windows 10 pro office 2019 pro office 365 pro windows 10 home windows 10 enterprise office 2019 home and business office 2016 pro windows 10 education visio 2019 microsoft project 2019 microsoft project 2016 visio professional 2016 windows server 2012 windows server 2016 windows server 2019 Betriebssysteme office software windows server https://softhier.com/ instagram takipçi instagram beğeni instagram görüntüleme instagram otomatik beğeni facebook beğeni facebook sayfa beğenisi facebook takipçi twitter takipçi twitter beğeni twitter retweet youtube izlenme youtube abone instagram

Statut i uchwały

Autor:
12 sierpnia 2017

Statut
Ogólnopolskiego Związku Pracodawców
Prywatnej Służby Zdrowia

Rozdział I
Przepisy Ogólne

§1

  1. Niniejszym tworzy się związek pracodawców pod nazwą: Ogólnopolski Związek Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia zwany w dalszej części Statutu Związkiem.
  2. Związek działa na podstawie Ustawy z dnia 23 maja 1991 o organizacjach pracodawców (Dz. U. Nr 55, poz.235, z późniejszymi zmianami) oraz niniejszego Statutu.

§2

  1. Terenem działania związku jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
  2. Siedzibą Związku jest miasto Warszawa.
  3. Związek może:
    • współtworzyć federacje i konfederacje,
    • przystępować do innych organizacji o podobnym charakterze-tak krajowych jak i międzynarodowych.

§3

  1. Związek jest dobrowolną organizacją zrzeszającą osoby prawne i fizyczne tworzące Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej objęte art.2 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U . z dnia 14 października 1991 r. z późniejszymi zmianami), będące w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami.
  2. Związek jest organizacją samorządną i niezależną w swojej działalności statutowej od organów administracji tak rządowej jak i samorządowej oraz od innych organizacji.
  3. Związek posiada osobowość prawną.
  4. Związek używa pieczęci z napisem: Ogólnopolski Związek Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia.
  5. Związek może ustalić własne godło.

§4

Podstawowymi celami i zadaniami związku są: ochrona praw i reprezentowanie interesów pracodawców zakładów opieki zdrowotnej mających swoja siedzibę na obszarze o którym mowa w § 2 ust. 1 Statutu.

§5

Cele i Zadania Związku są realizowane przez:

  1. prezentowanie opinii w sprawach związanych z ochrona zdrowia,
  2. prowadzenie studiów i badań nad sytuacją pracodawców, popularyzacją wiedzy prawnej, organizacyjnej i ekonomicznej,
  3. występowanie w imieniu członków związku do organów administracji rządowej i samorządowej wszystkich szczebli,
  4. delegowanie swoich przedstawicieli do organów doradczych władz samorządowej ,rządowej i ustawodawczej,
  5. organizowanie zespołów doradczych oraz zatrudnienie pracowników i ekspertów do wykonywania zadań statutowych,
  6. współpraca z innymi z innymi organizacjami pozarządowymi o celach zbieżnych z celami Związku,
  7. występowanie do organów posiadających inicjatywę legislacyjną i wnioskami legislacyjnymi ,opiniowanie założeń i projektów aktów prawnych w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej tak ogólnopolskich jak i lokalnych, prawa pracy i działalności gospodarczej,
  8. prowadzenie doradztwa na rzecz członków Związku,
  9. organizowanie i wspieranie kształcenia pracodawców,
  10. wspieranie członków związku w negocjacjach z jednostkami dysponującymi środkami publicznymi przeznaczonymi na ochronę, profilaktykę i promocje zdrowia,
  11. reprezentowanie członków związków wobec organów Kas Chorych i Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń Zdrowotnych, Administracji Rządowej i Samorządowej.

§6

  1. Dla realizacji celów statutowych związek może:
    • prowadzić działalność gospodarczą w zakresie:
      - pozaszkolne formy kształcenia, gdzie indziej niesklasyfikowane - PKD 80.42.Z,
    • uczestniczyć jako akcjonariusz (udziałowiec) w spółkach, spółdzielniach, innych podmiotach prowadzących działalność gospodarczą.
  2. Dochody uzyskane z działalności o której mowa w ust. 1 mogą być przeznaczone wyłącznie na realizacje zadań statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału miedzy członków Związku.

Rozdział II
CZŁONKOSTWO

§7

  1. Członkiem Związku mogą być osoby prawne lub fizyczne tworzące Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej obite art.2 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej(Dz. U. z dnia 14 października 1991 r. z późniejszymi zmianami), będące w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami i mający siedzibę na obszarze o którym mowa w &2 ust. 1.
  2. Członkostwo w Związku jest dobrowolne i nie może ograniczać działalności gospodarczej członków Związku.
  3. Członka Związku reprezentuje w przypadku gdy Członkiem Związku jest pracodawca będący osoba prawną- organ upoważniony do składania oświadczeń woli w imieniu takiego pracodawcy. Członka Związku może zeprezentować pełnomocnik powołany przez pracodawcę, a gdy pracodawca jest osoba prawną -przez organ upoważniony do składania oświadczeń woli w jego imieniu, legitymujący się pisemnym pełnomocnictwem.

§8

  1. O przyjęcie w poczet członków decyduje Zarząd Związku na pisemny wniosek zainteresowanego.
  2. W razie odmowy przyjęcia, zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się do Zgromadzenia Ogólnego Związku.
  3. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania w stosunku do członków - założycieli, którzy członkostwo nabywają z chwila wpisania Związku do rejestru.

§9

Członkom Związku przysługują następujące prawa:

  1. czynne i bierne prawo wyborcze do wszystkich organów Związku,
  2. uczestnictwa w pracach Związku i jego organów,
  3. prawo korzystania ze wsparcia Związku we wszystkich sprawach należących do jego kompetencji,
  4. prawo korzystania z wszelkich informacji o pracy Związku,
  5. prawo zgłaszania wniosków dotyczących działalności Związku.

§10

Członkowie Związku są obowiązani do:

  1. aktywnego udziału w pracach Związku,
  2. przestrzegania Statutu Związku,
  3. terminowego uiszczenia składek,
  4. wspieranie związku z wykorzystaniem zadań statutowych.

§11

Członkostwo w Związku ustaje w razie:

  1. wystąpienia ze Związku,
  2. rozwiązania Związku,
  3. wykluczenia ze związku przez Zarząd na skutek:
    • prowadzenia przez członka działalności na szkodę Związku,
    • rażącego naruszenia postanowień Statutu lub uchwał organów Związku,
    • uchylania się od płacenia składek członkowskich przez minimum 3 miesiące,
  4. utraty przez członka Związku statusu pracodawcy w rozumieniu ustawy, o której mowa w § 1 ust. 2 niniejszego Statutu.

