Chatbot wspiera procesy rekrutacyjne Medicovera

0
119

Medicover Polska wprowadza sztuczną inteligencję do procesów rekrutacji. Inteligentny chatbot stworzony przez Emplocity będzie wspierał rekruterów w sourcingu i selekcji kandydatów.

Usługi medyczne to sektor, w którym innowacje są niezwykle pożądane. Wdrażane są praktycznie w każdym obszarze działalności. Od listopada 2019 na odwiedzających stronę kariery Medicover Polska czeka inteligentny chatbot rekrutacyjny.

– Medicover Polska wdraża i rozwija innowacje, których celem jest poprawa jakości usług medycznych, wzmocnienie bezpieczeństwa i komfortu pacjentów oraz zwiększenie efektywności funkcjonowania organizacji. Wprowadzenie do rekrutacji nowoczesnych rozwiązań w postaci chatbotów opartych na sztucznej inteligencji to dla nas kolejny krok w stronę usprawnienia procesów w firmie – mówi Kamila Skorupińska, dyrektor ds. personalnych Medicover Polska.

Podczas rozmowy z chatbotem będzie można zostawić informacje na temat swojego doświadczenia zawodowego, umiejętności i oczekiwań finansowych. Na podstawie przeprowadzonej rozmowy chatbot stworzy wirtualne CV kandydata, które następnie samodzielnie dopasuje do wymagań wszystkich obecnych i przyszłych procesów rekrutacyjnych. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów opartych między innymi na uczeniu maszynowym (Machine Learning) i analizie języka naturalnego (NLP).

Czytaj także: Medicover z wyróżnieniem Top Marka 2019>>>

Sama rozmowa z chatbotem jest bardzo prosta – rozwiązanie wykorzystuje jeden z najbardziej popularnych komunikatorów, czyli Messenger.

– Kandydaci coraz mniej chętnie poświęcają czas na udział w długotrwałych procesach rekrutacyjnych. Nasze rozwiązanie oferuje im najwygodniejszą możliwą formę. Z botem osadzonym na Messengerze mogą rozmawiać gdzie chcą i kiedy chcą. Nawet jeśli przerwą rozmowę, mogą do niej wrócić w odpowiadającym im czasie – mówi Krzysztof Sobczak CEO Emplocity.

– Zależy nam na wyjściu do kandydata i ułatwieniu mu procesu rekrutacji. W niezwykle dynamicznej rzeczywistości w jakiej żyjemy, brakuje czasu na szukanie ofert czy wypełnienie długich formularzy – zależy nam na stworzeniu możliwości aplikacji „na raty”, a także dopasowaniu ofert do kandydata przy użyciu nowoczesnych rozwiązań. Tutaj  Emplocity doskonale wpisuje się w nasze potrzeby – mówi Katarzyna Ostrowska, kierownik ds. rekrutacji i employer brandingu w Madicover.

Rekruterzy Medicover Polska mają do dyspozycji platformę, w której na bieżąco monitorują prowadzone rekrutacje i dopasowanych do nich kandydatów. Czasochłonna część pracy, czyli selekcja kandydatów jest wykonywana automatycznie przez algorytmy Emplocity.

Emplobot działa zgodnie z RODO zdejmując z pracodawcy wiele obowiązków informacyjnych związanych z przetwarzaniem danych osobowych kandydatów. Wszystkie aplikacje są anonimowe do momentu, w którym sam kandydat zaakceptuje zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne.