windows 10 pro office 2019 pro office 365 pro windows 10 home windows 10 enterprise office 2019 home and business office 2016 pro windows 10 education visio 2019 microsoft project 2019 microsoft project 2016 visio professional 2016 windows server 2012 windows server 2016 windows server 2019 Betriebssysteme office software windows server https://softhier.com/ instagram takipçi instagram beğeni instagram görüntüleme instagram otomatik beğeni facebook beğeni facebook sayfa beğenisi facebook takipçi twitter takipçi twitter beğeni twitter retweet youtube izlenme youtube abone instagram

Statut Pracodawców Medycyny Prywatnej

Autor:
12 sierpnia 2017

STATUT

Związku Pracodawców:

 PRACODAWCY MEDYCYNY PRYWATNEJ

 

Przepisy Ogólne

§ 1

1.Niniejszym tworzy się związek pracodawców pod nazwą: Pracodawcy Medycyny Prywatnej, zwany w dalszej części Statutu: „Związkiem”.

2.Związek działa na podstawie Ustawy z dnia 23 maja 1991 o organizacjach pracodawców (Dz. U. Nr 55, poz. 235, z późniejszymi zmianami) oraz niniejszego Statutu.

§ 2

1.Terenem działania związku jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.

2.Siedzibą Związku jest miasto stołeczne Warszawa.

3.Związek może:

· współtworzyć federacje i konfederacje;

· przystępować do innych organizacji o podobnym charakterze — tak krajowych jak i międzynarodowych.

§ 3

1.Związek jest dobrowolną organizacją zrzeszającą osoby prawne i fizyczne będące podmiotami leczniczymi w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. z 01 czerwca 2011r.), będące w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami.

2.Związek jest organizacją samorządną i niezależną w swojej działalności statutowej od organów administracji tak rządowej, jak i samorządowej oraz od innych organizacji.

3.Związek posiada osobowość prawną.

4.Związek może ustalić własne godło.

§ 4

Podstawowymi celami i zadaniami Związku są ochrona praw i reprezentowanie interesów podmiotów wykonujących działalność leczniczą lub opiekuńczą, będących pracodawcami oraz innych podmiotów leczniczych i osób wykonujących zawody medyczne, mających swoją siedzibę lub miejsce zamieszkania na obszarze, o którym mowa w §2 ust. 1 Statutu.

§ 5

 Cele i Zadania Związku są realizowane przez:

1.prezentowanie opinii w sprawach związanych z ochroną zdrowia,

2.prowadzenie studiów i badań nad sytuacją pracodawców, popularyzacją wiedzy prawnej, organizacyjnej i ekonomicznej,

3.występowanie w imieniu członków Związku do organów administracji rządowej i   samorządowej wszystkich szczebli,

4.delegowanie swoich przedstawicieli do organów doradczych władz samorządowej, rządowej i ustawodawczej,

5.organizowanie zespołów doradczych oraz zatrudnianie pracowników i ekspertów do wykonywania zadań statutowych,

6.współpraca z innymi organizacjami pozarządowymi o celach zbieżnych z celami Związku,

7.występowanie do organów posiadających inicjatywę legislacyjną z wnioskami legislacyjnymi, opiniowanie założeń i projektów aktów prawnych w zakresie w ochrony zdrowia i pomocy społecznej tak ogólnopolskich jak i lokalnych, prawa pracy i działalności gospodarczej,

8.prowadzenie doradztwa na rzecz członków Związku,

9.organizowanie i wspieranie kształcenia pracodawców,

10.wspieranie członków Związku w negocjacjach z jednostkami dysponującymi środkami publicznymi przeznaczonymi na ochronę, profilaktykę i promocję zdrowia,

11.reprezentowanie członków Związku wobec administracji rządowej i samorządowej oraz instytucji działających w systemie ochrony zdrowia.

§ 6

1. Dla realizacji celów statutowych Związek może:

a) prowadzić działalność gospodarczą w zakresie:

1.Działalności wydawniczej – PKD 58;

2.Działalności usługowej w zakresie informacji – PKD 63;

3.Doradztwa związanego z zarządzaniem – PKD 70.2,

4.Reklamy – PKD 73.1,

5.Badania rynku i opinii publicznej – PKD 73.20.Z.,

6.Pozostałej działalności profesjonalnej, naukowej i technicznej, gdzie  indziej niesklasyfikowanej – PKD 74.90.Z.,

7.Pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowanych — PKD 85.59,

8.Pozostałej działalności wspomagającej prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowanej – PKD 82.99.Z.,

9.Działalności wspomagającej edukację – PKD 85.60.Z.,

10.Działalności organizacji komercyjnych i pracodawców – PKD 94.11

b)uczestniczyć jako akcjonariusz (udziałowiec) w spółkach, spółdzielniach i innych

podmiotach prowadzących działalność gospodarczą.

2.Dochody uzyskane z działalności, o której mowa w ust. 1 mogą być przeznaczone wyłącznie na realizację zadań statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między członków Związku.

CZŁONKOSTWO

§ 7

1.Członkiem Związku mogą być osoby prawne lub fizyczne, a także jednostki nie posiadające osobowości prawnej, będące podmiotami leczniczymi w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. z 01 czerwca 2011r.), będące jednocześnie w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami, mającymi siedzibę na obszarze, o którym mowa w § 2 ust. 1, a także inne będące pracodawcami podmioty wykonujące działalność leczniczą w rozumieniu tejże ustawy, jak również – podmioty świadczące usługi opiekuńcze oraz pośredniczące w organizacji usług medycznych lub opiekuńczych oraz inni pracodawcy związani z branżą medyczną lub opiekuńczą, co do których Zarząd podjął pisemną uchwałę o nadaniu pełnego członkostwa z prawem głosu w Związku. W takim przypadku Zarząd ustali składki tych członków, biorąc pod uwagę zadeklarowane przez nich przychody z branży medycznej i opiekuńczej.

2.Członkostwo w Związku jest dobrowolne inie może ograniczać działalności gospodarczej członków Związku.

3.Członka Związku reprezentuje, w przypadku gdy Członkiem Związku jest pracodawca będący osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej - organ lub osoba upoważniona do składania oświadczeń woli w imieniu takiego pracodawcy. Członka Związku może reprezentować pełnomocnik powołany przez pracodawcę, a gdy pracodawca jest osobą prawną — przez organ upoważniony do składania oświadczeń woli w jego imieniu, legitymujący się pisemnym pełnomocnictwem.

4.Osoby nie spełniające warunków opisanych w ust. 1 niniejszego §, jak również – wg swojego wyboru – osoby spełniające te warunki, ale nie decydujące się na uzyskanie statusu członka zwykłego, opisanego w ust. 1, mogą uzyskać status „Członka Wspierającego”.

5.Członkom Wspierającym przysługują prawa i obowiązki członków wynikające z niniejszego Statutu, z uwzględnieniem następujących różnic:

Członkowie Wspierający:

a)nie posiadają czynnych ani biernych praw wyborczych do organów Związku;

b)uczestniczą w Zgromadzeniu Ogólnym członków Związku z prawem zabierania głosu i głosowania (za wyjątkiem wyborów), mogą być zapraszani na spotkania Zarządu i Komisji Rewizyjnej;

c)korzystają z zasobów informacyjnych Związku;

d)udzielają wsparcia organom Związku w zakresie swoich kompetencji, który to zakres podlega uzgodnieniu z Zarządem przed przyjęciem ich do Związku oraz zostaje zamieszczony w ich deklaracji członkowskiej; na mocy uchwały Zarządu zakres ten może ulec zmianie również w trakcie członkostwa;

e)nie ponoszą składek członkowskich jak członkowie zwykli, lecz składki ustalone indywidualnie, wg zasad określonych w ust. 6 poniżej;

6.Członkowie Wspierający wnoszą składki indywidualnie ustalane przez Zarząd w drodze uchwały, podejmowanej łącznie z uchwałą o ich przyjęciu do Związku. Wysokość składki jest ustalana na podstawie oceny uzgodnionego wsparcia, zapisywanego w deklaracji członkowskiej Członka Wspierającego i może podlegać zmianom w toku trwania członkostwa.

7.Minimalną wartość składki ponoszonej przez Członków Wspierających określa Zgromadzenie Ogólne w drodze uchwały.

§ 8

1.O przyjęciu w poczet członków decyduje Zarząd Związku na pisemny lub elektroniczny wniosek zainteresowanego.

2.W razie odmowy przyjęcia, zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się do Zgromadzenia Ogólnego Związku.

3.Przepis ust. 1 nie ma zastosowania w stosunku do członków — założycieli, którzy członkostwo nabywają z chwilą wpisania Związku do rejestru.

§ 9

Członkom Związku przysługują następujące prawa:

1.czynne i bierne prawo wyborcze do wszystkich organów Związku, za wyjątkiem Członków Wspierających,

2.uczestnictwa w pracach Związku i jego organów,

3.prawo korzystania ze wsparcia Związku we wszystkich sprawach należących do jego kompetencji,

4.prawo korzystania z wszelkich informacji o pracy Związku,

5.prawo zgłaszania wniosków dotyczących działalności Związku.

