Rok 2021 kończymy z poczuciem zadowolenia

Autor: Medycyna Prywatna
26 grudnia 2021

Jakub Swadźba, prezes zarządu spółki Diagnostyka S.A., członek zarządu Pracodawców Medycyny Prywatnej

Rok 2021 kończymy z poczuciem zadowolenia i z dumą patrzymy na dokonania całej Grupy Diagnostyka. Mimo szalenie intensywnego roku, nie zwalniamy tempa – wręcz przeciwnie. Rok 2022 rozpoczniemy świętowaniem oficjalnego otwarcia najnowszej inwestycji Diagnostyki, czyli Laboratorium Centralnego, zlokalizowanego przy ulicy Jutrzenki 100 w Warszawie.

Będzie ono największym laboratorium medycznym w naszej części Europy i przewyższy kilkakrotnie wielkością laboratoria, które obecnie funkcjonują w Polsce.

Będzie to również zwieńczenie intensywnej, wielomiesięcznej pracy szerokiego grona specjalistów  z różnych branż. Jestem dumny, że mogę prowadzić zespół Diagnostyki. I to jest chyba najlepsze podsumowanie 2021 roku.

Kolejny rok walki z epidemią

Rok 2021, mimo wcześniejszych wysiłków i wielkiej nadziei na powrót normalności, wciąż w dużej mierze koncentrował się na walce z trwającą pandemią choroby Covid-19. Zwłaszcza w branży takiej jak nasza – medycznej i laboratoryjnej – jej skutki były najbardziej odczuwalne.

Mimo ogromu wiedzy zdobytej do tej pory na temat wirusa SARS-CoV-2, trwającego programu szczepień czy stosowania wszelkich możliwych form dbania o higienę
i bezpieczeństwo – swoją oraz najbliższego otoczenia – nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie możliwe było podanie daty ostatecznego pokonania pandemii. A dopóki na dobre nie pożegnamy się z wirusem, musimy nauczyć się funkcjonować obok niego w jak najbardziej bezpieczny sposób.

Cieszy nas powolny powrót do spotkań na żywo, pozwalających na wymianę zdań i doświadczeń, ale nie tylko – to również szansa na przedstawienie planów na rozwój i wspólne, zjednoczone działanie wielu branż. Takie okazje stworzyły w roku 2021 takie wydarzenia jak między innymi Forum Ekonomiczne w Karpaczu czy Forum Rynku Zdrowia w Warszawie, w których braliśmy jako Pracodawcy Medycyny Prywatnej aktywny udział.

Bierzemy udział w programie szczepień przeciw Covid-19

Próby powrotu do całkowitej normalności napawają optymizmem, ale jako lekarz apeluję, abyśmy nie zapominali o rozsądku i dbałości o wspólne bezpieczeństwo, a wyrazem społecznej odpowiedzialności powinny być szczepienia przeciw Covid-19.

Diagnostyka, od początku jego rozpoczęcia, bierze czynny udział w Narodowym Programie Szczepień, prowadząc kilkanaście punktów szczepień w całym kraju oraz organizując akcje grupowych szczepień wyjazdowych dla przedsiębiorstw. Do końca października 2021 wykonaliśmy już ponad 60 tysięcy szczepień i jesteśmy gotowi, aby w kolejnych miesiącach przyjmować kolejnych pacjentów.

Szczepienia to nie jedyna forma wsparcia dla społeczeństwa oferowana przez Diagnostykę. W trudnej sytuacji pandemicznej nie ma miejsca na podziały, jest za to przestrzeń dla dialogu, nowych pomysłów i wspólnych inicjatyw.

Diagnostyka wraz  z pozostałymi wiodącymi sieciami laboratoriów medycznych dołączyła do Programu Profilaktyka 40+, zainicjowanego przez Ministerstwo Zdrowia. W ramach Programu wszyscy, którzy ukończyli 40. rok życia, mogą skorzystać z bezpłatnego pakietu badań laboratoryjnych i pomiarów antropometrycznych, pozwalających na ocenę ogólnego stanu zdrowia.

