casino siteleri slot siteleri

Statut Pracodawców Medycyny Prywatnej

Autor:
12 sierpnia 2017

STATUT

Związku Pracodawców:

 PRACODAWCY MEDYCYNY PRYWATNEJ

 

Przepisy Ogólne

§ 1

1.Niniejszym tworzy się związek pracodawców pod nazwą: Pracodawcy Medycyny Prywatnej, zwany w dalszej części Statutu: „Związkiem”.

2.Związek działa na podstawie Ustawy z dnia 23 maja 1991 o organizacjach pracodawców (Dz. U. Nr 55, poz. 235, z późniejszymi zmianami) oraz niniejszego Statutu.

§ 2

1.Terenem działania związku jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.

2.Siedzibą Związku jest miasto stołeczne Warszawa.

3.Związek może:

· współtworzyć federacje i konfederacje;

· przystępować do innych organizacji o podobnym charakterze — tak krajowych jak i międzynarodowych.

§ 3

1.Związek jest dobrowolną organizacją zrzeszającą osoby prawne i fizyczne będące podmiotami leczniczymi w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. z 01 czerwca 2011r.), będące w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami.

2.Związek jest organizacją samorządną i niezależną w swojej działalności statutowej od organów administracji tak rządowej, jak i samorządowej oraz od innych organizacji.

3.Związek posiada osobowość prawną.

4.Związek może ustalić własne godło.

§ 4

Podstawowymi celami i zadaniami Związku są ochrona praw i reprezentowanie interesów podmiotów wykonujących działalność leczniczą lub opiekuńczą, będących pracodawcami oraz innych podmiotów leczniczych i osób wykonujących zawody medyczne, mających swoją siedzibę lub miejsce zamieszkania na obszarze, o którym mowa w §2 ust. 1 Statutu.

§ 5

 Cele i Zadania Związku są realizowane przez:

1.prezentowanie opinii w sprawach związanych z ochroną zdrowia,

2.prowadzenie studiów i badań nad sytuacją pracodawców, popularyzacją wiedzy prawnej, organizacyjnej i ekonomicznej,

3.występowanie w imieniu członków Związku do organów administracji rządowej i   samorządowej wszystkich szczebli,

4.delegowanie swoich przedstawicieli do organów doradczych władz samorządowej, rządowej i ustawodawczej,

5.organizowanie zespołów doradczych oraz zatrudnianie pracowników i ekspertów do wykonywania zadań statutowych,

6.współpraca z innymi organizacjami pozarządowymi o celach zbieżnych z celami Związku,

7.występowanie do organów posiadających inicjatywę legislacyjną z wnioskami legislacyjnymi, opiniowanie założeń i projektów aktów prawnych w zakresie w ochrony zdrowia i pomocy społecznej tak ogólnopolskich jak i lokalnych, prawa pracy i działalności gospodarczej,

8.prowadzenie doradztwa na rzecz członków Związku,

9.organizowanie i wspieranie kształcenia pracodawców,

10.wspieranie członków Związku w negocjacjach z jednostkami dysponującymi środkami publicznymi przeznaczonymi na ochronę, profilaktykę i promocję zdrowia,

11.reprezentowanie członków Związku wobec administracji rządowej i samorządowej oraz instytucji działających w systemie ochrony zdrowia.

§ 6

1. Dla realizacji celów statutowych Związek może:

a) prowadzić działalność gospodarczą w zakresie:

1.Działalności wydawniczej – PKD 58;

2.Działalności usługowej w zakresie informacji – PKD 63;

3.Doradztwa związanego z zarządzaniem – PKD 70.2,

4.Reklamy – PKD 73.1,

5.Badania rynku i opinii publicznej – PKD 73.20.Z.,

6.Pozostałej działalności profesjonalnej, naukowej i technicznej, gdzie  indziej niesklasyfikowanej – PKD 74.90.Z.,

7.Pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowanych — PKD 85.59,

8.Pozostałej działalności wspomagającej prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowanej – PKD 82.99.Z.,

9.Działalności wspomagającej edukację – PKD 85.60.Z.,

10.Działalności organizacji komercyjnych i pracodawców – PKD 94.11

b)uczestniczyć jako akcjonariusz (udziałowiec) w spółkach, spółdzielniach i innych

podmiotach prowadzących działalność gospodarczą.

2.Dochody uzyskane z działalności, o której mowa w ust. 1 mogą być przeznaczone wyłącznie na realizację zadań statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między członków Związku.

CZŁONKOSTWO

§ 7

1.Członkiem Związku mogą być osoby prawne lub fizyczne, a także jednostki nie posiadające osobowości prawnej, będące podmiotami leczniczymi w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. z 01 czerwca 2011r.), będące jednocześnie w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami, mającymi siedzibę na obszarze, o którym mowa w § 2 ust. 1, a także inne będące pracodawcami podmioty wykonujące działalność leczniczą w rozumieniu tejże ustawy, jak również – podmioty świadczące usługi opiekuńcze oraz pośredniczące w organizacji usług medycznych lub opiekuńczych oraz inni pracodawcy związani z branżą medyczną lub opiekuńczą, co do których Zarząd podjął pisemną uchwałę o nadaniu pełnego członkostwa z prawem głosu w Związku. W takim przypadku Zarząd ustali składki tych członków, biorąc pod uwagę zadeklarowane przez nich przychody z branży medycznej i opiekuńczej.

2.Członkostwo w Związku jest dobrowolne inie może ograniczać działalności gospodarczej członków Związku.

3.Członka Związku reprezentuje, w przypadku gdy Członkiem Związku jest pracodawca będący osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej - organ lub osoba upoważniona do składania oświadczeń woli w imieniu takiego pracodawcy. Członka Związku może reprezentować pełnomocnik powołany przez pracodawcę, a gdy pracodawca jest osobą prawną — przez organ upoważniony do składania oświadczeń woli w jego imieniu, legitymujący się pisemnym pełnomocnictwem.

4.Osoby nie spełniające warunków opisanych w ust. 1 niniejszego §, jak również – wg swojego wyboru – osoby spełniające te warunki, ale nie decydujące się na uzyskanie statusu członka zwykłego, opisanego w ust. 1, mogą uzyskać status „Członka Wspierającego”.

5.Członkom Wspierającym przysługują prawa i obowiązki członków wynikające z niniejszego Statutu, z uwzględnieniem następujących różnic:

Członkowie Wspierający:

a)nie posiadają czynnych ani biernych praw wyborczych do organów Związku;

b)uczestniczą w Zgromadzeniu Ogólnym członków Związku z prawem zabierania głosu i głosowania (za wyjątkiem wyborów), mogą być zapraszani na spotkania Zarządu i Komisji Rewizyjnej;

c)korzystają z zasobów informacyjnych Związku;

d)udzielają wsparcia organom Związku w zakresie swoich kompetencji, który to zakres podlega uzgodnieniu z Zarządem przed przyjęciem ich do Związku oraz zostaje zamieszczony w ich deklaracji członkowskiej; na mocy uchwały Zarządu zakres ten może ulec zmianie również w trakcie członkostwa;

e)nie ponoszą składek członkowskich jak członkowie zwykli, lecz składki ustalone indywidualnie, wg zasad określonych w ust. 6 poniżej;

6.Członkowie Wspierający wnoszą składki indywidualnie ustalane przez Zarząd w drodze uchwały, podejmowanej łącznie z uchwałą o ich przyjęciu do Związku. Wysokość składki jest ustalana na podstawie oceny uzgodnionego wsparcia, zapisywanego w deklaracji członkowskiej Członka Wspierającego i może podlegać zmianom w toku trwania członkostwa.

7.Minimalną wartość składki ponoszonej przez Członków Wspierających określa Zgromadzenie Ogólne w drodze uchwały.

§ 8

1.O przyjęciu w poczet członków decyduje Zarząd Związku na pisemny lub elektroniczny wniosek zainteresowanego.

2.W razie odmowy przyjęcia, zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się do Zgromadzenia Ogólnego Związku.

3.Przepis ust. 1 nie ma zastosowania w stosunku do członków — założycieli, którzy członkostwo nabywają z chwilą wpisania Związku do rejestru.

§ 9

Członkom Związku przysługują następujące prawa:

1.czynne i bierne prawo wyborcze do wszystkich organów Związku, za wyjątkiem Członków Wspierających,

2.uczestnictwa w pracach Związku i jego organów,

3.prawo korzystania ze wsparcia Związku we wszystkich sprawach należących do jego kompetencji,

4.prawo korzystania z wszelkich informacji o pracy Związku,

5.prawo zgłaszania wniosków dotyczących działalności Związku.

§ 10

Członkowie Związku są obowiązani do:

1.aktywnego udziału w pracach Związku,

2.przestrzegania Statutu Związku,

3.terminowego uiszczania składek,

4.wspierania Związku w wykonaniu zadań statutowych.

§ 11

Członkostwo Związku ustaje w razie:

1. wystąpienia ze związku,

2. rozwiązania związku,

3. wykluczenia ze Związku przez Zarząd na skutek:

a) Prowadzenia przez członka działalności na szkodę Związku,

b) Rażącego naruszenia postanowień Statutu lub uchwał organów Związku,

c) Uchylania się od płacenia składek członkowskich przez okres minimum 3 miesięcy.