§ 10

Członkowie Związku są obowiązani do:

1.aktywnego udziału w pracach Związku,

2.przestrzegania Statutu Związku,

3.terminowego uiszczania składek,

4.wspierania Związku w wykonaniu zadań statutowych.

§ 11

Członkostwo Związku ustaje w razie:

1. wystąpienia ze związku,

2. rozwiązania związku,

3. wykluczenia ze Związku przez Zarząd na skutek:

a) Prowadzenia przez członka działalności na szkodę Związku,

b) Rażącego naruszenia postanowień Statutu lub uchwał organów Związku,

c) Uchylania się od płacenia składek członkowskich przez okres minimum 3 miesięcy.

4.Utraty przez członka Związku statusu pracodawcy w rozumieniu ustawy, o której mowa w §1 ust. 2 niniejszego Statutu.

§12

Z chwilą ustania członkostwa wygasają prawa i obowiązki członka Związku.

 

§13

Oświadczenie o wystąpieniu ze związku składa się na ręce Zarządu Związku najpóźniej na trzy miesiące przed dniem ustania członkostwa, który przypada na ostatni dzień trzeciego miesiąca następującego po miesiącu w którym złożono oświadczenie.

§14

1.Wykluczenie ze związku następuje na mocy uchwały Zarządu Związku podjętej bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Zarządu.

2.Od uchwały, o której mowa w ust.1 przysługuje odwołanie do Zgromadzenia Ogólnego, przy czym może ono zostać wniesione w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez członka zawiadomienia o wykluczeniu (liczy się data stempla pocztowego). Odwołanie wniesione po tym terminie nie będzie rozpatrywane, chyba że na wniosek odwołującego się, który wykaże, że uchybił terminowi jego wniesienia z obiektywnych i niezależnych od niego przyczyn, Zarząd przywróci mu termin do wniesienia odwołania.

3.W związku z ustaniem członkostwa nie przysługują żadne roszczenia do majątku Związku.

4.Członek wykluczony może zostać ponownie przyjęty do Związku jeśli ustały przyczyny wykluczenia.

ORGANY ZWIĄZKU

§ 15

Organami związku są:

a) Zgromadzenie Ogólne,

b) Zarząd,

c) Komisja Rewizyjna,

d) Rada Programowa.

§ 16

1.Uchwały organów związku podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, za wyjątkiem sytuacji w których Statut stanowi inaczej.

2.Głosowanie tajne zarządza się:

a) w sprawach powołania i odwołania członków organów Związku pochodzących z wyboru,

b) każdorazowo na wniosek co najmniej 1/5 uprawnionych do głosowania.

3. Zarząd i Komisja Rewizyjna mogą odbywać posiedzenia za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz podejmować uchwały w drodze korespondencyjnej lub w drodze głosowania elektronicznego. Warunkiem ważności takich uchwał jest doręczenie w odpowiedniej drodze treści uchwały wszystkim członkom organu oraz oddanie głosów za uchwałą przez wymaganą w statucie większość członków organu. Ważność głosowania i podjęcie uchwały stwierdza Przewodniczący organu, zaś uchwałę dołącza się do księgi uchwał tego organu.


ZGROMADZENIE OGÓLNE

§ 17

1.Zgromadzenie Ogólne jest najwyższym organem Związku.

2.W Zgromadzeniu Ogólnym członkowie mogą brać udział poprzez umocowanych przedstawicieli. Pełnomocnictwo musi być udzielone w formie pisemnej i złożone w oryginale na ręce Zarządu Związku najpóźniej w chwili rozpoczęcia obrad Zgromadzenia Ogólnego.

3.Każdemu członkowi, przysługuje jeden głos na każde wpłacone pełne 100 zł składek w ciągu dwunastu miesięcy poprzedzających Zgromadzenie Ogólne Związku.

4.Zgromadzenie Ogólne wyraża swoją wolę w formie uchwał.

5.Zgromadzenie Ogólne odbywa się co najmniej raz na 12 miesięcy.

6.Zgromadzenie Ogólne zwoływane jest przez Zarząd w drodze pisemnego powiadomienia Członków listem poleconym na co najmniej 14 dni przed datą Zgromadzenia:

• na pisemny wniosek co najmniej 1/5 członków Związku,

• z inicjatywy Komisji Rewizyjnej,

• z inicjatywy własnej.

§ 18

Do kompetencji Zgromadzenia Ogólnego należy:

1.ustalanie programu działania Związku,

2.wprowadzanie zmian do Statutu Związku,

3.wybór i odwoływanie Prezesa Zarządu, członków Zarządu oraz członków Komisji Rewizyjnej,

4.rozpatrywania i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,

5.przyjmowanie budżetu Związku,

6.podejmowanie decyzji w sprawie przystąpienia lub wystąpienia Związku z innych organizacji pracodawców,

7.ustalenie wpisowego, wysokości składki członkowskiej i sposobu ich uiszczania,

8.wyrażanie zgody na nabycie i zbycie nieruchomości,

9.uchwalanie regulaminów funkcjonowania i wyboru do organów Związku,

10.podejmowanie decyzji w innych sprawach, w których Statut przewiduje właściwość Zgromadzenia Ogólnego.

Zarząd

§ 19

1. Zarząd jest organem wykonawczym Związku

2. Zarząd działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez Zgromadzenie Ogólne.


§ 20

1.Kadencja Zarządu trwa 5 lat i kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdania z wykonania budżetu za ostatni rok urzędowania Zarządu

2.W zależności od decyzji Zgromadzenia Ogólnego w skład Zarządu wchodzi od 4 do 8 osób, w tym:

• prezes,

• dwóch wiceprezesów.

Członków Zarządu wybiera spośród swojego grona Zgromadzenie Ogólne zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym.

3.W przypadku gdy w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego członek Zarządu złoży rezygnację, Zarząd większością 2/3 głosów może wybrać na jego miejsce innego członka Zarządu – na zwolnioną lub inną funkcję.

4.W przypadku gdy w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego członek Zarządu z jakichkolwiek powodów nie bierze udziału w pracach Zarządu, ale nie składa rezygnacji, jeśli jest to uzasadnione potrzebą zachowania sprawności działania Zarządu i/lub interesem Związku, Zarząd większością 2/3 głosów może dokooptować do Zarządu dodatkowego członka, z zastrzeżeniem, że ogólna liczba członków Zarządu nie może przekroczyć 8.

5.W sytuacji opisanej w ust. 3 i 4 powyżej, najbliższe Zgromadzenie Ogólne podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu wyboru nowych członków zarządu. Niepodjęcie tej uchwały jest jednoznaczne z odwołaniem tych członków z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego.

6.Osoby wchodzące w skład Zarządu mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.

7.Mandat członka Zarządu, powołanego w miejsce członka Zarządu odwołanego, zgodnie z ust. 6 niniejszego paragrafu, jak również mandat członka zarządu wybranego lub dokooptowanego w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Zarządu powołanych na daną kadencję.

8.W okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami pracy Zarządu lub/i interesem Związku, Zarząd większością 2/3 głosów, może również dokonywać zmian funkcji poszczególnych członków Zarządu. Informacje o zmianach wraz z ich uzasadnieniem Zarząd składa najbliższemu Zgromadzeniu Ogólnemu.

§ 21

1.Wygaśnięcie mandatu członka Zarządu następuje:

a)w przypadku rezygnacji z wykonywania mandatu,

b) w przypadku odwołania ze składu Zarządu przez Zgromadzenie Ogólne.

2.W przypadkach, o których mowa w ust. 1 Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego wyboru członka Zarządu, z zastrzeżeniem § 20 ust. 3 i 5 Statutu.

§ 22

Do kompetencji Zarządu należy:

1)prowadzenie bieżącej działalności Związku,

2)reprezentowanie Związku w kontaktach z innymi podmiotami,

3)wykonywanie uchwał Zgromadzenia Ogólnego,

4)przygotowanie projektów i planów działania Związku,

5)przygotowanie projektu budżetu i jego wykonanie,

6)wyznaczanie członków Związku do reprezentowania jego interesów w działaniach, o których mowa w § 5 pkt. 1 i 2,

7)składanie Zgromadzeniu Ogólnemu sprawozdań z działalności Związku,

8)podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia i skreślenia członków Związku,

9)podejmowanie uchwał w sprawach prowadzenia przez Związek działalności, o której mowa w §6 ust. 1 nin. Statutu,

10)podejmowanie uchwał w innych sprawach, o których Statut nie przewiduje właściwości innych organów Związku,

11) wybór Przewodniczącego i członków Rady Programowej,

12)przyznawanie na wniosek członków zalegających ze składkami, ulg w postaci rozłożenia zaległych składek na raty lub też, w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach –okresowego obniżenia wysokości płaconych składek, ale nie więcej niż o 50% i nie dłużej niż na 12 miesięcy. Uchwała o obniżeniu składki jest podejmowana większością 2/3 głosów;

§ 23

Członek Zarządu nie może być jednocześnie członkiem Komisji Rewizyjnej.

§ 24

Do składania oświadczeń woli w imieniu Związku i zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane jest współuczestnictwo dwóch członków Zarządu Związku, z których co najmniej jeden jest prezesem lub wiceprezesem Zarządu.

§ 25

1.Obsługę Związku i jego organów wykonuje Biuro Związku działające przy Zarządzie.

2.Organizację i zadania Biura Związku określa regulamin uchwalany przez Zarząd.

Komisja Rewizyjna

§ 26

1.Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Związku.

2.Komisja Rewizyjna składa się z co najmniej 3 członków. Liczbą członków komisji określa Zgromadzenie Ogólne.

3.Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 5 lat  kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdanie Zarządu z wykonania budżetu Związku za ostatni rok jej urzędowania.

4.Na pierwszym posiedzeniu, nie później niż w ciągu 14 dni od daty wyboru członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają spośród siebie Przewodniczącego i Sekretarza.

5.Osoby wchodzące w skład Komisji Rewizyjnej mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.

6.Mandat członka Komisji Rewizyjnej, powołanego w miejsce członka Komisji Rewizyjnej odwołanego, zgodnie z ust. 5 niniejszego paragrafu, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Komisji Rewizyjnej powołanych na daną kadencję

7.Wygaśnięcie mandatu członka Komisji Rewizyjnej następuje:

a)w przypadku z rezygnacji z mandatu członka Komisji Rewizyjnej,

b)w przypadku odwołania ze składu Komisji Rewizyjnej przez Zgromadzenie Ogólne.

8.W przypadku, o którym mowa w ust 7., Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego wyboru członków Komisji Rewizyjnej.

§ 27

1.Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy wykonywanie stałej kontroli nad działalnością Związku. W szczególności Komisja Rewizyjna co najmniej raz do roku bada całokształt działalności Związku z uwzględnieniem działalności finansowej.

2.Do szczególnych uprawnień Komisji Rewizyjnej ponadto należy:

a)występowanie do Zgromadzenia Ogólnego z wnioskami wynikającymi z kontroli,

b)zwracanie się do Zarządu z żądaniem składania wyjaśnień w sprawach dotyczących działalności Związku,

c)składanie zaleceń co do działalności Zarządu.

§ 28

Tryb funkcjonowania Komisji Rewizyjnej określa regulamin uchwalony przez

Zgromadzenie Ogólne.

Rada Programowa

§ 29

1.Rada Programowa jest organem doradczym Związku.

2.Przewodniczącego i członków Rady Programowej powołuje i odwołuje Zarząd Związku zwykłą większością głosów. Zarząd może zdecydować o niepowoływaniu Rady Programowej w okresie jego kadencji lub jej części.

3.Członkiem Rady Programowej może być każda osoba fizyczna pragnąca działać na rzecz Związku.

4.Do zadań Rady Programowej należy:

a) opiniowanie planów działalności Związku,

b) inicjowanie i przedstawianie Zarządowi projektów podejmowania działań w zakresie ochrony praw i reprezentacji interesów Członków Związku wobec związków zawodowych pracowników, organów władzy i administracji państwowej oraz organów samorządu terytorialnego,

c)opiniowanie budżetu Związku na dany rok i przedstawianie swoich wniosków Zarządowi,

d)wspieranie pozostałych statutowych działań Związku.

     5. Kadencja Rady Programowej trwa zgodnie z kadencją Zarządu przez który   została wybrana.

Majątek Związku

§ 30

1.Majątek Związku stanowią nieruchomości, ruchomości, środki finansowe oraz inne prawa majątkowe.

2.Dochody Związku stanowią w szczególności:

a)wpisowe,

b)wpływy ze składek członkowskich,

c)darowizny, spadki, zapisy,

d)dochody z majątku Związku,

e)dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez Związek.

      3. Związek może tworzyć fundusze na realizację określonych celów.

Rozwiązanie Związku

§31

1.Związek ulega rozwiązaniu w przypadku podjęcia przez Zgromadzenie Ogólne uchwały o rozwiązaniu podjętej większością 3/4 głosów przy obecności co najmniej 3/4 uprawnionych.

2.Uchwała o rozwiązaniu Związku określa przeznaczenie majątku pozostawionego po Związku oraz sposób przeprowadzenia likwidacji.

Postanowienia Przejściowe i Końcowe

§ 32

Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszego Statutu nastąpić mogą w drodze uchwały podjętej większością 2/3 głosów.

§ 33

Statut wchodzi w życie z dniem rejestracji Związku.

§ 34

W sprawach nie unormowanych niniejszym statutem znajdują zastosowanie postanowienia ustawy o organizacjach pracodawców i inne właściwe przepisy.

 

 

STATUT

Związku Pracodawców:

 PRACODAWCY MEDYCYNY PRYWATNEJ

 

Przepisy Ogólne

§ 1

1.Niniejszym tworzy się związek pracodawców pod nazwą: Pracodawcy Medycyny Prywatnej, zwany w dalszej części Statutu: „Związkiem”.

2.Związek działa na podstawie Ustawy z dnia 23 maja 1991 o organizacjach pracodawców (Dz. U. Nr 55, poz. 235, z późniejszymi zmianami) oraz niniejszego Statutu.

§ 2

1.Terenem działania związku jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.

2.Siedzibą Związku jest miasto stołeczne Warszawa.

3.Związek może:

· współtworzyć federacje i konfederacje;

· przystępować do innych organizacji o podobnym charakterze — tak krajowych jak i międzynarodowych.

§ 3

1.Związek jest dobrowolną organizacją zrzeszającą osoby prawne i fizyczne będące podmiotami leczniczymi w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. z 01 czerwca 2011r.), będące w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami.

2.Związek jest organizacją samorządną i niezależną w swojej działalności statutowej od organów administracji tak rządowej, jak i samorządowej oraz od innych organizacji.

3.Związek posiada osobowość prawną.

4.Związek może ustalić własne godło.

§ 4

Podstawowymi celami i zadaniami Związku są ochrona praw i reprezentowanie interesów podmiotów wykonujących działalność leczniczą lub opiekuńczą, będących pracodawcami oraz innych podmiotów leczniczych i osób wykonujących zawody medyczne, mających swoją siedzibę lub miejsce zamieszkania na obszarze, o którym mowa w §2 ust. 1 Statutu.

§ 5

 Cele i Zadania Związku są realizowane przez:

1.prezentowanie opinii w sprawach związanych z ochroną zdrowia,

2.prowadzenie studiów i badań nad sytuacją pracodawców, popularyzacją wiedzy prawnej, organizacyjnej i ekonomicznej,

3.występowanie w imieniu członków Związku do organów administracji rządowej i   samorządowej wszystkich szczebli,

4.delegowanie swoich przedstawicieli do organów doradczych władz samorządowej, rządowej i ustawodawczej,

5.organizowanie zespołów doradczych oraz zatrudnianie pracowników i ekspertów do wykonywania zadań statutowych,

6.współpraca z innymi organizacjami pozarządowymi o celach zbieżnych z celami Związku,

7.występowanie do organów posiadających inicjatywę legislacyjną z wnioskami legislacyjnymi, opiniowanie założeń i projektów aktów prawnych w zakresie w ochrony zdrowia i pomocy społecznej tak ogólnopolskich jak i lokalnych, prawa pracy i działalności gospodarczej,

8.prowadzenie doradztwa na rzecz członków Związku,

9.organizowanie i wspieranie kształcenia pracodawców,

10.wspieranie członków Związku w negocjacjach z jednostkami dysponującymi środkami publicznymi przeznaczonymi na ochronę, profilaktykę i promocję zdrowia,

11.reprezentowanie członków Związku wobec administracji rządowej i samorządowej oraz instytucji działających w systemie ochrony zdrowia.

§ 6

1. Dla realizacji celów statutowych Związek może:

a) prowadzić działalność gospodarczą w zakresie:

1.Działalności wydawniczej – PKD 58;

2.Działalności usługowej w zakresie informacji – PKD 63;

3.Doradztwa związanego z zarządzaniem – PKD 70.2,

4.Reklamy – PKD 73.1,

5.Badania rynku i opinii publicznej – PKD 73.20.Z.,

6.Pozostałej działalności profesjonalnej, naukowej i technicznej, gdzie  indziej niesklasyfikowanej – PKD 74.90.Z.,

7.Pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowanych — PKD 85.59,

8.Pozostałej działalności wspomagającej prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowanej – PKD 82.99.Z.,

9.Działalności wspomagającej edukację – PKD 85.60.Z.,

10.Działalności organizacji komercyjnych i pracodawców – PKD 94.11

b)uczestniczyć jako akcjonariusz (udziałowiec) w spółkach, spółdzielniach i innych

podmiotach prowadzących działalność gospodarczą.

2.Dochody uzyskane z działalności, o której mowa w ust. 1 mogą być przeznaczone wyłącznie na realizację zadań statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między członków Związku.

CZŁONKOSTWO

§ 7

1.Członkiem Związku mogą być osoby prawne lub fizyczne, a także jednostki nie posiadające osobowości prawnej, będące podmiotami leczniczymi w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. z 01 czerwca 2011r.), będące jednocześnie w rozumieniu prawa polskiego pracodawcami, mającymi siedzibę na obszarze, o którym mowa w § 2 ust. 1, a także inne będące pracodawcami podmioty wykonujące działalność leczniczą w rozumieniu tejże ustawy, jak również – podmioty świadczące usługi opiekuńcze oraz pośredniczące w organizacji usług medycznych lub opiekuńczych oraz inni pracodawcy związani z branżą medyczną lub opiekuńczą, co do których Zarząd podjął pisemną uchwałę o nadaniu pełnego członkostwa z prawem głosu w Związku. W takim przypadku Zarząd ustali składki tych członków, biorąc pod uwagę zadeklarowane przez nich przychody z branży medycznej i opiekuńczej.

2.Członkostwo w Związku jest dobrowolne inie może ograniczać działalności gospodarczej członków Związku.

3.Członka Związku reprezentuje, w przypadku gdy Członkiem Związku jest pracodawca będący osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej – organ lub osoba upoważniona do składania oświadczeń woli w imieniu takiego pracodawcy. Członka Związku może reprezentować pełnomocnik powołany przez pracodawcę, a gdy pracodawca jest osobą prawną — przez organ upoważniony do składania oświadczeń woli w jego imieniu, legitymujący się pisemnym pełnomocnictwem.

4.Osoby nie spełniające warunków opisanych w ust. 1 niniejszego §, jak również – wg swojego wyboru – osoby spełniające te warunki, ale nie decydujące się na uzyskanie statusu członka zwykłego, opisanego w ust. 1, mogą uzyskać status „Członka Wspierającego”.

5.Członkom Wspierającym przysługują prawa i obowiązki członków wynikające z niniejszego Statutu, z uwzględnieniem następujących różnic:

Członkowie Wspierający:

a)nie posiadają czynnych ani biernych praw wyborczych do organów Związku;

b)uczestniczą w Zgromadzeniu Ogólnym członków Związku z prawem zabierania głosu i głosowania (za wyjątkiem wyborów), mogą być zapraszani na spotkania Zarządu i Komisji Rewizyjnej;

c)korzystają z zasobów informacyjnych Związku;

d)udzielają wsparcia organom Związku w zakresie swoich kompetencji, który to zakres podlega uzgodnieniu z Zarządem przed przyjęciem ich do Związku oraz zostaje zamieszczony w ich deklaracji członkowskiej; na mocy uchwały Zarządu zakres ten może ulec zmianie również w trakcie członkostwa;

e)nie ponoszą składek członkowskich jak członkowie zwykli, lecz składki ustalone indywidualnie, wg zasad określonych w ust. 6 poniżej;

6.Członkowie Wspierający wnoszą składki indywidualnie ustalane przez Zarząd w drodze uchwały, podejmowanej łącznie z uchwałą o ich przyjęciu do Związku. Wysokość składki jest ustalana na podstawie oceny uzgodnionego wsparcia, zapisywanego w deklaracji członkowskiej Członka Wspierającego i może podlegać zmianom w toku trwania członkostwa.

7.Minimalną wartość składki ponoszonej przez Członków Wspierających określa Zgromadzenie Ogólne w drodze uchwały.

§ 8

1.O przyjęciu w poczet członków decyduje Zarząd Związku na pisemny lub elektroniczny wniosek zainteresowanego.

2.W razie odmowy przyjęcia, zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się do Zgromadzenia Ogólnego Związku.

3.Przepis ust. 1 nie ma zastosowania w stosunku do członków — założycieli, którzy członkostwo nabywają z chwilą wpisania Związku do rejestru.

§ 9

Członkom Związku przysługują następujące prawa:

1.czynne i bierne prawo wyborcze do wszystkich organów Związku, za wyjątkiem Członków Wspierających,

2.uczestnictwa w pracach Związku i jego organów,

3.prawo korzystania ze wsparcia Związku we wszystkich sprawach należących do jego kompetencji,

4.prawo korzystania z wszelkich informacji o pracy Związku,

5.prawo zgłaszania wniosków dotyczących działalności Związku.

§ 10

Członkowie Związku są obowiązani do:

1.aktywnego udziału w pracach Związku,

2.przestrzegania Statutu Związku,

3.terminowego uiszczania składek,

4.wspierania Związku w wykonaniu zadań statutowych.

§ 11

Członkostwo Związku ustaje w razie:

1. wystąpienia ze związku,

2. rozwiązania związku,

3. wykluczenia ze Związku przez Zarząd na skutek:

a) Prowadzenia przez członka działalności na szkodę Związku,

b) Rażącego naruszenia postanowień Statutu lub uchwał organów Związku,

c) Uchylania się od płacenia składek członkowskich przez okres minimum 3 miesięcy.

4.Utraty przez członka Związku statusu pracodawcy w rozumieniu ustawy, o której mowa w §1 ust. 2 niniejszego Statutu.

§12

Z chwilą ustania członkostwa wygasają prawa i obowiązki członka Związku.

 

§13

Oświadczenie o wystąpieniu ze związku składa się na ręce Zarządu Związku najpóźniej na trzy miesiące przed dniem ustania członkostwa, który przypada na ostatni dzień trzeciego miesiąca następującego po miesiącu w którym złożono oświadczenie.

§14

1.Wykluczenie ze związku następuje na mocy uchwały Zarządu Związku podjętej bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Zarządu.

2.Od uchwały, o której mowa w ust.1 przysługuje odwołanie do Zgromadzenia Ogólnego, przy czym może ono zostać wniesione w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez członka zawiadomienia o wykluczeniu (liczy się data stempla pocztowego). Odwołanie wniesione po tym terminie nie będzie rozpatrywane, chyba że na wniosek odwołującego się, który wykaże, że uchybił terminowi jego wniesienia z obiektywnych i niezależnych od niego przyczyn, Zarząd przywróci mu termin do wniesienia odwołania.

3.W związku z ustaniem członkostwa nie przysługują żadne roszczenia do majątku Związku.

4.Członek wykluczony może zostać ponownie przyjęty do Związku jeśli ustały przyczyny wykluczenia.

ORGANY ZWIĄZKU

§ 15

Organami związku są:

a) Zgromadzenie Ogólne,

b) Zarząd,

c) Komisja Rewizyjna,

d) Rada Programowa.

§ 16

1.Uchwały organów związku podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, za wyjątkiem sytuacji w których Statut stanowi inaczej.

2.Głosowanie tajne zarządza się:

a) w sprawach powołania i odwołania członków organów Związku pochodzących z wyboru,

b) każdorazowo na wniosek co najmniej 1/5 uprawnionych do głosowania.

3. Zarząd i Komisja Rewizyjna mogą odbywać posiedzenia za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz podejmować uchwały w drodze korespondencyjnej lub w drodze głosowania elektronicznego. Warunkiem ważności takich uchwał jest doręczenie w odpowiedniej drodze treści uchwały wszystkim członkom organu oraz oddanie głosów za uchwałą przez wymaganą w statucie większość członków organu. Ważność głosowania i podjęcie uchwały stwierdza Przewodniczący organu, zaś uchwałę dołącza się do księgi uchwał tego organu.


ZGROMADZENIE OGÓLNE

§ 17

1.Zgromadzenie Ogólne jest najwyższym organem Związku.

2.W Zgromadzeniu Ogólnym członkowie mogą brać udział poprzez umocowanych przedstawicieli. Pełnomocnictwo musi być udzielone w formie pisemnej i złożone w oryginale na ręce Zarządu Związku najpóźniej w chwili rozpoczęcia obrad Zgromadzenia Ogólnego.

3.Każdemu członkowi, przysługuje jeden głos na każde wpłacone pełne 100 zł składek w ciągu dwunastu miesięcy poprzedzających Zgromadzenie Ogólne Związku.

4.Zgromadzenie Ogólne wyraża swoją wolę w formie uchwał.

5.Zgromadzenie Ogólne odbywa się co najmniej raz na 12 miesięcy.

6.Zgromadzenie Ogólne zwoływane jest przez Zarząd w drodze pisemnego powiadomienia Członków listem poleconym na co najmniej 14 dni przed datą Zgromadzenia:

• na pisemny wniosek co najmniej 1/5 członków Związku,

• z inicjatywy Komisji Rewizyjnej,

• z inicjatywy własnej.

§ 18

Do kompetencji Zgromadzenia Ogólnego należy:

1.ustalanie programu działania Związku,

2.wprowadzanie zmian do Statutu Związku,

3.wybór i odwoływanie Prezesa Zarządu, członków Zarządu oraz członków Komisji Rewizyjnej,

4.rozpatrywania i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,

5.przyjmowanie budżetu Związku,

6.podejmowanie decyzji w sprawie przystąpienia lub wystąpienia Związku z innych organizacji pracodawców,

7.ustalenie wpisowego, wysokości składki członkowskiej i sposobu ich uiszczania,

8.wyrażanie zgody na nabycie i zbycie nieruchomości,

9.uchwalanie regulaminów funkcjonowania i wyboru do organów Związku,

10.podejmowanie decyzji w innych sprawach, w których Statut przewiduje właściwość Zgromadzenia Ogólnego.