§12

Z chwilą ustania członkostwa, wygasają prawa i obowiązki członka Związku, za wyjątkiem obowiązku do opłacenia zaległej składki.

§13

Oświadczenie o wystąpieniu ze związku składa się na ręce Prezesa Zarządu Związku najpóźniej na trzy miesiące przed dniem ustania członkostwa, który przypada na ostatni dzień trzeciego miesiąca następującego po miesiącu w którym złożono oświadczenie.

§14

  1. Wykluczenie ze związku następuje na mocy uchwały Zarządu Związku podjętej bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Zarządu.
  2. Od uchwały o której mowa w ust.1 przysługuje odwołanie do Zgromadzenia Ogólnego.
  3. W związku z ustaniem członkostwa nie przysługują żadne roszczenia do majątku Związku.

Rozdział III
ORGANY ZWIĄZKU

§15

Organami Związku są:

  1. Zgromadzenie Ogólne,
  2. Zarząd,
  3. Komisja Rewizyjna,
  4. Rada Programowa.

§16

Uchwał organów związku podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, za wyjątkiem sytuacji, w których Statut stanowi inaczej.
Głosowanie tajne zarządza się:

  1. w sprawach powołania i odwołania członków organów Związku pochodzących z wyboru,
  2. każdorazowo na wniosek co najmniej 1/5 uprawnionych do głosowania

§17

ZGROMADZENIE OGÓLNE

  1. Zgromadzenie Ogólne jest najwyższym organem Związku.
  2. W Zgromadzeniu Ogólnym członkowie mogą brać udział poprzez umocowanych przedstawicieli . Pełnomocnictwo musi być udzielone w formie pisemnej i złożone w oryginale na ręce Prezesa Zarządu Związku najpóźniej w chwili rozpoczęcia obrad Zgromadzenia Ogólnego.
  3. Każdemu członkowi przysługuje jeden głos za każde zdeklarowane 10 zł miesięcznych składek członkowskich.
  4. Zgromadzenie Ogólne wyraża swoją wolę w formie uchwał.
  5. Zgromadzenie Ogólne odbywa się co najmniej raz na 12 miesięcy.
  6. Zgromadzenie Ogólne zwoływane jest przez Zarząd w drodze pisemnego powiadomienia Członków listem poleconym na co najmniej 14 dni przed datą Zgromadzenia:
    • na pisemny wniosek co najmniej 1/5 połowy członków związku,
    • z inicjatywy komisji rewizyjnej,
    • z inicjatywy własnej.

§18

Do kompetencji Zgromadzenia Ogólnego należy:

  1. ustalenie programu działania Związku,
  2. wprowadzenie zmian do Statutu Związku,
  3. wybór i odwoływanie Prezesa Rządu, członków Zarządu oraz członków komisji Rewizyjnej,
  4. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
  5. przyjmowanie budżetu Związku,
  6. podejmowanie decyzji w sprawie przystąpienia lub wystąpienia Związku z innych organizacji pracodawców,
  7. ustalenie wpisowego ,wysokości składki członkowskiej i sposobu ich uiszczania,
  8. wyrażanie zgody na nabycie i zbycie nieruchomości,
  9. uchwalanie regulaminów funkcjonowania i wyboru do organów Związku,
  10. podejmowanie decyzji w innych sprawach, w których Statut przewiduje właściwości Zgromadzenia Ogólnego.

§19

ZARZĄD

  1. Zarząd jest organem wykonawczym Związku
  2. Zarząd działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez Zgromadzenie Ogólne

§20

  1. Kadencja Zarządu trwa 5 lat i kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdania z wykonania budżetu za ostatni rok urzędowania Zarządu
  2. W zależności od decyzji Zgromadzenia Ogólnego w skład Zarządu wchodzi od 4 do 6 osób w tym:
    • Prezes,
    • dwóch wiceprezesów.
    Członków Zarządu wybiera spośród swojego grona Zgromadzenie Ogólne zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym.
  3. Osoby wchodzące w skład Zarządu mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykła większością głosów w obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.
  4. Mandat członka Zarządu, powołanego w miejsce członka Zarządu odwołanego , zgodnie z ust. 5 niniejszego paragrafu, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Zarządu powołanych na daną kadencje.

§21

  1. Wygaśniecie mandatu członka Zarządu następuje:
    • w przypadku rezygnacji z wykonywania mandatu
    • w przypadku odwołania ze składu Zarządu przez Zgromadzenie Ogólne
  2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego wyboru członka Zarządu

§22

Do kompetencji Zarządu należy:

  1. prowadzenie bieżącej działalności Związku,
  2. reprezentowanie Związku w kontaktach z innymi podmiotami,
  3. wykonywanie uchwał Zgromadzenia Ogólnego,
  4. przygotowanie projektów i planów działania Związku,
  5. przygotowanie projektu budżetu i jego wykonanie,
  6. wyznaczenie członków Związku do reprezentowanie jego interesów w działaniach o działaniach o których mowa w § 5 pkt.1 i 2,
  7. składanie Zgromadzeniu Ogólnemu sprawozdań z działalności Związku,
  8. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia i skreślenia członków Związku,
  9. podejmowanie uchwał w sprawie prowadzenia przez Związek działalności o której mowa w § 6 ust. 1 nin. Statutu,
  10. podejmowanie uchwał w innych sprawach w których Statut nie przewiduje właściwości innych organów Związku,
  11. wybór przewodniczącego i członków Rady Programowej.

§23

Członek Zarządu nie może być jednocześnie członkiem Komisji Rewizyjnej.

§24

Do składania oświadczeń woli w imieniu Związku i zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane jest współuczestnictwo dwóch członków Zarządu , Związku ,z których co najmniej jeden jest prezesem lub wiceprezesem Zarządu.

§25

  1. Obsługę Związku i jego organów wykonuje Biuro Związku działające przy Zarządzie.
  2. Organizację i zadania Biura Związku określa regulamin uchwalany przez Zarząd.

§26

KOMISJA REWIZYJNA

  1. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Związku.
  2. Komisja Rewizyjna składa się z co najmniej 3 członków. Liczbę członków komisji określa Zgromadzenie Ogólne.
  3. Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 5 lat, kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdanie Zarządu z wykonania budżetu Związku za ostatni rok jej urzędowania.
  4. Na pierwszym posiedzeniu , nie później niż w ciągu 14 dni od daty wyboru Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają z pośród siebie Przewodniczącego i Sekretarza.
  5. Osoby wchodzące w skład Komisji Rewizyjnej mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.
  6. Mandat członka Komisji Rewizyjnej powołanego w miejsce członka Komisji Rewizyjnej odwołanego , zgodnie z ust. 5 niniejszego paragrafu, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Komisji Rewizyjnej powołanych na daną kadencję.
  7. Wygaśnięcie mandatu członka Komisji Rewizyjnej następuje:
    • w przypadku z rezygnacji z mandatu członka Komisji Rewizyjnej,
    • w przypadku odwołania ze składu Komisji Rewizyjnej przez Zgromadzenie Ogólne.
  8. W przypadku, o którym mowa w ust. 7 Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego składu członków Komisji Rewizyjnej.