Czytaj także: Pracodawcy Medycyny Prywatnej wspierają rządowy program Profilaktyka 40 PLUS >>>

To niezwykle ważne, aby przypominać o roli profilaktyki – już najprostsze badania, takie jak choćby morfologia krwi, dostarczają wielu cennych informacji o funkcjonowaniu organizmu i stanie zdrowia.

Warto oferowany pakiet badań wykorzystać również jako kontrolę stanu zdrowia po przechorowaniu Covid-19. Niech o potrzebie wprowadzenia takich rozwiązań i sukcesie programu świadczą liczby – laboratoria Grupy Diagnostyka przyjęły ponad 175 tysięcy zleceń, w ramach których wykonano łącznie ponad 2 miliony badań laboratoryjnych.

Stawiamy na edukację zdrowotną

Diagnostyka działa również aktywnie w internecie. Oprócz łatwo dostępnej, szerokiej oferty badań dostępnych w e-Sklepie, który działa od kilku lat, stawiamy na edukację zdrowotną oraz działania promujące badania profilaktyczne. W 2021 roku przeprowadziliśmy kilka sezonowych kampanii, przypominających między innymi o dbaniu o odporność – zwłaszcza w czasach pandemii – o których informacje dotarły do ponad miliona odbiorców.

Poza dbaniem o zdrowie pacjentów, priorytetem Diagnostyki zawsze pozostaje troska o pracowników i zapewnienie im jak najlepszych warunków do pracy. Komfort pracowników to nie tylko bezpieczeństwo i higiena w miejscu pracy, to również utrzymanie ciągłości pracy i pewność zatrudnienia.

Aby to zapewnić na odpowiednim poziomie, firma nie może stać w miejscu, dlatego Diagnostyka stale inwestuje w nowe technologie, prowadzi badania i stawia na nowe pomysły. Mamy nadzieję, że ciągłe udoskonalanie naszych działań będzie prowadziło do stałego, sukcesywnego rozwoju, jednym z takich kroków było przekształcenie się w 2021 roku w spółkę akcyjną.

Inwestujemy w innowacyjne rozwiązania

Inwestujemy również w start-upy, których innowacyjne rozwiązania, zwłaszcza w dziedzinie telemedycyny, pomagały i wciąż pomagają pacjentom w czasie pandemii. Inwestycja w tak obiecującego partnera jak serwis Badania.pl, to potwierdzenie przyjętej przez Diagnostykę konsekwentnej strategii lokowania kapitału w obszarze zaawansowanych rozwiązań teleinformatycznych.

W 2021 roku podpisaliśmy również umowę partnerską  z MedApp S.A. dotyczącą nowej usługi Cyfrowa Przychodnia oraz nawiązaliśmy współpracę z Comarch Healthcare, w ramach której wyniki badań wykonanych w naszej sieci dostępne są w aplikacji mobilnej MojeZdrowie24.

Czytaj więcej: Diagnostyka udostępnia wyniki badań w aplikacji mobilnej>>>

Działamy na ogromną skalę, jednak mimo to nadal możemy pochwalić się najwyższą jakością i terminowością realizowanych usług – jest to możliwe właśnie dzięki współpracy z naszymi partnerami.

Aby dostosować się do obowiązujących trendów, a także zapewnić sobie szanse na dalszy rozwój, Diagnostyka przechodzi cyfrową transformację. Żadna poważna zmiana nie byłaby możliwa bez odpowiednich osób i wykwalifikowanego personelu, dlatego w naszej spółce pojawiło się stanowisko Chief Digital Officer, czyli dyrektora odpowiedzialnego za cyfryzację. Zaawansowane zmiany technologiczne wymagają czasu, ale długi proces nas nie zniechęca, bo wiemy, że jego efekty przysłużą się przede wszystkim naszym pacjentom. Planowane przez nas działania w zakresie digitalizacji to między innymi zmiana oprogramowania, które będzie w przyszłości pracowało w chmurze, SMS-y powiadamiające o dostępności wyników badań czy system SSR, czyli stanowisko samodzielnej rejestracji w punkcie pobrań.

