Protest Pracodawców RP w sprawie terminu konsultacji

Autor:
27 października 2011

Pracodawcy RP protestują przeciwko tak krótkiemu terminowi konsultacji społecznych projektu Rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego Rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego.

Pracodawcy RP uważają, że przyjęty tryb, w którym konsultacje trwają trzy dni robocze, nie jest niczym uzasadniony. Zgodnie z ustawą o organizacjach pracodawców czas konsultacji społecznych powinien wynosić 30 dni i tylko w uzasadnionych przypadkach może zostać skrócony, jednak minimalnie do 21 dni. W przypadku w.w projektu Rozporządzenia projektodawca nie zawarł takiego uzasadnienia. Zdaniem Pracodawców RP niewystarczającym argumentem jest pilna konieczność rozpoczęcia kontraktowania. Uważamy, że zmiany zasad przeprowadzania konkursów powinny się odbywać nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku, przy założeniu, że procedury konkursowe rozpisuje się w trzecim lub czwartym kwartale.

Pracodawcy RP stanowczo nie zgadzają się ze zmianą zawartą w § 4 ust 4 tego dokumentu polegającą na dodaniu nowego brzmienia pkt. 6 i skreśleniu pkt. 7 tj. wprowadzającą konieczność posiadania w trybie leczenia jednego dnia wszystkich składowych części bloku operacyjnego. Zdaniem Pracodawców RP proponowany projekt Rozporządzenia Ministra Zdrowia wprowadza wyższe obostrzenia dla bloku operacyjnego niż te, które obowiązują dla szpitali wieloprofilowych. Spowodowane jest to pominięciem w powyższym Rozporządzeniu dopuszczeń wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej. Proponowana poprawka polega na synchronizacji wymagań z tych dwóch dokumentów.


Obecna regulacja składników bloku operacyjny zespołu chirurgii jednego dnia

Składowe części bloku operacyjny zespołu chirurgii jednego dnia są opisane w załączniku nr 3 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z dnia 11 lutego 2011 r.), który odwołuje się do treści punktu XI załącznika nr 1 ww. rozporządzenia. Przepisy punktu IX oprócz określenia składników bloku operacyjnego te dopuszczają pewne ułatwienia tzn:
2. Układ pomieszczeń bloku operacyjnego powinien umożliwiać zachowanie zasady rozdziału pracowników, pacjentów i materiału czystego od brudnego materiału zużytego, brudnych narzędzi, brudnej bielizny i odpadów pooperacyjnych.
3. Dopuszcza się dostarczanie czystych i sterylnych materiałów do bloku operacyjnego przez śluzę dla pacjenta, o której mowa w ust. 1 pkt. 2.
4. Dopuszcza się możliwość ewakuacji brudnych narzędzi, brudnego sprzętu, brudnej bielizny oraz odpadów tą samą drogą, którą dostarcza się materiał czysty i sterylny, pod warunkiem zastosowania szczelnych opakowań transportowych.
5. Dopuszcza się wspólne pomieszczenie lub wydzielone miejsce przygotowania pacjenta dla kilku sal operacyjnych.

Dodatkowe składniki bloku operacyjnego zespołu chirurgii jednego, w którym wykonywane są świadczenia z zakresu leczenia szpitalnego na podstawie umowy z NFZ, określa rozporządzenie Ministra Zdrowia z 15 września 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (Dz.U. z 27 września 2011 r.). Ww. rozporządzenie w § 4 ust. 4 pkt. 6 i 7 wprowadza dodatkowe elementy bloku w postaci stanowiska znieczulenia ogólnego oraz stanowisko nadzoru pooperacyjnego w sali wybudzeń.