Zarząd

§ 19

1. Zarząd jest organem wykonawczym Związku

2. Zarząd działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez Zgromadzenie Ogólne.


§ 20

1.Kadencja Zarządu trwa 5 lat i kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdania z wykonania budżetu za ostatni rok urzędowania Zarządu

2.W zależności od decyzji Zgromadzenia Ogólnego w skład Zarządu wchodzi od 4 do 8 osób, w tym:

• prezes,

• dwóch wiceprezesów.

Członków Zarządu wybiera spośród swojego grona Zgromadzenie Ogólne zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym.

3.W przypadku gdy w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego członek Zarządu złoży rezygnację, Zarząd większością 2/3 głosów może wybrać na jego miejsce innego członka Zarządu – na zwolnioną lub inną funkcję.

4.W przypadku gdy w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego członek Zarządu z jakichkolwiek powodów nie bierze udziału w pracach Zarządu, ale nie składa rezygnacji, jeśli jest to uzasadnione potrzebą zachowania sprawności działania Zarządu i/lub interesem Związku, Zarząd większością 2/3 głosów może dokooptować do Zarządu dodatkowego członka, z zastrzeżeniem, że ogólna liczba członków Zarządu nie może przekroczyć 8.

5.W sytuacji opisanej w ust. 3 i 4 powyżej, najbliższe Zgromadzenie Ogólne podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu wyboru nowych członków zarządu. Niepodjęcie tej uchwały jest jednoznaczne z odwołaniem tych członków z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego.

6.Osoby wchodzące w skład Zarządu mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.

7.Mandat członka Zarządu, powołanego w miejsce członka Zarządu odwołanego, zgodnie z ust. 6 niniejszego paragrafu, jak również mandat członka zarządu wybranego lub dokooptowanego w okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Zarządu powołanych na daną kadencję.

8.W okresie pomiędzy obradami Zgromadzenia Ogólnego, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami pracy Zarządu lub/i interesem Związku, Zarząd większością 2/3 głosów, może również dokonywać zmian funkcji poszczególnych członków Zarządu. Informacje o zmianach wraz z ich uzasadnieniem Zarząd składa najbliższemu Zgromadzeniu Ogólnemu.

§ 21

1.Wygaśnięcie mandatu członka Zarządu następuje:

a)w przypadku rezygnacji z wykonywania mandatu,

b) w przypadku odwołania ze składu Zarządu przez Zgromadzenie Ogólne.

2.W przypadkach, o których mowa w ust. 1 Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego wyboru członka Zarządu, z zastrzeżeniem § 20 ust. 3 i 5 Statutu.

§ 22

Do kompetencji Zarządu należy:

1)prowadzenie bieżącej działalności Związku,

2)reprezentowanie Związku w kontaktach z innymi podmiotami,

3)wykonywanie uchwał Zgromadzenia Ogólnego,

4)przygotowanie projektów i planów działania Związku,

5)przygotowanie projektu budżetu i jego wykonanie,

6)wyznaczanie członków Związku do reprezentowania jego interesów w działaniach, o których mowa w § 5 pkt. 1 i 2,

7)składanie Zgromadzeniu Ogólnemu sprawozdań z działalności Związku,

8)podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia i skreślenia członków Związku,

9)podejmowanie uchwał w sprawach prowadzenia przez Związek działalności, o której mowa w §6 ust. 1 nin. Statutu,

10)podejmowanie uchwał w innych sprawach, o których Statut nie przewiduje właściwości innych organów Związku,

11) wybór Przewodniczącego i członków Rady Programowej,

12)przyznawanie na wniosek członków zalegających ze składkami, ulg w postaci rozłożenia zaległych składek na raty lub też, w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach –okresowego obniżenia wysokości płaconych składek, ale nie więcej niż o 50% i nie dłużej niż na 12 miesięcy. Uchwała o obniżeniu składki jest podejmowana większością 2/3 głosów;

§ 23

Członek Zarządu nie może być jednocześnie członkiem Komisji Rewizyjnej.

§ 24

Do składania oświadczeń woli w imieniu Związku i zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane jest współuczestnictwo dwóch członków Zarządu Związku, z których co najmniej jeden jest prezesem lub wiceprezesem Zarządu.

§ 25

1.Obsługę Związku i jego organów wykonuje Biuro Związku działające przy Zarządzie.

2.Organizację i zadania Biura Związku określa regulamin uchwalany przez Zarząd.

Komisja Rewizyjna

§ 26

1.Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Związku.

2.Komisja Rewizyjna składa się z co najmniej 3 członków. Liczbą członków komisji określa Zgromadzenie Ogólne.

3.Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 5 lat  kończy się z dniem odbycia Zgromadzenia Ogólnego zatwierdzającego sprawozdanie Zarządu z wykonania budżetu Związku za ostatni rok jej urzędowania.

4.Na pierwszym posiedzeniu, nie później niż w ciągu 14 dni od daty wyboru członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają spośród siebie Przewodniczącego i Sekretarza.

5.Osoby wchodzące w skład Komisji Rewizyjnej mogą być w każdej chwili odwołane w drodze uchwały Zgromadzenia Ogólnego podjętej w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Związku.

6.Mandat członka Komisji Rewizyjnej, powołanego w miejsce członka Komisji Rewizyjnej odwołanego, zgodnie z ust. 5 niniejszego paragrafu, wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Komisji Rewizyjnej powołanych na daną kadencję

7.Wygaśnięcie mandatu członka Komisji Rewizyjnej następuje:

a)w przypadku z rezygnacji z mandatu członka Komisji Rewizyjnej,

b)w przypadku odwołania ze składu Komisji Rewizyjnej przez Zgromadzenie Ogólne.

8.W przypadku, o którym mowa w ust 7., Zgromadzenie Ogólne na najbliższym posiedzeniu dokonuje uzupełniającego wyboru członków Komisji Rewizyjnej.

§ 27

1.Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy wykonywanie stałej kontroli nad działalnością Związku. W szczególności Komisja Rewizyjna co najmniej raz do roku bada całokształt działalności Związku z uwzględnieniem działalności finansowej.

2.Do szczególnych uprawnień Komisji Rewizyjnej ponadto należy:

a)występowanie do Zgromadzenia Ogólnego z wnioskami wynikającymi z kontroli,

b)zwracanie się do Zarządu z żądaniem składania wyjaśnień w sprawach dotyczących działalności Związku,

c)składanie zaleceń co do działalności Zarządu.

§ 28

Tryb funkcjonowania Komisji Rewizyjnej określa regulamin uchwalony przez

Zgromadzenie Ogólne.

Rada Programowa

§ 29

1.Rada Programowa jest organem doradczym Związku.

2.Przewodniczącego i członków Rady Programowej powołuje i odwołuje Zarząd Związku zwykłą większością głosów. Zarząd może zdecydować o niepowoływaniu Rady Programowej w okresie jego kadencji lub jej części.

3.Członkiem Rady Programowej może być każda osoba fizyczna pragnąca działać na rzecz Związku.

4.Do zadań Rady Programowej należy:

a) opiniowanie planów działalności Związku,

b) inicjowanie i przedstawianie Zarządowi projektów podejmowania działań w zakresie ochrony praw i reprezentacji interesów Członków Związku wobec związków zawodowych pracowników, organów władzy i administracji państwowej oraz organów samorządu terytorialnego,

c)opiniowanie budżetu Związku na dany rok i przedstawianie swoich wniosków Zarządowi,

d)wspieranie pozostałych statutowych działań Związku.

     5. Kadencja Rady Programowej trwa zgodnie z kadencją Zarządu przez który   została wybrana.

Majątek Związku

§ 30

1.Majątek Związku stanowią nieruchomości, ruchomości, środki finansowe oraz inne prawa majątkowe.

2.Dochody Związku stanowią w szczególności:

a)wpisowe,

b)wpływy ze składek członkowskich,

c)darowizny, spadki, zapisy,

d)dochody z majątku Związku,

e)dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez Związek.

      3. Związek może tworzyć fundusze na realizację określonych celów.

Rozwiązanie Związku

§31

1.Związek ulega rozwiązaniu w przypadku podjęcia przez Zgromadzenie Ogólne uchwały o rozwiązaniu podjętej większością 3/4 głosów przy obecności co najmniej 3/4 uprawnionych.

2.Uchwała o rozwiązaniu Związku określa przeznaczenie majątku pozostawionego po Związku oraz sposób przeprowadzenia likwidacji.

Postanowienia Przejściowe i Końcowe

§ 32

Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszego Statutu nastąpić mogą w drodze uchwały podjętej większością 2/3 głosów.

