednego dnia Topmed.

W Nowym Sączu Neomedic prowadzi szpital położniczo-ginekologiczny Medikor wraz z przychodnią.

W 2021 roku w szpitalach Grupy Neomedic urodziło się 7 522 dzieci.

Laboratoria i punkty pobrań Synevo działają w 14-tu województwach, zlokalizowane są między innymi w Warszawie, Lublinie, Łodzi, Zielonej Górze, Krakowie, Poznaniu, Włocławku, Bydgoszczy, Toruniu, Sosnowcu czy Gorzowie Wielkopolskim.

Synevo jest częścią Grupy Medicover.

Synevo przejęło Dialab, dostawcę usług diagnostycznych we Wrocławiu

Przeczytaj teraz

Nowy punkt pobrań sieci Synlab

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 15.05.2022

Sieć placówek diagnostyki laboratoryjnej Synlab otworzyła nowy punkt pobrań, który działa w warszawskiej dzielnicy Żoliborz, przy ulicy Krasińskiego 58. W tej dzielnicy działa także punkt pobrań Synlab przy ulicy Rydygiera.

Synlab Polska to laboratorium medyczne i sieć 14 punktów pobrań, działających w województwie mazowieckim. Oprócz Warszawy punkty pobrań sieci działają także w Sochaczewie, w Konstancinie-Jeziornej oraz w Józefowie pod Warszawą.

Automatyzacja to przyszłość diagnostyki medycznej

Oferta sieci, która ma za sobą wsparcie Grupy Synlab, działającej w 40 krajach, obejmuje  5 000 parametrów laboratoryjnych, w tym zaawansowane testy genetyczne o szerokim spektrum badawczym.

Flagowym produktem Synlab jest myBIOME, test badający mikrobiotę jelitową  i oferujący spersonalizowany wynik online. Sprawdza on wiele parametrów (w tym siarkowodór), pomaga pacjentom z dolegliwościami jelit, u których nie wykryto ani dysbiozy ani SIBO.

Przeczytaj teraz

Szpital Medikor z certyfikatem CMJ

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 13.05.2022

Szpital Położniczo-Ginekologiczny Medikor z Nowego Sącza, po raz kolejny otrzymał certyfikat Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia, przyznawany przez ministra zdrowia.

Szpital po raz pierwszy otrzymał certyfikat akredytacyjny w roku 2017. Jest on dowodem działania w oparciu o najwyższe standardy jakości.

Placówka zlokalizowana jest przy ulicy Rzemieślniczej 5. Działa od grudnia 2014 roku. Prowadzi oddział położniczo-ginekologiczny oraz neonatologiczny.

Medicover wdraża samodzielne usługi świadczone przez pielęgniarki i położne

Szpital Medikor  należy do Grupy Neomedic, która prowadzi także szpital ginekologiczno-położniczy Ujastek z Krakowa oraz szpital wielospecjalistycznych zabiegów krótkoterminowych Topmed z Krakowa.

Udziały w Grupie Neomedic na początku 2019 roku zostały kupione od funduszu kapitałowego Innova Capital przez Medicover.

Przeczytaj teraz

Rehasport na XX Kongresie ESSKA w Paryżu

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 13.05.2022

Dziewięcioro ortopedów i fizjoterapeutów z kliniki Rehasport uczestniczyło w XX Kongresie European Society of Sports Traumatology, Knee Surgery & Arthroscopy (ESSKA), który odbył się pod koniec kwietnia 2022 roku, w Paryżu.

European Society of Sports Traumatology, Knee Surgery & Arthroscopy to największa w Europie, a zarazem jedna z największych na świecie organizacji zrzeszających ortopedów zajmujących się głównie traumatologią sportową, ale też chirurgią kolana, czy zabiegami artroskopowymi.

Od prawie 40 lat jej członkowie spotykają się na kongresach, ESSKA posiada kilka tysięcy członków, w tym wielu z Polski. Polskie Towarzystwo Artroskopow, jest afiliowane przy ESSKA, jego prezesem jest dr hab. n. med. Tomasz Piontek z Rehasport w Poznaniu,  a Maciej Pawlak z Rehasport w Gdańsku – wiceprezesem.

-W Paryżu było nas teraz około 160, wszyscy zajmujemy się problemami ortopedycznymi. W tym roku spotkanie odbyło się pod hasłem „Nauka otwiera umysł” -mówi dr hab. n. med. Tomasz Piontek.

Przedstawiciele Rehasport przedstawili podczas konferencji  kilka prezentacji.