Proponowana regulacja składników bloku operacyjny zespołu chirurgii jednego dnia

Przedłożony do konsultacji społecznych projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego wprowadza kompleksową regulację składników bloku operacyjnego zespołu chirurgii jednego dnia w którym wykonywane są świadczenia z zakresu leczenia szpitalnego na podstawie umowy z NFZ. Proponowana regulacja nie zawiera jednak odniesienia do przepisów podpunktów 2 - 5 punktu XI Załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z dnia 11 lutego 2011 r.), mimo że powtórzyła z pewnymi zmianami podpunkt 1 punktu XI Załącznika nr 1 (punkt XI załącznika nr 1 stosuje do zespołów chirurgii jednego dnia na podstawie punktu II Załącznika nr 3 tego rozporządzenia).
Konsekwencją takiego sposobu regulacji składników bloku operacyjnego zespołu chirurgii jednego dnia w którym wykonywane są świadczenia z zakresu leczenia szpitalnego na podstawie umowy z NFZ jest brak możliwości korzystania przez zespół chirurgii jednego dnia z wyłączeń opisanych w ww. podpunktach 2 - 5 punktu XI załącznik nr 1.
Powstałaby paradoksalna sytuacja, w której z ww. dopuszczeń mogłyby korzystać bloki operacyjne należące do szpitali świadczących usługi na podstawie umowy z NFZ, natomiast możliwości takiej nie mogłyby mieć zespoły chirurgii jednego dnia świadczące usługi na podstawie umowy z NFZ.
Z ww. powodów w projekcie rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (projekt z 19.10.2011 r.) powinny być powtórzone zapisy podpunktów 2 - 5 punktu XI załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z dnia 11 lutego 2011 r.).
Zdaniem Pracodawców RP, w związku z brakiem konieczności posiadania, w obecnym stanie prawnym, wszystkich części bloku operacyjnego przez szpitale świadczące usługi jednego dnia, ważne jest zastosowanie odpowiednio długiego okresu przejściowego, zanim nowe przepisy zaczną funkcjonować. Dzięki temu wszystkie przedsiębiorstwa będą miały możliwość dostosowania się do nowych wymogów. Jednocześnie warto dodać, że trybunał konstytucyjny wielokrotnie podnosił kwestią zaskakiwania przedsiębiorców przez organy państwowe. W wyroku z dnia 16 września 2003 r. (K 55/02) zauważył iż „z art. 2 Konstytucji postulat zachowania odpowiedniej vacatio legis, którego formuła ma w pewnym sensie charakter techniczny, przekłada się na materialnoprawne postulaty zgłaszane pod adresem ustawodawcy, a mianowicie - postulat ochrony interesów w toku, zachowania przewidywalności postępowania organów państwowych i niezaskakiwania obywateli nowymi regulacjami prawnymi. Tego rodzaju oczekiwania wobec ustawodawcy wielokrotnie były formułowane w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego (przykł. wyrok w sprawie K. 5/96, OTK ZU nr 4/1996, poz. 30; K. 26/97, OTK ZU nr 5/1997, poz. 64), przy czym Trybunał podkreślał szczególną wagę przestrzegania wskazanych zasad w regulowaniu działalności gospodarczej." Wymogu tego nie spełnia § 2 projektu rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (projekt z 19.10.2011 r.), który stanowi iż rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. Zdaniem Pracodawców RP niedopuszczalne jest zastosowanie nowych kryteriów już od 1 stycznia 2012 r. wobec wszystkich świadczeniodawców. Nie zgadzamy się także, że stwierdzeniem Ministra Zdrowia, iż zmiana ta nie powoduje skutków finansowych.
Pracodawcy RP popierają skreślenie w § 5a ust 3 i 4, które zostały wprowadzone zmianą rozporządzenia z dnia 15 września br. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego. Zmienione rozporządzenie zakładało konieczność posiadania przez świadczeniodawców w trybie hospitalizacji i hospitalizacji planowej, prowadzących leczenie żywieniowe, zespołu żywieniowego w skład którego miał wchodzić lekarz, pielęgniarka, farmaceuta i dietetyk, którzy posiadają zaświadczenia o ukończeniu kursu z zakresu żywienia pozajelitowego i dojelitowego. Wymogi te zdaniem Pracodawców RP były trudne do spełnienia, dlatego uważamy za zasadne ich skreślenie.