Dbamy o społeczną odpowiedzialność biznesu

Pragniemy, aby rozwój Diagnostyki odbywał się w zrównoważony sposób. Społeczna odpowiedzialność biznesu, która jeszcze jakiś czas temu była jedynie branżowym sloganem, nabiera coraz większego znaczenia. Namacalnym efektem naszej pracy w tym obszarze jest opublikowany w minionym roku pierwszy Raport ESG Diagnostyki, będący podsumowaniem lat pracy i doświadczeń w dziedzinie medycyny laboratoryjnej. To kompendium wiedzy o naszej spółce, szczególnie uwzględniające intensywne działania z 2020 roku. Serdecznie zachęcam do jego lektury.

Czytaj na ten temat: Diagnostyka S.A. opublikowała Raport ESG>>>

A ponieważ społeczna odpowiedzialność to nie tylko teoria, a przede wszystkim praktyka, w 2021 roku rozpoczęliśmy między innymi proces elektryfikacji naszej floty, czyli wymiany samochodów kurierskich na auta elektryczne. Naszym planem jest, aby do 2025 roku co najmniej połowa pojazdów z logo Diagnostyki była pojazdami elektrycznymi, co w efekcie znacznie przyczyni się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Inne artykuły

Pracodawcy Medycyny Prywatnej spotkali się z Dyrektor CeZ

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 15.01.2025

14 stycznia 2025 r. w siedzibie Centrum e-Zdrowia odbyło się spotkanie przedstawicieli Pracodawców Medycyny Prywatnej (PMP) z Dyrektor CeZ – Małgorzatą Olszewską.

Ze strony CeZ w spotkaniu udział wzięli także: Andrzej Sarnowski – Dyrektor Pionu Rozwoju SIM i Wdrożeń (ZDII), Radosław Michałek – p.o. Dyrektora Pionu Rozwoju Produktów e-Zdrowia (ZDI) oraz Mariusz Czyżak – Dyrektor Pionu do Spraw Ładu Organizacji.

Rozmawialiśmy między innymi na temat:
📌 strategii rozwoju e-Zdrowia i priorytetowych obszarów,
📌 informatyzacji systemu ochrony zdrowia i wymiany danych medycznych,
📌 centralnej e-rejestracji i EKOK,
📌 finansowania działań w ramach KPO,
📌 technologii AI i ich zastosowania w medycynie,
📌 programu „Profilaktyka 40 PLUS” i jego przyszłości,
📌 jednolitego słownika badań diagnostyki laboratoryjnej,
📌 cyfryzacji dokumentacji medycznej w ramach medycyny pracy i medycyny szkolnej,
📌 projektów i działań CeZ w innych obszarach.

Serdecznie dziękujemy za możliwość merytorycznej dyskusji i jednocześnie mamy nadzieję, że to spotkanie będzie doskonałym wstępem do dalszej, owocnej współpracy w zakresie wprowadzania innowacyjnych narzędzi w celu informatyzacji systemu ochrony zdrowia.

Przeczytaj teraz

Pracodawcy Medycyny Prywatnej składają najserdeczniejsze życzenia!

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 20.12.2024
Przeczytaj teraz

DO WYKORZYSTANIA: materiał edukacyjny „Wyzwania i zarządzanie ryzykiem związane z nowymi zagrożeniami dla zdrowia w pracy i w życiu codziennym”

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 20.12.2024

w imieniu Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi (organizacji partnerskiej Pracodawców Medycyny Prywatnej) przekazujemy najnowszy materiał edukacyjny „Wyzwania i zarządzanie ryzykiem związane z nowymi zagrożeniami dla zdrowia w pracy i w życiu codziennym” przeznaczony dla pracodawców, menedżerów i kierowników odpowiedzialnych za działania na rzecz zdrowia pracowników.

Prezentowana broszura została opracowana pod redakcją dr hab. Anny Kozajdy w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025, finansowanego przez Ministra Zdrowia.