§27

  1. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy wykonywanie stałej kontroli nad działalnością Związku. W szczególności Komisja Rewizyjna co najmniej raz do bada całokształt działalności Związku z uwzględnieniem działalności finansowej.
  2. Do szczególnych uprawnień Komisji Rewizyjnej ponadto należy:
    1. występowanie do Zgromadzenia Ogólnego z wnioskami wynikającymi z kontroli,
    2. zwracanie się do Zarządu z żądaniem składania wyjaśnień w sprawach dotyczących działalności Związku,
    3. składanie zaleceń co do działalności Związku.

§28

Tryb funkcjonowania Komisji Rewizyjnej określa regulamin uchwalony przez Zgromadzenie Ogólne.

§29

RADA PROGRAMOWA

  1. Rada Programowa jest organem doradczym Związku.
  2. Przewodniczącego i członków Rady Programowej powołuje i odwołuje Zarząd Związku zwykłą większością głosów.
  3. Członkiem Rady Programowej może być każda osoba fizyczna pragnąca działać na rzecz Związku.
  4. Do zadań Rady Programowej należy:
    • opiniowanie planów działalności Związku,
    • inicjowane i przedstawienie Zarządowi projektów podejmowania działań w zakresie ochrony praw i reprezentacji interesów Członków Związku wobec związków zawodowych pracowników, organów władzy i administracji państwowej oraz organów samorządu terytorialnego,
    • opiniowanie budżetu związku na dany rok i przedstawienie swoich wniosków Zarządowi,
    • wspieranie pozostałych statutowych działań Związku.
  5. Kadencja Rady Programowej trwa zgodnie z kadencją Zarządu przez który została wybrana.

Rozdział IV
MAJĄTEK ZWIĄZKU

§30

  1. Majątek Związku stanowią nieruchomości, ruchomości, środki finansowe oraz inne prawa majątkowe.
  2. Dochody Związku stanowią w szczególności:
    • wpisowe,
    • wpisy ze składek członkowskich,
    • darowizny, spadki, zapisy,
    • dochody z majątku Związku,
    • dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez Związek,
  3. Związek może tworzyć fundusze na realizację określonych celów.

Rozdział V
ROZWIĄZANIE ZWIĄZKU

§31

  1. Związek ulega rozwiązaniu w przypadku podjęcia przez Zgromadzenie Ogólne uchwały o rozwiązanie podjętej większością ¾ głosów przy obecności co najmniej ¾ uprawnionych.
  2. Uchwała o rozwiązaniu Związku określa przeznaczenie majątku pozostawionego po Związku oraz sposób przeprowadzenia likwidacji.

Rozdział VI
POSTANOWIENIA PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE

§32

Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszego Statutu nastąpić mogą w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy Członków Związku.

§33

Statut wchodzi w życie z dniem rejestracji Związku.

§34

W sprawach nieunormowanych niniejszym Statutem znajdują zastosowanie postępowania ustawy o organizacjach pracodawców i inne właściwe przepisy.

 

Statut
Ogólnopolskiego Związku Pracodawców
Prywatnej Służby Zdrowia

Rozdział I
Przepisy Ogólne

§1

  1. Niniejszym tworzy się związek pracodawców pod nazwą: Ogólnopolski Związek Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia zwany w dalszej części Statutu Związkiem.
  2. Związek działa na podstawie Ustawy z dnia 23 maja 1991 o organizacjach pracodawców (Dz. U. Nr 55, poz.235, z późniejszymi zmianami) oraz niniejszego Statutu.

§2

  1. Terenem działania związku jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
  2. Siedzibą Związku jest miasto Warszawa.
  3. Związek może:
    • współtworzyć federacje i konfederacje,
    • przystępować do innych organizacji o podobnym charakterze-tak krajowych jak i międzynarodowych.

§3

  1. Związek jest dobrowolną organizacją zrzeszającą osoby prawne i fizyczne tworzące Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej objęte art.2 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U . z dnia 14 października 1991 r. z późniejszymi zmianami), będące w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami.
  2. Związek jest organizacją samorządną i niezależną w swojej działalności statutowej od organów administracji tak rządowej jak i samorządowej oraz od innych organizacji.
  3. Związek posiada osobowość prawną.
  4. Związek używa pieczęci z napisem: Ogólnopolski Związek Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia.
  5. Związek może ustalić własne godło.

§4

Podstawowymi celami i zadaniami związku są: ochrona praw i reprezentowanie interesów pracodawców zakładów opieki zdrowotnej mających swoja siedzibę na obszarze o którym mowa w § 2 ust. 1 Statutu.

§5

Cele i Zadania Związku są realizowane przez:

  1. prezentowanie opinii w sprawach związanych z ochrona zdrowia,
  2. prowadzenie studiów i badań nad sytuacją pracodawców, popularyzacją wiedzy prawnej, organizacyjnej i ekonomicznej,
  3. występowanie w imieniu członków związku do organów administracji rządowej i samorządowej wszystkich szczebli,
  4. delegowanie swoich przedstawicieli do organów doradczych władz samorządowej ,rządowej i ustawodawczej,
  5. organizowanie zespołów doradczych oraz zatrudnienie pracowników i ekspertów do wykonywania zadań statutowych,
  6. współpraca z innymi z innymi organizacjami pozarządowymi o celach zbieżnych z celami Związku,
  7. występowanie do organów posiadających inicjatywę legislacyjną i wnioskami legislacyjnymi ,opiniowanie założeń i projektów aktów prawnych w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej tak ogólnopolskich jak i lokalnych, prawa pracy i działalności gospodarczej,
  8. prowadzenie doradztwa na rzecz członków Związku,
  9. organizowanie i wspieranie kształcenia pracodawców,
  10. wspieranie członków związku w negocjacjach z jednostkami dysponującymi środkami publicznymi przeznaczonymi na ochronę, profilaktykę i promocje zdrowia,
  11. reprezentowanie członków związków wobec organów Kas Chorych i Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń Zdrowotnych, Administracji Rządowej i Samorządowej.