§ 33

Statut wchodzi w życie z dniem rejestracji Związku.

§ 34

W sprawach nie unormowanych niniejszym statutem znajdują zastosowanie postanowienia ustawy o organizacjach pracodawców i inne właściwe przepisy.

 

 

Inne artykuły

Pierwsza edycja Kongresu Vaccine Forum 

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 20.09.2021

22 października 2021 roku odbędzie się Kongres Vaccine Forum. Jest to pierwsza edycja wydarzenia w całości dedykowanego tematyce szczepień ochronnych, która ma na celu zmianę świadomości oraz budowanie pozytywnej komunikacji w tym obszarze.  

Kongres odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął minister zdrowia.  

Organizatorzy wydarzenia w nowej ciekawej formule będą mówić o tym jak stworzyć przestrzeń do budowania zaufania do szczepień, jak komunikować wiedzę na temat szczepień ochronnych oraz jak budować mądrą, skuteczną i przyjazną dla pacjenta politykę pro-szczepienną.

Udział w Kongresie potwierdzili między innymi: 
– prof. Adam Antczak, Klinika Pulmonologii Ogólnej i Onkologicznej, Uniwersytet Medyczny w  Łodzi
– prof. dr hab. Krystyna Bieńkowska-Szewczyk, Kierownik Zakładu Biologii Molekularnej Wirusów Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii UG i GUMed
– prof. Mariusz Bidziński, Konsultant krajowy ds. ginekologii onkologicznej
– prof. Teresa Jackowska, Konsultant krajowy ds. pediatrii, Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego
– prof. dr hab. Paweł Łuków, bioetyk, Uniwersytet Warszawski
– prof. Aneta Nitsch-Osuch, Konsultant wojewódzki ds. epidemiologii
– prof. dr hab. n. hum. Michał Rusinek, felietonista, językoznawca, Wydział Polonistyki UJ
– dr hab. n. med. Piotr Rzymski, Zakład Medycyny Środowiskowej UM w Poznaniu
– dr Tomasz Sobierajski, Socjolog, badacz, metodolog z Zakładu Mikrosocjologii  i Ewaluacji ISNS UW
– Ola i Piotr Stanisławscy, Crazy Nauka
– Piotr Żakowiecki, starszy analityk ds. zdrowotnych, Polityka INSIGHT 

W ramach pierwszej edycji Kongresu Vaccine Forum zostanie rozstrzygnięty konkurs VACC Award w kategoriach: instytucja publiczna /organizacja społeczna, firma oraz dziennikarz / twórca nowych mediów. 

Głównym celem konkursu jest wyróżnienie instytucji oraz organizacji, które promują działalność profilaktyczną, firm, przyjaznych szczepieniom swoich pracowników w miejscu pracy oraz osób, przekazujących wiarygodne i merytoryczne treści na temat szczepień ochronnych.  

Pracodawcy Medycyny Prywatnej objęli wydarzenie swoim patronatem. 

Informacje oraz rejestracja na wydarzenie dostępna jest tutaj>>>

Przeczytaj teraz

Scanmed oferuje bezpłatne szczepienia przeciwko pneumokokom  

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 20.09.2021

Centrum Medyczne Scanmed w Warszawie od września 2021 oferuje bezpłatne szczepienia przeciwko pneumokokom dla osób powyżej 50. roku życia. Program jest finansowany przez samorząd województwa mazowieckiego. 

Program przeznaczony jest dla mieszkańców województwa mazowieckiego, warunkiem skorzystanie ze szczepienia jest przejście pozytywnie badania kwalifikacyjnego. 

Samorząd województwa mazowieckiego przeznaczył na ten cel 6 milionów złotych. Szczepienia są wykonywane w kilkudziesięciu punktach na terenie Mazowsza.  Z programu może skorzystać ponad 5 tysięcy osób.  

Centrum Medyczne Scanmed w Warszawie działa przy alei Niepodległości 107/109. Oferuje podstawową opiekę zdrowotną, konsultacje specjalistyczne, badania diagnostyczne, także w ramach programów profilaktycznych, medycynę pracy oraz rehabilitację.  

Przychodnia prowadzi pełną diagnostykę w kierunku wirusa Sars- Cov 2 – wykonuje testy genetyczne PRC, antygenowe i testy z surowicy w kierunku przeciwciał IgG po uzyskaniu odporności po chorobie i szczepieniu. 

Czytaj także: Jakość, reforma sieci szpitali i pacjent w centrum uwagi>>>

Przeczytaj teraz

Gorzów Wielkopolski: powstało nowe centrum medyczne

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 20.09.2021

W Gorzowie Wielkopolskim otwarta została nowa placówka – Centrum Medyczne Buszkiewicz. Przeniosły się do niej przychodnie – Endomed i Eurodent, dotychczas działające przy ulicach – Pionierów i Spichrzowej.

W poprzedniej lokalizacji placówki zajmowały 300 mkw. Nowe centrum mieści się w obiekcie o powierzchni 2 tys. mkw., działa tutaj 25 gabinetów lekarskich.
Endomed oferuje badanie endoskopowe, badania USG oraz zabiegi chirurgiczne. Eurodent to pełen zakres usług stomatologicznych.

W placówce działa także Rehakompleks, oferujący leczenie ortopedyczne i rehabilitację, oraz nowy Salon Optyczny Paweł Kaźmieczak.

Centrum zostało otwarte na początku września 2021. W nowej lokalizacja dostępne są świadczenia w zakresie stomatologii i gastrologii. Działają już poradnie specjalistyczne – chirurgiczna, onkologiczna, ortopedyczna, kardiologiczna, dietetyczna. W planach jest otwieranie kolejnych poradni, między innymi chirurgii ręki, urologii, reumatologii czy chirurgii dziecięcej.

Czytaj także: Jakość, reforma sieci szpitali i pacjent w centrum uwagi >>>

Placówka oferuje zarówno świadczenia komercyjne jak i finansowane ze środków NFZ. Trwają starania o kontrakt na poradnię diabetologiczną.

Przy obiekcie udostępniono 60 miejsc parkingowych, w tym jedno z możliwością ładowania pojazdów elektrycznych.

Placówka mieści się przy ulicy Wyszyńskiego 155. Prowadzi ją Endomed Buszkiewicz Gabryniewski spółka jawna, zarejestrowana w roku 2011. Jej wspólnikami są lekarze – Marek Buszkiewicz i Janusz Gabryniewski.

Przeczytaj teraz

Jakość, reforma sieci szpitali i pacjent w centrum uwagi  

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 20.09.2021

Dr n. med. Krzysztof Bury
Dyrektor medyczny, członek zarządu Grupy Scanmed 

Jakość w ochronie zdrowia, reforma sieci szpitali i pacjent w centrum uwagi to niewątpliwie trzy kluczowe aspekty, które poruszane były podczas sesji Forum Ochrony Zdrowia w ramach XXX Forum Ekonomicznego, które odbywało się od 7 do 9 września 2021 w Karpaczu. 

Jakość w ochronie zdrowia jest kwestią najistotniejszą. Czymś, czego oczekują pacjenci, ale też bezwzględnym czynnikiem, który należy w określony sposób monitorować i doceniać podmioty medyczne świadczące swoje usługi na najwyższym poziomie.  

Powinniśmy płacić za jakość udzielanych świadczeń i ich efekt długofalowy, a nie tylko za wykonanie danej procedury. Projekt ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta choć wymaga jeszcze dopracowania, to bardzo dobry kierunek reformy w ochronie zdrowia. Nie wystarczy bowiem wykonać procedurę, ale trzeba wykonać ją zgodnie z najlepszą wiedzą medyczną, najnowszymi standardami i przez wykwalifikowany personel medyczny.  

Zgodnie z wypowiedziami ministra zdrowia Adama Niedzielskiego podczas forum, jakość w ochronie zdrowia będzie opierała się na trzech filarach: klinicznym, konsumenckim i zarządczym. Chciałbym zwrócić szczególną uwagę na aspekt konsumencki. Oznacza to, że nie tylko najlepiej wykonana usługa medyczna (filar kliniczny), ale właśnie ocena satysfakcji pacjenta z pobytu w szpitalu, wykonania procedury i opieki przez personel medyczny będą jednym z trzech podstawowych czynników oceny podmiotu medycznego.  

Jest to prawdziwa rewolucja i szansa, by w polskim systemie ochrony zdrowia funkcjonowały najlepsze podmioty medyczne. Jako Grupa Scanmed już od dawna poświęcamy jakości wiele uwagi. Dzięki publikacji wyników oceny jakościowej danego podmiotu medycznego (zgodnie z projektem ustawy o ochronie zdrowia), pacjent będzie miał możliwość wyboru najlepszego miejsca leczenia.  

Tu warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt. Czy w sytuacji bardzo dobrych ośrodków, kolejka oczekujących nie wydłuży się z powodu ogromnego zainteresowania pacjentów? Niemniej jednak ten aspekt z pewnością można rozwiązać, poszerzając bazę łóżkową i pozyskując nowy personel. 

