Telemedycyna Polska: wzrost przychodów z usług abonamentowych

Spółka Telemedycyna Polska S.A. odnotowała w II kwartale 2018 roku wzrost przychodów związanych ze zwiększaniem się bazy klientów abonamentowych a także ze wzrostem usług świadczonych bezpośrednio klientom indywidualnym (usługa kardiotele dla osób fizycznych).
Od początku roku 2018 przychody generowane dzięki tej usłudze znajdują się w wyraźnym trendzie wzrostowym, podczas gdy w 2017 roku odnotowały trend spadkowy.
Spółka rozwijała w II kwartale 2018 roku współpracę z instytucjami finansowymi i ubezpieczeniowymi. Szczególną wagę przykładano do teleopieki kardiologicznej, świadczonej jako element szerszego produktu ubezpieczeniowego, który ma na celu zapewnienie osobom ubezpieczonym udzielenie określonego wsparcia w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń losowych związanych z chorobami serca.
Telemedycyna Polska zamierza w dalszym ciągu rozwijać usługi skierowane do pacjentów indywidualnych i placówek medycznych i oferować je na rynku w wielokanałowo, w zróżnicowanych kanałach dystrybucji.
Telemedycyna Polska współpracuje ze spółką Neuca Med, swoim udziałowcem. Współpraca ta ma związek z realizacją kilku projektów, w tym w obszarze dystrybucji usług dla pacjentów indywidualnych oraz zwiększenia ich stopnia innowacyjności i użyteczności.
Kontynuowane są także prace projektowe zmierzające do budowy innowacyjnej platformy telemedycznej ukierunkowanej na spersonalizowany kontakt z pacjentami po ostrych zespołach sercowo-naczyniowych. W oparciu o platformę i moduł kardiologiczny, który będzie jej częścią, spółka ma zamiar tworzyć, rozwijać i dystrybuować innowacyjne usługi i produkty telemedyczne.
Spółka ma również w planach zwiększenie dostępności swoich usług i oferowanych produktów poprzez ich integrację z urządzeniami mobilnymi. Część środków pozyskanych od Neuca będzie przeznaczona na ten właśnie cel.
Telemedycyna Polska S.A. specjalizuje się w usługach telekardiologicznych dla pacjentów indywidualnych oraz dla placówek medycznych na terenie całego kraju. Spółka posiada własne Centrum Monitoringu Kardiologicznego, które czynne jest przez całą dobę, 365 dni w roku i obsługuje kilka tysięcy badań miesięcznie.
Spółka bezpośrednio świadczy usługę kardiotele – całodobową teleopiekę kardiologiczną. W ramach tej usługi pacjenci wyposażani są w osobisty, przenośny aparat EKG, za pomocą którego mogą przesyłać przez telefon swoje badania oraz konsultować je z dyżurującym lekarzem z Centrum Monitoringu Kardiologicznego.
Na poziomie skonsolidowanym Grupa Telemedycyna Polska odnotowała w II kwartale 2018 roku przychody w wysokości 1.776 tys. zł, co oznacza wzrost o 31 procent w stosunku do analogicznego okresu roku 2017.