4.Utraty przez członka Związku statusu pracodawcy w rozumieniu ustawy, o której mowa w §1 ust. 2 niniejszego Statutu.

§12

Z chwilą ustania członkostwa wygasają prawa i obowiązki członka Związku.

 

§13

Oświadczenie o wystąpieniu ze związku składa się na ręce Zarządu Związku najpóźniej na trzy miesiące przed dniem ustania członkostwa, który przypada na ostatni dzień trzeciego miesiąca następującego po miesiącu w którym złożono oświadczenie.

§14

1.Wykluczenie ze związku następuje na mocy uchwały Zarządu Związku podjętej bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Zarządu.

2.Od uchwały, o której mowa w ust.1 przysługuje odwołanie do Zgromadzenia Ogólnego, przy czym może ono zostać wniesione w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez członka zawiadomienia o wykluczeniu (liczy się data stempla pocztowego). Odwołanie wniesione po tym terminie nie będzie rozpatrywane, chyba że na wniosek odwołującego się, który wykaże, że uchybił terminowi jego wniesienia z obiektywnych i niezależnych od niego przyczyn, Zarząd przywróci mu termin do wniesienia odwołania.

3.W związku z ustaniem członkostwa nie przysługują żadne roszczenia do majątku Związku.

4.Członek wykluczony może zostać ponownie przyjęty do Związku jeśli ustały przyczyny wykluczenia.

ORGANY ZWIĄZKU

§ 15

Organami związku są:

a) Zgromadzenie Ogólne,

b) Zarząd,

c) Komisja Rewizyjna,

d) Rada Programowa.

§ 16

1.Uchwały organów związku podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, za wyjątkiem sytuacji w których Statut stanowi inaczej.

2.Głosowanie tajne zarządza się:

a) w sprawach powołania i odwołania członków organów Związku pochodzących z wyboru,

b) każdorazowo na wniosek co najmniej 1/5 uprawnionych do głosowania.

3. Zarząd i Komisja Rewizyjna mogą odbywać posiedzenia za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz podejmować uchwały w drodze korespondencyjnej lub w drodze głosowania elektronicznego. Warunkiem ważności takich uchwał jest doręczenie w odpowiedniej drodze treści uchwały wszystkim członkom organu oraz oddanie głosów za uchwałą przez wymaganą w statucie większość członków organu. Ważność głosowania i podjęcie uchwały stwierdza Przewodniczący organu, zaś uchwałę dołącza się do księgi uchwał tego organu.


ZGROMADZENIE OGÓLNE

§ 17

1.Zgromadzenie Ogólne jest najwyższym organem Związku.

2.W Zgromadzeniu Ogólnym członkowie mogą brać udział poprzez umocowanych przedstawicieli. Pełnomocnictwo musi być udzielone w formie pisemnej i złożone w oryginale na ręce Zarządu Związku najpóźniej w chwili rozpoczęcia obrad Zgromadzenia Ogólnego.

3.Każdemu członkowi, przysługuje jeden głos na każde wpłacone pełne 100 zł składek w ciągu dwunastu miesięcy poprzedzających Zgromadzenie Ogólne Związku.

4.Zgromadzenie Ogólne wyraża swoją wolę w formie uchwał.

5.Zgromadzenie Ogólne odbywa się co najmniej raz na 12 miesięcy.

6.Zgromadzenie Ogólne zwoływane jest przez Zarząd w drodze pisemnego powiadomienia Członków listem poleconym na co najmniej 14 dni przed datą Zgromadzenia:

• na pisemny wniosek co najmniej 1/5 członków Związku,

• z inicjatywy Komisji Rewizyjnej,

• z inicjatywy własnej.

§ 18

Do kompetencji Zgromadzenia Ogólnego należy:

1.ustalanie programu działania Związku,

2.wprowadzanie zmian do Statutu Związku,

3.wybór i odwoływanie Prezesa Zarządu, członków Zarządu oraz członków Komisji Rewizyjnej,

4.rozpatrywania i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,

5.przyjmowanie budżetu Związku,

6.podejmowanie decyzji w sprawie przystąpienia lub wystąpienia Związku z innych organizacji pracodawców,

7.ustalenie wpisowego, wysokości składki członkowskiej i sposobu ich uiszczania,

8.wyrażanie zgody na nabycie i zbycie nieruchomości,

9.uchwalanie regulaminów funkcjonowania i wyboru do organów Związku,

10.podejmowanie decyzji w innych sprawach, w których Statut przewiduje właściwość Zgromadzenia Ogólnego.

Zarząd

§ 19

1. Zarząd jest organem wykonawczym Związku

2. Zarząd działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez Zgromadzenie Ogólne.


§ 20

1.Kadencja Zarządu trwa 5 lat i kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdania z wykonania budżetu za ostatni rok urzędowania Zarządu

2.W zależności od decyzji Zgromadzenia Ogólnego w skład Zarządu wchodzi od 4 do 8 osób, w tym:

• prezes,

• dwóch wiceprezesów.

Członków Zarządu wybiera spośród swojego grona Zgromadzenie Ogólne zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym.

3.W przypadku gdy w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego członek Zarządu złoży rezygnację, Zarząd większością 2/3 głosów może wybrać na jego miejsce innego członka Zarządu – na zwolnioną lub inną funkcję.

4.W przypadku gdy w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego członek Zarządu z jakichkolwiek powodów nie bierze udziału w pracach Zarządu, ale nie składa rezygnacji, jeśli jest to uzasadnione potrzebą zachowania sprawności działania Zarządu i/lub interesem Związku, Zarząd większością 2/3 głosów może dokooptować do Zarządu dodatkowego członka, z zastrzeżeniem, że ogólna liczba członków Zarządu nie może przekroczyć 8.

5.W sytuacji opisanej w ust. 3 i 4 powyżej, najbliższe Zgromadzenie Ogólne podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu wyboru nowych członków zarządu. Niepodjęcie tej uchwały jest jednoznaczne z odwołaniem tych członków z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego.

6.Osoby wchodzące w skład Zarządu mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.

7.Mandat członka Zarządu, powołanego w miejsce członka Zarządu odwołanego, zgodnie z ust. 6 niniejszego paragrafu, jak również mandat członka zarządu wybranego lub dokooptowanego w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Zarządu powołanych na daną kadencję.

8.W okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami pracy Zarządu lub/i interesem Związku, Zarząd większością 2/3 głosów, może również dokonywać zmian funkcji poszczególnych członków Zarządu. Informacje o zmianach wraz z ich uzasadnieniem Zarząd składa najbliższemu Zgromadzeniu Ogólnemu.

§ 21

1.Wygaśnięcie mandatu członka Zarządu następuje:

a)w przypadku rezygnacji z wykonywania mandatu,

b) w przypadku odwołania ze składu Zarządu przez Zgromadzenie Ogólne.

2.W przypadkach, o których mowa w ust. 1 Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego wyboru członka Zarządu, z zastrzeżeniem § 20 ust. 3 i 5 Statutu.

§ 22

Do kompetencji Zarządu należy:

1)prowadzenie bieżącej działalności Związku,

2)reprezentowanie Związku w kontaktach z innymi podmiotami,

3)wykonywanie uchwał Zgromadzenia Ogólnego,

4)przygotowanie projektów i planów działania Związku,

5)przygotowanie projektu budżetu i jego wykonanie,

6)wyznaczanie członków Związku do reprezentowania jego interesów w działaniach, o których mowa w § 5 pkt. 1 i 2,

7)składanie Zgromadzeniu Ogólnemu sprawozdań z działalności Związku,

8)podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia i skreślenia członków Związku,

9)podejmowanie uchwał w sprawach prowadzenia przez Związek działalności, o której mowa w §6 ust. 1 nin. Statutu,

10)podejmowanie uchwał w innych sprawach, o których Statut nie przewiduje właściwości innych organów Związku,

11) wybór Przewodniczącego i członków Rady Programowej,

12)przyznawanie na wniosek członków zalegających ze składkami, ulg w postaci rozłożenia zaległych składek na raty lub też, w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach –okresowego obniżenia wysokości płaconych składek, ale nie więcej niż o 50% i nie dłużej niż na 12 miesięcy. Uchwała o obniżeniu składki jest podejmowana większością 2/3 głosów;

§ 23

Członek Zarządu nie może być jednocześnie członkiem Komisji Rewizyjnej.

§ 24

Do składania oświadczeń woli w imieniu Związku i zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane jest współuczestnictwo dwóch członków Zarządu Związku, z których co najmniej jeden jest prezesem lub wiceprezesem Zarządu.

§ 25

1.Obsługę Związku i jego organów wykonuje Biuro Związku działające przy Zarządzie.

2.Organizację i zadania Biura Związku określa regulamin uchwalany przez Zarząd.

Komisja Rewizyjna

§ 26

1.Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Związku.

2.Komisja Rewizyjna składa się z co najmniej 3 członków. Liczbą członków komisji określa Zgromadzenie Ogólne.

3.Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 5 lat  kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdanie Zarządu z wykonania budżetu Związku za ostatni rok jej urzędowania.