Temat kadry medycznej i jej braku także przewijał się podczas całego Forum Ochrony Zdrowia. Być może jednym z sposobów na rozwiązanie tego problemu okaże się zapowiadana reforma sieci szpitali. Wówczas część oddziałów przestanie pełnić dwudziestoczterogodzinne dyżury, a zacznie świadczyć usługi w trybie jednego dnia lub też nastąpi konsolidacja oddziałów lub szpitali.  

W ten sposób u części podmiotów zmniejszy się zapotrzebowanie na personel medyczny. Być może ustawa o jakości w ochronie zdrowia spowoduje, iż pewne podmioty z najniższą jakością usług wypadną z systemu, a kadra medyczna przejdzie do tych podmiotów, które będą wyróżniać się jakością.  

Czytaj także: Aktywnie uczestniczyliśmy w XXX Forum Ekonomicznym>>>

Z pewnością projekt ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta wymaga jeszcze wiele pracy i stworzenia właściwego systemu monitorowania jej poszczególnych elementów dostosowanych do zakresu świadczonych usług (na przykład pacjent planowy czy przyjmowany w trybie ostrodyżurowym) albo do stopnia referencyjności danego podmiotu (na przykład szpital powiatowy czy szpital uniwersytecki). 

Jak pokazuje projekt ustawy o jakości w opiece zdrowotnej, nieważna jest struktura właścicielska, a jakość udzielanych świadczeń medycznych. Pacjenta nie interesuje bowiem, kto jest właścicielem szpitala (sektor publiczny bądź prywatny), a szansa na wyleczenie lub w przypadku braku możliwości wyleczenia – jak najlepszy dalszy komfort życia z chorobą przewlekłą.  

Pandemia Covid-19 jasno pokazała, że struktura właścicielska nie miała znaczenia. Sektor prywatny włączył się bardzo aktywnie w walkę z pandemią, oddając łóżka, oddziały czy całe szpitale dla chorych na Covid-19. Przykładem może być Grupa Scanmed, która od samego początku zaangażowała się w walkę z epidemią na wielu poziomach i oddała ponad 200 łóżek dla chorych z Covid-19. W swojej strukturze nadal posiadamy oddział covidowy i współpracując z lokalnymi władzami, przygotowujemy się do kolejnej fali zachorowań. Ta współpraca sektora publicznego i prywatnego pokazała, jak wiele jesteśmy w stanie zrobić wspólnie i jak wiele jeszcze przed nami. 

Pacjent w centrum uwagi to jeszcze jedna kwestia, która przewijała się podczas Forum Ochrony Zdrowia w Karpaczu. Projekt ustawy o jakości w opiece zdrowotnej jest skoncentrowany na pacjencie i jego ocenie satysfakcji, ale też stworzony fundusz kompensacyjny ułatwi choremu drogę odszkodowawczą w przypadku błędu medycznego.  

Inny aspekt to opieka koordynowana, a więc opieka skupiona na pacjencie. Jak pokazują nasze doświadczenia z opieki koordynowanej, na przykład u chorych po zawale serca, pacjent odnosi ogromne korzyści z takiej opieki i ma szansę na poprawę wyników leczenia.  

Tak naprawdę opieka koordynowana powinna obejmować większość najczęściej spotykanych problemów zdrowotnych w Polsce. Zwróciłbym uwagę na jeden ważny element tej opieki – prowadzenie chorego przez stały zespół. To element, bez którego nie można mówić o opiece koordynowanej. Z punktu widzenia chorego zmieniający się zespół przy każdej wizycie nie ma nic wspólnego z opieką koordynowaną i poczuciem, że jest właściwe prowadzony.

Czytaj także: Powinniśmy płacić za zdrowie, a nie za chorobę>>>

Przeczytaj teraz

Pierwsze miejsce w konkursie Emerging Europe dla Kodeksu Branżowego RODO w ochronie zdrowia

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 18.09.2021

Pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie Kodeks Branżowy RODO w ochronie zdrowia (Polish Code of Conduct in Healthcare) otrzymał pierwszą nagrodę w międzynarodowym konkursie Emerging Europe Awards w kategorii „Modern and Future-proof Policymaking”. Kodeks opracowany był między innymi przy udziale Pracodawców Medycyny Prywatnej.

Prawie 50 organizacji i osób z całej Europy Środkowej, Wschodniej, Południowo-Wschodniej i Kaukazu było nominowanych do czwartej edycji Emerging Europe Awards Programme.

Wśród nich znalazł się Kodeks Branżowy RODO w ochronie zdrowia jako jedna z polskich inicjatyw. Został nominowany za „torowanie drogi do standaryzacji ochrony danych osobowych, dającej pacjentom prywatność, a instytucjom medycznym możliwości oferowania wysokiej jakości usług”.

– Dziękujemy za to wspaniale wyróżnienie. To nagroda dla dziesiątek ludzi, reprezentujących wiele organizacji zarówno z sektora prywatnego jak i publicznego, którzy pracowali nad Kodeksem. Jesteśmy zaszczyceni, że nasz Kodeks stanowi dla Europy przykład tworzenia regulacji. Gratulacje dla wszystkich zaangażowanych! – powiedziała Ligia Kornowska, dyrektor zarządzająca Polskiej Federacji Szpitali podczas odbierania nagrody.

– Kodeks Branżowy RODO w ochronie zdrowia jest wizytówką Polski i może posłużyć jako przykład dla pozostałych Państw Europejskich w zakresie wyznaczania standardu ochrony danych osobowych i współpracy publiczno-prywatnej w celu wypracowania wspólnego stanowiska regulacyjnego. Stosowanie go przez podmioty wykonujące działalność leczniczą zapewnia prawidłowe dostosowywanie się do wymogów przewidzianych w RODO i ochronę prywatności oraz praw pacjentów – wskazuje Jarosław J. Fedorowski, prezes Polskiej Federacji Szpitali.

– Nieustannie pracujemy nad zapewnieniem bezpieczeństwa pacjentom i pomocy placówkom medycznym, które przetwarzają na co dzień miliony danych osobowych. Wprowadzone regulacje w sektorze medycznym mają na celu zmniejszenie przypadków naruszeń danych, w tym danych wrażliwych. Jednym z projektów służących doprecyzowaniu wymogów RODO i przynoszących wartość praktyczną jest Kodeks Branżowy, wypracowany w porozumieniu sektora publicznego i prywatnego. Ogromnym sukcesem zarówno Polski, jak i twórców Kodeksu, jest nagrodzenie go w międzynarodowym konkursie Emerging Europe Awards – wskazuje Anna Goławska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.

Czytaj także: Powinniśmy płacić za zdrowie, a nie za chorobę>>>

– W dobie cyfryzacji i postępu technologicznego coraz częściej zdarzają się przypadki naruszeń w sektorze ochrony zdrowia. Projekt kodeksu postępowania ma na celu w sposób jasny i klarowny dla podmiotów go stosujących zapobiegać naruszeniom, a tym samym zapewniać wysoki poziom ochrony danych osobowych. Do tego przyczyniają się postanowienia kodeksów branżowych, które pomogą nie tylko podmiotom medycznym wypełniać wymogi RODO, ale też upowszechnią wiedzę o ochronie danych wśród pacjentów. Odebranie nagrody w międzynarodowym konkursie niewątpliwie stanowi przykład, jak polskie ustawodawstwo wyznacza standardy w tej dziedzinie –zauważa Monika Krasińska, dyrektor Departamentu Orzecznictwa i Legislacji UODO.

Była to czwarta edycja Emerging Europe Awards Programme. Nominowanych zostało w niej prawie 50 organizacji i osób z Europy Środkowej, Wschodniej, Południowo-Wschodniej i Kaukazu.

Zwycięzcy konkursu zostali wybrani przez głosowanie na stronie internetowej. Wręczenie nagród miało miejsce 15 września 2021 w Brukseli.

W kategorii “Nowoczesne i przyszłościowe tworzenie polityki” („Modern and Future-proof Policymaking”) nominowane były także dwa inne projekty – z Litwy i Rumunii.

Kodeks RODO dla ochrony zdrowia to dokument stanowiący formę samoregulacji branżowej. Zaproponowane w nim rozwiązania dotyczą doprecyzowania zasad ochrony danych osobowych (zgodnie z unijnym rozporządzeniem RODO) w placówkach ochrony zdrowia.

Kodeks RODO dla branży medycznej powstał w wyniku prac szerokiej koalicji, składającej się między innymi z przedstawicieli Polskiej Federacji Szpitali, Telemedycznej Grupy Roboczej, Związku Pracodawców Technologii Cyfrowych Lewiatan, Pracodawców Medycyny Prywatnej, Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, Porozumienia Zielonogórskiego. Prace merytoryczne były koordynowane przez mec. Piotra Najbuka i mec. Pawła Kaźmierczyka. z Kancelarii Domański Zakrzewski Palinka (DZP). Kodeks uwzględnia postulaty i uwagi licznych podmiotów zainteresowanych, z którymi był konsultowany.

