Telemedycyna Polska rozwija świadczenia teleopieki
Spółka Telemedycyna Polska S.A. w roku 2021 rozwijała Centrum Ratownictwa Telemedycznego, które jest między innymi elementem usług z zakresu teleopieki senioralnej.
Według spółki jest to perspektywiczny kierunek rozwoju w warunkach starzejącego się społeczeństwa oraz nieefektywnego systemu opieki długoterminowej.
Usługi teleopiekuńcze stają się coraz bardziej popularne wśród lokalnych samorządów, dlatego realizowane przez spółkę projekty z zakresu teleopieki stanowią wsparcie dla mieszkańców wielu gmin i miast w Polsce. Centrum Ratownictwa Telemedycznego oraz lekarze Centrum Telemedycznego zapewniają bezpieczeństwo seniorom, osobom samotnym, niesamodzielnym i schorowanym.
W segmencie senioralnym spółka widzie duży potencjał i zapowiada realizacje kolejnych projektów w nowej perspektywie unijnej przewidzianej na lata 2021-27.
Telemedycyna narzędziem monitorowania chorób przewlekłych
Grupa Kapitałowa Telemedycyna Polska wygenerowała w 2021 roku skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży na poziomie 5.097,7 tys. zł, co oznacza wzrost o 1,7 procent w ujęciu rocznym.
Poprawa poziomu osiągniętych przychodów w 2021 roku mimo pandemii oraz ograniczonej ilości ogłaszanych nowych programów społecznych wspieranych środkami UE, wynikała głównie z wdrażania nowych projektów z zakresu eZdrowia.
Uzyskany zysk netto miał wartość 285,2 tys. zł, rok wcześniej było to 282,5 tys. zł.
Telemedycyna Polska S.A. specjalizuje się w usługach telekardiologicznych dla pacjentów indywidualnych oraz dla placówek medycznych na terenie całego kraju. Spółka posiada własne Centrum Monitoringu Kardiologicznego, które czynne jest przez całą dobę, 365 dni w roku i obsługuje kilka tysięcy badań miesięcznie.