 

 

Pracodawcy RP protestują przeciwko tak krótkiemu terminowi konsultacji społecznych projektu Rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego Rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego.

Pracodawcy RP uważają, że przyjęty tryb, w którym konsultacje trwają trzy dni robocze, nie jest niczym uzasadniony. Zgodnie z ustawą o organizacjach pracodawców czas konsultacji społecznych powinien wynosić 30 dni i tylko w uzasadnionych przypadkach może zostać skrócony, jednak minimalnie do 21 dni. W przypadku w.w projektu Rozporządzenia projektodawca nie zawarł takiego uzasadnienia. Zdaniem Pracodawców RP niewystarczającym argumentem jest pilna konieczność rozpoczęcia kontraktowania. Uważamy, że zmiany zasad przeprowadzania konkursów powinny się odbywać nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku, przy założeniu, że procedury konkursowe rozpisuje się w trzecim lub czwartym kwartale.

Pracodawcy RP stanowczo nie zgadzają się ze zmianą zawartą w § 4 ust 4 tego dokumentu polegającą na dodaniu nowego brzmienia pkt. 6 i skreśleniu pkt. 7 tj. wprowadzającą konieczność posiadania w trybie leczenia jednego dnia wszystkich składowych części bloku operacyjnego. Zdaniem Pracodawców RP proponowany projekt Rozporządzenia Ministra Zdrowia wprowadza wyższe obostrzenia dla bloku operacyjnego niż te, które obowiązują dla szpitali wieloprofilowych. Spowodowane jest to pominięciem w powyższym Rozporządzeniu dopuszczeń wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej. Proponowana poprawka polega na synchronizacji wymagań z tych dwóch dokumentów.

Obecna regulacja składników bloku operacyjny zespołu chirurgii jednego dnia

Składowe części bloku operacyjny zespołu chirurgii jednego dnia są opisane w załączniku nr 3 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z dnia 11 lutego 2011 r.), który odwołuje się do treści punktu XI załącznika nr 1 ww. rozporządzenia. Przepisy punktu IX oprócz określenia składników bloku operacyjnego te dopuszczają pewne ułatwienia tzn:
2. Układ pomieszczeń bloku operacyjnego powinien umożliwiać zachowanie zasady rozdziału pracowników, pacjentów i materiału czystego od brudnego materiału zużytego, brudnych narzędzi, brudnej bielizny i odpadów pooperacyjnych.
3. Dopuszcza się dostarczanie czystych i sterylnych materiałów do bloku operacyjnego przez śluzę dla pacjenta, o której mowa w ust. 1 pkt. 2.
4. Dopuszcza się możliwość ewakuacji brudnych narzędzi, brudnego sprzętu, brudnej bielizny oraz odpadów tą samą drogą, którą dostarcza się materiał czysty i sterylny, pod warunkiem zastosowania szczelnych opakowań transportowych.
5. Dopuszcza się wspólne pomieszczenie lub wydzielone miejsce przygotowania pacjenta dla kilku sal operacyjnych.

Dodatkowe składniki bloku operacyjnego zespołu chirurgii jednego, w którym wykonywane są świadczenia z zakresu leczenia szpitalnego na podstawie umowy z NFZ, określa rozporządzenie Ministra Zdrowia z 15 września 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (Dz.U. z 27 września 2011 r.). Ww. rozporządzenie w § 4 ust. 4 pkt. 6 i 7 wprowadza dodatkowe elementy bloku w postaci stanowiska znieczulenia ogólnego oraz stanowisko nadzoru pooperacyjnego w sali wybudzeń.