Czytaj na ten temat: Kodeks RODO dla ochrony zdrowia – jaki jest stan obecny? >>>

23 lutego 2021 roku Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) pozytywnie zaopiniował projekt Kodeksu postępowania dla sektora ochrony zdrowia. Oznaczało to, że podmioty wykonujące działalność leczniczą, chcące zapewnić pacjentom wysoki poziom ochrony ich danych osiągnięty w projekcie kodeksu, mogły od tego dnia rozpocząć dostosowywanie się do jego postanowień.

– Ta nagroda to potwierdzenie tego, jak ważne są inicjatywy samo regulacyjne w sektorze ochrony zdrowia. Dzięki współpracy przedstawicieli szpitali, środowiska medycznego i organizacji pacjentów udało się wypracować rozwiązania, które mogą przyczynić się do zwiększenia ochrony prywatności pacjentów, a nawet szerzej – polepszenia jakości opieki zdrowotnej – komentuje mec. Paweł Kaźmierczyk.

Przeczytaj teraz

Powinniśmy płacić za zdrowie, a nie za chorobę

Autor: Magdalena Okoniewska
Dodano: 18.09.2021

dr Tomasz Prystacki, członek zarządu Pracodawców Medycyny Prywatnej, CEO Fresenius

Należy wrócić do medycyny, która traktuje pacjenta całościowo, a nie jako sumę poszczególnych jednostek chorobowych. Niestety, bardzo często przez pryzmat kodu służącego do rozliczenia płatności za świadczenia finansowane ze środków publicznych stan zdrowia chorego nie jest traktowany w sposób holistyczny.

W Polsce powinniśmy płacić za efekty leczenia, bo w tej chwili płacimy za procedury, czyli na przykład za podanie leku czy za interwencję, niezależnie od tego, jaki efekt one przynoszą w krótszym, ale i w dłuższym horyzoncie. Ciągle niestety brakuje (choć pojawiają się już pierwsze jaskółki nowego podejścia) w naszym systemie ochrony zdrowia całościowego spojrzenia na zdrowie pacjenta i opieki, która będzie obejmowała wszystkie aspekty – od profilaktyki poprzez leczenie do zaleceń dotyczących diety czy trybu życia po interwencji.

Wydaje się, że pacjent powinien być prowadzony przez jedna osobę – tzw. case managera, niezależnie od tego, czy będzie to internista, diabetolog, kardiolog czy też na przykład pielęgniarka, a więc personel, który pacjenta zna i opiekuje się nim na każdym etapie leczenia. Płacenie za opiekę koordynowaną w ten sposób powinno być zorganizowane wokół określonych jednostek chorobowych.

Należy zwrócić także uwagę na fakt, że przez samo publikowanie wyników leczenia jesteśmy w stanie prawie natychmiast poprawić jego wyniki. To są prawa znane z ekonomii i śmiem twierdzić, że w ochronie zdrowia również się sprawdzą.

Trzeba takie dane przed prezentacją ustrukturyzować, uwzględnić ryzyka i poziom skomplikowania poszczególnych interwencji, tak, aby nie porównywać wyników leczenia placówek na różnych poziomach na przykład klinicznych z powiatowymi. Trudno bowiem porównać śmiertelność w szpitalu powiatowym, który pacjentów z poważniejszymi schorzeniami przekazuje do specjalistycznej kliniki, z wynikami tej kliniki i na tej podstawie wyciągać miarodajne wnioski.

Czytaj także: Należy płacić za jakość leczenia, niezależnie od formy własności placówki>>>

Jakość leczenia obecnie jest określana głównie jako dostęp do infrastruktury czy do specjalistów. Ona również wymaga redefinicji. Miarą jakości powinny być osiągane wyniki medyczne. To jedyne, co łączy płatnika, pacjenta i świadczeniodawcę.

W celu zastosowania takiego podejścia trzeba byłoby zmienić cały system finansowania ochrony zdrowia i wyceny świadczeń. Obecny system uniemożliwia stosowanie opieki koordynowanej. Na przykład w dziedzinie, którą się zajmuję, osobno finansowane są świadczenia stacji dializ, osobno świadczenia poradni nefrologicznej. Nie zawsze można pacjentowi zaproponować inny rodzaj leczenia, gdy nie jest on w danej placówce dostępny.

Brakuje szerokiej prewencji, szkoleń dla pacjentów, ograniczony jest dostęp do specjalistów – nefrologów. W rezultacie jakość życia pacjentów z chorobami nefrologicznymi jest u nas gorsza niż w innych krajach. To wszystko mogłoby się zmienić, gdyby pacjentem opiekował się jeden lekarz, a placówka otrzymywałaby pieniądze z NFZ za koordynację procesu.

W ramach takiej opieki każda stacja dializ powinna prowadzić obowiązkowo poradnię nefrologiczną i to lekarz powinien decydować o całej ścieżce pacjenta, prowadząc go od drugiej bądź trzeciej fazy niewydolności nerek przez wszystkie kolejne fazy, uwzględniając w pierwszej kolejności jakość życia i korzyści płynące z różnych form leczenia, od transplantacji wyprzedzającej do dializ.

Pierwsze próby takiego skoordynowanego podejścia do opieki zdrowotnej są realizowane. Powstał skoordynowany program opieki nad pacjentem kardiologicznym KOS-Zawał, a także skoordynowany program opieki nad kobietą w ciąży – KOC.

Projekt dotyczący opieki koordynowanej nad pacjentem nefrologicznym trafił do Narodowego Funduszu Zdrowia. Trafiają tam także kolejne projekty i mamy nadzieję, że zawarte w nich rozwiązania zostaną wykorzystane i wprowadzone w życie.

Czytaj także: Opieka koordynowana i opieka oparta na wartości to przyszłość ochrony zdrowia>>>

Te rozwiązania nakładają na świadczeniodawcę odpowiedzialność za efekt zdrowotny leczenia i wymuszają wprowadzanie bardziej skutecznych działań w tym kierunku.

Opiekę koordynowaną po raz pierwszy zastosowano w Szwecji, po to, aby zachęcić świadczeniodawców do lepszej implantacji sztucznego biodra. Potem spopularyzowana została także w USA, gdzie opieka zdrowotna jest skomercjalizowana i zwraca się uwagę na koszty i tym samym na efektywność leczenia.

Opieka koordynowana była jednym z tematów panelu dyskusyjnego dotyczącego miejsca pacjenta w systemie ochrony zdrowia, który odbywał się w ramach Forum Ochrony Zdrowia, będącego częścią Forum Ekonomicznego w Karpaczu (od 7 do 9 września 2021).

Uczestnicząc w tym panelu jako przedstawiciel Pracodawców Medycyny Prywatnej, podkreślałem rolę prywatnego sektora ochrony zdrowia w zapewnieniu jak najlepszej opieki pacjentom.

Szczególnie po pandemii stało się oczywiste, że oba sektory – zarówno publiczny jak i prywatny, muszą współistnieć w systemie ochrony zdrowia, gdyż system publiczny nie zapewniłby dostępu do wszystkich świadczeń.

Mówiłem także o nierównym dostępnie do świadczeń, na przykład w zakresie nefrologii, gdzie dotyczy on zarówno leczenia ambulatoryjnego jak i leczenia szpitalnego. W niektórych województwach przypada pół poradni nefrologicznej na 100 tysięcy mieszkańców, w innych – półtorej. Różnie wygląda także finansowanie nakładów, a różnice miedzy województwami i wydatkami na milion mieszkańców potrafią być nawet i sześciokrotne.

Udział Pracodawców Medycyny Prywatnej w Forum Ekonomicznym uważam za ważny i potrzebny. Jesteśmy znaczącą częścią systemu ochrony zdrowia, w tym co robimy, jesteśmy innowacyjni, bardzo efektywnie gospodarujemy zasobami.

Funkcjonowanie niepublicznych jednostek ochrony zdrowia odciąża i wspiera sektor publiczny. Wierzę, że udział przedstawicieli naszej organizacji w tego typu wydarzeniach, jak Forum Ekonomiczne, będzie miał wpływ na wspólne szukanie rozwiązań najkorzystniejszych dla pacjentów. Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pojedynczego kroku – trzeba wyjaśniać i przekonywać do swoich racji, także długookresowo.

Na temat udziału Pracodawców Medycyny Prywatnej w Forum Ekonomicznym czytaj: Aktywnie uczestniczyliśmy w XXX Forum Ekonomicznym >>>

Przeczytaj teraz
Porno Gratuit Porno Français Adulte XXX Brazzers Porn College Girls Film érotique Hard Porn Inceste Famille Porno Japonais Asiatique Jeunes Filles Porno Latin Brown Femmes Porn Mobile Porn Russe Porn Stars Porno Arabe Turc Porno caché Porno de qualité HD Porno Gratuit Porno Mature de Milf Porno Noir Regarder Porn Relations Lesbiennes Secrétaire de Bureau Porn Sexe en Groupe Sexe Gay Sexe Oral Vidéo Amateur Vidéo Anal