4.Na pierwszym posiedzeniu, nie później niż w ciągu 14 dni od daty wyboru członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają spośród siebie Przewodniczącego i Sekretarza.

5.Osoby wchodzące w skład Komisji Rewizyjnej mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.

6.Mandat członka Komisji Rewizyjnej, powołanego w miejsce członka Komisji Rewizyjnej odwołanego, zgodnie z ust. 5 niniejszego paragrafu, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Komisji Rewizyjnej powołanych na daną kadencję

7.Wygaśnięcie mandatu członka Komisji Rewizyjnej następuje:

a)w przypadku z rezygnacji z mandatu członka Komisji Rewizyjnej,

b)w przypadku odwołania ze składu Komisji Rewizyjnej przez Zgromadzenie Ogólne.

8.W przypadku, o którym mowa w ust 7., Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego wyboru członków Komisji Rewizyjnej.

§ 27

1.Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy wykonywanie stałej kontroli nad działalnością Związku. W szczególności Komisja Rewizyjna co najmniej raz do roku bada całokształt działalności Związku z uwzględnieniem działalności finansowej.

2.Do szczególnych uprawnień Komisji Rewizyjnej ponadto należy:

a)występowanie do Zgromadzenia Ogólnego z wnioskami wynikającymi z kontroli,

b)zwracanie się do Zarządu z żądaniem składania wyjaśnień w sprawach dotyczących działalności Związku,

c)składanie zaleceń co do działalności Zarządu.

§ 28

Tryb funkcjonowania Komisji Rewizyjnej określa regulamin uchwalony przez

Zgromadzenie Ogólne.

Rada Programowa

§ 29

1.Rada Programowa jest organem doradczym Związku.

2.Przewodniczącego i członków Rady Programowej powołuje i odwołuje Zarząd Związku zwykłą większością głosów. Zarząd może zdecydować o niepowoływaniu Rady Programowej w okresie jego kadencji lub jej części.

3.Członkiem Rady Programowej może być każda osoba fizyczna pragnąca działać na rzecz Związku.

4.Do zadań Rady Programowej należy:

a) opiniowanie planów działalności Związku,

b) inicjowanie i przedstawianie Zarządowi projektów podejmowania działań w zakresie ochrony praw i reprezentacji interesów Członków Związku wobec związków zawodowych pracowników, organów władzy i administracji państwowej oraz organów samorządu terytorialnego,

c)opiniowanie budżetu Związku na dany rok i przedstawianie swoich wniosków Zarządowi,

d)wspieranie pozostałych statutowych działań Związku.

     5. Kadencja Rady Programowej trwa zgodnie z kadencją Zarządu przez który   została wybrana.

Majątek Związku

§ 30

1.Majątek Związku stanowią nieruchomości, ruchomości, środki finansowe oraz inne prawa majątkowe.

2.Dochody Związku stanowią w szczególności:

a)wpisowe,

b)wpływy ze składek członkowskich,

c)darowizny, spadki, zapisy,

d)dochody z majątku Związku,

e)dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez Związek.

      3. Związek może tworzyć fundusze na realizację określonych celów.

Rozwiązanie Związku

§31

1.Związek ulega rozwiązaniu w przypadku podjęcia przez Zgromadzenie Ogólne uchwały o rozwiązaniu podjętej większością 3/4 głosów przy obecności co najmniej 3/4 uprawnionych.

2.Uchwała o rozwiązaniu Związku określa przeznaczenie majątku pozostawionego po Związku oraz sposób przeprowadzenia likwidacji.

Postanowienia Przejściowe i Końcowe

§ 32

Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszego Statutu nastąpić mogą w drodze uchwały podjętej większością 2/3 głosów.

§ 33

Statut wchodzi w życie z dniem rejestracji Związku.

§ 34

W sprawach nie unormowanych niniejszym statutem znajdują zastosowanie postanowienia ustawy o organizacjach pracodawców i inne właściwe przepisy.

 

 

STATUT

Związku Pracodawców:

 PRACODAWCY MEDYCYNY PRYWATNEJ

 

Przepisy Ogólne

§ 1

1.Niniejszym tworzy się związek pracodawców pod nazwą: Pracodawcy Medycyny Prywatnej, zwany w dalszej części Statutu: „Związkiem”.

2.Związek działa na podstawie Ustawy z dnia 23 maja 1991 o organizacjach pracodawców (Dz. U. Nr 55, poz. 235, z późniejszymi zmianami) oraz niniejszego Statutu.

§ 2

1.Terenem działania związku jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.

2.Siedzibą Związku jest miasto stołeczne Warszawa.

3.Związek może:

· współtworzyć federacje i konfederacje;

· przystępować do innych organizacji o podobnym charakterze — tak krajowych jak i międzynarodowych.

§ 3

1.Związek jest dobrowolną organizacją zrzeszającą osoby prawne i fizyczne będące podmiotami leczniczymi w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. z 01 czerwca 2011r.), będące w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami.

2.Związek jest organizacją samorządną i niezależną w swojej działalności statutowej od organów administracji tak rządowej, jak i samorządowej oraz od innych organizacji.

3.Związek posiada osobowość prawną.

4.Związek może ustalić własne godło.

§ 4

Podstawowymi celami i zadaniami Związku są ochrona praw i reprezentowanie interesów podmiotów wykonujących działalność leczniczą lub opiekuńczą, będących pracodawcami oraz innych podmiotów leczniczych i osób wykonujących zawody medyczne, mających swoją siedzibę lub miejsce zamieszkania na obszarze, o którym mowa w §2 ust. 1 Statutu.

§ 5

 Cele i Zadania Związku są realizowane przez:

1.prezentowanie opinii w sprawach związanych z ochroną zdrowia,

2.prowadzenie studiów i badań nad sytuacją pracodawców, popularyzacją wiedzy prawnej, organizacyjnej i ekonomicznej,

3.występowanie w imieniu członków Związku do organów administracji rządowej i   samorządowej wszystkich szczebli,

4.delegowanie swoich przedstawicieli do organów doradczych władz samorządowej, rządowej i ustawodawczej,

5.organizowanie zespołów doradczych oraz zatrudnianie pracowników i ekspertów do wykonywania zadań statutowych,

6.współpraca z innymi organizacjami pozarządowymi o celach zbieżnych z celami Związku,

7.występowanie do organów posiadających inicjatywę legislacyjną z wnioskami legislacyjnymi, opiniowanie założeń i projektów aktów prawnych w zakresie w ochrony zdrowia i pomocy społecznej tak ogólnopolskich jak i lokalnych, prawa pracy i działalności gospodarczej,

8.prowadzenie doradztwa na rzecz członków Związku,

9.organizowanie i wspieranie kształcenia pracodawców,

10.wspieranie członków Związku w negocjacjach z jednostkami dysponującymi środkami publicznymi przeznaczonymi na ochronę, profilaktykę i promocję zdrowia,

11.reprezentowanie członków Związku wobec administracji rządowej i samorządowej oraz instytucji działających w systemie ochrony zdrowia.

§ 6

1. Dla realizacji celów statutowych Związek może:

a) prowadzić działalność gospodarczą w zakresie:

1.Działalności wydawniczej – PKD 58;

2.Działalności usługowej w zakresie informacji – PKD 63;

3.Doradztwa związanego z zarządzaniem – PKD 70.2,

4.Reklamy – PKD 73.1,

5.Badania rynku i opinii publicznej – PKD 73.20.Z.,

6.Pozostałej działalności profesjonalnej, naukowej i technicznej, gdzie  indziej niesklasyfikowanej – PKD 74.90.Z.,

7.Pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowanych — PKD 85.59,

8.Pozostałej działalności wspomagającej prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowanej – PKD 82.99.Z.,

9.Działalności wspomagającej edukację – PKD 85.60.Z.,

10.Działalności organizacji komercyjnych i pracodawców – PKD 94.11

b)uczestniczyć jako akcjonariusz (udziałowiec) w spółkach, spółdzielniach i innych

podmiotach prowadzących działalność gospodarczą.

2.Dochody uzyskane z działalności, o której mowa w ust. 1 mogą być przeznaczone wyłącznie na realizację zadań statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między członków Związku.

CZŁONKOSTWO

§ 7

1.Członkiem Związku mogą być osoby prawne lub fizyczne, a także jednostki nie posiadające osobowości prawnej, będące podmiotami leczniczymi w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. z 01 czerwca 2011r.), będące jednocześnie w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami, mającymi siedzibę na obszarze, o którym mowa w § 2 ust. 1, a także inne będące pracodawcami podmioty wykonujące działalność leczniczą w rozumieniu tejże ustawy, jak również – podmioty świadczące usługi opiekuńcze oraz pośredniczące w organizacji usług medycznych lub opiekuńczych oraz inni pracodawcy związani z branżą medyczną lub opiekuńczą, co do których Zarząd podjął pisemną uchwałę o nadaniu pełnego członkostwa z prawem głosu w Związku. W takim przypadku Zarząd ustali składki tych członków, biorąc pod uwagę zadeklarowane przez nich przychody z branży medycznej i opiekuńczej.

2.Członkostwo w Związku jest dobrowolne inie może ograniczać działalności gospodarczej członków Związku.