Proponowana regulacja składników bloku operacyjny zespołu chirurgii jednego dnia

Przedłożony do konsultacji społecznych projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego wprowadza kompleksową regulację składników bloku operacyjnego zespołu chirurgii jednego dnia w którym wykonywane są świadczenia z zakresu leczenia szpitalnego na podstawie umowy z NFZ. Proponowana regulacja nie zawiera jednak odniesienia do przepisów podpunktów 2 – 5 punktu XI Załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z dnia 11 lutego 2011 r.), mimo że powtórzyła z pewnymi zmianami podpunkt 1 punktu XI Załącznika nr 1 (punkt XI załącznika nr 1 stosuje do zespołów chirurgii jednego dnia na podstawie punktu II Załącznika nr 3 tego rozporządzenia).
Konsekwencją takiego sposobu regulacji składników bloku operacyjnego zespołu chirurgii jednego dnia w którym wykonywane są świadczenia z zakresu leczenia szpitalnego na podstawie umowy z NFZ jest brak możliwości korzystania przez zespół chirurgii jednego dnia z wyłączeń opisanych w ww. podpunktach 2 – 5 punktu XI załącznik nr 1.
Powstałaby paradoksalna sytuacja, w której z ww. dopuszczeń mogłyby korzystać bloki operacyjne należące do szpitali świadczących usługi na podstawie umowy z NFZ, natomiast możliwości takiej nie mogłyby mieć zespoły chirurgii jednego dnia świadczące usługi na podstawie umowy z NFZ.
Z ww. powodów w projekcie rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (projekt z 19.10.2011 r.) powinny być powtórzone zapisy podpunktów 2 – 5 punktu XI załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z dnia 11 lutego 2011 r.).
Zdaniem Pracodawców RP, w związku z brakiem konieczności posiadania, w obecnym stanie prawnym, wszystkich części bloku operacyjnego przez szpitale świadczące usługi jednego dnia, ważne jest zastosowanie odpowiednio długiego okresu przejściowego, zanim nowe przepisy zaczną funkcjonować. Dzięki temu wszystkie przedsiębiorstwa będą miały możliwość dostosowania się do nowych wymogów. Jednocześnie warto dodać, że trybunał konstytucyjny wielokrotnie podnosił kwestią zaskakiwania przedsiębiorców przez organy państwowe. W wyroku z dnia 16 września 2003 r. (K 55/02) zauważył iż „z art. 2 Konstytucji postulat zachowania odpowiedniej vacatio legis, którego formuła ma w pewnym sensie charakter techniczny, przekłada się na materialnoprawne postulaty zgłaszane pod adresem ustawodawcy, a mianowicie – postulat ochrony interesów w toku, zachowania przewidywalności postępowania organów państwowych i niezaskakiwania obywateli nowymi regulacjami prawnymi. Tego rodzaju oczekiwania wobec ustawodawcy wielokrotnie były formułowane w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego (przykł. wyrok w sprawie K. 5/96, OTK ZU nr 4/1996, poz. 30; K. 26/97, OTK ZU nr 5/1997, poz. 64), przy czym Trybunał podkreślał szczególną wagę przestrzegania wskazanych zasad w regulowaniu działalności gospodarczej.” Wymogu tego nie spełnia § 2 projektu rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (projekt z 19.10.2011 r.), który stanowi iż rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. Zdaniem Pracodawców RP niedopuszczalne jest zastosowanie nowych kryteriów już od 1 stycznia 2012 r. wobec wszystkich świadczeniodawców. Nie zgadzamy się także, że stwierdzeniem Ministra Zdrowia, iż zmiana ta nie powoduje skutków finansowych.
Pracodawcy RP popierają skreślenie w § 5a ust 3 i 4, które zostały wprowadzone zmianą rozporządzenia z dnia 15 września br. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego. Zmienione rozporządzenie zakładało konieczność posiadania przez świadczeniodawców w trybie hospitalizacji i hospitalizacji planowej, prowadzących leczenie żywieniowe, zespołu żywieniowego w skład którego miał wchodzić lekarz, pielęgniarka, farmaceuta i dietetyk, którzy posiadają zaświadczenia o ukończeniu kursu z zakresu żywienia pozajelitowego i dojelitowego. Wymogi te zdaniem Pracodawców RP były trudne do spełnienia, dlatego uważamy za zasadne ich skreślenie.