§6

  1. Dla realizacji celów statutowych związek może:
    • prowadzić działalność gospodarczą w zakresie:
      – pozaszkolne formy kształcenia, gdzie indziej niesklasyfikowane – PKD 80.42.Z,
    • uczestniczyć jako akcjonariusz (udziałowiec) w spółkach, spółdzielniach, innych podmiotach prowadzących działalność gospodarczą.
  2. Dochody uzyskane z działalności o której mowa w ust. 1 mogą być przeznaczone wyłącznie na realizacje zadań statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału miedzy członków Związku.

Rozdział II
CZŁONKOSTWO

§7

  1. Członkiem Związku mogą być osoby prawne lub fizyczne tworzące Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej obite art.2 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej(Dz. U. z dnia 14 października 1991 r. z późniejszymi zmianami), będące w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami i mający siedzibę na obszarze o którym mowa w &2 ust. 1.
  2. Członkostwo w Związku jest dobrowolne i nie może ograniczać działalności gospodarczej członków Związku.
  3. Członka Związku reprezentuje w przypadku gdy Członkiem Związku jest pracodawca będący osoba prawną- organ upoważniony do składania oświadczeń woli w imieniu takiego pracodawcy. Członka Związku może zeprezentować pełnomocnik powołany przez pracodawcę, a gdy pracodawca jest osoba prawną -przez organ upoważniony do składania oświadczeń woli w jego imieniu, legitymujący się pisemnym pełnomocnictwem.

§8

  1. O przyjęcie w poczet członków decyduje Zarząd Związku na pisemny wniosek zainteresowanego.
  2. W razie odmowy przyjęcia, zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się do Zgromadzenia Ogólnego Związku.
  3. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania w stosunku do członków – założycieli, którzy członkostwo nabywają z chwila wpisania Związku do rejestru.

§9

Członkom Związku przysługują następujące prawa:

  1. czynne i bierne prawo wyborcze do wszystkich organów Związku,
  2. uczestnictwa w pracach Związku i jego organów,
  3. prawo korzystania ze wsparcia Związku we wszystkich sprawach należących do jego kompetencji,
  4. prawo korzystania z wszelkich informacji o pracy Związku,
  5. prawo zgłaszania wniosków dotyczących działalności Związku.

§10

Członkowie Związku są obowiązani do:

  1. aktywnego udziału w pracach Związku,
  2. przestrzegania Statutu Związku,
  3. terminowego uiszczenia składek,
  4. wspieranie związku z wykorzystaniem zadań statutowych.

§11

Członkostwo w Związku ustaje w razie:

  1. wystąpienia ze Związku,
  2. rozwiązania Związku,
  3. wykluczenia ze związku przez Zarząd na skutek:
    • prowadzenia przez członka działalności na szkodę Związku,
    • rażącego naruszenia postanowień Statutu lub uchwał organów Związku,
    • uchylania się od płacenia składek członkowskich przez minimum 3 miesiące,
  4. utraty przez członka Związku statusu pracodawcy w rozumieniu ustawy, o której mowa w § 1 ust. 2 niniejszego Statutu.

§12

Z chwilą ustania członkostwa, wygasają prawa i obowiązki członka Związku, za wyjątkiem obowiązku do opłacenia zaległej składki.

§13

Oświadczenie o wystąpieniu ze związku składa się na ręce Prezesa Zarządu Związku najpóźniej na trzy miesiące przed dniem ustania członkostwa, który przypada na ostatni dzień trzeciego miesiąca następującego po miesiącu w którym złożono oświadczenie.

§14

  1. Wykluczenie ze związku następuje na mocy uchwały Zarządu Związku podjętej bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Zarządu.
  2. Od uchwały o której mowa w ust.1 przysługuje odwołanie do Zgromadzenia Ogólnego.
  3. W związku z ustaniem członkostwa nie przysługują żadne roszczenia do majątku Związku.

Rozdział III
ORGANY ZWIĄZKU

§15

Organami Związku są:

  1. Zgromadzenie Ogólne,
  2. Zarząd,
  3. Komisja Rewizyjna,
  4. Rada Programowa.

§16

Uchwał organów związku podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, za wyjątkiem sytuacji, w których Statut stanowi inaczej.
Głosowanie tajne zarządza się:

  1. w sprawach powołania i odwołania członków organów Związku pochodzących z wyboru,
  2. każdorazowo na wniosek co najmniej 1/5 uprawnionych do głosowania

§17

ZGROMADZENIE OGÓLNE

  1. Zgromadzenie Ogólne jest najwyższym organem Związku.
  2. W Zgromadzeniu Ogólnym członkowie mogą brać udział poprzez umocowanych przedstawicieli . Pełnomocnictwo musi być udzielone w formie pisemnej i złożone w oryginale na ręce Prezesa Zarządu Związku najpóźniej w chwili rozpoczęcia obrad Zgromadzenia Ogólnego.
  3. Każdemu członkowi przysługuje jeden głos za każde zdeklarowane 10 zł miesięcznych składek członkowskich.
  4. Zgromadzenie Ogólne wyraża swoją wolę w formie uchwał.
  5. Zgromadzenie Ogólne odbywa się co najmniej raz na 12 miesięcy.
  6. Zgromadzenie Ogólne zwoływane jest przez Zarząd w drodze pisemnego powiadomienia Członków listem poleconym na co najmniej 14 dni przed datą Zgromadzenia:
    • na pisemny wniosek co najmniej 1/5 połowy członków związku,
    • z inicjatywy komisji rewizyjnej,
    • z inicjatywy własnej.

§18

Do kompetencji Zgromadzenia Ogólnego należy:

  1. ustalenie programu działania Związku,
  2. wprowadzenie zmian do Statutu Związku,
  3. wybór i odwoływanie Prezesa Rządu, członków Zarządu oraz członków komisji Rewizyjnej,
  4. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
  5. przyjmowanie budżetu Związku,
  6. podejmowanie decyzji w sprawie przystąpienia lub wystąpienia Związku z innych organizacji pracodawców,
  7. ustalenie wpisowego ,wysokości składki członkowskiej i sposobu ich uiszczania,
  8. wyrażanie zgody na nabycie i zbycie nieruchomości,
  9. uchwalanie regulaminów funkcjonowania i wyboru do organów Związku,
  10. podejmowanie decyzji w innych sprawach, w których Statut przewiduje właściwości Zgromadzenia Ogólnego.

§19

ZARZĄD

  1. Zarząd jest organem wykonawczym Związku
  2. Zarząd działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez Zgromadzenie Ogólne

§20

  1. Kadencja Zarządu trwa 5 lat i kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdania z wykonania budżetu za ostatni rok urzędowania Zarządu
  2. W zależności od decyzji Zgromadzenia Ogólnego w skład Zarządu wchodzi od 4 do 6 osób w tym:
    • Prezes,
    • dwóch wiceprezesów.