3.Członka Związku reprezentuje, w przypadku gdy Członkiem Związku jest pracodawca będący osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej – organ lub osoba upoważniona do składania oświadczeń woli w imieniu takiego pracodawcy. Członka Związku może reprezentować pełnomocnik powołany przez pracodawcę, a gdy pracodawca jest osobą prawną — przez organ upoważniony do składania oświadczeń woli w jego imieniu, legitymujący się pisemnym pełnomocnictwem.

4.Osoby nie spełniające warunków opisanych w ust. 1 niniejszego §, jak również – wg swojego wyboru – osoby spełniające te warunki, ale nie decydujące się na uzyskanie statusu członka zwykłego, opisanego w ust. 1, mogą uzyskać status „Członka Wspierającego”.

5.Członkom Wspierającym przysługują prawa i obowiązki członków wynikające z niniejszego Statutu, z uwzględnieniem następujących różnic:

Członkowie Wspierający:

a)nie posiadają czynnych ani biernych praw wyborczych do organów Związku;

b)uczestniczą w Zgromadzeniu Ogólnym członków Związku z prawem zabierania głosu i głosowania (za wyjątkiem wyborów), mogą być zapraszani na spotkania Zarządu i Komisji Rewizyjnej;

c)korzystają z zasobów informacyjnych Związku;

d)udzielają wsparcia organom Związku w zakresie swoich kompetencji, który to zakres podlega uzgodnieniu z Zarządem przed przyjęciem ich do Związku oraz zostaje zamieszczony w ich deklaracji członkowskiej; na mocy uchwały Zarządu zakres ten może ulec zmianie również w trakcie członkostwa;

e)nie ponoszą składek członkowskich jak członkowie zwykli, lecz składki ustalone indywidualnie, wg zasad określonych w ust. 6 poniżej;

6.Członkowie Wspierający wnoszą składki indywidualnie ustalane przez Zarząd w drodze uchwały, podejmowanej łącznie z uchwałą o ich przyjęciu do Związku. Wysokość składki jest ustalana na podstawie oceny uzgodnionego wsparcia, zapisywanego w deklaracji członkowskiej Członka Wspierającego i może podlegać zmianom w toku trwania członkostwa.

7.Minimalną wartość składki ponoszonej przez Członków Wspierających określa Zgromadzenie Ogólne w drodze uchwały.

§ 8

1.O przyjęciu w poczet członków decyduje Zarząd Związku na pisemny lub elektroniczny wniosek zainteresowanego.

2.W razie odmowy przyjęcia, zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się do Zgromadzenia Ogólnego Związku.

3.Przepis ust. 1 nie ma zastosowania w stosunku do członków — założycieli, którzy członkostwo nabywają z chwilą wpisania Związku do rejestru.

§ 9

Członkom Związku przysługują następujące prawa:

1.czynne i bierne prawo wyborcze do wszystkich organów Związku, za wyjątkiem Członków Wspierających,

2.uczestnictwa w pracach Związku i jego organów,

3.prawo korzystania ze wsparcia Związku we wszystkich sprawach należących do jego kompetencji,

4.prawo korzystania z wszelkich informacji o pracy Związku,

5.prawo zgłaszania wniosków dotyczących działalności Związku.

§ 10

Członkowie Związku są obowiązani do:

1.aktywnego udziału w pracach Związku,

2.przestrzegania Statutu Związku,

3.terminowego uiszczania składek,

4.wspierania Związku w wykonaniu zadań statutowych.

§ 11

Członkostwo Związku ustaje w razie:

1. wystąpienia ze związku,

2. rozwiązania związku,

3. wykluczenia ze Związku przez Zarząd na skutek:

a) Prowadzenia przez członka działalności na szkodę Związku,

b) Rażącego naruszenia postanowień Statutu lub uchwał organów Związku,

c) Uchylania się od płacenia składek członkowskich przez okres minimum 3 miesięcy.

4.Utraty przez członka Związku statusu pracodawcy w rozumieniu ustawy, o której mowa w §1 ust. 2 niniejszego Statutu.

§12

Z chwilą ustania członkostwa wygasają prawa i obowiązki członka Związku.

 

§13

Oświadczenie o wystąpieniu ze związku składa się na ręce Zarządu Związku najpóźniej na trzy miesiące przed dniem ustania członkostwa, który przypada na ostatni dzień trzeciego miesiąca następującego po miesiącu w którym złożono oświadczenie.

§14

1.Wykluczenie ze związku następuje na mocy uchwały Zarządu Związku podjętej bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Zarządu.

2.Od uchwały, o której mowa w ust.1 przysługuje odwołanie do Zgromadzenia Ogólnego, przy czym może ono zostać wniesione w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez członka zawiadomienia o wykluczeniu (liczy się data stempla pocztowego). Odwołanie wniesione po tym terminie nie będzie rozpatrywane, chyba że na wniosek odwołującego się, który wykaże, że uchybił terminowi jego wniesienia z obiektywnych i niezależnych od niego przyczyn, Zarząd przywróci mu termin do wniesienia odwołania.

3.W związku z ustaniem członkostwa nie przysługują żadne roszczenia do majątku Związku.

4.Członek wykluczony może zostać ponownie przyjęty do Związku jeśli ustały przyczyny wykluczenia.

ORGANY ZWIĄZKU

§ 15

Organami związku są:

a) Zgromadzenie Ogólne,

b) Zarząd,

c) Komisja Rewizyjna,

d) Rada Programowa.

§ 16

1.Uchwały organów związku podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, za wyjątkiem sytuacji w których Statut stanowi inaczej.

2.Głosowanie tajne zarządza się:

a) w sprawach powołania i odwołania członków organów Związku pochodzących z wyboru,

b) każdorazowo na wniosek co najmniej 1/5 uprawnionych do głosowania.

3. Zarząd i Komisja Rewizyjna mogą odbywać posiedzenia za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz podejmować uchwały w drodze korespondencyjnej lub w drodze głosowania elektronicznego. Warunkiem ważności takich uchwał jest doręczenie w odpowiedniej drodze treści uchwały wszystkim członkom organu oraz oddanie głosów za uchwałą przez wymaganą w statucie większość członków organu. Ważność głosowania i podjęcie uchwały stwierdza Przewodniczący organu, zaś uchwałę dołącza się do księgi uchwał tego organu.


ZGROMADZENIE OGÓLNE

§ 17

1.Zgromadzenie Ogólne jest najwyższym organem Związku.

2.W Zgromadzeniu Ogólnym członkowie mogą brać udział poprzez umocowanych przedstawicieli. Pełnomocnictwo musi być udzielone w formie pisemnej i złożone w oryginale na ręce Zarządu Związku najpóźniej w chwili rozpoczęcia obrad Zgromadzenia Ogólnego.

3.Każdemu członkowi, przysługuje jeden głos na każde wpłacone pełne 100 zł składek w ciągu dwunastu miesięcy poprzedzających Zgromadzenie Ogólne Związku.

4.Zgromadzenie Ogólne wyraża swoją wolę w formie uchwał.

5.Zgromadzenie Ogólne odbywa się co najmniej raz na 12 miesięcy.

6.Zgromadzenie Ogólne zwoływane jest przez Zarząd w drodze pisemnego powiadomienia Członków listem poleconym na co najmniej 14 dni przed datą Zgromadzenia:

• na pisemny wniosek co najmniej 1/5 członków Związku,

• z inicjatywy Komisji Rewizyjnej,

• z inicjatywy własnej.

§ 18

Do kompetencji Zgromadzenia Ogólnego należy:

1.ustalanie programu działania Związku,

2.wprowadzanie zmian do Statutu Związku,

3.wybór i odwoływanie Prezesa Zarządu, członków Zarządu oraz członków Komisji Rewizyjnej,

4.rozpatrywania i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,

5.przyjmowanie budżetu Związku,

6.podejmowanie decyzji w sprawie przystąpienia lub wystąpienia Związku z innych organizacji pracodawców,

7.ustalenie wpisowego, wysokości składki członkowskiej i sposobu ich uiszczania,

8.wyrażanie zgody na nabycie i zbycie nieruchomości,

9.uchwalanie regulaminów funkcjonowania i wyboru do organów Związku,

10.podejmowanie decyzji w innych sprawach, w których Statut przewiduje właściwość Zgromadzenia Ogólnego.

Zarząd

§ 19

1. Zarząd jest organem wykonawczym Związku

2. Zarząd działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez Zgromadzenie Ogólne.


§ 20

1.Kadencja Zarządu trwa 5 lat i kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdania z wykonania budżetu za ostatni rok urzędowania Zarządu

2.W zależności od decyzji Zgromadzenia Ogólnego w skład Zarządu wchodzi od 4 do 8 osób, w tym:

• prezes,

• dwóch wiceprezesów.

Członków Zarządu wybiera spośród swojego grona Zgromadzenie Ogólne zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym.

3.W przypadku gdy w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego członek Zarządu złoży rezygnację, Zarząd większością 2/3 głosów może wybrać na jego miejsce innego członka Zarządu – na zwolnioną lub inną funkcję.