– Wystawiliśmy kilka prac, jako prezes PTArtro prezentowałem zagadnienia związane z anatomią więzadła ACL, zaś dr n. med. Kinga Ciemniewska-Gorzela przedstawiała naszą ważną pracę związaną z łąkotką. Chodziło o aspekt ekonomiczny, czy warto zachować łąkotkę, czy lepiej ją usunąć. 10-letnie badania, prowadzone w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Polsce pokazały, że w każdym z tych krajów lepiej walczyć o jej zachowanie. I to tak z punktu widzenia człowieka, jak i państwa jako ubezpieczyciela narodowego. Po prostu trzeba walczyć nawet o regenerację łąkotki, bo jej usunięcie wiąże się później z ogromnymi inwestycjami w zdrowie, by móc normalnie funkcjonować – mówi Tomasz Piontek.

Konferencja Medicover Stomatologia podkreśla rolę asystentek i higienistek

W stolicy Francji Rehasport reprezentowali, oprócz dr. hab. n. med. Tomasza Piontka oraz dr n. med. Kingi Ciemniewskiej-Gorzela, także lek. Bartosz Bąbik, lek. Maciej Pawlak, lek. Paweł Rybak, lek. Paweł Cybulski, lek. Mateusz Majdan, lek. Marek Rychlik i mgr Łukasz Stołowski.

Kolejny, 21. już Kongres ESSKA, odbędzie się w maju 2024 roku w Mediolanie.

Rehasport prowadzi 3 placówki w Poznaniu – w biurowcu Galerii Handlowej Panorama przy ulicy Góreckiej, przy ulicy Bułgarskiej na terenie Stadionu Miejskiego oraz przy ulicy Jasielskiej 14, gdzie działa szpital, a także centra medyczne w Koninie oraz w Trójmieście (na terenie Ergo Areny). Oferuje konsultacje specjalistyczne i leczenie szpitalne między innymi w zakresie ortopedii, chirurgii, medycyny sportu, neurochirurgii, urologii, dietetyki czy chorób wewnętrznych.

W 2016 roku Rehasport otworzył oddział w Warszawie, działający w Szpitalu Medicover na Wilanowie.

Przeczytaj teraz

Szpital w Olkuszu: dotacja na nową karetkę i windę

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 13.05.2022

Szpital w Olkuszu zakupi nowy ambulans typu C z wyposażeniem i wymieni windę. Realizacja inwestycji będzie możliwa dzięki środkom pochodzącym z funduszu przeciwdziałania Covid-19.

Umowy potwierdzające przekazanie placówce łącznie 1 020 000 zł podpisał z zarządem Nowego Szpitala w Olkuszu wojewoda małopolski Łukasz Kmita.

– W ramach tarczy antykryzysowej rząd utworzył fundusz przeciwdziałania Covid-19. Środki, które rozdysponowujemy, pomagają odbudować polską gospodarkę, wspierają też szpitale, które były na pierwszej linii frontu walki z pandemią. W ten sposób doceniamy placówki, które solidarnie i w najszerszym zakresie opiekowały się chorymi na Covid-19 – mówi wojewoda małopolski Łukasz Kmita.

Wojewoda małopolski Łukasz Kmita podpisał z przedstawicielami Nowego Szpitala w Olkuszu Sp. z o.o. dwie umowy: jedna opiewa na kwotę 520 000 zł i dotyczy wymiany szpitalnej windy, zaś druga na kwotę 500 000 zł i obejmuje zakup wraz z dostawą ambulansu typu C z wyposażeniem.

–To projekty, które przyniosą długofalowe korzyści. Fundusz przeciwdziałania Covid-19 jest przeznaczony zarówno na zakupy specjalistycznej aparatury, jak i zadania związane z instalacjami tlenowymi – dodał obecny podczas podpisywania umów wiceminister w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz poseł ziemi olkuskiej Jacek Osuch.

Prawie 2 mln zł dla szpitala

Nie jest to pierwsze wsparcie z funduszu przeciwdziałania Covid-19 dla tej jednostki. 16 marca 2022 roku wojewoda małopolski Łukasz Kmita podpisał z placówką umowę na rozbudowę instalacji tlenowej o wartości 880 000 zł. To łącznie daje dofinansowanie na poziomie 1 900 000 zł.

Nowa inwestycja to zakup sprzętu potrzebnego pacjentom.

