Wzrost przychodów z usług komercyjnych enel-med
Grupa Kapitałowa Centrum Medyczne Enel-Med S.A. uzyskała za okres od 1 stycznia 2021 do 30 września 2021 przychody ze sprzedaży wartości 324 633 tys. zł. Było to o ponad 9 procent więcej niż w analogicznym okresie roku 2020, gdy wartość tych przychodów wyniosła 297 684 tys. zł.
Wzrost przychodów dotyczył także trzeciego kwartału. W roku 2021 przychody uzyskane w tym okresie miały wartość 109 343 tys. zł, a rok wcześniej – 101 581 tys. zł.
Wzrost przychodów związany był między innymi ze wzrostem sprzedaży abonamentów indywidualnych. W ciągu trzech kwartałów 2021 roku sprzedaż tych abonamentów w e-sklepie była wyższa o 1342 procent w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.
Chęć zapewnienia bieżącego dostępu do opieki medycznej powoduje, że klienci B2C są skłonni do samodzielnego finansowania wydatków w obszarze ochrony zdrowia.
Wpływy z abonamentów (Enel-Care) oraz ubezpieczeń (Medi Care) wyniosły w analizowanym okresie 210,8 mln zł, co stanowi 65 procent łącznej sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku.
Pomimo panującego stanu epidemii, zauważalny był powrót pacjentów do oddziałów, w szczególności w obszarze usług Fee For Service (FFS). W ramach przychodów uzyskiwanych z tego tytułu spółka zanotowała wzrost o 30,1 procent (do 75,2 mln zł) w stosunku do analogicznego okresu roku 2020.
Jest to efekt zwiększonej liczby realizowanych badań pod kątem SARS-CoV-2 (realizacja testów PCR, RT-PCR genetycznych oraz antygenowych), uczestnictwa w Narodowym Programie Szczepień przeciwko Covid-19, a także powrotu pacjentów na konsultacje, leczenie oraz badania (w szczególności w obszarze stomatologii, usług szpitalnych oraz diagnostyki obrazowej) odłożone bądź niezrealizowane w roku 2020 roku ze względu na panujący stan epidemii.
Czytaj także: Enel-Med dołącza do narodowego programu Profilaktyka 40 Plus>>>
Wraz z powrotem do szerokiego korzystania z usług w placówkach, zaobserwowano także zmiany w zachowaniu pacjentów. Mając wybór, czy skorzystać z wizyty w oddziale, czy z e-wizyty, nadal wysoki procent pacjentów wybiera konsultacje online (40 procent).
W okresie pandemii wielu pacjentów skorzystało z tej formy świadczenia usługi po raz pierwszy, doceniając możliwość uzyskania e-diagnozy, e-recepty czy e-zwolnienia. Na koniec I półrocza 2021 roku został osiągnięty poziom 230 tysięcy pobrań aplikacji mobilnej, 60 procent możliwych do umówienia wizyt i badań online umawianych jest poprzez aplikację oraz system online.
Pomimo trudnej sytuacji pandemicznej, enel-med utrzymuje wysoki poziom satysfakcji pacjentów i jest liderem jakości na rynku usług medycznych. W marcu 2021 roku spółka została uhonorowana Gwiazdą Jakości Obsługi Klienta.
Dużym docenieniem spółki jako pracodawcy było również otrzymanie wyróżnienia w rankingu Poland’s Best Employers 2021 roku, według rankingu Najlepszych Polskich Pracodawców magazynu Forbes enel-med znalazł się na podium w sektorze ochrony zdrowia i opieki społecznej.
Czytaj także: Enel-Med otworzy oddział w budynku Widok Towers >>>
W I półroczu 2021 roku spółka została również nagrodzona w rankingu Najlepszy pracodawca Gazety Finansowej oraz otrzymała tytuł Friendly workplace. W wyniku największego w Polsce badania konsumenckiego oraz głosowania Rady Marek złożonej z najwybitniejszych ekspertów z dziedziny marketingu, reklamy i PR marka enel-med znalazła się wśród najsilniejszych marek na polskim rynku i została wyróżniona tytułem Superbrands 2021.
W skład sieci enel-med wchodzi 30 przychodni wieloprofilowych, Szpital Centrum w Warszawie oraz specjalistyczne kliniki: medycyny sportowej enel-sport, medycyny estetycznej Estell, a także stomatologii. Razem z placówkami partnerskimi enel-med tworzy sieć ponad 1600 placówek medycznych w całej Polsce.