Telemedycyna Polska: wzrost przychodów, większe straty w roku 2013
Grupa Telemedycyna Polska osiągnęła w roku 2013 wzrost przychodów o 5,2 procent w stosunku do roku poprzedniego. Przychody ze sprzedaży w roku 2013 wyniosły 6 125,6 tys. zł, w roku 2012 – 5 821,2 tys. z. W roku 2013 Grupa odnotowała 400 tys. zł straty. Rok wcześniej strata wyniosła 44 tys. zł.
- Miniony rok był dla nas okresem trudnym, pełnym wyzwań i zmian. Realizując strategię rozwoju konsekwentnie poszerzaliśmy i udoskonalaliśmy jakość naszych usług świadczonych dla pacjentów indywidualnych i współpracujących z nami placówek medycznych – wyjaśnia prezes zarządu spółki Telemedycyna Polska Ireneusz Plaza w informacji dołączonej do rocznego raportu.
Spółka kontynuowała w 2013 roku realizację dotychczasowej strategii sprzedaży usług a także dystrybucję wprowadzonej w III kwartale 2012 roku usługi Kardiotest – nieinwazyjnego badania diagnostycznego określającego ryzyko wystąpienia chorób serca. Przeprowadzała także testy nowej usługi Holter EKG 24h (rejestrowanie zapisu ekg podczas codziennej aktywności pacjenta, 24 godziny na dobę) oraz towarzyszących usłudze systemów, które pozwoliły na wybranie i wdrożenie optymalnej infrastruktury. Spółka planuje w roku 2014 dalsze dopracowywanie usługi i intensywną jej sprzedaż.
- Rok 2013 to także intensywne prace nad zmianami komunikacyjno-wizerunkowymi Telemedycyny Polskiej – dodaje Ireneusz Plaza, prezes zarządu Telemedycyna Polska S.A.
W roku 2014 najważniejszym wyzwaniem dla spółki jest trwała poprawa wyników finansowych i wzrost liczby klientów.
- Zamierzamy temu sprostać poprzez aktywną sprzedaż naszych usług pacjentom indywidualnym dotychczasowymi metodami, a także nowymi, rozbudowując nasz dział handlowy o alternatywne komórki sprzedaży oraz nawiązując współpracę z partnerami. Ponadto zamierzamy znacznie poszerzyć zakres współpracy z placówkami medycznymi. Wspierać nasze dążenia będą także efekty rozpoczętych pod koniec minionego roku działań restrukturyzacyjnych, które pozwoliły nam zoptymalizować koszty stałe i stworzyć podstawę do nowej strategii w zakresie kształtowania przychodów spółki – wyjaśnia prezes.
Telemedycyna Polska S.A. specjalizuje się w usługach telekardiologicznych za pośrednictwem telefonu oraz Internetu. Spółka posiada własne Centrum Monitoringu Kardiologicznego.
Grupa Kapitałowa Telemedycyna Polska składa się z dwóch spółek. Spółki dominującej Telemedycyna Polska S.A. z siedzibą w Katowicach oraz przejętej w listopadzie 2010 roku spółki zależnej Centrum Nadzoru Kardiologicznego Kardiofon sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie.
Grupa Telemedycyna Polska osiągnęła w roku 2013 wzrost przychodów o 5,2 procent w stosunku do roku poprzedniego. Przychody ze sprzedaży w roku 2013 wyniosły 6 125,6 tys. zł, w roku 2012 – 5 821,2 tys. z. W roku 2013 Grupa odnotowała 400 tys. zł straty. Rok wcześniej strata wyniosła 44 tys. zł.
– Miniony rok był dla nas okresem trudnym, pełnym wyzwań i zmian. Realizując strategię rozwoju konsekwentnie poszerzaliśmy i udoskonalaliśmy jakość naszych usług świadczonych dla pacjentów indywidualnych i współpracujących z nami placówek medycznych – wyjaśnia prezes zarządu spółki Telemedycyna Polska Ireneusz Plaza w informacji dołączonej do rocznego raportu.
Spółka kontynuowała w 2013 roku realizację dotychczasowej strategii sprzedaży usług a także dystrybucję wprowadzonej w III kwartale 2012 roku usługi Kardiotest – nieinwazyjnego badania diagnostycznego określającego ryzyko wystąpienia chorób serca. Przeprowadzała także testy nowej usługi Holter EKG 24h (rejestrowanie zapisu ekg podczas codziennej aktywności pacjenta, 24 godziny na dobę) oraz towarzyszących usłudze systemów, które pozwoliły na wybranie i wdrożenie optymalnej infrastruktury. Spółka planuje w roku 2014 dalsze dopracowywanie usługi i intensywną jej sprzedaż.
– Rok 2013 to także intensywne prace nad zmianami komunikacyjno-wizerunkowymi Telemedycyny Polskiej – dodaje Ireneusz Plaza, prezes zarządu Telemedycyna Polska S.A.
W roku 2014 najważniejszym wyzwaniem dla spółki jest trwała poprawa wyników finansowych i wzrost liczby klientów.
– Zamierzamy temu sprostać poprzez aktywną sprzedaż naszych usług pacjentom indywidualnym dotychczasowymi metodami, a także nowymi, rozbudowując nasz dział handlowy o alternatywne komórki sprzedaży oraz nawiązując współpracę z partnerami. Ponadto zamierzamy znacznie poszerzyć zakres współpracy z placówkami medycznymi. Wspierać nasze dążenia będą także efekty rozpoczętych pod koniec minionego roku działań restrukturyzacyjnych, które pozwoliły nam zoptymalizować koszty stałe i stworzyć podstawę do nowej strategii w zakresie kształtowania przychodów spółki – wyjaśnia prezes.
Telemedycyna Polska S.A. specjalizuje się w usługach telekardiologicznych za pośrednictwem telefonu oraz Internetu. Spółka posiada własne Centrum Monitoringu Kardiologicznego.
Grupa Kapitałowa Telemedycyna Polska składa się z dwóch spółek. Spółki dominującej Telemedycyna Polska S.A. z siedzibą w Katowicach oraz przejętej w listopadzie 2010 roku spółki zależnej Centrum Nadzoru Kardiologicznego Kardiofon sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie.