Pracodawcy Medycyny Prywatnej wspierają kampanię RODO dla pacjenta
Pod koniec lutego 2019, podczas konferencji RODO w Zdrowiu, zainaugurowana została ogólnopolska kampania edukacyjna – RODO dla pacjenta. Pracodawcy Medycyny Prywatnej są partnerem wspierającym kampanii.
Partnerami wspierającymi są także: Grupa Lux Med, Medicover oraz spółka Diagnostyka.
„Temat ochrony danych osobowych w kontekście korzystania z usług medycznych obrósł licznymi mitami i wątpliwościami. Tymczasem, ochrona danych osobowych stanowi bardzo istotny człon praw pacjenta. Uważamy, że każdemu z nas, będącemu pacjentem należy się rzetelna wiedza na temat przysługujących mu praw związanych z ochroną danych osobowych” – deklarują organizatorzy kampanii.
Kampania edukacyjna „Pacjencie, znaj swoje prawa z RODO” ma na celu podniesienie świadomości polskich pacjentów tak, aby w prawnie uzasadniony sposób mogli oni domagać się przestrzegania praw związanych z ochroną danych osobowych.
Od chwili inauguracji działa strona internetowa kampanii www.rododlapacjenta.pl, na której dostępne są materiały zatwierdzone przez Urząd Ochrony Danych Osobowych i Rzecznika Praw Pacjenta. Jest to plakat, ulotka, a także animacja informacyjna. Kolejne materiały będą dostępne wkrótce, są w trakcie opracowywania.
Materiały można pobrać i wydrukować albo umieszczać w mediach społecznościowych.
Na stronie znajduje się także zakładka – Baza wiedzy, zawierająca pytania i odpowiedzi, która porusza ważne zagadnienia związane z RODO. Planowane jest także uruchomienie dyżurów prawniczych.
Ze strony można także pobrać Kodeks branżowy, zawierający wskazówki dotyczące postępowania z danymi osobowymi w sektorze medycznym. Kodeks jest w trakcie zatwierdzania przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Czytaj także: Kodeks dla branży medycznej – trwają konsultacje>>>
Kampania RODO dla pacjenta skierowana jest do każdego pacjenta, który chce uzyskać rzetelne informacje dotyczące swoich praw związanych z RODO, ale także do personelu medycznego i placówek medycznych, które chcą przekazać rzetelną wiedzę swoim pacjentom. Potrwa co najmniej do końca 2019 roku, do tego czasu materiały będą aktualizowane.
Organizatorzy kampanii to: kancelaria DZP, Polska Federacja Szpitali i Młodzi Menedżerowie Medycyny, a partnerzy kampanii to: Althea, Polpharma oraz Supra Brokers.
Patronami społecznymi są: Krajowa Izba Fizjoterapeutów, Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych, Polska Federacja Szpitali, Instytut Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. Patroni publiczni to: Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Cyfryzacji, CSIOZ, UODO, Rzecznik Praw Pacjenta, Rzecznik Praw Obywatelskich oraz CMJ.
Partnerzy wspierający to również SZ PZLO Praga-Północ oraz Infinite IT Solutions.