Opracowanie przedstawia wybrane czynniki szkodliwe i zagrożenia dla zdrowia, które coraz częściej stanowią wyzwanie dla pracodawców i kadry zarządzającej ryzykiem zdrowotnym w zakładach pracy. Przedstawione w opracowaniu informacje są szczególnie istotne w odniesieniu do populacji starzejących się pracowników. Autorami rozdziałów są eksperci w dziedzinie zagrożeń chemicznych, biologicznych, radiacyjnych oraz z zakresu psychologii i promocji zdrowia w miejscu pracy. Dołożono wszelkich starań, aby każde zagadnienie było omówione wyczerpująco, a broszura stanowiła kompendium praktycznej wiedzy dla pracodawcy.

W rozdziałach opisano kolejno:

  • Substancje chemiczne zaburzające funkcjonowanie układu hormonalnego – komu najbardziej zagrażają i jak chronić zdrowie pracowników?
  • Wirusy – czy ekspozycja w miejscu pracy zawsze ma charakter zawodowy i jak zapobiegać ogniskom zakażeń wirusowych w zakładzie pracy?
  • Pole elektromagnetyczne – jak wpływa na organizm człowieka i jakie obowiązki ma pracodawca, jeśli pracownicy są narażeni na działanie tego pola?
  • Klimatyzowanie pomieszczeń – czy jest konieczne i jakie zasady wdrożyć, aby zapewnić zarówno wydajność pracy, jak i komfort oraz bezpieczeństwo zdrowotne pracowników podczas upałów?
  • Stres – jakie są fizjologiczne, psychologiczne i behawioralne skutki zdrowotne stresu i jak pracodawca może ograniczyć czynniki stresogenne związane z pracą?
  • Otyłość – jakie jest nowe spojrzenie na otyłość i w jaki sposób pracodawca może skutecznie wspomóc pracowników w staraniach o poprawę lub odzyskanie zdrowia?

Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi, w ramach Centrum Konsultacyjnego, oferuje również bezpłatne wsparcie wielodyscyplinarnego zespołu ekspertów, w tym m.in. służby medycyny pracy, zdrowia publicznego, promocji zdrowia w miejscu pracy, specjalistów ds. fizjologii pracy i ergonomii, bezpieczeństwa chemicznego i biologicznego oraz wsparcia zdrowia psychicznego – zapraszamy do konsultacji:

Projekt jest realizowany w ramach Celu Operacyjnego 5: Wyzwania Demograficzne, Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025, finansowanego przez Ministra Zdrowia, Zadanie 10: pn.: „Edukacja w zakresie zarządzania zdrowiem starzejących się pracowników oraz opracowanie i upowszechnienie instrumentów promujących zdrowie i zachowania prozdrowotne w środowisku pracy”.

Przeczytaj teraz

Gyncentrum dołącza do Pracodawców Medycyny Prywatnej – Paweł Czerwiński w roli Członka Zarządu PMP

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 19.12.2024

Miło nam poinformować, że Gyncentrum Sp. z. o.o. dołączyło do Pracodawców Medycyny Prywatnej. Jednocześnie Paweł Czerwiński – Prezes Zarządu Gyncentrum – będzie pełnił funkcję Członka Zarządu PMP.

Klinika Gyncentrum jest jednym z wiodących ośrodków leczenia niepłodności i diagnostyki prenatalnej w Polsce. Od ponad 20 lat pomaga niepłodnym parom spełnić marzenie o potomstwie, zachowując przy tym najwyższą jakość usług. W ramach jednego ośrodka pacjenci mogą skorzystać z pełnej diagnostyki przyczyn niepłodności oraz poddać się leczeniu zaawansowanymi metodami. Zespół kliniki tworzą wybitni specjaliści z wielu dziedzin medycyny: ginekologii i położnictwa, endokrynologii, perinatologii, genetyki, urologii, andrologii, immunologii czy embriologii. Gyncentrum jest także cenionym ośrodkiem diagnostyki prenatalnej, wykonującym badania prywatne oraz na NFZ.


Grupę Gyncentrum tworzą nowoczesne centra i laboratoria medyczne, w tym Laboratorium Genetyczne Gyncentrum, będące jest jednym z najnowocześniej wyposażonych laboratoriów w Europie. To również wiodący ośrodek w zakresie diagnostyki genetycznych przyczyn niepłodności i poronień oraz preimplantacyjnej diagnostyki PGT w Polsce. Laboratorium wykonuje szeroki zakres badań genetycznych dla pacjentów zmagających się z niepłodnością i nawykowymi poronieniami, pacjentów będących nosicielami chorób genetycznych lub mających genetyczne predyspozycje do nowotworów oraz zmagających się z częstymi infekcjami intymnymi.


Klinika Leczenia Niepłodności Gyncentrum ma swoje oddziały w 8 miastach w Polsce: w Katowicach, Krakowie, Bielsku-Białej, Częstochowie, Lublinie, Warszawie, Poznaniu oraz we Wrocławiu.

Witamy na pokładzie i mamy nadzieję na owocną współpracę!

Przeczytaj teraz

„Kwestionariusz do oceny jakości programu promocji zdrowia”

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 19.12.2024

w imieniu Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi (organizacji partnerskiej Pracodawców RP) przekazujemy najnowsze narzędzie przydatne w zakładach pracy osobom lub zespołom zarządzającym strategią/programem/projektem promocji zdrowia personelu.

„Kwestionariusz do oceny jakości programu promocji zdrowia”, opracowany przez dr. Krzysztofa Puchalskiego oraz dr Elizę Goszczyńską z Krajowego Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera, ma wspomóc menadżerów promocji zdrowia w samorefleksji dotyczącej jakości takich przedsięwzięć. Doświadczenia praktyków i analizy naukowe wskazują, że wysoka jak ość wdrożenia prozdrowotnego sprzyja osiąganiu oczekiwanych efektów. Zapraszamy do pobierania i bezpłatnego korzystania z „Kwestionariusza do ewaluacji jakości wdrożenia programu promocji zdrowia”.

Jakie korzyści może czerpać firma z przeprowadzenia analizy w oparciu o to narzędzie?

  • Kwestionariusz daje możliwość prześledzenia najważniejszych czynników istotnych z punktu widzenia wysokiej jakości programu promocji zdrowia.
  • Samorefleksja osób zarządzających wdrożeniem, podjęta w oparciu o narzędzie, pozwala im uświadomić sobie, w którym miejscu dbałości o wysoką jakość programu promocji zdrowia jest aktualnie firma oraz wskazuje obszary, które są jeszcze do zaopiekowania.
  • Prowadzenie cyklicznie takich analiz daje możliwość prześledzenia postępów w procesie budowy wysokiej jakości wdrożenia wellbeingowego.
  • Konstrukcja narzędzia jest bardzo prosta, co znacząco ułatwia i skraca proces analizy.

Narzędzie pomaga w ocenie jakości działań prozdrowotnych realizowanych w sześciu obszarach:

1. miejsce promocji zdrowia personelu w polityce firmy,
2. struktury organizacyjne dla promocji zdrowia,
3. planowanie procesu promocji zdrowia,
4. ustanawianie celów promocji zdrowia,
5. implementacja promocji zdrowia,
6. ewaluacja promocji zdrowia.

W kwestionariuszu przy każdym z tych obszarów zdefiniowano trzy kryteria, uznane za szczególnie istotne dla dobrej jakości działań promocyjnych. Z kolei każdemu kryterium przypisano trzy możliwe poziomy realizacji:

  • kryterium zostało już osiągnięte,
  • trwają dopiero prace w tym kierunku,
  • w ogóle nie rozpoczęto działań w tym zakresie.

Aby ułatwić korzystanie z kwestionariusza, dołączono do niego rekomendacje dotyczące sposobu opracowania, interpretacji i wykorzystania zgromadzonych danych, a także metodykę jego stosowania w zakładzie pracy. Proces ten może także zostać wsparty przez ekspertów Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi podczas bezpłatnych konsultacji udzielanych w ramach działalności Centrum Konsultacyjnego. Przeczytaj o zasadach udzielania naszych konsultacji oraz wypełnij formularz zgłoszenia do Centrum Konsultacyjnego klikając w przycisk poniżej:

„Kwestionariusz do oceny jakości programu promocji zdrowia” oraz inne wypracowane przez Instytut Medycyny Pracy narzędzia znajdują się w otwartym dostępie, tj. są przeznaczone do nieodpłatnego użytku niekomercyjnego.

Projekt jest realizowany w ramach Celu Operacyjnego 5: Wyzwania Demograficzne, Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025, finansowanego przez Ministra Zdrowia, Zadanie 10: pn.: „Edukacja w zakresie zarządzania zdrowiem starzejących się pracowników oraz opracowanie i upowszechnienie instrumentów promujących zdrowie i zachowania prozdrowotne w środowisku pracy”.

Przeczytaj teraz

Pierwsze w Polsce wszczepienie zastawki Avalus Ultra™ odbyło się w Szpitalu Medicover

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 17.12.2024

W Szpitalu na warszawskim Wilanowie po raz pierwszy w Polsce wszczepiono pacjentowi zastawkę biologiczną o znacznie przedłużonej trwałości – Avalus Ultra

5 grudnia 2024 r., podczas zabiegu wymiany zastawki aortalnej w Klinice Kardiochirurgii Szpitala Medicover w Warszawie, zespół pod kierownictwem dra hab. n. med. Krzysztofa Wróbla, profesora Uczelni Łazarskiego, w składzie: dr n. med. Paweł Czub, lek. Beata Błaszczyk, Milena Wysocka, Agnieszka Piekarska, Agata Jagiełło-Mika, Renata Muszyńska, po raz pierwszy w Polsce, wszczepił 69-letniemu pacjentowi zastawkę wołową Avalus Ultra™.  

Operowany mężczyzna cierpiał z powodu niewydolności zastawki aortalnej. Innowacją w podjętym leczeniu było wszczepienie metodą małoinwazyjną zastawki biologicznej o znacznie przedłużonej trwałości.

– Jestem człowiekiem aktywnym. Mam więc nadzieję, że teraz będę mógł pokonywać większe dystanse podczas pieszych wędrówek. Liczę na to, że będzie dużo lepiej. Oczywiście czas pokaże – mówi pacjent – pan Wiesław pięć dni po operacji. – Jak wytłumaczył mi profesor Wróbel, jest to pierwsza tego typu zastawka wszczepiona w tej części Europy – dodaje.

– To był pacjent z wadą zastawki aortalnej w postaci ciężkiego zwężenia zastawki, dodatkowo z nadciśnieniem tętniczym, cukrzycą oraz pogorszeniem tolerancji wysiłku. Wszczepiliśmy mu biologiczną zastawkę wołową. Zastosowanie odpowiedniego zabezpieczenia tkanki przed zwapnieniem wspiera jej trwałość, a brak elementów metalowych zmniejsza ryzyko wystąpienia reakcji uczuleniowych, co przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów – mówi dr hab. n. med. Krzysztof Wróbel, Kierownik Kliniki Kardiochirurgii Szpitala Medicover w Warszawie, profesor Uczelni Łazarskiego. – Operację wykonaliśmy techniką endoskopową z kamerą 3D z bocznego dostępu międzyżebrowego – kontynuuje.

dr hab. n. med. Krzysztof Wróbel, Kierownik Kliniki Kardiochirurgii Szpitala Medicover w Warszawie, profesor Uczelni Łazarskiego

Rocznie w Polsce wykonuje się ok. 2000 zabiegów chirurgicznych wszczepienia zastawki aortalnej z wykorzystaniem minimalnie inwazyjnej chirurgii. Wykonanie tej procedury metodą zastosowaną przez zespół dr hab. n. med. Krzysztofa Wróbla, prof. UŁa, pozwala na uniknięcie kolejnego zabiegu w krótkim czasie, co jest standardem przy zastosowaniu klasycznych metod operacyjnych.  

Przeczytaj teraz