4.W przypadku gdy w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego członek Zarządu z jakichkolwiek powodów nie bierze udziału w pracach Zarządu, ale nie składa rezygnacji, jeśli jest to uzasadnione potrzebą zachowania sprawności działania Zarządu i/lub interesem Związku, Zarząd większością 2/3 głosów może dokooptować do Zarządu dodatkowego członka, z zastrzeżeniem, że ogólna liczba członków Zarządu nie może przekroczyć 8.

5.W sytuacji opisanej w ust. 3 i 4 powyżej, najbliższe Zgromadzenie Ogólne podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu wyboru nowych członków zarządu. Niepodjęcie tej uchwały jest jednoznaczne z odwołaniem tych członków z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego.

6.Osoby wchodzące w skład Zarządu mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.

7.Mandat członka Zarządu, powołanego w miejsce członka Zarządu odwołanego, zgodnie z ust. 6 niniejszego paragrafu, jak również mandat członka zarządu wybranego lub dokooptowanego w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Zarządu powołanych na daną kadencję.

8.W okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami pracy Zarządu lub/i interesem Związku, Zarząd większością 2/3 głosów, może również dokonywać zmian funkcji poszczególnych członków Zarządu. Informacje o zmianach wraz z ich uzasadnieniem Zarząd składa najbliższemu Zgromadzeniu Ogólnemu.

§ 21

1.Wygaśnięcie mandatu członka Zarządu następuje:

a)w przypadku rezygnacji z wykonywania mandatu,

b) w przypadku odwołania ze składu Zarządu przez Zgromadzenie Ogólne.

2.W przypadkach, o których mowa w ust. 1 Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego wyboru członka Zarządu, z zastrzeżeniem § 20 ust. 3 i 5 Statutu.

§ 22

Do kompetencji Zarządu należy:

1)prowadzenie bieżącej działalności Związku,

2)reprezentowanie Związku w kontaktach z innymi podmiotami,

3)wykonywanie uchwał Zgromadzenia Ogólnego,

4)przygotowanie projektów i planów działania Związku,

5)przygotowanie projektu budżetu i jego wykonanie,

6)wyznaczanie członków Związku do reprezentowania jego interesów w działaniach, o których mowa w § 5 pkt. 1 i 2,

7)składanie Zgromadzeniu Ogólnemu sprawozdań z działalności Związku,

8)podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia i skreślenia członków Związku,

9)podejmowanie uchwał w sprawach prowadzenia przez Związek działalności, o której mowa w §6 ust. 1 nin. Statutu,

10)podejmowanie uchwał w innych sprawach, o których Statut nie przewiduje właściwości innych organów Związku,

11) wybór Przewodniczącego i członków Rady Programowej,

12)przyznawanie na wniosek członków zalegających ze składkami, ulg w postaci rozłożenia zaległych składek na raty lub też, w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach –okresowego obniżenia wysokości płaconych składek, ale nie więcej niż o 50% i nie dłużej niż na 12 miesięcy. Uchwała o obniżeniu składki jest podejmowana większością 2/3 głosów;

§ 23

Członek Zarządu nie może być jednocześnie członkiem Komisji Rewizyjnej.

§ 24

Do składania oświadczeń woli w imieniu Związku i zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane jest współuczestnictwo dwóch członków Zarządu Związku, z których co najmniej jeden jest prezesem lub wiceprezesem Zarządu.

§ 25

1.Obsługę Związku i jego organów wykonuje Biuro Związku działające przy Zarządzie.

2.Organizację i zadania Biura Związku określa regulamin uchwalany przez Zarząd.

Komisja Rewizyjna

§ 26

1.Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Związku.

2.Komisja Rewizyjna składa się z co najmniej 3 członków. Liczbą członków komisji określa Zgromadzenie Ogólne.

3.Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 5 lat  kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdanie Zarządu z wykonania budżetu Związku za ostatni rok jej urzędowania.

4.Na pierwszym posiedzeniu, nie później niż w ciągu 14 dni od daty wyboru członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają spośród siebie Przewodniczącego i Sekretarza.

5.Osoby wchodzące w skład Komisji Rewizyjnej mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.

6.Mandat członka Komisji Rewizyjnej, powołanego w miejsce członka Komisji Rewizyjnej odwołanego, zgodnie z ust. 5 niniejszego paragrafu, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Komisji Rewizyjnej powołanych na daną kadencję

7.Wygaśnięcie mandatu członka Komisji Rewizyjnej następuje:

a)w przypadku z rezygnacji z mandatu członka Komisji Rewizyjnej,

b)w przypadku odwołania ze składu Komisji Rewizyjnej przez Zgromadzenie Ogólne.

8.W przypadku, o którym mowa w ust 7., Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego wyboru członków Komisji Rewizyjnej.

§ 27

1.Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy wykonywanie stałej kontroli nad działalnością Związku. W szczególności Komisja Rewizyjna co najmniej raz do roku bada całokształt działalności Związku z uwzględnieniem działalności finansowej.

2.Do szczególnych uprawnień Komisji Rewizyjnej ponadto należy:

a)występowanie do Zgromadzenia Ogólnego z wnioskami wynikającymi z kontroli,

b)zwracanie się do Zarządu z żądaniem składania wyjaśnień w sprawach dotyczących działalności Związku,

c)składanie zaleceń co do działalności Zarządu.

§ 28

Tryb funkcjonowania Komisji Rewizyjnej określa regulamin uchwalony przez

Zgromadzenie Ogólne.

Rada Programowa

§ 29

1.Rada Programowa jest organem doradczym Związku.

2.Przewodniczącego i członków Rady Programowej powołuje i odwołuje Zarząd Związku zwykłą większością głosów. Zarząd może zdecydować o niepowoływaniu Rady Programowej w okresie jego kadencji lub jej części.

3.Członkiem Rady Programowej może być każda osoba fizyczna pragnąca działać na rzecz Związku.

4.Do zadań Rady Programowej należy:

a) opiniowanie planów działalności Związku,

b) inicjowanie i przedstawianie Zarządowi projektów podejmowania działań w zakresie ochrony praw i reprezentacji interesów Członków Związku wobec związków zawodowych pracowników, organów władzy i administracji państwowej oraz organów samorządu terytorialnego,

c)opiniowanie budżetu Związku na dany rok i przedstawianie swoich wniosków Zarządowi,

d)wspieranie pozostałych statutowych działań Związku.

     5. Kadencja Rady Programowej trwa zgodnie z kadencją Zarządu przez który   została wybrana.

Majątek Związku

§ 30

1.Majątek Związku stanowią nieruchomości, ruchomości, środki finansowe oraz inne prawa majątkowe.

2.Dochody Związku stanowią w szczególności:

a)wpisowe,

b)wpływy ze składek członkowskich,

c)darowizny, spadki, zapisy,

d)dochody z majątku Związku,

e)dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez Związek.

      3. Związek może tworzyć fundusze na realizację określonych celów.

Rozwiązanie Związku

§31

1.Związek ulega rozwiązaniu w przypadku podjęcia przez Zgromadzenie Ogólne uchwały o rozwiązaniu podjętej większością 3/4 głosów przy obecności co najmniej 3/4 uprawnionych.

2.Uchwała o rozwiązaniu Związku określa przeznaczenie majątku pozostawionego po Związku oraz sposób przeprowadzenia likwidacji.

Postanowienia Przejściowe i Końcowe

§ 32

Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszego Statutu nastąpić mogą w drodze uchwały podjętej większością 2/3 głosów.

§ 33

Statut wchodzi w życie z dniem rejestracji Związku.

§ 34

W sprawach nie unormowanych niniejszym statutem znajdują zastosowanie postanowienia ustawy o organizacjach pracodawców i inne właściwe przepisy.

 

 

Inne artykuły

Grupa Scanmed przejmuje wielkopolski Ars Medical

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 26.11.2022

Grupa Scanmed, prywatny operator medyczny z portfela Abris Capital Partners, sfinalizowała przejęcie Ars Medical w Pile. Dzięki tej transakcji Grupa rozszerza swoją działalność o kolejną wielospecjalistyczną placówkę i konsekwentnie rozbudowuje zakres swoich usług w sektorze ochrony zdrowia, oferując pacjentom kompleksową opiekę.

Scanmed od lat zapewnia pacjentom leczenie na wysokim poziomie, rozwijając pełnoprofilową opiekę medyczną w całej Polsce. W zakresie działalności Grupy znajduje się podstawowa opieka zdrowotna, ambulatoryjna opieka specjalistyczna oraz leczenie szpitalne w blisko 40 lokalizacjach w całej Polsce. Scanmed prowadzi wielospecjalistyczne szpitale w Krakowie oraz  w Blachowni, a dzięki decyzji o przejęciu Ars Medical poszerzy swoją ofertę o 5 oddziałów szpitalnych oraz nowoczesną diagnostykę. To jedna z największych w tym roku transakcji na polskim rynku opieki zdrowotnej.

-Grupa Scanmed konsekwentnie rozszerza swoją ofertę w obszarze ambulatoriów i szpitalnictwa. Zapewniamy coraz większej grupie pacjentów nowoczesne metody terapii, stosowane przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów, oraz dostęp do leczenia za pomocą nowoczesnego sprzętu medycznego. Przejęcie Ars Medical to ważny krok dla Grupy Scanmed; naszą misją i celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, także poprzez poszerzenie kompleksowości oferty – mówi Andrzej Podlipski, prezes zarządu Grupy Scanmed.

Abris Capital Partners („Abris”), niezależna firma zarządzająca funduszami private equity, specjalizująca się w transformacji ESG, zainwestowała w Scanmed w 2020 roku i od tego czasu  z sukcesami współpracuje z zespołem zarządzającym spółki, wspierając ją w jej planach rozwoju, w tym między innymi przy przejęciu Ars Medical.

-Scanmed nie ustaje w swoich wysiłkach, poszerzając ofertę usług oraz wychodząc naprzeciw potrzebom pacjentów i personelu medycznego, jednocześnie podążając za rynkowymi trendami, a Abris chętnie go w tym wspiera. Rozszerzenie obecności w regionie północno-zachodnim poprzez włączenie do placówek Grupy Scanmed wiodącego wielospecjalistycznego dostawcy usług medycznych umacnia kluczową pozycję świadczeniodawcy opieki stacjonarnej w Polsce, umożliwia też synergię z jej istniejącymi placówkami w regionie – dodaje Sylwester Urbanek, dyrektor inwestycyjny w Abris Capital Partners.

Opieka szpitalna Ars Medical obejmuje zabiegi operacyjne i leczenie zachowawcze na oddziałach onkologicznym, paliatywnym, hematologicznym, rehabilitacyjnym oraz internistyczno-kardiologicznym. Pilski szpital dysponuje dwiema salami operacyjnymi, w tym salą hybrydową, która szczególnie sprzyja celom medycznym Grupy Scanmed. Wyposażenie tej sali pozwala na przeprowadzanie zabiegów wewnątrzsercowych i wewnątrznaczyniowych w sposób małoinwazyjny, co zwiększa bezpieczeństwo pacjenta.

Profesor Mateusz Hołda w Centrum Medycznym Scanmed

Ars Medical prowadzi także szereg poradni specjalistycznych, a przy tym zapewnia możliwości wykonania diagnostyki poprzez kompleksową ofertę w tym zakresie: od badań USG poprzez endoskopię, tomografię komputerową czy rezonans magnetyczny. Dzięki nowoczesnej technologii oraz wiedzy specjalistów szpital Ars Medical już od 30 lat cieszy się zaufaniem i doskonałą opinią wśród pacjentów. Szczególnie ważne dla Scanmed jest również wzmocnienie zespołu o około 400 osób, w tym ponad 100 ekspertów klinicznych różnych dziedzin, współpracujących z ośrodkiem w Pile.

-Nawiązanie ścisłej współpracy z zespołem profesjonalistów medycznych Szpitala Ars Medical pozwoli na wzajemną wymianę doświadczeń i dalsze podnoszenie jakości opieki oraz bezpieczeństwa pacjentów. Dołączenie do sieci oddziałów kardiologii Grupy Scanmed pilskiego zespołu kardiochirurgicznego pozwoli na kompleksowe leczenie pacjentów z chorobami serca.  Z kolei specjalistyczne zespoły: internistyczny, kardiologiczny, onkologiczny i hematologiczny zabezpieczą potrzeby pacjentów wymagających terapii zachowawczej. Jest nam miło powitać na pokładzie zespół wysokiej klasy specjalistów – dodaje Agnieszka Nowak-Musiej, dyrektor medyczna, członek zarządu Grupy Scanmed.

-Ponieważ rok 2023 ma być rokiem jakości w ochronie zdrowia, kultura ustawicznego doskonalenia wpisuje się w strategię Grupy Scanmed, której celem jest zapewnienie pacjentom najwyższych standardów usług medycznych. Inwestycja, którą sfinalizowaliśmy, to kolejny etap naszego rozwoju. To także kontynuacja budowy zintegrowanego modelu skoordynowanej opieki zdrowotnej,  w którym działamy. Tych zadań podejmujemy się z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem – podsumowuje Andrzej Podlipski, prezes Zarządu Grupy Scanmed.

Scanmed: nowe usługi w Centrum Medycznym Podgórska

Przeczytaj teraz

Kolejne centrum Medicover Stomatologia w Warszawie

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 26.11.2022

Szukając rozwiązań, które mają zapewnić pacjentom poczucie komfortu psychicznego, Medicover Stomatologia inwestuje w rozwój konceptu „Rytuału Uśmiechu”, tworząc sieć centrów dentystycznych, które przypominają kawiarnie, hotelowe lobby czy… biblioteki. 17. taka lokalizacja właśnie została otwarta w Warszawie.

Przestrzeń przyjazna pacjentowi

„Rytuał Uśmiechu”, czyli pionierski i autorski format, w którym Medicover Stomatologia otwiera swoje nowe centra, na dobre zadomowił się w stolicy. W mieście działa już 9. lokalizacji, które powstały w oparciu o tę koncepcję. Kolejna właśnie została otwarta przy ulicy Powstańców Śląskich 10, w dzielnicy Bemowo.

Medicover otworzył centrum dentystyczne w Białymstoku

Całe centrum jest zaprzeczeniem tradycyjnego, zimnego wnętrza medycznego. Zostało ono tak zaprojektowane, aby ukoić pacjenta, zminimalizować stres jaki towarzyszy jego wizycie, a także dostarczyć pozytywnych wrażeń, które wpływają na emocje podczas kolejnych wizyt.

-Zmiana postrzegania leczenia stomatologicznego odbywa się dziś w kilku wymiarach. „Rytuał Uśmiechu”, czyli nasz conscious concept, zagospodarowuje różne obszary. Z jednej strony, sięgamy po przyjazny i zaskakujący, jak na wnętrza medyczne, design, który rozprasza negatywne myśli pacjenta i zapewnia wygodę – mówi Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.

-Z drugiej strony, stawiamy na holistyczne podejście do leczenia. Oznacza to, że w centrach otwieranych w „Rytuale Uśmiechu” nie tylko zapewniamy kompleksową, interdyscyplinarną opiekę stomatologiczną, ale także dbamy o komfort psychiczny i patient experience na najwyższym, światowym poziomie – dodaje.

Tak też jest w nowo otwartym centrum na warszawskim Bemowie. Autorzy miejsca w przemyślany sposób stworzyli tu między innymi poczekalnię, która przypomina strefę relaksu czy modną kawiarnię. W przestrzeni znaleźć można wygodne fotele ze stolikami kawowymi, a także samoobsługowe stoisko kawowe.

Czas umila także olbrzymia biblioteczka wypełniona literaturą, poradnikami i albumami, a także galeria na ścianie, na której pojawia się aż 20 fotografii przedstawiających Warszawę, życie miasta i jego losy na przestrzeni lat. Można zobaczyć zdjęcia m.in. lotniska Bemowo z lat 60., giełdę samochodową na Bemowie, przedwojenną zabudowę Jelonek, ulicę Rozłogi w 1980 roku czy kadry ze święta lotnictwa w latach 50. Pojawienie się takiej galerii ma swój cel.

-Na Bemowie stworzyliśmy przestrzeń, która rozprasza uwagę pacjenta, w efekcie czego nie koncentruje się on tak bardzo na zbliżającym się zabiegu. To pozwala przekierować negatywne myśli, a także – co istotne – tworzy nowe, zaskakujące skojarzenia z dentystą. Jest to bardzo świadome podejście do przestrzeni, która oparta została na najnowszej wiedzy architektonicznej i psychologicznej, ale także wieloletnim doświadczeniu w pracy z pacjentami stomatologicznymi – mówi Wioletta Januszczyk.

Widać to zwłaszcza w tym, jak miejsce działa na zmysły. W poczekalni zastosowano ciepłe, stonowane barwy, które przywołują na myśl domowy klimat. Domowe jest także światło – przytłumione, o ciepłej, żółtej barwie, a przez to nie drażniące i nie pobudzające. Charakterystyczny zapach zastąpiono tu natomiast aromaterapią, a ciszę relaksującą muzyką.

-Inspiracji dla tych rozwiązań szukaliśmy w hotelach oraz kawiarniach. Tworząc wnętrze, które ma koić, nie możemy zapominać o zmysłach. Mają one kolosalny wpływ na to, jak odbieramy miejsca, w których przebywamy, a także jakie wspomnienia z nimi wiążemy. W Medicover Stomatologia wyeliminowaliśmy elementy, które mogą przywodzić pacjentom na myśl wcześniejsze, negatywne doświadczenia – mówi Bartosz Biesiekierski, kierownik ds. rozwoju sieci stomatologicznej Medicover.

Nowoczesne podejście do leczenia

Tę wielowymiarowość i świadomość widać także w leczeniu, jakie zapewnia nowe centrum. Pacjenci znajdą w nim osiem gabinetów rozlokowanych na 398 m kw., a także specjalistów ze wszystkich najważniejszych dziedzin dentystyki, dzięki czemu różne, często skomplikowane leczenie, można wykonać pod jednym dachem.

Nowe centrum stomatologiczne Medicover na warszawskiej Woli

Oferta nowej lokalizacji obejmuje miedzy innymi stomatologię zachowawczą, implantologię, periodontologię, endodoncję, implantologię, stomatologię estetyczną, protetykę, ortodoncję, chirurgię, a także stomatologię dziecięcą. Oprócz tego, można tutaj znaleźć także zabiegi medycyny estetycznej i pomoc fizjoterapeuty stomatologicznego.

