Rok 2016 był dobry dla Grupy Enel-Med
Adam Rozwadowski,
prezes zarządu
Centrum Medyczne Enel-Med
Rok 2016 był dobrym rokiem dla Grupy Enel-Med zarówno pod względem wzrostu przychodów, jak i zrealizowanych działań inwestycyjnych ogłoszonych w strategii rozwoju na lata 2014-2016.
Grupa osiągnęła 273,7 mln złotych przychodów, co oznacza wzrost o 16 procent w porównaniu do roku 2015. Osiągnięty zysk netto w roku 2016 wyniósł 1 719 tys. zł. Rok wcześniej miał wartość 548 tys. zł.
Na osiągnięty wynik największy wpływ miała efektywna sprzedaż abonamentów medycznych spółki Centrum Medyczne Enel-Med S.A. To źródło przychodów stanowi 61 procent wszystkich przychodów spółki. W tym segmencie Enel-Med osiągnął wzrost wynoszący 13 procent.
- Dynamika sprzedaży abonamentów medycznych, brak rotacji klientów, znakomita pozycja konkurencyjna skłaniają spółkę do inwestowania w kolejne przychodnie wielospecjalistyczne, głównie przeznaczone dla klienta B2B. Spółka zamierza jednak w większym stopniu nastawić się na akwizycje – mówi prezes Rozwadowski.
Wobec stałego wzrostu rynku prywatnych usług medycznych i sukcesu marki Enel-Sport, spółka chce dalej rozwijać centra ortopedii i rehabilitacji. W kwietniu 2016 w ramach marki Enel-Sport w Warszawie powstała placówka ortopedyczno-rehabilitacyjna dla dzieci i młodzieży, a w styczniu 2017 w Łodzi powstał pierwszy poza Warszawą oddział Enel-Sport. Spółka planuje sukcesywne otwieranie tego typu placówek w kolejnych aglomeracjach.
Z rozwojem będzie związany również rozwój centrów diagnostyki obrazowej ze szczególnym uwzględnieniem MRI. Spółka stawia na nowe technologie, czyli rozwój telemedycyny i teleopieki, w szczególności dotyczy to tzw. telewizyt, uruchomionych na przełomie roku 2016/2017 oraz monitorowanie czynności życiowych pacjentów w ich miejscu zamieszkania. W przyszłości ten kanał może stanowić około 10 procent wszystkich konsultacji.
Adam Rozwadowski,
prezes zarządu
Centrum Medyczne Enel-Med
Rok 2016 był dobrym rokiem dla Grupy Enel-Med zarówno pod względem wzrostu przychodów, jak i zrealizowanych działań inwestycyjnych ogłoszonych w strategii rozwoju na lata 2014-2016.
Grupa osiągnęła 273,7 mln złotych przychodów, co oznacza wzrost o 16 procent w porównaniu do roku 2015. Osiągnięty zysk netto w roku 2016 wyniósł 1 719 tys. zł. Rok wcześniej miał wartość 548 tys. zł.
Na osiągnięty wynik największy wpływ miała efektywna sprzedaż abonamentów medycznych spółki Centrum Medyczne Enel-Med S.A. To źródło przychodów stanowi 61 procent wszystkich przychodów spółki. W tym segmencie Enel-Med osiągnął wzrost wynoszący 13 procent.
– Dynamika sprzedaży abonamentów medycznych, brak rotacji klientów, znakomita pozycja konkurencyjna skłaniają spółkę do inwestowania w kolejne przychodnie wielospecjalistyczne, głównie przeznaczone dla klienta B2B. Spółka zamierza jednak w większym stopniu nastawić się na akwizycje – mówi prezes Rozwadowski.
Wobec stałego wzrostu rynku prywatnych usług medycznych i sukcesu marki Enel-Sport, spółka chce dalej rozwijać centra ortopedii i rehabilitacji. W kwietniu 2016 w ramach marki Enel-Sport w Warszawie powstała placówka ortopedyczno-rehabilitacyjna dla dzieci i młodzieży, a w styczniu 2017 w Łodzi powstał pierwszy poza Warszawą oddział Enel-Sport. Spółka planuje sukcesywne otwieranie tego typu placówek w kolejnych aglomeracjach.
Z rozwojem będzie związany również rozwój centrów diagnostyki obrazowej ze szczególnym uwzględnieniem MRI. Spółka stawia na nowe technologie, czyli rozwój telemedycyny i teleopieki, w szczególności dotyczy to tzw. telewizyt, uruchomionych na przełomie roku 2016/2017 oraz monitorowanie czynności życiowych pacjentów w ich miejscu zamieszkania. W przyszłości ten kanał może stanowić około 10 procent wszystkich konsultacji.