 

 

Inne artykuły

Pracodawcy RP wręczyli Jubileuszowe Wektory 2021

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 16.01.2022

15 stycznia 2022 po raz 20. wręczone zostały nagrody Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej. Medal Pro Masovia otrzymał z rąk marszałka województwa organizator wydarzenia. Partnerem medycznym uroczystości była Grupa Lux Med, a jednym z partnerów – Laboratoria Medyczne Diagnostyka.

Wśród wyróżnionych nie zabrakło przedstawiciela rynku medycznego.

Wyróżnienie otrzymał Piotr Sójka, współwłaściciel firmy MIRAI Clinic sp. za stworzenie unikalnego, nowoczesnego centrum ortopedycznego przy zachowaniu najwyższej troski o zabytkową wartość budowli i potrzeby lokalnej społeczności.

MIRAI Clinic prowadzi placówki w Otwocku oraz w Warszawie – w dzielnicach Wola i Mokotów.

Czytaj także: Sport-Klinika organizatorem sympozjum ortopedycznego>>>

Pozostali wyróżnieni Wektorami 2021 to: Andrzej Wasilewski, akcjonariusz MAK Investments S.A.,  Elżbieta Zajezierska, prezes zarządu Nowel Sp. z o.o., Michael Schulz, regional manager H&M Hennes & Mauritz logistics sp z o.o., Jan Rejs, właściciel i założyciel Rejs Sp. z o.o. w Rypinie oraz spółka Polenergia S.A.

Nagrodę Super Wektora otrzymał Rafał Brzoska, prezes InPost Sp. z o.o.

Wektory to coroczne nagrody przyznawane od 2002 roku przez Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej. Są prestiżowym wyróżnieniem dla tych, którzy wskazują nowatorskie rozwiązania dla polskiej gospodarki oraz przyczyniają się do rozwoju społecznego.

Przeczytaj teraz

Alab realizuje pilotaż badania molekularnego HPV-DNA

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 14.01.2022

Alab Plus wspólnie z Mazowieckim Szpitalem Wojewódzkim w Siedlcach został wybrany, w wyniku postępowania konkursowego, do realizacji pilotażu zastosowania badania molekularnego w kierunku wirusa brodawczaka ludzkiego wysokiego ryzyka (HPV-HR) jako nowego testu przesiewowego w profilaktyce raka szyjki macicy w Polsce.

Celem pilotażu jest ocena i porównanie skuteczności testu w kierunku wirusa brodawczaka ludzkiego oraz badania cytologicznego w wykrywaniu zmian przedrakowych i raka szyjki macicy.

Grupa Alab na potrzeby pilotażu będzie wykonywać badania cytologiczne, badania w kierunku oznaczenia DNA HPV-HR oraz badania histopatologiczne.

Czytaj także: Diagnostyka: 2 miliony badań w ramach programu Profilaktyka 40 PLUS>>>

-Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w tak prestiżowym projekcie i wierzymy, że nasz udział przyczyni się do wypracowania optymalnej strategii, która w przyszłości pozwoli na znaczące ograniczenie zachorowalności kobiet na raka szyjki macicy i wypracowanie efektywnej profilaktyki dla każdej Polki – mówi Magdalena Popławska-Barlik, koordynator pilotażu w Alab Plus.

W całym kraju podejmowane są akcje profilaktyczne i edukacyjne, aby zapobiec wysokiej śmiertelności z powodu raka szyjki macicy. Inicjatywa bezpłatnych przesiewowych badań w ramach pilotażu dotyczy kobiet w wieku 30-59 lat, które w ciągu ostatnich 36 miesięcy nie miały wykonanego badania cytologicznego.

Grupa Alab to ogólnopolska sieć medycznych laboratoriów diagnostycznych. Jest częścią europejskiej sieci placówek skoncentrowanych wokół laboratorium Limbach z główną siedzibą w Heidelbergu. Posiada 80 laboratoriów oraz ponad 400 punktów pobrań na terenie całego kraju.