-Centrum zostało tak pomyślane, aby pacjent niezależnie od złożoności problemu i schorzenia, z którym się zgłasza, znalazł pomoc w jednym miejscu, nawet w sytuacji, kiedy konieczne jest leczenie przez dentystów różnych specjalizacji. Ma to ogromne znaczenie dla poczucia komfortu pacjenta – mówi Katarzyna Walasek, kierownik centrum Medicover Stomatologia Powstańców Śląskich.

-Każda wizyta, bez względu, do którego lekarza, odbywa się w tym samym miejscu, oznacza to, że doświadczenia z nią związane są te same. Pacjent nie czuje obaw wynikających np. ze zmiany lokalizacji. Co więcej, wszystkie zabiegi odbywają się w oparciu o ten sam, wysoki standard leczenia, który cechuje „Rytuał Uśmiechu” – dodaje.

Pacjenci maja tutaj także dostęp do nowych technologii. Centrum przy ulicy Powstańców Śląskich posiada własną pracownię diagnostyki obrazowej. Wyciski w czasie leczenia pobierane są natomiast nie tradycyjną metodą, a przy pomocy skanerów 3D, tworzących cyfrowy obraz wnętrza jamy ustnej. Leczenie odbywa się tutaj pod nowoczesnymi mikroskopami, a pacjenci mogą wybierać znieczulenie komputerowe, zamiast tradycyjnego strzykawką.

Nowe centrum jest już 17., które powstało w oparciu o „Rytuał Uśmiechu”. Tylko w październiku i listopadzie 2022 sieć wzbogaciła się o trzy tego typu lokalizacje – w Warszawie przy ulicy Karlińskiego, w Białymstoku i teraz przy ulicy Powstańców Śląskich.

Podobne centra w Warszawie działają także między innymi przy Placu Konstytucji, w Fabryce Norblina i biurowcu Spark. Ponadto, lokalizacje tego typu obecne są między innymi  w Gdyni, Gdańsku, Toruniu, Łodzi, Bielsku-Białej, Sosnowcu czy Łodzi.

Medicover Stomatologia rośnie w Niemczech – 32 centra na największym rynku dentystycznym w Europie

Przeczytaj teraz

Nagroda „Diagnostics and Primary Care” dla Affidea

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 26.11.2022

Affidea zdobyła nagrodę „Diagnostics and Primary Care” w konkursie LaingBuisson Health Awards 2022 – jedną z najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie opieki zdrowotnej, przyznawaną firmom, które wyznaczają nowe standardy i wywierają wpływ na rynek w swojej kategorii.

W konkursie doceniono innowacyjny program Dose Excellence, dzięki któremu każdego miesiąca analizowane są informacje dotyczące ponad 75 000 tomografii komputerowych i osiągana jest średnio 40-procentową redukcja poziomu dawki promieniowania w badaniu. Pozwala to na zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów, przy jednoczesnym zachowaniu jakości obrazu.

Niedawno Affidea przeniosła program na wyższy poziom, wprowadzając wersję 3.2 – DoseWatch i łącząc go z narzędziem Business Intelligence (BI). Działają one w czasie rzeczywistym i pozwalają tworzyć pulpity nawigacyjne danych. Jako pierwsze rozwiązanie to zaimplementowały Affidea Węgry i Hiszpania.

Affidea: nowy dyrektor zarządzający

Jednym z elementów opisywanego projektu jest także zarządzanie danymi o środkach kontrastowych, co umożliwia powiadamianie o kontekście klinicznym i skumulowanej dawce jodu (czynniki ryzyka, wcześniejsze zdarzenia niepożądane), a także o szczegółach iniekcji (środek kontrastowy, objętość, protokół iniekcji). Dzięki śledzeniu i optymalizacji środków kontrastowych można dostosować wstrzyknięcie kontrastu do każdego pacjenta, unikając niepotrzebnej, dodatkowej iniekcji.

– Otrzymanie tej prestiżowej nagrody to dla mnie zaszczyt. Jest to świadectwo wszystkich naszych wysiłków i osiągnięć w zapewnianiu wyjątkowego bezpieczeństwa pacjentom, wdrożeniu rygorystycznych protokołów klinicznych i innowacyjnych narzędzi. Chcę podziękować wszystkim naszym oddanym i niesamowitym zespołom w klinikach, a zwłaszcza członkom zespołu Dose Excellence, za ich pasję, zaangażowanie i ciężką pracę za kulisami. Ta nagroda jest wyrazem uznania dla bardzo wysokiej jakości ich pracy i nie mógłbym być z tego bardziej dumny – powiedział Guy Blomfield, przewodniczący Rady Nadzorczej i dyrektor generalny Affidea.

– To kolejny dowód na to, że ściśle przestrzegamy dyrektywy Euratom 2013/59, identyfikując zmiany w czasie rzeczywistym oraz standaryzując i optymalizując protokoły tomografii komputerowej przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów jakości obrazu i zwiększonego bezpieczeństwa naszych pacjentów. W 2023 roku mamy duże ambicje rozszerzenia nowej wersji naszego Programu Dose Excellence na wszystkie kraje Affidea, kierując się naszym silnym zaangażowaniem w najwyższe standardy bezpieczeństwa pacjentów – dodał Dr Alessandro Roncacci, starszy wiceprezes ds. medycznych.

Ceremonia wręczenia nagród odbyła się na moście Park Westminster i wzięło w niej udział ponad 1000 kluczowych osobistości niezależnego sektora opieki zdrowotnej.

Grupa Affidea jest największym w Europie dostawcą zaawansowanych usług diagnostyki obrazowej, usług ambulatoryjnych i leczenia onkologicznego. Założona w 1991 roku firma posiada 328 centrów medycznych w 15 krajach, zaawansowaną diagnostykę obrazową oraz świadczy usługi ambulatoryjne i opiekę onkologiczną, obsługując ponad 12 milionów pacjentów rocznie.

Dzięki wysokim standardom w zakresie bezpieczeństwa pacjentów, Affidea jest najczęściej nagradzanym dostawcą usług medycznych diagnostyki obrazowej w Europie. Ponad połowę nagrodzonych ośrodków, którym przyznano 5 gwiazdek na liście Eurosafe Wall of Stars, akredytowanych przez Europejskie Towarzystwo Radiologiczne w Europie, stanowią ośrodki Affidea. W czerwcu 2022 roku Affidea otrzymała nagrodę Dostawcy Usług Diagnostycznych Roku na gali HealthInvestor Awards 2022. W ciągu ostatnich 5 lat Affidea dodała do swojej sieci prawie 110 ośrodków, niemal podwajając wielkość Grupy.

W Polsce Affidea prowadzi 31 centrów diagnostyki obrazowej i 2 ośrodki leczenia onkologicznego, współpracując z ponad 800 specjalistami i wykonując ponad 500 000 badań obrazowych rocznie.

Centra Affidea to ośrodki świadczące usługi dla pacjentów prywatnych i publicznych. Affidea jako jedyny świadczeniodawca medyczny w Polsce otrzymała wyróżnienie od Europejskiego Towarzystwa Radiologicznego za wysokie standardy w zakresie bezpieczeństwa pacjenta i ochrony radiologicznej oraz Certyfikat Jakości i Bezpieczeństwa w Radiologii od Międzynarodowego Towarzystwa Radiologicznego.

Ośrodki Affidea z akredytacjami unijnymi

Źródło: Affidea

Przeczytaj teraz

Zmiana struktury sprzedaży Grupy Voxel

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 25.11.2022

Grupa Voxel w roku 2022 odnotowała zmianę w strukturze sprzedaży. W ciągu 9 miesięcy 65 procent przychodów ze sprzedaży pochodziło z segmentu – diagnostyka, rok wcześniej usługi te stanowiły 45 procent sprzedaży.

W ciągu 9 miesięcy roku 2022 świadczenia w zakresie szpitalnictwa stanowiły 17 procent sprzedaży Grupy, rok wcześnie – 32 procent. Zmiana ta była wynikiem mniejszej niż w roku 2021 sprzedaży badań w kierunku Covid-19.

Badania refundowane ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia stanowiły w ciągu 9 miesięcy 2022 roku 71 procent sprzedaży Grupy Voxel, 12 procent stanowiły badana komercyjne, 5 procent – sprzedaż usług dla pacjentów prywatnych, 4 procent – badania farmaceutyczne.

W okresie 9 miesięcy 2022 roku spółki Grupy działające ujęte w segmencie diagnostyka – usługi medyczne i sprzedaż radiofarmaceutyków wykonały łącznie prawie 329 tysięcy badań, rok wcześnie – prawie 292 tysięcy badań.

Wzrost przychodów Grupy Enel-Med

W tym czasie przychody ze sprzedaży Grupy Vocel wyniosły 274,7 milionów złotych i zmniejszyły się o 38,7 milionów złotych, czyli o 12 procent w porównaniu do 9 miesięcy 2021 roku. Na zmniejszenie przychodów miał wpływ spadek sprzedaży w spółce Vito-Med., prowadzącej szpital, co było związane ze zmniejszeniem liczby wykonywanych testów w kierunku Covid-19, a także w spółce Alteris, która realizowała mniej projektów dla podmiotów medycznych.