    Członków Zarządu wybiera spośród swojego grona Zgromadzenie Ogólne zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym.

  3. Osoby wchodzące w skład Zarządu mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykła większością głosów w obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.
  4. Mandat członka Zarządu, powołanego w miejsce członka Zarządu odwołanego , zgodnie z ust. 5 niniejszego paragrafu, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Zarządu powołanych na daną kadencje.

§21

  1. Wygaśniecie mandatu członka Zarządu następuje:
    • w przypadku rezygnacji z wykonywania mandatu
    • w przypadku odwołania ze składu Zarządu przez Zgromadzenie Ogólne
  2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego wyboru członka Zarządu

§22

Do kompetencji Zarządu należy:

  1. prowadzenie bieżącej działalności Związku,
  2. reprezentowanie Związku w kontaktach z innymi podmiotami,
  3. wykonywanie uchwał Zgromadzenia Ogólnego,
  4. przygotowanie projektów i planów działania Związku,
  5. przygotowanie projektu budżetu i jego wykonanie,
  6. wyznaczenie członków Związku do reprezentowanie jego interesów w działaniach o działaniach o których mowa w § 5 pkt.1 i 2,
  7. składanie Zgromadzeniu Ogólnemu sprawozdań z działalności Związku,
  8. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia i skreślenia członków Związku,
  9. podejmowanie uchwał w sprawie prowadzenia przez Związek działalności o której mowa w § 6 ust. 1 nin. Statutu,
  10. podejmowanie uchwał w innych sprawach w których Statut nie przewiduje właściwości innych organów Związku,
  11. wybór przewodniczącego i członków Rady Programowej.

§23

Członek Zarządu nie może być jednocześnie członkiem Komisji Rewizyjnej.

§24

Do składania oświadczeń woli w imieniu Związku i zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane jest współuczestnictwo dwóch członków Zarządu , Związku ,z których co najmniej jeden jest prezesem lub wiceprezesem Zarządu.

§25

  1. Obsługę Związku i jego organów wykonuje Biuro Związku działające przy Zarządzie.
  2. Organizację i zadania Biura Związku określa regulamin uchwalany przez Zarząd.

§26

KOMISJA REWIZYJNA

  1. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Związku.
  2. Komisja Rewizyjna składa się z co najmniej 3 członków. Liczbę członków komisji określa Zgromadzenie Ogólne.
  3. Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 5 lat, kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdanie Zarządu z wykonania budżetu Związku za ostatni rok jej urzędowania.
  4. Na pierwszym posiedzeniu , nie później niż w ciągu 14 dni od daty wyboru Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają z pośród siebie Przewodniczącego i Sekretarza.
  5. Osoby wchodzące w skład Komisji Rewizyjnej mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.
  6. Mandat członka Komisji Rewizyjnej powołanego w miejsce członka Komisji Rewizyjnej odwołanego , zgodnie z ust. 5 niniejszego paragrafu, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Komisji Rewizyjnej powołanych na daną kadencję.
  7. Wygaśnięcie mandatu członka Komisji Rewizyjnej następuje:
    • w przypadku z rezygnacji z mandatu członka Komisji Rewizyjnej,
    • w przypadku odwołania ze składu Komisji Rewizyjnej przez Zgromadzenie Ogólne.
  8. W przypadku, o którym mowa w ust. 7 Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego składu członków Komisji Rewizyjnej.

§27

  1. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy wykonywanie stałej kontroli nad działalnością Związku. W szczególności Komisja Rewizyjna co najmniej raz do bada całokształt działalności Związku z uwzględnieniem działalności finansowej.
  2. Do szczególnych uprawnień Komisji Rewizyjnej ponadto należy:
    1. występowanie do Zgromadzenia Ogólnego z wnioskami wynikającymi z kontroli,
    2. zwracanie się do Zarządu z żądaniem składania wyjaśnień w sprawach dotyczących działalności Związku,
    3. składanie zaleceń co do działalności Związku.

§28

Tryb funkcjonowania Komisji Rewizyjnej określa regulamin uchwalony przez Zgromadzenie Ogólne.

§29

RADA PROGRAMOWA

  1. Rada Programowa jest organem doradczym Związku.
  2. Przewodniczącego i członków Rady Programowej powołuje i odwołuje Zarząd Związku zwykłą większością głosów.
  3. Członkiem Rady Programowej może być każda osoba fizyczna pragnąca działać na rzecz Związku.
  4. Do zadań Rady Programowej należy:
    • opiniowanie planów działalności Związku,
    • inicjowane i przedstawienie Zarządowi projektów podejmowania działań w zakresie ochrony praw i reprezentacji interesów Członków Związku wobec związków zawodowych pracowników, organów władzy i administracji państwowej oraz organów samorządu terytorialnego,
    • opiniowanie budżetu związku na dany rok i przedstawienie swoich wniosków Zarządowi,
    • wspieranie pozostałych statutowych działań Związku.
  5. Kadencja Rady Programowej trwa zgodnie z kadencją Zarządu przez który została wybrana.

Rozdział IV
MAJĄTEK ZWIĄZKU

§30

  1. Majątek Związku stanowią nieruchomości, ruchomości, środki finansowe oraz inne prawa majątkowe.
  2. Dochody Związku stanowią w szczególności:
    • wpisowe,
    • wpisy ze składek członkowskich,
    • darowizny, spadki, zapisy,
    • dochody z majątku Związku,
    • dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez Związek,
  3. Związek może tworzyć fundusze na realizację określonych celów.

Rozdział V
ROZWIĄZANIE ZWIĄZKU

§31

  1. Związek ulega rozwiązaniu w przypadku podjęcia przez Zgromadzenie Ogólne uchwały o rozwiązanie podjętej większością ¾ głosów przy obecności co najmniej ¾ uprawnionych.
  2. Uchwała o rozwiązaniu Związku określa przeznaczenie majątku pozostawionego po Związku oraz sposób przeprowadzenia likwidacji.

Rozdział VI
POSTANOWIENIA PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE

§32

Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszego Statutu nastąpić mogą w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy Członków Związku.

§33

Statut wchodzi w życie z dniem rejestracji Związku.

§34

W sprawach nieunormowanych niniejszym Statutem znajdują zastosowanie postępowania ustawy o organizacjach pracodawców i inne właściwe przepisy.

 

Inne artykuły

Diagnostyka otworzyła poradnię genetyczną w Gdańsku 

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 24.09.2021

Spółka Diagnostyka otworzyła nową specjalistyczną poradnię genetyczną w Gdańsku. Placówka zlokalizowana jest przy ulicy Wileńskiej 44, w lokalizacji tej działa także Szpital Swissmed. 