Czytaj także: Alab rozwija sieć placówek >>>

Przeczytaj teraz

Lublin: nowe świadczenia w Żagiel-Med

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 14.01.2022

Przychodnia Żagiel-Med, działająca przy ulicy Onyksowej 2 w Lublinie, otworzyła nową poradnię, w której konsultacji udziela specjalista w zakresie chorób płuc dzieci. Konsultacje oferowane w poradni są komercyjne.

Przychodnia Żagiel-Med przy ulicy Onyksowej działa od września 2021 roku. Zajmuje pomieszczenia o powierzchni 600 mkw.

Przeniosły się tutaj poradnie wcześniej funkcjonujące w przychodniach Żagiel Med przy ulicy Zana i Onyksowej 12, które zajmują obecnie lepiej wyposażone i nowocześniejsze gabinety. W nowej siedzibie możliwe jest także rozszerzenie zakresu oferowanych usług.

Placówka oferuje świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej oraz konsultacje specjalistyczne. Można tutaj wykonać badanie USG oraz skorzystać z szerokiego zakresu świadczeń stomatologicznych, zarówno w ramach NFZ jak i komercyjnie.

Żagiel Med prowadzi w Lublinie także szpital przy ulicy Tetmajera 21, który działa we własnym 5-kondygnacyjnym budynku o łącznej powierzchni 3,3 tys. mkw. Szpital posiada 36 łóżek dla pacjentów i dwie sale operacyjne, funkcjonuje w formule otwartej, bez wyodrębnionych fizycznie oddziałów. Wykonywane są tutaj zabiegi w zakresie chirurgii bariatrycznej, chirurgii naczyniowej, chirurgii plastycznej, ortopedii, ginekologii, otolaryngologii, urologii, neurologii, neurochirurgii oraz chirurgii szczękowo-twarzowej.

Czytaj także: Żagiel Med: największa prywatna inwestycja w zdrowie na Lubelszczyźnie >>>

W budynku zlokalizowana jest również WSPR z trzema karetkami wyjazdowymi oraz własna centralna sterylizatornia świadcząca usługi na rzecz szpitala oraz dla około 20 zewnętrznych jednostek medycznych, w tym dla Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej, Straży Pożarnej czy Policji. Przy szpitalu działa przychodnia.

Spółka Żagiel Med należy do Lubelskiej Grupy Kapitałowej Żagiel.

Przeczytaj teraz

Centrum Medyczne Ogrodowa rozszerza ofertę badań

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 14.01.2022

Centrum Medyczne Ogrodowa ze Skierniewic rozszerzyło ofertę świadczeń o specjalistyczną diagnostykę dla najmłodszych pacjentów, czyli USG dzieci oraz USG przezciemiączkowe. Badania są komercyjne.

Pracownia diagnostyki obrazowej w Centrum Medycznym Ogrodowa oferuje także wykonywanie badań USG jamy brzusznej, węzłów chłonnych, piersi, tarczycy, narządu ruchu, echo serca (także u dzieci i noworodków) oraz badanie USG doppler.

Centrum Medyczne Ogrodowa oferuje świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej oraz konsultacje specjalistyczne zarówno komercyjne jak i finansowane przez NFZ.

W ofercie placówki są świadczenia w zakresie stomatologii, medycyny estetycznej a także diagnostyka laboratoryjna. Prowadzone są badania kliniczne.

Czytaj także: Diagnostyka: 2 miliony badań w ramach programu Profilaktyka 40 PLUS >>>

Centrum Ogrodowa działa od 2013 roku. Zlokalizowane jest w centrum miasta przy ulicy Ogrodowej 21/23 w budynku o powierzchni około 11000 mkw (część medyczna zajmuje około 900 mkw).  W budynku działa też apteka.

Właścicielem placówki jest lekarz Grzegorz Kania, prowadzący także sieć przychodni zlokalizowanych w sąsiednich miejscowościach – w Makowie, Bolimowie, Łowiczu oraz drugą placówkę w Skierniewicach – na osiedlu Zadębie.

Przeczytaj teraz

Chorzów: Severux współpracuje ze szpitalem klinicznym

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 14.01.2022

Centrum Medyczne Severux z Chorzowa rozpoczęło współprace z Samodzielnym Publicznym Szpitalem Klinicznym nr 1 im. prof. Stanisława Szyszko w Zabrzu w zakresie realizacji projektu, którego celem jest poprawa wyleczalności raka płuca w mikroregionie śląskim.

Jest to projekt dofinansowany ze środków unijnych, a jego realizacja potrwa do 30 listopada 2023 roku.

W ramach projektu wykonywane są badania obrazowe płuc za pomocą niskodawkowej tomografii komputerowej.

Celem programu jest zwiększenie społecznej świadomości dotyczącej nowotworów płuc oraz poprawa ich wykrywalności na wczesnym etapie. Organizatorzy kampanii działają na rzecz zwiększenia dostępności niskodawkowej tomografii komputerowej dla osób znajdujących się w grupie ryzyka.

Centrum Medyczne Severux powstało w roku 2019. Oferuje świadczenia w zakresie radiologii i diagnostyki obrazowej oraz konsultacje specjalistyczne.

Czytaj także: Diagnostyka: 2 miliony badań w ramach programu Profilaktyka 40 PLUS >>>

Główną specjalizacją centrum jest diagnostyka obrazowa, szczególnie badania układu mięśniowo-szkieletowego.

Działa tutaj pracownia USG, przyjmują specjaliście w zakresie reumatologii, endokrynologii, kardiologii, dermatologii, ginekologii, ortopedii. Można skorzystać z porad dietetyka, z zabiegów fizjoterapeutycznych oraz w zakresie medycyny estetycznej, a także ze świadczeń medycyny sportowej.

W centrum wykonywane są badania ultrasonograficzne, a w ramach współpracy z innymi placówkami (takimi jak sieć pracowni firmy Tomma) specjaliści z Centrum Severux oceniają i opisują badania obrazowe – RTG, tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego.

Severux mieści się przy ulicy Katowickiej 157, na parterze nowo wybudowanego budynku.

Placówkę prowadzi Severux sp. z p.o., jej wspólnikami są – Jarosław Maczuch, Jarosław Skupiński, i Wojciech Wawrzynek, lekarze radiolodzy oraz Wojciech Maczuch, którzy tworzą również zarząd spółki.

Przeczytaj teraz

Kraków: nowa poradnia w CM Prokocim

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 14.01.2022

Centrum Medyczne Prokocim z Krakowa uruchomiło na początku stycznia 2022 roku nową poradnię, która oferuje świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej. W poradni przyjmują lekarze rodzinni oraz lekarz pediatra.

Centrum Medyczne Prokocim otwarte została na początku roku 2020. Działa przy ulicy Dygasińskiego 2d, w nowym budynku, w którym zlokalizowane są także inne placówki medyczne.

Oprócz podstawowej opieki zdrowotnej oferuje komercyjne konsultacje specjalistyczne, badania diagnostyczne oraz drobne zabiegi.

Czytaj także: Lublin: nowe świadczenia w Żagiel-Med >>>

W placówce działają między innymi poradnie – flebologiczna, immunologiczna, ginekologiczna, gastrologiczna, neurologiczna, psychiatryczna, psychologiczna czy chirurgii plastycznej,

Wśród dostępnych procedur są między innymi biopsje, zabiegi w zakresie urologii, chirurgii czy dermatologii. W ramach diagnostyki wykonywane są badania USG, EKG i rektoskopia.

Centrum Medyczne Prokocim zatrudnia lekarzy na co dzień pracujących między innymi w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie, Szpitalu Specjalistycznym im. Józefa Dietla, czy Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie.

Przeczytaj teraz