Natomiast spółki oferujące badania w zakresie diagnostyki obrazowej, czyli Voxel, Scanix, Rezonans Powiśle i Exira zanotowały wzrost przychodów.

Zysk neto Grupy za 9 miesięcy 2022 roku wyniósł 32 187,4 tys. zł, rok wcześniej miał wartość – 46 521,5 tys. zł.

Przeczytaj teraz

PZU oferuje analizę EKG z wykorzystaniem AI

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 25.11.2022

PZU Zdrowie współpracuje z polskim startupem Cardiomatics i oferuje szybką analizę badania EKG z użyciem sztucznej inteligencji i chmury Amazon Web Services. Rozwiązanie, z którego korzystają placówki medyczne na całym świecie, zostało wdrożone w warszawskich placówkach sieci PZU Zdrowie.

Cardiomatics to certyfikowana platforma internetowa, tworzona przez ekspertów doświadczonych w rozwijaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Bazując na algorytmach szkolonych w oparciu o miliardy rzeczywistych uderzeń serca pacjentów, łatwe w użyciu oprogramowanie umożliwia dokładne i szybkie wykrywanie i analizę wielu elementów sygnału EKG.

Z Cardiomatics korzysta między innymi Uniwersytet w Bazylei, Uniwersytet Kopenhaski czy Warszawski Uniwersytet Medyczny, a także setki kardiologów i praktyków z ponad 15 krajów świata, w tym z Niemiec, Szwajcarii i Anglii.

– W procesie wdrażania innowacji kluczowa jest otwartość lekarzy na jego adaptację do swojej rutyny pracy. Obalamy mit, że sztuczna inteligencja jest konkurencją dla personelu medycznego., Uważamy, że nie ma go docelowo zastąpić, a jedynie wesprzeć. Efektywność zależy w dużej mierze nie od czynników technologicznych, tylko ludzkich – na ile zdołamy przekonać lekarza do korzyści, jakie płyną ze stosowania rozwiązania. Dlatego musi być ono maksymalnie proste i intuicyjne, aby nie generowało dodatkowego obciążenia, wśród i tak długiej listy czynności i procedur, które lekarz musi wykonać – mówi Andrzej Browarski, dyrektor biura analiz i innowacji PZU Zdrowie. – Jedną z zasad, którymi się kierujemy jest, że pilotowane przez nas rozwiązania mają pomóc naszym lekarzom pomagać naszym pacjentom. Jednym z takich rozwiązań jest właśnie Cardiomatics.

Cardiomatics może analizować sygnały EKG zarejestrowane w różnych formatach danych, jest kompatybilny z ponad 25 popularnymi urządzeniami, od klasycznych po nowoczesne. Generuje raporty dostępne w dowolnym miejscu i czasie na komputerze stacjonarnym, laptopie lub smartfonie.

Sztuczna inteligencja w diagnostyce kardiologicznej PZU Zdrowie

-Dzięki Cardiomatics, lekarz może podłączyć urządzenie diagnostyczne do dowolnego komputera i przesłać sygnały z badania EKG do chmury – mówi Rafał Samborski, CEO i współzałożyciel Cardiomatics. – Tam sygnały analizowane są przez algorytmy sztucznej inteligencji, finalnie skracając czas analizy nawet o 80 procent w stosunku do standardowej procedury. W ten sposób za pomocą zaledwie kilku kliknięć powstaje rzetelny, przejrzysty raport, na podstawie którego lekarz może wyciągnąć wnioski na temat aktualnego stanu pacjenta, diagnozy i ewentualnego planu leczenia.

Przeczytaj teraz

Szpital Zakonu Bonifratrów z Krakowa będzie leczył narciarzy PZN

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 25.11.2022

Szpital Zakonu Bonifratrów św. Jana Grandego w Krakowie będzie leczył zawodników Polskiego Związku Narciarskiego i stanie się medycznym partnerem PZN. Umowę w tej sprawie podpisali – Adam Małysz, prezes PZN i Dorota Puka, dyrektor szpitala.Podpisanie umowy połączone zostało z otwarciem i poświęceniem Oddziału Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej.

Umowa – list intencyjny dotyczy leczenia w szpitalu sportowców PZN wszystkich dyscyplin narciarskich, czyli narciarstwa biegowego, kombinacji norweskiej, narciarstwa alpejskiego, snowboardingu, skoków narciarskich oraz narciarstwa dowolnego.

Dzięki współpracy ze szpitalem sportowcy uzyskają dostęp do leczenia na oddziale ortopedii, specjalizującym się w operacjach z dziedziny medycyny sportowej i sportowej ortopedii urazowej. Szpital Zakonu Bonifratrów w Krakowie będzie dla nich szpitalem „pierwszego wyboru”.

Sportowcy PZN korzystali już z pomocy lekarzy specjalistów ortopedów-traumatologów narządu ruchu w bonifraterskim szpitalu. Leczyły się tu między innymi Anna Berezecka (biegi narciarskie, wicemistrzyni Polski w sztafecie kobiet 4 x 5 km), Maria Chyc (snowboardzistka, wicemistrzyni Polski w slalomie równoległym), Olimpia Kwiatkowska (snowboardzistka, wicemistrzyni Polski w slalomie gigancie równoległym), Małgorzata Gradzik (utalentowana, jedna z najmłodszych zawodniczek w skokach narciarskich, zawodniczka Kadry Narodowej Juniorów), czy Ania Twardosz (skoczkini narciarska, letnia i zimowa mistrzyni Polski). Pozostawały one pod opieką Stanisława Szymanika, jednego z najlepszych w Polsce specjalistów ortopedii i traumatologii narządu ruchu, zajmującego się leczeniem urazów sportowych, który jest także wiceprezesem PZN ds. narciarstwa biegowego i spraw medycznych.

– Jestem przekonany, że nasza współpraca przyniesie wymierne korzyści dla zawodników rywalizujących pod egidą Polskiego Związku Narciarskiego – mówi Adam Małysz prezes Polskiego Związku Narciarskiego. – Mam nadzieję, że z usług Szpitala Zakonu Bonifratrów w Krakowie będziemy korzystać jak najrzadziej lub wcale, ale sama świadomość, że w razie jakichkolwiek problemów zdrowotnych mamy za sobą ogromną wiedzę i doświadczenie takich specjalistów, jak doktor Stanisław Szymanik, daje nam poczucie bezpieczeństwa.

Z umowy skorzystają nie tylko najlepsi sportowcy oraz doświadczeni i utytułowani wyczynowcy. Szpital chce bowiem pomagać również młodzieży, uprawiającej różne odmiany narciarstwa.

– W Polsce jest mnóstwo trenującej dyscypliny narciarskie młodzieży – mówi doktor Stanisław Szymanik. – I choć nie są to w większości zawodnicy należący do PZN, chcemy być szpitalem także dla nich i oferować profesjonalną opiekę medyczną, leczyć nawet bardzo skomplikowane urazy.

Chociaż zabiegi z zakresu chirurgii urazowo-ortopedycznej w Szpitalu Zakonu Bonifratrów św. Jana Grandego w Krakowie wykonywane są zaledwie od kilku lat, jest to ważny ośrodek leczenia schorzeń ortopedycznych i urazów sportowych. Rocznie wykonuje się tu blisko 700 skomplikowanych zabiegów operacyjnych z zakresu ortopedii, a od 2017 roku w szpitalu przy ulicy Trynitarskiej wykonano ich bez mała 3000.

Endoprotezoplastyka w ramach NFZ w Szpitalu Bonifratrów

Oddział Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej zajmuje się leczeniem zachowawczym i operacyjnym pacjentów ze schorzeniami narządu ruchu, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Zabiegi wykonywane są metodami małoinwazyjnymi oraz z zastosowaniem nowoczesnych technik videochirurgii – są to zabiegi artroskopowe kończyn górnej i dolnej, endoprotez stawów oraz chirurgia ręki i stopy. Ponadto wykonywane są nowoczesne małoinwazyjne operacje kręgosłupa i specjalistyczne operacje neurochirurgiczne.

Szpital Bonifratrów w Krakowie prowadzi także oddziały: diagnostyczno-leczniczy, chorób wewnętrznych, angiologii i geriatrii, kliniczny oddział chirurgii ogólnej i onkologicznej,  wojewódzki oddział chirurgii naczyń i angiologii z pododdziałem terapii wewnątrznaczyniowej oraz anestezjologii i intensywnej terapii.

Szpital prowadzi poradnię podstawowej opieki zdrowotnej, zespół poradni specjalistycznych, pracownie diagnostyczne oraz przychodnię w Zakopanem.

Placówka jest jednym z czterech bonifraterskich szpitali działających w Polsce. Pozostałe działają w Katowicach, Łodzi oraz w Piaskach-Marysinie. Zakon prowadzi też Zespół Poradni i Lecznictwa w Warszawie, hospicjum we Wrocławiu oraz apteki, sklepy zielarskie i domy opieki.

Źródło: PZN

Przeczytaj teraz
marmaris escort

pendik escort escort gaziantep izmit eskort eskort alanya bursa escort bayan bayan escort eskişehir samsun rus escort escort bayan kartal