Sztuczna inteligencja w punktach recepcyjnych Centrum Medycznego Damiana
Centrum Medyczne Damiana sięga po narzędzia telemedycyny w celu usprawnienia badania pacjentów w punktach recepcyjnych dla uchodźców z Ukrainy. Pilotaż nowego systemu obsługi pacjentów zostanie przeprowadzony w jednym z takich punktów.
Jest to efekt współpracy Centrum Medycznygo Damiana z firma Higo®. Nowy system ma być odpowiedzią na rosnące potrzeby w zakresie opieki medycznej w punktach recepcyjnych.
– Analizując przypadki pacjentów, którzy trafili do nas na wizyty stacjonarne widzimy pewną powtarzalność chorób i objawów – mówi Jacek Walewski, dyrektor medyczny Centrum Medycznego Damiana – Pacjenci przemęczeni drogą, często pod wpływem silnego stresu mają niższą odporność, a skupiska ludzkie, w których przebywają, zwiększają ryzyka zachorowań.
Telemedycyna pomoże w badaniach
Dlatego lekarze z Centrum Medycznego Damiana sięgają po telemedycynę. Obsługa pacjentów w punkcie recepcyjnym należy do ratownika medycznego, który w razie potrzeby korzysta też z pomocy tłumacza. Podczas dyżuru ratownik przeprowadza typowe badanie pacjenta – mierzy temperaturę, osłuchuje klatkę piersiową, wykonuje zdjęcie ucha, gardła i skóry. Wszystko to przy użyciu nowatorskiego urządzenia telemedycznego Higo®. Wyniki pacjenta są następnie analizowane online przez lekarza pełniącego dyżur zdalnie. Wystawione przez niego zalecenia dotyczące leczenia wracają następnie do punktu recepcyjnego i są przekazywane pacjentowi.
Centrum Medyczne Damiana i Medicover współpracują z Booksy
– To znaczne uproszczenie obsługi pacjentów z rutynowymi problemami zdrowotnymi, takimi jak infekcje dróg oddechowych czy zmiany skórne. Dzięki wykorzystaniu urządzeń z zakresu telemedycyny jakość usługi pozostaje bez zmian, ale zaangażowanie lekarza zostaje ograniczone do postawienia diagnozy i zalecenia sposobu leczenia – wyjaśnia Marek Kubicki, członek zarządu Centrum Medycznego Damiana. – Jeśli ten system obsługi pacjentów się sprawdzi, zastosujemy go również w innych punktach recepcyjnych.
Higo® to nowe polskie urządzenie telemedyczne. Umożliwia zdalne diagnozowanie stanu zdrowia i wysyłanie wyników poprzez aplikację do lekarza, który na tej podstawie może postawić diagnozę i wystawić e-receptę.
Za pomocą Higo® można między innymi zmierzyć temperaturę, osłuchać płuca i serce, wykonać zdjęcia gardła lub skóry. Urządzenie miało premierę rynkową rok temu, a jeszcze przed pojawieniem się na rynku znalazło się w gronie czterech nominowanych podczas Giant Health Event w Londynie oraz zakwalifikowało się do prestiżowego grona 12 finalistów Światowego Forum Medycyny w Düsseldorfie.