Enel-Med: wzrost przychodów z usług komercyjnych w I półroczu 2021
Należący do Enel-Med Szpital Centrum, Warszawa, aleja Solidarności 128
W I półroczu 2021 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Enel-Med wyniosły 215 mln zł, co oznacza wzrost o 9,8 procent w porównaniu do I półrocza 2020 roku. Wpływy z abonamentów (Enel-Care) oraz ubezpieczeń (Medi Care) wyniosły w analizowanym okresie 139,6 mln zł, co stanowi 64,8 procent łącznej sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku.
W I półroczu 2021 roku zanotowano znaczący wzrost sprzedaży abonamentów indywidualnych w e-sklepie (+246 procent w stosunku do II półrocza 2020 roku). Chęć zapewnienia bieżącego dostępu do opieki medycznej powoduje, że klienci indywidualni są skłonni do samodzielnego finansowania wydatków w obszarze ochrony zdrowia.
W I półroczu 2021 roku na terenie Polski obowiązywał nadal stan epidemii COVID-19, co skutkowało utrzymaniem stosowania wszystkich wytycznych i zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Zdrowia w oddziałach enel-med. Miał on jednak mniejszy wpływ na uzyskany wynik finansowy niż w analogicznym okresie roku 2020.
Pomimo panującego stanu epidemii, zauważalny był powrót pacjentów do oddziałów, w szczególności w obszarze usług Fee For Service (FFS). W tym obszarze spółka zanotowała wzrost przychodów o 43,7 procent (do 50,6 mln zł) w stosunku do I półrocza 2020 roku.
Jest to efekt zwiększonej liczby realizowanych badań pod kątem SARS-CoV-2 (realizacja testów PCR, RT-PCR genetycznych oraz antygenowych), uczestnictwa w Narodowym Programie Szczepień przeciwko Covid-19, a także powrotu pacjentów na konsultacje, leczenie oraz badania (w szczególności w obszarze stomatologii, usług szpitalnych oraz diagnostyki obrazowej) odłożone lub niezrealizowane w roku 2020.
Czytaj także: Prywatne wydatki to jedna trzecia wszystkich wydatków na ochronę zdrowia >>>
Wraz z powrotem do szerokiego korzystania z usług w placówkach, zaobserwowano także zmiany w zachowaniu pacjentów. Mając wybór, czy skorzystać z wizyty w oddziale, czy z e-wizyty, nadal duża część pacjentów – 40 procent wybiera konsultacje online.
W okresie pandemii wielu pacjentów skorzystało z tej formy świadczenia usługi po raz pierwszy, doceniając możliwość uzyskania e-diagnozy, e-recepty czy e-zwolnienia. Na koniec I półrocza 2021 roku został osiągnięty poziom 230 tysięcy pobrań aplikacji mobilnej, 60 procent możliwych do umówienia wizyt i badań online umawianych jest poprzez aplikację oraz system online.
W I półroczu 2021 roku enel-med rozpoczął świadczenie usług zdrowotnych w ramach podstawowej opieki zdrowotnej w warszawskich oddziałach: Wilanów, Galeria Młociny oraz w krakowskim oddziale Wadowicka. W zakresie współpracy z NFZ realizowane są konsultacje lekarzy internisty i pediatry oraz opieka pielęgniarki i położnej.
Na początku roku 2021 spółka rozszerzyła także ofertę abonamentów medycznych dla klientów B2B, poprzez wprowadzenie nowego pakietu Premium Plus, zawierającego wysokospecjalistyczne zabiegi z zakresu chirurgii jednego dnia (wybrane 20 operacji). Skierowała także do klientów B2B Pakiet Badań POSTCOVID, jak również ofertę programów szkoleniowych z szeroko rozumianej profilaktyki zdrowotnej w formie webinariów.
Od stycznia 2021 roku enel-med aktywnie uczestniczy w Narodowym Programie Szczepień. Akcja szczepień realizowana jest w 15-stu wybranych oddziałach enel-med na terenie Warszawy, Gdańska, Gdyni, Łodzi, Krakowa, Katowic, Poznania oraz Wrocławia.
W celu budowania świadomości w zakresie szczepień przeciw Covid-19 spółka realizowała cykliczne szkolenia edukacyjne w formie webinariów dla pracowników klientów korporacyjnych. Oferowała także szczepienia w zakładach pracy.
Z uwagi na coraz częściej ujawniający się zespół pocovidowy enel-med wprowadził do swojej oferty pakiet badań POST-COVID obejmujący konsultacje z internistą, badanie RTG klatki piersiowej, echo serca oraz badania krwi. Natomiast w ośrodku rehabilitacyjno-opiekuńczym Willa Łucja oferowane są rehabilitacyjne turnusy post-covidowe.
W marcu 2021 roku spółka brała udział w akcji profilaktycznej pod hasłem CAŁA POLSKA MÓWI AAA 2021, zapewniającej badania przesiewowe w ramach akcji PTS i Światowego Dnia Zdrowia Jamy ustnej. Akcja realizowana była w 21 oddziałach enel-med stomatologia na terenie całej Polski.
W I półroczu 2021 roku prowadzona była również akcja profilaktyczna enel-med stomatologia oraz portalu Mamy Mamom „Bo uśmiech dziecka jest najważniejszy” pod Honorowym Patronatem Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Dorośli i rodzice mogli skorzystać z bezpłatnych przeglądów stomatologicznych oraz zniżek na konsultacje ortodontyczne, badanie pantomogramem czy pierwsze dwa wypełnienia.
Pomimo trudnej sytuacji pandemicznej enel-med utrzymuje wysoki poziom satysfakcji pacjentów i jest liderem jakości na rynku usług medycznych. W marcu 2021 roku został uhonorowany Gwiazdą Jakości Obsługi Klienta.
Czytaj więcej: Enel-med Gwiazdą Jakości Obsługi 2021 >>>
Dużym docenieniem dla enel-med jako pracodawcy było również otrzymanie wyróżnienia w rankingu Poland’s Best Employers 2021 roku (według rankingu Najlepszych Polskich Pracodawców magazynu Forbes enel-med znalazł się na podium w sektorze ochrony zdrowia i opieki społecznej).
W I półroczu 2021 roku spółka została również nagrodzona w rankingu Najlepszy pracodawca Gazety Finansowej oraz otrzymała tytuł Friendly workplace.
W wyniku największego w Polsce badania konsumenckiego oraz głosowania Rady Marek złożonej z najwybitniejszych ekspertów z dziedziny marketingu, reklamy i PR marka enel-med znalazła się wśród najsilniejszych marek na polskim rynku i została wyróżniona tytułem Superbrands 2021.
7 czerwca 2021 roku Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki podjęło uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego z kwoty 23.566.900,00 zł do kwoty 28.280.279,00 zł poprzez emisję 4.713.379 akcji zwykłych na okaziciela serii E o wartości nominalnej 1,00 zł.
Czytaj na ten temat: Lekarze udziałowcami Centrum Medycznego Enel-Med >>>