Poradnia została uruchomiona 15 września 2021. Oferuje konsultacje genetyka klinicznego, a także możliwość wykonania na miejscu zleconych badań, dotyczących obciążenia rodzinnego nowotworami złośliwymi, zaburzeń krzepnięcia, niepowodzeń rozrodu, optymalnego przygotowania do ciąży par ryzyka a także diagnostyki prenatalnej. 

Diagnostyka prowadzi ponad 200 laboratoriów i ponad 1100 punktów pobrań na terenie całego kraju. Wkonuje ponad 100 mln badań dla około 16 mln pacjentów. Oferuje największy wybór badań laboratoryjnych (2500 rodzajów testów).   

Poza standardowymi badaniami, firma stawia na rozwój i popularyzację metod wysoko zaawansowanych.  

Diagnostyka, jako pierwsza sieć laboratoryjna w kraju, uruchomiła własną pracownię badań biologii molekularnej, a od kilku lat rozwija unikalną ofertę diagnostyki autoimmunologicznej. 

Na temat rozwoju spółki Diagnostyka czytaj: Inwestujemy w nowe technologie>>> 

Przeczytaj teraz

Forum Ekonomiczne pokazało ważną rolę sektora prywatnego

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 24.09.2021

Artur Białkowski, dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych, członek zarządu Medicover sp. z o.o.

Bardzo cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w XXX Forum Ekonomicznym w Karpaczu. Była to okazja, by w szerokim gronie ekspertów i decydentów porozmawiać o najbardziej aktualnych wyzwaniach ochrony zdrowia, wymienić się wiedzą, doświadczeniem i wzajemnie zainspirować do zmiany i rozwoju.

Mam poczucie, że podczas tego wydarzenia wyraźnie wybrzmiał ważny przekaz dotyczący istotnej roli sektora prywatnego w walce z pandemią koronawirusa oraz ten, mówiący o współpracy sektorów prywatnego z publicznym – dla lepszej jakości w ochronie zdrowia.

Forum w Karpaczu dało również aktualny obraz innowacji, które w coraz większym stopniu będą determinować kształt oferowanych usług z zakresu zdrowia.

Jednym z kluczowych dla nas przekazów była także rola telemedycyny w modelu opieki, dziś dobre i umiejętne wykorzystanie tele-rozwiązań i innowacji w ochronie zdrowia to lepsze zaopiekowanie się pacjentem, zaoferowanie mu szybszego i bardziej efektywnego leczenia. Warto pamiętać także, że nowe technologie pozwalają na ograniczenie kosztów.

Jestem przekonany, że dialog z sektorem prywatnym, który jest od lat zaangażowany we wdrażanie innowacji i wiele rozwiązań testuje pilotażowo, może znacząco ułatwić stanowienie prawa, które ułatwi rozwój tych narzędzi, gwarantując pacjentom i lekarzom bezpieczeństwo i skuteczność ich stosowania.

Pozostaje wierzyć, że wyciągnięte w Karpaczu wnioski, wypracowane postanowienia i pozytywna energia pozostaną z nami na dłużej.
XXX Forum Ekonomiczne w Karpaczu odbyło się od 7 do 9 września 2021 roku.

Pracodawcy Medycyny Prywatnej byli partnerem tego wydarzenia i aktywnie brali w nim aktywny udział.

Czytaj na ten temat: Aktywnie uczestniczyliśmy w XXX Forum Ekonomicznym >>>

Przeczytaj teraz

Prywatne wydatki to jedna trzecia wszystkich wydatków na ochronę zdrowia

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 24.09.2021

Adam Rozwadowski, wiceprezes zarządu Pracodawców Medycyny Prywatnej, założyciel Centrum Medycznego Enel-Med

Wartość rynku prywatnych usług medycznych w roku 2021 szacowana jest na 56 mld zł, podczas gdy budżet NFZ na rok 2021 ma wartość 105 mld zł. Wynika z tego, że wydatki prywatne stanowią już jedną trzecią wszystkich wydatków na ochronę zdrowia. W roku 2024 mają one osiągnąć 79 mld zł.

Wydatki prywatne rosną więc jednocześnie z wydatkami Narodowego Funduszu Zdrowia.

56 mld zł, na jakie szacowne są przez agencję PMR prywatne wydatki na zdrowie w roku 2021, obejmuje zarówno finansowanie komercyjnych świadczeń zdrowotnych w formie abonamentów, prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych oraz świadczeń typu fee for service, jak i dopłaty do leków.

Dane te potwierdzają także informacje Polskiej Izby Ubezpieczeń, według której także prywatne wydatki na zdrowie stanowią jedną trzecią wszystkich wydatków na ten cel.
Wynika z tego, że sektor prywatny nie jest wyłącznie uzupełnienie systemu ochrony zdrowia, ale stanowi jego znacząca część, w dodatku taką, z którą ani NFZ ani Ministerstwo Zdrowia nie mają żadnych problemów, ponieważ nią nie zarządzają.

Można sobie wyobrazić, co by się stało, gdy zabrakło tych świadczeń, mogłoby to spowodować ogromną zapaść systemu ochrony zdrowia.
Zapowiedź wzrostu prywatnych wydatków do 79 mld zł w roku 2024 jest bardzo prawdopodobna, gdyż rosną one dynamicznie. Wynika to z faktu, że Polacy stają się coraz bardziej zamożni i klasa średnia rośnie w siłę.

Według badań 48 procent pacjentów korzysta z obu systemów ochrony zdrowia – z publicznego i prywatnego, a 9 procent – tylko z prywatnego. Wybierając placówki prywatne, pacjenci przede wszystkim zwracają uwagę na szybkość dostępu do świadczeń medycznych, wysokie kwalifikacje personelu oraz jakość obsługi pacjentów, łącznie z obsługą administracyjną, które jest również ważna.

W świadczeniach prywatnych przeważają usługi w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej i ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, mniejszy jest natomiast udział leczenia szpitalnego, chociaż on także w ostatnim czasie wzrósł zdecydowanie.

Wynika to z faktu, że część szpitali prywatnych straciła kontrakty z Narodowym Funduszem Zdrowia na skutek utworzenia sieci szpitali w roku 2017. Później te szpitale znalazły swoją niszę, rozwinęły specjalności, na której jest popyt i zaczęły dobrze wykorzystywać swój potencjał, oferując świadczenia komercyjne.

Czytaj także: Jakość, reforma sieci szpitali i pacjent w centrum uwagi>>>

Ponieważ Enel-Med nie został włączony do sieci szpitali, straciliśmy prawie cały kontrakt z NFZ, który mieliśmy (oprócz kontraktu na diagnostykę obrazową). W momencie, gdy został ogłoszony dodatkowy konkurs na świadczenia okulistyczne, wzięliśmy w nim udział, ale niestety nie wygraliśmy, choć uważaliśmy, że powinniśmy się znaleźć w grupie zakwalifikowanych podmiotów. Sprawę skierowaliśmy do sądu, w rezultacie czego wygraliśmy i uzyskaliśmy kontrakt.

W efekcie zniesienia limitów na świadczenia okulistyczne, co miało miejsce w roku 2019, okulistyka rozwija się bardzo dobrze. Była to dobra decyzja, gdy weźmie się pod uwagę, ilu pacjentów wyjeżdżało na operacje okulistyczne do Czech czy na Słowację.

Jednak kontrakt z NFZ stanowi jedynie około 2 procent wszystkich przychodów Enel-Med. Mamy bardzo rozwinięty system abonamentowy, duży udział w naszych przychodach mają przychody z usług fee for service, z medycyny sportowej oferowanej przez placówki Enel-Sport oraz ze świadczeń w zakresie stomatologii.

Enel-Med dynamicznie się rozwija, dlatego tym roku przeprowadziliśmy dodatkową emisję akcji i środki uzyskane z tego źródła przeznaczymy między innymi na otwieranie nowych przychodni wielospecjalistycznych oraz rozwijanie stomatologii.

Zdarzało się, że wiele placówek prywatnych zadłużało się w czasie, gdy traciły kontrakty w momencie powstania sieć szpitali, jednak w ich przypadku istnieje możliwość poradzenia sobie z tym problemem za pomocą dobrego wykorzystanie możliwości kapitałowych.

Istnieją takie rozwiązania jak leasing zwrotny budynku, w ramach którego obiekt po kilku czy kilkunastu latach wraca do właściciela. Można także sprzedać budynek szpitala firmie, która potem wynajmuje go byłemu właścicielowi.

W trudnym okresie firmy prywatne często korzystały z leasingu zwrotnego. Jest to ogólnie przyjęte rozwiązanie. Na przykład 98 procent infrastruktury Enel-Med to obiekty wynajęte, łącznie ze szpitalem Centrum działającym w Warszawie.

Korzystając z doświadczeń placówek prywatnych, takie rozwiązania mogłyby także zastosować placówki publiczne, oczywiście, pod warunkiem przekształcenia się w spółki kapitałowe. Zwykle wnoszą one jako aport do spółki budynki szpitali, które można oddać w leasing zwrotny lub sprzedać.

Korzystanie z takich rozwiązań przez placówki publiczne mogłoby pomóc w ograniczeniu ich zadłużania. 20 lat temu dług szpitali publicznych wynosił 7 mld zł, w roku 2015 – 10,9 mld zł, a obecnie jego wartość to 15,6 mld zł. Wartość tego długi wzrasta więc dynamicznie, mimo coraz wyższych środków przekazywanych z budżetu państwa na szpitale.

Czytaj także: Powinniśmy płacić za zdrowie, a nie za chorobę>>>

Istotnym źródłem finansowania ochrony zdrowia mogłyby także być dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne, które obecnie stanowią niewielki udział w tym finansowaniu. Jednak szersze ich wprowadzenie wymaga zmian systemowych, o których ostatnio mniej się mówi, nie były nawet tematem panelu dotyczącego finansowania podczas Forum Ochrony Zdrowia, które było częścią XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

Temat dodatkowych ubezpieczeń jest dosyć trudny, ponieważ w Konstytucji RP istnieje zapis, gwarantujący równy dostęp wszystkich obywateli do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych. Jeżeli pacjent ubezpieczony prywatnie i jednocześnie płacący składkę na NFZ “przeskakiwałby kolejkę”, to łamałby zasadę równego dostępu do tych świadczeń.

Aby system taki działał skutecznie, musiałby zostać zmieniony katalog świadczeń gwarantowanych i musiałyby jasno zostać określone zasady funkcjonowania takiego systemu. Na razie nie ma zapowiedzi wprowadzania takich zmian.

Jednak nawet bez takich rozwiązań rynek prywatnych usług medycznych ciągle się rozwija. Wiele firm, także tych z kapitałem zagranicznym, dynamicznie inwestuje na tym rynku, przejmując istniejąca infrastrukturę. Otwieranych jest także wiele nowych placówek, co wynika z zapotrzebowania rynku i z faktu, że Polacy mają coraz większe możliwości finansowe.

Patrząc na wzrastający udział sektora prywatnego w systemie ochrony zdrowia, można się spodziewać, że po kolejnych 30-tu latach przemian poziomy udziału obu sektorów się wyrównają.
Adam Rozwadowski mówił na temat finansowania ochrony zdrowia podczas jednego z paneli dyskusyjnych, będącego częścią Forum Ochrony Zdrowia, odbywającego się w ramach XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu, od 7 do 9 września 2021.

Czytaj więcej na ten temat: Aktywnie uczestniczyliśmy w XXX Forum Ekonomicznym>>>

Przeczytaj teraz

Rada Przedsiębiorczości apeluje o priorytetyzację ochrony zdrowia

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 23.09.2021

Rada Przedsiębiorczości, utworzona przez organizacje przedsiębiorców i pracodawców, zaapelowała o priorytetyzację ochrony zdrowia, wskazując to jako warunek konieczny rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego obywateli.

Autorzy apelu przypominają, że pandemia uwidoczniła, iż polski system opieki zdrowotnej wymaga napraw. Polska była jednym z krajów unijnych o najwyższym wzroście wskaźnika nadmiernej śmiertelności, a pacjenci niechorujący na Covid-19, cierpiący z powodu chorób przewlekłych, którzy nie rozpoczęli leczenia na czas, są cichymi ofiarami pandemii.

Zwracają także uwagę na narastający dług zdrowotny będący skutkiem obowiązujących w czasie pandemii ograniczeń i spowodowanych nimi opóźnień w diagnostyce i terapii. Sprawia on, że mamy obecnie do czynienia ze znacznie zwiększonym zapotrzebowaniem na świadczenia medyczne, a skutki tego zjawiska będą odczuwalne przez kolejne lata.