– Ambulans sanitarny będzie w pełni wykorzystywany do ratowania życia i zdrowia pacjentów, którzy będą wymagali transportu międzyszpitalnego. Nowy Szpital w Olkuszu Sp. z o.o. obecnie dysponuje trzema karetkami transportowymi. Ze względu na dużą liczbę wyjazdów transportowych konieczne jest dodatkowe zabezpieczenie. Niezawodny i dostępny transport medyczny jest ważnym elementem kompleksowości świadczeń medycznych i bezpieczeństwa pacjentów, na którym nam bardzo zależy – mówi prezes zarządu Nowego Szpitala w Olkuszu Norbert Kubański.

Przyznane szpitalowi środki posłużą również do wymiany jednej z wind szpitalnych w głównym budynku szpitala.

-Winda, która zostanie wymieniona, jest eksploatowana od 30-tu lat. Nowa winda zapewni pacjentom i personelowi medycznemu niezawodną komunikację pionową wewnątrz budynku. Jest to szczególnie istotne w sytuacji epidemii, kiedy jest konieczność wydzielenia jednej windy tylko dla pacjentów z zakażeniem wirusem Covid-19, jako środka transportu do wyodrębnionych w budynku oddziałów szpitalnych z łóżkami covidowymi – mówi członek zarządu Nowego Szpitala w Olkuszu Jadwiga Pięta-Pietrzyk.

Ważna rola szpitala podczas epidemii

W szczytowym okresie pandemii Nowy Szpital w Olkuszu zabezpieczał łącznie ponad 100 łóżek dla pacjentów z Covid-19 lub podejrzeniem zakażenia, w tym 8 respiratorowych.

– Placówka spełniła ważną rolę w systemie opieki nad pacjentami „covidowymi” z regionu. Dziękuję kadrze medycznej za zaangażowanie, odpowiedzialność i determinację w walce o ich zdrowie, a niejednokrotnie również życie – podkreśla wiceminister Jacek Osuch.

Nowy Szpital w Olkuszu prowadzi 12 oddziałów, 30 poradni specjalistycznych, pracownie diagnostyczne, pracownię fizjoterapii.

Jest jednym z 10-ciu szpitali powiatowych zarządzanych przez Grupę Nowy Szpital Holding S.A. Szpitale te zlokalizowane są na terenie województw: lubuskiego, kujawsko-pomorskiego oraz małopolskiego. Są to placówki w Szprotawie, Olkuszu, Wschowie, Świeciu, Wąbrzeźnie, Nakle i Szubinie, Świebodzinie, Kostrzynie i Skwierzynie. Wszystkie działają w ramach sieci szpitali.

Lux Med: dział pomocy doraźnej w Szpitalu Św. Elżbiety

Medicover Stomatologia wprowadził się do Fabryki Norblina

 

Przeczytaj teraz

Centrum Medyczne Ad-Med wprowadziło nowe usługi

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 13.05.2022

Centrum Medyczne Ad-Med z Wrocławia rozszerzyło zakres oferowanych usług o komercyjne badania USG. Ceny badań, w zależności od badanego obszaru, wynoszą od 150 zł do 180 zł.

Komercyjne badania USG dostępne są w przychodni Ad-Med, działającej przy ulicy Zakładowej 18F.

Badania USG, finansowane ze środków NFZ, dostępne są natomiast w dwóch pozostałych placówkach Ad-Med, działających przy ulicach – Syrokomli 1 oraz Kamiennogórskiej 10.

Placówki Ad-Med oferują świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, diagnostykę USG oraz laboratoryjną (prowadzą punkt pobrań i współpracują z laboratoriami Synevo i Diagnostyka). Oferują komercyjne testy diagnostyczne oraz realizują programy profilaktyczne.

Enel-Med notuje wzrost przychodów ze świadczeń komercyjnych

Ad-Med prowadzi przychodnię przy ulicy Syrokomli od ponad 10-ciu lat, przychodnia przy ulicy Kamiennogórskiej została otwarta w roku 2018, a przy ulicy Zakładowej – w roku 2021.

Przychodnie posiadają certyfikat przyznawany przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia (w zakresie świadczeń POZ).

Placówki prowadzi Centrum Medyczne Ad-Med sp. z o.o. Założycielkami Centrum są: dr hab. n. med. Agnieszka Mastalerz-Migas (lekarz rodzinny), prof. UMW oraz dr n. med. Dagmara Pokorna-Kałwak (lekarz rodzinny, pediatra), tworzące zarząd spółki.

Nowa placówka sieci Synevo

Przeczytaj teraz
marmaris escort

instagram volgers kopen volgers kopen buy windows 10 pro buy windows 11 pro