Czytaj także: Lux Med otworzył nową placówkę w Wilanowie>>>

W związku z tym Rada Przedsiębiorczości zaapelowała  o zmianę podejścia do ochrony zdrowia. Według Rady konieczna jest priorytetyzacja ochrony zdrowia zarówno w działaniach rządu jak i świadomości społeczeństwa, a także:

1) rozumienie ochrony zdrowia jako warunku koniecznego do rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego Polek i Polaków;
2) zwiększenie finansowania sektora ochrony zdrowia pozwalające na:
a) zwiększenie liczby personelu medycznego,
b) tworzenie warunków umożliwiających zwiększenie dostępności do leków i innych technologii medycznych, które pozwalają na skuteczne leczenie;
3) optymalizacja alokacji zasobów w ochronie zdrowia – postrzeganie nakładów w tym obszarze jako inwestycji, odpowiednie zarządzenie nimi, w tym wykorzystanie zasobów systemu prywatnego w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego;
4) podjęcie działań zmierzających do modyfikacji sposobu finansowania opieki
zdrowotnej w kierunku koordynowanej opieki zdrowotnej oraz koncepcji ochrony zdrowia opartej o wartość (value based healthcare);
5) wzmocnienie działań z zakresu e-zdrowia – podjęcie wysiłków w celu ich zrównoważonej implementacji i poprawy funkcjonowania systemu, w sposób angażujący i wzmacniający pozycję pacjenta;
6) zwiększenie roli i znaczenia lecznictwa otwartego – systematyczne przekierowywanie pacjentów do ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, w celu przesunięcia ciężaru opieki zdrowotnej z leczenia szpitalnego;
7) docenienie bezpieczeństwa lekowego Polski i firm, które je zapewniają.

Czytaj także: Jakość, reforma sieci szpitali i pacjent w centrum uwagi >>>

Rada Przedsiębiorczości apeluje również o pogłębiony dialog i współpracę ze wszystkimi interesariuszami systemu ochrony zdrowia, co pozwoli na wspólne kreowanie rozwiązań propacjenckich poprawiających dostęp do leczenia, zapewniających jakość oraz optymalizację wykorzystania zasobów.

Rada Przedsiębiorczości została reaktywowana w marcu 2020 roku (wiertownie powołana była w roku 2003). Tworzą ją: Pracodawcy RP, Konfederacja Lewiatan, Business Centre Club, Związek Rzemiosła Polskiego, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Polska Rada Biznesu, Krajowa Izba Gospodarcza, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych i Związek Banków Polskich.

Przeczytaj teraz

Decyzja KNF przypieczętowuje przejęcie TU Zdrowie przez Neuca

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 23.09.2021

Zgoda Komisji Nadzoru Finansowego była ostatnim warunkiem, który musiał zostać spełniony, aby Grupa Neuca mogła sfinalizować transakcję zakupu większościowego pakietu akcji Pomerania Investments – jedynego akcjonariusza Towarzystwa Ubezpieczeń Zdrowie S.A.

Współpraca TU Zdrowie z Grupą Neuca będzie wielopłaszczyznowa i nie sprowadzi się wyłącznie do aspektów stricte finansowych. Już od kwietnia 2021 roku ubezpieczeni w TU Zdrowie korzystają z wizyt zdalnych, organizowanych poprzez system Neuca. W ostatnim badaniu satysfakcji klienci podkreślili wyraźny wzrost jakości usługi względem poprzednich dostawców.

– Powołaliśmy do życia kilka grup projektowych, które już pracują nad kolejnymi potencjalnymi efektami synergii w Grupie. Wszystkie te działania będą zgodne z naszą strategią mówiącą o swobodzie leczenia i świadczeniu usług na najwyższym możliwym poziomie. Zainwestujemy w nową elektroniczną platformę medycyny pracy, panele ubezpieczonego i ubezpieczającego oraz rozwiązania IT, łączące TU Zdrowie z placówkami medycznymi i ubezpieczonymi – mówi Aleksander Roda, prezes TU Zdrowie.

Czytaj także: Jakość, reforma sieci szpitali i pacjent w centrum >>>

Dzięki rozwiązaniom telemedycznym, ubezpieczony będzie miał możliwość powrócić do tego samego lekarza, z którym ostatnio omawiał swój stan zdrowia. Z poziomu Panelu Ubezpieczonego, korzystając z komputera lub smartfonu, sam sprawdzi dostępność terminów, zarezerwuje pasującą mu datę i godzinę wizyty, aby umówić się z wybranym przez siebie lekarzem.

Towarzystwo Ubezpieczeń Zdrowie SA działa na polskim rynku zdrowia od ponad 11 lat i jest jedynym towarzystwem ubezpieczeń specjalizującym się w opiece zdrowotnej dla pracowników firm. Ubezpiecza już ponad 170 tysięcy osób, które mogą korzystać z ponad 3,7 tysiąca placówek medycznych w całym kraju.

Neuca działa na kilku obszarach rynku ochrony zdrowia. Zajmuje się hurtową dystrybucją farmaceutyków do aptek, a poprzez spółkę Synoptis Pharma prowadzi działalność w zakresie zarządzania markami własnymi. Obecnie w portfolio Synoptis znajduje się ponad 500 produktów. 

W skład Grupy wchodzi także 66 przychodni lekarskich Świat Zdrowia. 

Nabycie przez Neuca TUZ jest elementem realizacji długoterminowej strategii rozwoju w obszarze pacjenckim, który poszerzy ofertę usług medycznych. 

Przeczytaj teraz

Pracodawcy RP apelują o dialog i współpracę

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 23.09.2021

Pracodawcy RP oraz Polska Federacja Szpitali zaapelowali o udział pracodawców w rozmowach negocjacyjnych z protestującymi pracownikami medycznymi. Konsekwencje tych rozmów dotyczą sposobu zarządzania i działalności poszczególnych pracodawców.

W związku z tym nie jest możliwe wypracowanie konsensu bez udziału strony pracodawców – przekonują autorzy apelu.

Pracodawcy RP od zawsze apelowali i nadal apelują o pogłębiony dialog i współpracę ze wszystkimi interesariuszami systemu ochrony zdrowia, o wspólne kreowanie rozwiązań propacjenckich poprawiających dostęp do leczenia, zapewniających jakość opieki zdrowotnej oraz optymalizację wykorzystania zasobów, w tym godziwe warunki pracy dla pracowników podmiotów leczniczych.

W związku z tym postulują umożliwienie pracodawcom uczestniczenia w trwających negocjacjach pomiędzy protestującymi a stroną rządową.

Postulat został zawarty w piśmie, pod którym podpisali się – Andrzej Mądrala, wiceprezydent Pracodawców RP oraz Jarosław J. Fedorowski, prezes Polskiej Federacji Szpitali.

Przeczytaj teraz
Porno Gratuit Porno Français Adulte XXX Brazzers Porn College Girls Film érotique Hard Porn Inceste Famille Porno Japonais Asiatique Jeunes Filles Porno Latin Brown Femmes Porn Mobile Porn Russe Porn Stars Porno Arabe Turc Porno caché Porno de qualité HD Porno Gratuit Porno Mature de Milf Porno Noir Regarder Porn Relations Lesbiennes Secrétaire de Bureau Porn Sexe en Groupe Sexe Gay Sexe Oral Vidéo Amateur Vidéo Anal